Урок на тему "Види проектної графіки"

Про матеріал

Мета уроку: навчальна:ознайомити учнів з теоретичним поняттями рисунок конструктивний, академічний, стилізований, формалізований; схеми, креслення, декоративні колористичні композиції їх використання у проектній графіці. Визначити відмінності між колористичним графічним зображенням і живописом. розвиваюча:розвиток наочно-образного мислення, пізнавального інтересу, творчих здібностей учнів; виховна::виховувати любов до праці, до предмету, творче ставлення до праці

Перегляд файлу

Урок № 3 (1 год.)

Тема уроку: Види проектної графіки

Мета уроку: навчальна:ознайомити учнів з теоретичним  поняттями рисунок конструктивний, академічний, стилізований, формалізований; схеми, креслення, декоративні колористичні композиції їх використання у проектній графіці. Визначити відмінності між колористичним графічним зображенням і живописом.

розвиваюча:розвиток наочно-образного мислення, пізнавального інтересу, творчих здібностей учнів;

виховна::виховувати любов до праці, до предмету, творче ставлення до праці

Тип уроку:засвоєння нових знань

Наочність: презентація, плакати

Обладнання: мультимедійна дошка.

Міжпредметні зв'язки: малювання, креслення.

Структура уроку

І. Організаційний момент……………………………………………..

3 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів………………………..

5 хв.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів…………...

ІV Повідомлення теми та завдань уроку…………………………....

3 хв.

1 хв.

V. Вивчення нового матеріалу………………………………………

25 хв.

VІ. Закріплення нових знань…………………………………………

7 хв.

VІІІ. Заключна частина…………………………………..………….

5 хв.

 


 

Хід і зміст уроку

І. Організаційний момент.

1.Введення учнів в майстерню після дзвоника;

2. Привітання;

3 Перевірка присутності учнів за журналом;

4. Перевірка підготовленості учнів до заняття;

5. Ознайомлення учнів з планом заняття.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Під час актуалізації опорних знань і вмінь учнів застосовується прийом «Так чи Ні». Вчитель загадує вид рисунку, а задача учнів віднайти відповідь. Головна умова – учні мають послідовно задавати питання, на які вчитель може відповідати лише «так», «ні» чи «не суттєво».

Цей прийом дозволяє формувати навички системного мислення, відбирати потрібні факти, пов'язувати їх між собою у єдиний логічний ланцюжок.

Для того, щоб зменшити галасливість при роботі, вчитель попередньо має зазначити, що питання краще задавати послідовно, не перебиваючи та поважаючи один одного.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Одним із основних засобів зображення видимого світу є малюнок. Малюнок відомий з давніх-давен і протягом тисячоліть служить людству. Він має величезні образотворчі можливості.

За умовними малюнками, що  залишила людина епохи палеоліту і неоліту, ми дізнаємося про життя, побут, знаряддя праці тощо. Ще в стародавньому світі людина через спостереження передавала дійсність відповідно до об’єктивних законів сприйняття. Плоскі на скельні зображення земляними фарбами тварин, на яких полювала людина, орнаменту, а також декоративні зображення на знаряддях праці свідчать про те, що малюнок був невід’ємний від живопису та гравюри. Велику роль відіграв малюнок у виникненні шрифту, якому передувала піктографія(письмо за допомогою малюнка).

ІV Повідомлення теми та завдань уроку

Тема уроку: Види проектної графіки

На сьогоднішньому занятті ми з’ясуємо найбільш поширені види проектно-графічних зображень (рисунок конструктивний, академічний, стилізований, формалізований; схеми, креслення).  Дізнаємось які бувають декоративні колористичні композиції їх використання у проектній графіці.  Визначимо відмінності між колористичним графічним зображенням і живописом.

V. Вивчення нового матеріалу

Конструктивний малюнок  - це малюнок зовнішніх контурів предметів, як видимих, так і невидимих, виконаних за допомогою ліній побудови. Ви створюєте «каркас» того об'єкта, який збираєтеся намалювати. А для того, щоб створити такий каркас, потрібно проаналізувати зображення. http://www.artdrawing.ru/images/rkl.jpgКонструктивний малюнок починається з аналізу.

 Придивіться, подумайте, з чого складається об'єкт? З яких геометричних тіл? А які існують геометричні тіла? Це куб, шар, циліндр, конус чи призма. Якщо ви навчитесь бачити в оточуючих вас предметах геометричні тіла, то ви легко зможете створити каркас, або, точніше, конструктивний малюнок.

Для приклада, візьмемо звичайну пляшку. Вона вміщає в себе циліндр, може бути, конус, також, може бути, шар. Чи наприклад, шафа, або стіл, - складається з чотиригранної призми, або може бути з кубів.

http://www.artdrawing.ru/images/bkl.jpgТому перший крок - навчитися знаходити в усьому, що нас оточує, геометричні тіла. Це допоможе розвинути обємне мислення. Других шаг - зображення "каркаса". Потрібно правильно розмістити геометричні тіла, з яких складається зображення, предмет, в просторі.

Тобто потрібно знати, що таке лінія горизонту і як скористатися цими знаннями. Наприклад, коли малюємо звичайний куб, ми показуємо лінії паралельних граней куби, так, щоб вони зійшлися в одній точці на горизонталі. Другий момент, - це осьова лінія. Іона допомагає створювати конструкцію правильно. Наприклад, нам потрібно намалювати два циліндри, різного діаметра. І один циліндр розташувався над іншим. Робимо, наприклад, конструкцію пляшки. Для цього нам потрібна осьова лінія.  Якщо пляшка стоїть, то ця лінія буде вертикальною.

Другим варіантом  конструктивного рисунка може бути пляшка в перспективі , так, як би дивишся на неї збоку і трохи згори. Як у  такому випадку створюємо конструктивний малюнок? Спочатку  малюємо вже не два прямокутника, а два чотиригранних призми з яких потом отримаємо 2 циліндра.

Для того щоб засвоїти  конструктивний малюнок, - треба бачити наскрізь бачить з чого складається те що ми малюємо.

Академічний малюнок - це малюнок, що виконується в рамках класичного підходу до навчання образотворчому мистецтву, з використанням науково-обгрунтованих прийомів і методів зображення об'ємного простору на площині, а також лінійно-конструктивних знань і розуміння форми, що виконується з метою вирішення певних лінійно-конструктивних, тональних, композиційних та інших навчальних завдань. Академічний малюнок ведеться поетапно, з чітким дотриманням вимог знання форми, уміння зображати обсяг, тональним співвідношенням, і найголовніше передає загальну цілісність сприйняття роботи.

Основи академічного малюнка:

1. Особливе значення має конструктивність предмета, в той же час, світлотінь повинна чітко простежуватися і гармонійно розподілятися в композиції.

2. Кожну деталь зображуваного предмета, ділять на різні геометричні форми, поступово прорисовуючи і надаючи визнаний вид кожної формі.

gLgSGQJ0QDA3. Виходячи з конструкції предметів, ви повинні знаходити кордону півтонів, кожен з яких займає свою ділянку площині.

4. Тіні і конструкція предметів промальовувалися одночасно, тому картина на будь-якій стадії опрацювання повинна виглядати як довершений витвір.

5. Від великого до малого. Спочатку робиться начерк і промальовування великих предметів, плавно переходячи до деталей.

Академічний малюнок олівцем

Ця техніка має на увазі використання олівців різної м'якості і твердості. Залежно від ступеня завершення малюнка використовують олівці: Т, ТМ, М, 2М. М'які грифелі рекомендуються для начерку зображень, а також для світлотіньового промальовування обсягів предмета і заповнення фону. У роботі над складними проектами спочатку рекомендується використовувати тверді грифелі, які також застосовують для кінцевого моделювання малюнка.

Академічний малюнок натюрморт

Академічний малюнок натюрморт олівцем починається з розміщення композиції на аркуші паперу. Перш за все ви повинні знайти найбільш вигідний ракурс, визначитися з обсягами і пропорціями, і лише після цього приступати до легкого нанесення начерків.

Академічний малюнок фігури людини

Kak-narisovat-glaz-cheloveka-karandashom-6-1-300x201Першою сходинкою на шляху до професійного зображення на папері людської фігури є академічний рисунок гіпсової голови. Перш за все необхідно візуально відзначити пропорції і характерні особливості об'ємної фігури і знайти найкращий ракурс.

 Наступним кроком є рівномірна композиція малюнка щодо аркуша паперу і промальовування начерку, методом, який називається обрубовка голови і являє собою побудову голови з узагальнених форм. Всі пропорції повинні бути виміряні і строго дотримані.

Почати промальовування елементів, які знаходяться ближче до нас, виконати, академічний рисунок носа, академічний рисунок очей, академічний рисунок губи, не заглиблюючись в більш дрібні деталі.

d64de6ba3887cdd6b1607271337ae771Промальовування дрібних деталей і постановка світлотіней - завершальний етап в малюнку гіпсової голови. Академічний малюнок ноги, руки, тулуба людини також є важливою складовою всього зображення і вимагає грамотного підходу.

Стилізований малюнок – це малюнок який передає ознаки якогось стилю (зразка), наслідує його, тощо: стилізований орнамент, стилізовані квіти.

Формалізований малюнок – це малюнок в якому дизайнер використовує лише форму, не надаючи значення змістові.

Схема - спрощене зображення, викладення чогось у загальних, основних рисах.

Креслення - це документ, що містить графічне зображення виробу (деталі), виконане за допомогою креслярських інструментів на папері, й відомості, необхідні для його виготовлення та контролю.

Декоративні колористичні композиції їх використання у проектній графіці.

Композиція - складання, об’єднання та гармонійне поєднання частин уєдине ціле і загальне. Композиція в образотворчому мистецтві, архітектурі та дизайні - це розташування предметів, фігур, колірних плям за певними законами. Саме композиція надає творові цілісність, підпорядковує його елементи один одному, «тримає» простір, організує його. Композицією називають і сам твір, тобто кінцевий результат діяльності художника.

У художньому конструюванні існують три види композиції: фронтальна, об’ємна, глибинно-просторова.

Будь-яка композиція створюється за допомогою певних засобів та прийомів. Усі вони відіграють важливу роль у розробці конструктивних ідей та посиленні пластичної й емоційної виразності композиції виробу.

ВИДИ КОМПОЗИЦІЇ:

Похожее изображение Фронтальна - композиція, розташована в одній площині.

Об'ємна - тривимірна (має довжину, ширину, висоту), сприймається з усіх сторін.

Глибинно-просторова - композиція, що передає глибину простору.

Відмінності між колористичним графічним зображенням і живописом.

Колористичне графічне зображення і живопис – споріднені види мистецтва. Загальним для них є, наприклад, нанесення зображення на будь-яку площину. Але в кожному разі є і свої особливості. З’ясуємо, чим відрізняється графіка від живопису.

 Графіка – мистецтво створення зображень шляхом нанесення на робочу поверхню ліній, штрихів, а також елементів у вигляді крапок і плям.

Живопис – мистецтво написання полотен, найбільш повно зображають дійсність. При створенні твору живописець найчастіше завдає на поверхню рідкі фарби.

Картинки по запросу живописом. Різниця між колористичним графічним зображенням і живописом. В першу чергу два види мистецтва можна розрізнити по застосовуваних образотворчим засобам. У графіку величезну силу набуває лінія. У природі вона сама по собі не існує. Але лінії, проведені по поверхні олівцем або крейдою, дозволяють створювати численні ефектні образи. Штрих в графіку також дуже важливий. Штрихування може бути різною за характером і розташуванням елементів. Крім того, в арсеналі графічних засобів присутні пляма, що заповнює певну Похожее изображениечастину площині, і крапка.

Дуже помітно відмінність графіки від живопису в плані використання кольору. Як такий він не грає в графіці першорядної ролі. Цінність зображення в даному випадку полягає саме в малюнку. Однак тон поверхні, переважно це папір, вибирається майстром ретельно. Також художнику зовсім не байдуже, який використовувати відтінок барвника матеріалу. Часто композиція є чорно-білою. Іноді для виразності автор привертає до основного ще один або два кольори, рідко більше двох.

Картинки по запросу живопис Живопис ж заснована на грі кольорів і відтінків. З цим мистецтвом по колористичним можливостями не зрівняється жодна інша. Змішуючи фарби, включаючи в картину різні тональності, художник робить зображення немов живим. Робота традиційно виконується на полотні за допомогою кисті і рідких фарб (але можуть застосовуватися і інші матеріали і поверхню). При цьому важливим є характер мазка. Живопис більш гнучка, ніж графіка. У ній широко використовуються плавні колірні переходи. Фон в мальовничих творах є лише допоміжним компонентом, а часто зовсім відсутня. У той же час продукти графіки відрізняються контрастністю, а фон в таких композиціях стає повноправним учасником.

Картинки по запросу графічний малюнок Графічний малюнок в цілому дуже лаконічний. Кожна його деталь значима і виразна. Слід зазначити, що для створення подібної роботи часто потрібно не так багато часу, як для написання картини. Тому саме графіка першої відгукується на що відбуваються в житті події. На огляд публіки майже моментально виносяться актуальні малюнки, плакати та карикатури. А їх поширенню сприяє існуюча можливість друкувати і тиражувати такі твори. Живописне полотно, в свою чергу, може бути представлено глядачам в Картинки по запросу живописоригіналі лише в якомусь певному місці.

 Розібратися, в чому різниця між графікою і живописом, можна, і звернувши увагу на похідні поняття «графічність» і «мальовничість». Так, про графичности картини, написаної фарбами, кажуть при утриманні в творі різких контрастів, скупий кольорової палітри, чіткому розмежуванні зображених деталей. А графічний малюнок називають мальовничим, якщо він відрізняється різноманітністю кольорів і певної художньої гнучкістю.

VІ. Закріплення нових знань

 Використовується метод шести капелюшків. Це проста і ефективна система, що значно збільшує продуктивність праці. У пропонованій системі мислення поділено на шість категорій, з кожною з яких співвіднесена метафоричний капелюх певного кольору. Коли обговорюється питання, кожний із присутніх застосовує до нього конкретний капелюх і всі думають в одному напрямку. Даний капелюх забезпечуючи більш ефективну концентрацію і легкість в управлінні власними думками. Кожний колір має свої функції.

Білий капелюх: Детальна і необхідна інформація. Тільки факти. .Розглядається теоретичне поняття рисунок конструктивний, академічний, стилізований, формалізований; схеми, креслення.

Жовтий капелюх: Символічне відображення оптимізму. Дослідження можливих успіхів і позитивних сторін.

Чорний капелюх: Застерігає і змушує думати критично. Що може статися поганого або що піде не так?

Червоний капелюх: Почуття, ідеї та інтуїтивні прозріння. Назвати відмінності між колористичним графічним зображенням і живописом.

Зелений капелюх: Фокусування на творчості, альтернативних рішеннях, нові можливості та ідеї. Це можливість висловити нові поняття та концепції.

Синій капелюх: Керування розумовими процесами. Гарантія дотримання всіх шести капелюхів.

VІІІ. Заключна частина Вчитель повідомляє про досягнення цілей заняття.

 

 

 

docx
Додано
18 січня 2018
Переглядів
942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку