Урок з теми "Види проектної графіки" практичний урок - малювання скетчів

Про матеріал

Скетчбук, скечбук - буквально перекладається, як альбом для начерків (sketch, скетч - це начерк, book - книга). Раніше ми саме так і називали ці блокноти - альбом для малювання, альбом для замальовок, альбом для набрсков. Але більш коротке слово Скетчбук зараз замінює ці поняття.

Зазвичай Скетчбук - це блокнот невеликого розміру, який зручно завжди мати з собою. Він - як записна книжка, тільки для малювання. Бувають і великі Скетчбук (альбоми), які потрібні, коли художники цілеспрямовано планують проекти значного розміру, наприклад, складно зробити детальний нарис для картини півтора на два метри в кишеньковому блокноті.

Перегляд файлу

Урок № 3 (2 год)

Тема уроку: Види проектної графіки

Мета уроку:

навчальна:поглибити знання учнів з видів проектної графіки, формувати в учнів вміння та навички у виконанні скетчу.

розвиваюча: розвивати творчі здібності, технічний світогляд, естетичний смак, пізнавальну та творчу активність;

виховна:  виховувати любов до праці, до предмету, творче ставлення до праці

Тип уроку:

Наочність: презентація

Обладнання:

Інструменти:  аркуш А4,вугільно-чорний олівець, тверда пастель, маркер з загостреним наконечником , маркер середньої товщини, маркер-кисть, вугільний олівець, графітовий олівець.

Міжпредметні зв'язки: малювання,

Структура уроку

І. Організаційний момент……………………………………………..

 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів………………………..

 хв.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів…………...

ІV Повідомлення теми та завдань уроку…………………………..

 хв.

 хв.

V. Вивчення нового матеріалу………………………………………

хв.

VІ. Закріплення нових знань…………………………………………

хв.

VІІ. Заключна частина…………………………………………….

хв.

 

 

 


Хід і зміст уроку

І. Організаційний момент

1.Введення учнів в майстерню після дзвоника;

2. Привітання;

3 Перевірка присутності учнів за журналом;

4. Перевірка підготовленості учнів до заняття;

5. Ознайомлення учнів з планом заняття.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Давайте з вами згадаємо минулий урок,та відповімо на пару питань.

  1. Дайте визначення поняттям:

Рисунок конструктивний - це……………………………………………..

Рисунок академічний - це……………………………………………….....

Стилізований рисунок – це………………………………………………..

Формалізований рисунок – це…………………………………………….

Креслення – це……………………………………………………………..

  1. Назвіть головні відмінності між різними видами проектної графіки.
  2. З’єднайте вид проектної графіки та малюнок.

Рисунок конструктивний

Картинки по запросу Рисунок академічний

Рисунок академічний

Стилізований рисунок

Картинки по запросу Креслення

Креслення

Похожее изображение

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Сьогодні ми з вами дізнаємось що таке скетч, виконаємо вправи для того щоб найкраще зрозуміти  це поняття, та наприкінці уроку створимо колективний скетчбук.

ІV Повідомлення теми та завдань уроку.

Тема уроку:  «: Види проектної графіки»». Завдання: поглибити знання учнів про види проектної графіки; формувати в учнів вміння та навички у виконанні скетчу.

V.Вивчення нового матеріалу

Чи знайоме вам поняття «скетч» та скетчбук»?

Отже, скетч— невеличкий малюнок у стилі графіті, як правило не більше альбомного аркуша.

Скетчбук, скечбук - буквально перекладається, як альбом для начерків (sketch, скетч - це начерк, book - книга). Раніше ми саме так і називали ці блокноти - альбом для малювання, альбом для замальовок, альбом для набрсков. Але більш коротке слово Скетчбук зараз замінює ці поняття.

Зазвичай Скетчбук - це блокнот невеликого розміру, який зручно завжди мати з собою. Він - як записна книжка, тільки для малювання. Бувають і великі Скетчбук (альбоми), які потрібні, коли художники цілеспрямовано планують проекти значного розміру, наприклад, складно зробити детальний нарис для картини півтора на два метри в кишеньковому блокноті.

Зараз я вам пропоную вправи які допоможуть створити нам власні скетчі.

Вправа 1.Паралельні лінії

КРОКИ

1 Починаючи з верхньої частини аркуша, акуратно проведіть лінію зліва направо. Намагайтеся  накреслити лінію настільки прямо, наскільки це можливо. Якщо вона не буде достатньо пряма, не турбуйтесь - з часом у вас стане виходити все краще.

2 Далі прямо під накресленої лінією проведіть ще одну, паралельну першої. Намагайтесь, щоб відстань між лініями дорівнювала їх товщині. Після цього намалюйте ще одну лінію, але при цьому відстань між другою і третьою лініями повинно бути трохи більше, ніж між першою і другою.

3 Ви вже бачите виникає патерн. Тепер проведіть четверту лінію, потім п'яту і т. д., поки вся сторінка зверху до низу не буде покрита лініями.

4 Зосередьтеся на інтервалі між лініями і на те, наскільки вони прямі. Ця вправа вимагає великої напруги і зусиль.. Вона передує оволодінню кольором.

Вправа 2.Довільні текстури

КРОКИ

1 Щоб порівняти результати використання цих інструментів, накресліть сітку з маленьких квадратів на невеликому аркуші паперу і порисуйте кожним інструментом в окремому квадраті.

2 Коли ви знайдете інструмент, який вам підходить, візьміть окремий аркуш паперу і попрацюйте на ньому старанно, але вільно, роблячи штрихи більшого і меншого розміру.

3 Продовжуйте, поки не заповните весь лист. І ваші штрихи будуть більш чіткими і контрольованими.

Вправа 3. ПЕРЕНЕСЕННЯ ФАКТУРИ

КРОКИ

1 Підготуйте матеріали.

2 Закріпіть папір на потрібній вам поверхності і починайте.

3 Працюйте м'якими круговими рухами, поки не проступить рельєф робочої поверхні. Ви можете робити області відбитка світліше або темніше, надаючи зображеню обсяг.

4. Зніміть папір з робочої поверхні іпопрацюйте з зображенням. подумайте, чи хочете ви застосувати ще яке-небудь засіб, наприклад білу фарбу або крейда.

5 За допомогою кнопок отримане зображення в якості основи для нової ілюстрації або як елемент колажу.

6 Для створення ефекту накладання одну і ту ж папір можна використовувати в роботі з декількома поверхнями.

Вправа 4.Каракулі та мініатюри.

У ХХ столітті словом doodle ( «каракулі») позначали «випадкові безглузді малюнки без мети і наміри » З огляду на це, а також визначення XVII століття - «дурна людина, простак, той, хто займається безглуздими  речами », - стає зрозуміло, чому зображення каракуль історично розглядатися як небажана діяльність. Протягом багатьох десятиліть малювання Каракуль вважалося ознакою низького інтелекту і проблем з увагою, сьогодні ж його використовують як метод запам'ятовування, вирішення проблем і пошуку нових ідей. У березні 2011 року Санні Браун, консультант з питань образного мислення та інформаційного дизайну, автор книги The Doodling Revolution ( «Революція каракуль »), виступила на конференції TED. Вона описує малювання каракуль як спосіб «Обробки інформації та вирішення проблем» і як «неймовірно ефективний інструмент», який допомагає нам аналізувати інформацію, «коли її кількість дуже велика»

Браун вважає, що малювання каракуль – це «Портал, ведучий на більш високий рівень візуальної грамотності ». Малюючи каракулі, ми робимо теж саме, що робили в дитинстві, коли малювання сприяло осягнення світу навколо нас. Ця вправа відображає погляд Браун і свідчить на користь малювання каракуль; дозволить вам розширити розуміння малювання в цілому. Існує безліч методів розкрити вашу здатність малювати каракулі. Тому я вам пропоную намалювати свої каракулі.

 

 

Вправа 5.Паттерн

КРОКИ

1 Візьміть чистий аркуш А4.

2 Виберіть чорний маркер такої товщини, яка необхідна для реалізації вашої ідеї, - тонкий, середній або товстий.

3 Намалюйте зображення в середині листа, але зверніть увагу на те, що малюнок не повинен торкатися його країв.

4 Зображення може бути простим або складним - як ви захочете.

5 Коли ви закінчите малювати в середині листа, складіть його навпіл вертикально, розігніть, розправте і розріжте по лінії згину.

6 На плоскій поверхні поміняйте місцями ліву і праву половини,зєднайте  краї паперу і склейте скетчем із зворотного боку. Перед цим переконайтесь, що краї паперу вирівняні.

7 Тепер зігніть лист горизонтально, розігніть його, розправте і розріжте по лінії згину.

8 На плоскій поверхні поміняйте місцями верхню і нижню половини, з'єднайте краї і акуратно скріпіть зі зворотного боку аркуша. Перед цим переконайтеся, що краї паперу вирівняні.

9 Ваш малюнок повинен виявитися по краяхлиста. Центр листа буде порожнім.

10 Тепер заповніть середину листа. ви можете використовувати той же самий маркер або інший; намалювати в середині листа

Вправа 6.Силуети персонажів.

Мета цієї вправи очевидна. Малювання силуетів персонажів - це не тільки весело. Це прямий шлях з'ясувати, чи виглядає персонаж, якого ви намалювали, активним, наскільки він пізнаваний і чи достатньо добре ви передали його унікальні якості.

Вправа 7.Буква як об’єкт.

Мета цієї вправи полягає в тому, щоб подивитися,яким чином форми букв можна перетворити в зображення, а потім спробувати створити об'єкт з букви самостійно.

 

VІ. Закріплення нових знань

Учні створюють власний скетч, на будь яку тему, після того вони біля дошки презентують його, а потім учні разом з вчителем створюють власний  колективний скетчбук.

VІІ. Заключна частина. Вчитель повідомляє про досягнення цілей заняття.

docx
Додано
19 січня 2018
Переглядів
475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку