Методична розробка уроку: «Матеріали природного (тваринного) походження, їхні властивості» з предмету «Трудове навчання»

Про матеріал

Урок з теми «Матеріали природного (тваринного) походження, їхні властивості» має на меті перевірку знань учнів з класифікації природних волокон, їх виробництвом, перевагами та недоліками порівняно з хімічними матеріалами; їх впливом на здоров'я людини і навколишнє середовище;

Актуалізація опорних знань та викладання матеріалу супроводжується презентацією.

Активізація уваги та закріплення знань учнів проводиться у вигляді рольової гри «Конструкторське бюро». Під час мотивації використовується із зображення конструкційних матеріалів та проводиться гра завдання якої полягає у з'ясуванні, як матеріал пов'язаний між, собою і як стосується уроку.

Перегляд файлу

Методична розробка уроку трудового навчання

ДВНЗ «КРИВОРІЗЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»

КРИВОРІЗЬКИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ

 

 

Методична розробка уроку з предмету

Тема:

«МАТЕРІАЛИ ПРИРОДНОГО

( ТВАРИНОГО) ПОХОДЖЕННЯ, ЇХНІ ВЛАСТИВОСТІ»

 

 

 

Кривий Ріг-2016

 

 

 

 

 

Анотація

Методична розробка уроку: «Матеріали природного (тваринного) походження, їхні властивості» з предмету «Трудове навчання» включає план-конспект уроку, мультимедійний супровід до уроку і дидактичний матеріал для перевірки доступності викладання. Так як основна задача предмету «трудове навчання» розвиток творчих здібностей, елементів графічної грамоти, вмінь працювати в команді та навичок виконання операцій з ручних технік обробки матеріалів, то даний урок має сформувати в учнів загальні принципи формоутворення предметного середовища і об'єктів праці.

Також методична розробка уроку побудована на основі розроблених методичних рекомендацій«Матеріали природного (тваринного) походження, їхні властивості»щодо впровадження інтерактивних технологій у процес навчально-трудової діяльності учнів 8 класу. .

Пояснення стосовно проведення уроку

Урок з теми «Матеріали природного (тваринного) походження, їхні властивості» має на меті перевірку знань учнів з класифікації природних волокон, їх виробництвом, перевагами та недоліками порівняно з хімічними матеріалами; їх впливом на здоров’я людини і навколишнє середовище;

Актуалізація опорних знань та викладання матеріалу супроводжується презентацією.

Активізація  уваги та закріплення знань  учнів проводиться у вигляді  рольової гри «Конструкторське бюро». Під час мотивації використовується із зображення конструкційних матеріалів та проводиться  гра  завдання якої полягає у з’ясуванні, як матеріал пов’язаний між, собою і як стосується уроку.


7 клас     Урок №1

Розділ програми:Проектування та виготовлення швейних виробів.

Тема уроку «Матеріали природного (тваринного) походження, їхні властивості»

Мета уроку:дидактична: Закріпити з  учнями з основні поняття теми (проектування, виготовлення виробів, природні матеріали та матеріали штучного походження(синтетичні); 

розвиваюча:організувати дослідницьку самостійну діяльність учнів; розвивати технологічне, логічне та критичне мислення, вміння порівнювати, аналізувати;культуру мовлення.

виховна:виховувати свідоме ставлення до екологічних проблем; привчати дотримуватись санітарно-гігієнічних вимог та правил з охорони праці під час виконання робіт.

Тип уроку: урок перевірки, оцінки і корекції знань, навичок і умінь

Наочність: презентація.

Обладнання: мультимедійна дошка, мультимедіа, комп’ютер,будинок, ділянка для будинку

Міжпредметні зв'язки: біологія, хімія, образотворче мистецтво, література.

Структура уроку

І. Організаційний момент……………………………………………..

1 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів………………………..

6 хв.

ІІІ. Оголошення ролевої гри «Конструкторське бюро»……..

3 хв.

ІV. Інструктаж щодо проведення ролевої гри………………………

2 хв.

V. Проведення гри.………………………………………………….

20 хв.

VІ. Підбиття підсумків роботи за етапами.………………………..

1 хв.

VІІ. Підсумки уроку………………………………………………….

2 хв.

VІІІ. Оцінювання результатів роботи.……………………………….

  1. хв.

 

 

 

. Організаційний етап.

Привітання.

2. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Ми з вами проживаємо кожен день в залік нашого майбутнього, бо щодня набуваємо знань, вміння, навички, а головне життєвий досвід, який допоможе нам у житті зайняти свою нішу серед людей і, звичайно, бути корисними суспільству. Давайте спробуємо сьогодні в ігровій формі, закріпити отриману інформацію по темі «Види конструкційних матеріалів, які застосовуються для проектування і виготовлення виробів: природні матеріали та матеріали штучного походження (синтетичні).»

3. Знайомство з умовами рольової гри «Конструкторське бюро», актуалізація опорних знань учнів, очікування навчальних результатів.

Отже, якщо ви готові, то почнемо. Перед вами оголошення про створення двох конструкторських відділів, для роботи у величезній прибутковою фірмі. Ви всі, звичайно, хотіли б працювати в ній і одержувати за застосування своїх знань високу заробітну плату. Роботодавці пропонують вам пройти співбесіду. Перше завдання для всього класу: бліц-опитування. За кожну правильну відповідь ви отримуєте «цеглик», який допоможе вам особисто вибудувати надалі свою кар'єру. Отже, перший етап - співбесіда.

Перелік питаннь

  1.               До натуральних належать волокна природного походження….
  2.               Тваринні волокна – це виділення залоз гусені шовкопряда (тутового, дубового), чи волосяний покрив
  3.               Вовна – тонка довга шерсть тварин, що використовується у текстильній промисловості як сировина для виготовлення
  4.               Шовк – тонкі довгі нитки тваринного походження, що утворюються з
  5.               Пряжа – це нитка з рівномірно розташованих і……..

Я вас вітаю! Ви успішно пройшли перший етап. Підіб'ємо підсумки співбесіди. Хто набрав більшу кількість «цеглинок»?

Ви стаєте головними інженерами, вітаємо вас! Для вас ось такі краватки, які будуть демонструвати і вашу значимість в групі і пряме відношення до інтелігенції.

Тепер формуємо конструкторські відділи

Прошу співробітників розподілитися по відділах.

Отримані вами, за правильні відповіді на співбесіді, «цеглинки» ви можете використовувати як фундамент в реалізації ваших проектів. Щоб ми могли наочно спостерігати за ходом розвитку гри, виберемо об'єктом для підбиття підсумків - будівництво будівлі.

Я на дошці кріплю виділені для споруди ділянки землі. Кріплення елементів будівель на цих ділянках буде здійснювати безпосередньо головний інженер.

З яких же елементів ми будемо будувати будівлі? Кожен відділ нашого конструкторського бюро отримає папку із завданнями, головний інженер самостійно розподілить завдання з папки чи то кожному працівнику відділу, чи то групі співробітників. За кожне правильно виконане завдання ви і будете отримувати елементи будівель, а значить наочно демонструвати свої успіхи.

Всім зрозумілі умови гри?

У такому випадку прошу головних інженерів отримати папку з документацією.

Кожна група виконує завдання.( Додатки.)

4. Обговорення результатів уроку.

Спасибі вам за активну участь у рольовій грі. Хочу почути вашу думку. Чи цікаво було займатися «будівництвом будівлі».

?Як відбувалася робота в групах. Як розподілялися завдання.

?Справлявся Чи головний інженер зі своїми обов'язками.

?Чи легко було працювати в підпорядкуванні такого фахівця.

 Підведення підсумків, оцінювання результатів роботи кожного учня

Дякую. Тепер я пропоную отримати належну зарплату за вашу працю. Прошу оцінити роботу кожного головним інженером і надати мені кошторис на оплату по 12-ти бальною шкалою.


Додатки

Додаток 1 –  «Папка з документацією» Перше завдання


Додаток 2  «Папка з документацією» Завдання 2.

Напишіть головні  плюси натуральних волокон

 

 

Додаток 2  «Папка з документацією» Завдання 3.

 

Вигадати свій дизайн натуральної тканини. Приклад:


Додаток 5

Будівля яку мають будувати групи

1.png

 

docx
Додано
17 січня 2018
Переглядів
2729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку