Урок з теми «Матеріали природного (тваринного) походження, їхні властивості» має на меті перевірку знань учнів з класифікації природних волокон, їх виробництвом, перевагами та недоліками порівняно з хімічними матеріалами; їх впливом на здоров'я людини і навколишнє середовище;
Актуалізація опорних знань та викладання матеріалу супроводжується презентацією.
Активізація уваги та закріплення знань учнів проводиться у вигляді рольової гри «Конструкторське бюро». Під час мотивації використовується із зображення конструкційних матеріалів та проводиться гра завдання якої полягає у з'ясуванні, як матеріал пов'язаний між, собою і як стосується уроку.
Методична розробка уроку трудового навчання
ДВНЗ «КРИВОРІЗЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»
КРИВОРІЗЬКИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ
Методична розробка уроку з предмету
Тема:
«МАТЕРІАЛИ ПРИРОДНОГО
( ТВАРИНОГО) ПОХОДЖЕННЯ, ЇХНІ ВЛАСТИВОСТІ»
Кривий Ріг-2016
Анотація
Методична розробка уроку: «Матеріали природного (тваринного) походження, їхні властивості» з предмету «Трудове навчання» включає план-конспект уроку, мультимедійний супровід до уроку і дидактичний матеріал для перевірки доступності викладання. Так як основна задача предмету «трудове навчання» –розвиток творчих здібностей, елементів графічної грамоти, вмінь працювати в команді та навичок виконання операцій з ручних технік обробки матеріалів, то даний урок має сформувати в учнів загальні принципи формоутворення предметного середовища і об'єктів праці.
Також методична розробка уроку побудована на основі розроблених методичних рекомендацій«Матеріали природного (тваринного) походження, їхні властивості»щодо впровадження інтерактивних технологій у процес навчально-трудової діяльності учнів 8 класу. .
Пояснення стосовно проведення уроку
Урок з теми «Матеріали природного (тваринного) походження, їхні властивості» має на меті перевірку знань учнів з класифікації природних волокон, їх виробництвом, перевагами та недоліками порівняно з хімічними матеріалами; їх впливом на здоров’я людини і навколишнє середовище;
Актуалізація опорних знань та викладання матеріалу супроводжується презентацією.
Активізація уваги та закріплення знань учнів проводиться у вигляді рольової гри «Конструкторське бюро». Під час мотивації використовується із зображення конструкційних матеріалів та проводиться гра завдання якої полягає у з’ясуванні, як матеріал пов’язаний між, собою і як стосується уроку.
7 клас Урок №1
Розділ програми:Проектування та виготовлення швейних виробів.
Тема уроку «Матеріали природного (тваринного) походження, їхні властивості»
Мета уроку:дидактична: Закріпити з учнями з основні поняття теми (проектування, виготовлення виробів, природні матеріали та матеріали штучного походження(синтетичні);
розвиваюча:організувати дослідницьку самостійну діяльність учнів; розвивати технологічне, логічне та критичне мислення, вміння порівнювати, аналізувати;культуру мовлення.
виховна:виховувати свідоме ставлення до екологічних проблем; привчати дотримуватись санітарно-гігієнічних вимог та правил з охорони праці під час виконання робіт.
Тип уроку: урок перевірки, оцінки і корекції знань, навичок і умінь
Наочність: презентація.
Обладнання: мультимедійна дошка, мультимедіа, комп’ютер,будинок, ділянка для будинку
Міжпредметні зв'язки: біологія, хімія, образотворче мистецтво, література.
Структура уроку
І. Організаційний момент…………………………………………….. |
1 хв. |
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів……………………….. |
6 хв. |
ІІІ. Оголошення ролевої гри «Конструкторське бюро»…….. |
3 хв. |
ІV. Інструктаж щодо проведення ролевої гри……………………… |
2 хв. |
V. Проведення гри.…………………………………………………. |
20 хв. |
VІ. Підбиття підсумків роботи за етапами.……………………….. |
1 хв. |
VІІ. Підсумки уроку…………………………………………………. |
2 хв. |
VІІІ. Оцінювання результатів роботи.………………………………. |
|
. Організаційний етап.
Привітання.
2. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Ми з вами проживаємо кожен день в залік нашого майбутнього, бо щодня набуваємо знань, вміння, навички, а головне життєвий досвід, який допоможе нам у житті зайняти свою нішу серед людей і, звичайно, бути корисними суспільству. Давайте спробуємо сьогодні в ігровій формі, закріпити отриману інформацію по темі «Види конструкційних матеріалів, які застосовуються для проектування і виготовлення виробів: природні матеріали та матеріали штучного походження (синтетичні).»
3. Знайомство з умовами рольової гри «Конструкторське бюро», актуалізація опорних знань учнів, очікування навчальних результатів.
Отже, якщо ви готові, то почнемо. Перед вами оголошення про створення двох конструкторських відділів, для роботи у величезній прибутковою фірмі. Ви всі, звичайно, хотіли б працювати в ній і одержувати за застосування своїх знань високу заробітну плату. Роботодавці пропонують вам пройти співбесіду. Перше завдання для всього класу: бліц-опитування. За кожну правильну відповідь ви отримуєте «цеглик», який допоможе вам особисто вибудувати надалі свою кар'єру. Отже, перший етап - співбесіда.
Перелік питаннь
Я вас вітаю! Ви успішно пройшли перший етап. Підіб'ємо підсумки співбесіди. Хто набрав більшу кількість «цеглинок»?
Ви стаєте головними інженерами, вітаємо вас! Для вас ось такі краватки, які будуть демонструвати і вашу значимість в групі і пряме відношення до інтелігенції.
Тепер формуємо конструкторські відділи
Прошу співробітників розподілитися по відділах.
Отримані вами, за правильні відповіді на співбесіді, «цеглинки» ви можете використовувати як фундамент в реалізації ваших проектів. Щоб ми могли наочно спостерігати за ходом розвитку гри, виберемо об'єктом для підбиття підсумків - будівництво будівлі.
Я на дошці кріплю виділені для споруди ділянки землі. Кріплення елементів будівель на цих ділянках буде здійснювати безпосередньо головний інженер.
З яких же елементів ми будемо будувати будівлі? Кожен відділ нашого конструкторського бюро отримає папку із завданнями, головний інженер самостійно розподілить завдання з папки чи то кожному працівнику відділу, чи то групі співробітників. За кожне правильно виконане завдання ви і будете отримувати елементи будівель, а значить наочно демонструвати свої успіхи.
Всім зрозумілі умови гри?
У такому випадку прошу головних інженерів отримати папку з документацією.
Кожна група виконує завдання.( Додатки.)
4. Обговорення результатів уроку.
Спасибі вам за активну участь у рольовій грі. Хочу почути вашу думку. Чи цікаво було займатися «будівництвом будівлі».
?Як відбувалася робота в групах. Як розподілялися завдання.
?Справлявся Чи головний інженер зі своїми обов'язками.
?Чи легко було працювати в підпорядкуванні такого фахівця.
Підведення підсумків, оцінювання результатів роботи кожного учня
Дякую. Тепер я пропоную отримати належну зарплату за вашу працю. Прошу оцінити роботу кожного головним інженером і надати мені кошторис на оплату по 12-ти бальною шкалою.
Додатки
Додаток 1 – «Папка з документацією» Перше завдання
Додаток 2 «Папка з документацією» Завдання 2.
Напишіть головні плюси натуральних волокон
Додаток 2 «Папка з документацією» Завдання 3.
Вигадати свій дизайн натуральної тканини. Приклад:
Додаток 5
Будівля яку мають будувати групи