КИІВСЬКИЙ ПРОФЕСЙНИЙ КОЛЕДЖ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ДИЗАЙНУ ОДЯГУ
ЦИКЛОВА МІЖПРЕДМЕТНА КОМІСІЯ ВИКЛАДАЧІВ ФАХОВИХ МОЛОДШИХ БАКАЛАВРІВ
Методична розробка уроку
узагальнення та систематизації знань з дисципліни «Спецкомпозиція»
Тема: Особливості композиційної організації елементів формоутворення зачіски
Тема уроку:
Розробила: Тамара ШИТІКОВА
викладач вищої категорії,
старший викладач
КИЇВ 2023
Шитікова Т.В. Методична розробка уроку узагальнення та систематизації знань з дисципліни «Спецкомпозиція»
Тема: Особливості композиційної організації елементів формоутворення зачіски
Тема уроку: Контраст, як засіб композиції в створенні зачіски
Українською мовою
Сторінок – 14
Розглянуто і схвалено
На засіданні циклової міжпредметної комісії
викладачів фахових молодших бакалаврів
Протокол № _____ від ________
Голова ________
Методика проведення заняття
Під час підготовки до проведення та викладення нового матеріалу викладач детально обдумує зміст і методику проведення уроку, складає план та готує завдання. Необхідним моментом у підготовці до уроку є ознайомлення викладача з досягненням сучасних та інноваційних технологій в індустрії перукарської моди та оволодіння комп’ютерних програм в роботі перукаря для того, щоб у подальшій роботі навчати учнів їх використанню.
Одним з найважливіших завдань даної теми уроку, а саме «Контраст, як засіб композиції в створенні зачіски» є:
- загальне поняття про контраст;
- роль контрасту в формах та силуетах зачісок;
- форми вираженості контрасту в зачісці;
- оволодіння та застосування цих знань в створенні нових моделей зачісок.
Актуалізація знань - це видобування з різних видів пам'яті раніше засвоєних знань, умінь або навичок з метою їх подальшого використання при засвоєнні нового матеріалу. Для аналізу найважливіших проблемних питань розроблені картки завдання № 1, №2 з питаннями, за допомогою яких викладач спільно з учнями аналізує аргументовані відповіді учнів, визначає основні вимоги до набутих теоретичних знань.
Мотивація учнів до теми «Контраст, як засіб композиції в створенні зачіски» є важливим елементом на сучасному етапі. Так на основі вже відомих форм з'являються нові зачіски за рахунок модернізації окремих елементів, застосовуючи контраст в створенні індивідуальних моделей зачісок. Але на форму зачісок впливає не тільки мода, величезний вплив надає і поява нових інструментів і пристосувань, використовуваних для обробки волосся. У зв'язку з цим змінюються і технологія, операції та методи зачісок. Це веде за собою появу нових форм зачісок, які перукар зобов’язаний постійно відслідковувати та розширювати свої професійні знання та навички.
Самооцінювання та діагностика знань:
Основними функціями оцінювання навчальних досягнень учнів є:
контролююча; навчальна; діагностико-коригувальна; стимулювально-мотиваційна; виховна; формувальна. Техніки та методи формувального оцінювання, які найчастіше використовую на уроках, як в групах так і індивідуально.
Застосовані методи: спостереження, дискусія, метод коментування, ігрова форма.
Застосовані прийоми: зворотній зв'язок, змагання в програмі https://wordwall.net/uk, рефлексія.
Форми навчання: індивідуальна, фронтальна, групова, колективна.
Джерела інформації:
План-конспект уроку
Тема уроку: Контраст, як засіб композиції в створенні зачіски
Мета уроку:
Навчальна: узагальнити та систематизувати знання про контраст, як засіб створення нових різновидів форм модельних зачісок останніх років та вміння їх застосовувати в роботі перукаря-модельєра;
Розвиваюча: розвивати просторову уяву, щодо створення та підбору застосування контрасту, як засобу при створенні модельних сучасних зачісок;
Виховна: виховувати естетичний смак що до індивідуального підбору нових форм зачісок, застосовуючи контраст при їх створенні.
Тип уроку: узагальнення, систематизація та удосконалення знань.
Вид уроку: узагальнення та систематизації знань.
Метод проведення: наочно-демонстративний з елементами пояснення та програмою https://wordwall.net/uk - метод ігрового засвоєння знань.
Оснащення уроку: комп’ютер (ноутбук), телевізор; підручник з дизайну зачісок (Лубянська); картки-світлини з питаннями; підбір фото різноманітних зачісок (додатки); посилання на https://wordwall.net/uk
Хід уроку:
І.Організаційна частина:
Готовність учнів до уроку
Повідомлення теми та мети уроку
ІІ. Актуалізація знань
Фронтальне опитування учнів з теми «Особливості композиційної організації елементів формоутворення зачіски»:
1.1 Що таке пропорція в зачісці?
1.2 Які бувають пропорції зачісок?
1.3 На світлинах зображені зачіски, як на Вашу думку, які пропорції належать до певних світлин, проаналізуйте. Додаток №1
2.1 Охарактеризуйте силует зачіски.
2.2 На світлинах зображені зачіски, як на Вашу думку, який силует зачіски належать до певних світлин, проаналізуйте. Додаток №2
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сучасний перукар – це не тільки фахівець, який створює гарний настрій клієнту завдяки гарній зачісці, він також стиліст, що може створити цілісний образ, психолог, що дасть добру пораду, дизайнер, який придумає, стилізує нову зачіску . Для того, щоб опанувати секрети складного перукарського мистецтва, треба постійно вчитися та вдосконалюватися в обраній професії.
На основі вже відомих форм з'являються нові зачіски за рахунок модернізації окремих елементів, застосовуючи контраст в створенні індивідуальних моделей зачісок. Але на форму зачісок впливає не тільки мода, величезний вплив надає і поява нових інструментів і пристосувань, використовуваних для обробки волосся. У зв'язку з цим змінюються і технологія, операції та методи зачісок. Це веде за собою появу нових форм зачісок, які перукар зобов’язаний постійно відслідковувати та розширювати свої професійні знання та навички.
ІV. Вивчення нового матеріалу
План викладення матеріалу
План уроку
І. Загальне поняття про контраст.
ІІ. Роль в роботі перукаря-модельєра контрасту та кольору, як засіб в створенні зачіски.
ІІІ. Вираження контрасту в зачісці.
І. Загальне поняття про контраст.
Контрастом називається відношення з яскраво вираженою нерівністю порівнюваних однорідних елементів. Зв’язок у ньому разі утворюється шляхом яскраво вираженої різниці та протиставлення.
ІІ. Роль в роботі перукаря-модельєра контрасту та кольору, як засіб в створенні зачіски.
Композиційні засоби та композиційні зв'язки. Одним із головних завдань у творчому процесі створення зачіски є знаходження форми, вигляду та поєднання елементів, їх співвідношень і зв'язків, які передають функціональні та художні якості зачіски. Характер зв'язків частин та елементів зачіски між собою в системі цілого досягається за допомогою засобів композиції: пропорції, масштабу, симетрії та асиметрії, ритму, силуету, контрасту.
Контраст форм придає гостроту силуету зачіски. Композиція зачіски, побудована на контрасті кольорів, відтінків робить її виразною навіть при простій формі. Образна виразність форми зачіски багато в чому визначається кольоровим рішенням моделі. Колір волосся в зачісці, як і макіяж та особливості одягу, повинен служити для створення єдиного художнього образу. Колір може створити враження більшого або меншого об'єму частини чи всієї зачіски. За допомогою кольору можна створити структуру та лінії, пов'язати різні елементи зачіски. Певні тони здатні викликати певні реакції. Так, світліші відтінки роблять людей молодшими й ефектнішими, темні тони сприймаються як таємничі та чаруючі. Світлі і темні відтінки створюють ілюзію великого об'єму волосся. Темні й холодні кольори, навпаки, візуально зменшують зачіску, надають їй більшої гладкості та обтічності. Відчуття додаткового об'єму або товщини волосся досягається чергуванням теплих і холодних тонів зі світлими і темними. Чорний колір добре тримає композицію, підсилює виразність, різко окреслює силует зачіски. При зміні освітлення колір може змінюватись
Будь-який контраст застосований в зачісці може бути темою колекції, бо має невичерпні можливості.
ІІІ. Вираження контрасту в зачісці.
Контраст в зачісці може виражатися:
1.В довжині волосся: (фото №1) асиметрія — зачіска при якій волосся стрижеться таким чином, що волосся не має симетрії при порівнянні зачіски зліва та справа, один з боків стрижений значно коротше.. Співвідношення довжини волосся на обидвох боках може дуже різнитися, аж до повного гоління волосся на одній з сторін голови. Асиметрична зачіска отримала розповсюдження з початку 2000х років. В зачісці асиметрія органічно поєднується сучасний стиль. Часто асиметрію радять жінкам з несиметричними рисами обличчя. При виборі довжини волосся не останню роль відіграє зріст та вік людини.
2.В кольорі волосся: (фото №2) колір суттєво впливає на зовнішній вигляд форми зачіски. Якщо в моделях статичних форм виправдане використання чистого кольору - білого, чорного, червоного, то в рухливих формах ці кольори не настільки ефективні. Колір впливає на відчуття легкості (світлі кольори) та важкості (темні кольори). Світлі тони наближують і збільшують. Темні ж діють навпаки. На темному фоні всі інші кольори світліють і навпаки. Використання оптичних ілюзій відкриває великі можливості перед майстром
3.В фактурі та текстурі волосся: (фото №3) колір тісно пов'язаний з фактурою волосся, тобто з характером його будови (товщина, блиск, еластичність). Поняття «фактура» включає в себе і характер поверхні зачіски. Від фактури волосся залежить створення конструктивних і декоративних ліній: напружена буде лінія чи в'яла, круглий завиток чи слабкий, триматиметься форма чи ні.
4.В величині, формі зачіски: (фото №4) ця особливість підкреслює, що величина зачіски з обличчям ілюзорно збільшується або зменшується. Наприклад, при маленькій зачісці обличчя буде виглядати більшим, а при великій воно візуально зменшується. При цьому не слід забувати про співвідношення величини зачіски з фігурою. Дрібні деталі у великій формі підкреслюють її величину, а великі, навпаки, візуально зменшують.
V. Систематизація та закріплення вивченого матеріалу.
Для закріплення матеріалу пропонується самостійна робота в програмі https://wordwall.net/uk/ за посиланням - метод інтерактивної вправи. На виконання завдання надається 8-10 хв.
VІ. Підсумок уроку
Після завершення самостійної роботи в програмі https://wordwall.net/uk/ за посиланням здобувачі освіти порівнюють свої результати відповіді в ігровій вікторині.
Висновки уроку щодо вивченого матеріалу.
Завдяки вивченому матеріалу, можна зробити висновок, що отриманні знання є необхідністю на сьогоднішній день та вимогою до сучасного, перспективного перукаря-модельєра, щоб вміти створювати та стилізувати нові форми зачісок для збільшення та збагачення свого досвіду для майбутніх клієнтів.
Виставлення оцінок учням з мотивацією.
VІІ. Домашнє завдання
Самостійно заповнити та дати відповіді в картці завдання №3
Виконати в додатку класрумі вправу на сайті LearningApps.org для закріплення матеріалу контраст в зачісках та надіслати відповідь викладачу.
https://learningapps.org/display?v=px3zz88nj23
Додаток №1
Картка завдання № 1
Які пропорції належать до певних світлин |
||
№1 |
№2 |
№3 |
|
|
|
№4
|
№5 |
№6 |
|
|
|
Додаток №2
Картка завдання № 2
Який силует зачіски належать до певних світлин |
||
№1 |
№2 |
№3 |
|
|
|
№4
|
№5 |
№6 |
|
|
|
ФОТО №1
Контраст зачіски в довжині волосся
ФОТО №2
Контраст в зачісці в кольорі волосся
ФОТО №3
Контраст зачіски в фактурі та текстурі волосся
ФОТО №4
Контраст в величині та формі зачіски
Додаток №3
Картка завдання № 3
В чому виражається контраст в зачісці на цих світлинах, охарактеризуйте |
||
№1 |
№2 |
№3 |
|
|
|
№4
|
№5 |
№6 |
|
|
|
1