Скетчбук, скечбук - буквально перекладається, як альбом для начерків (sketch, скетч - це начерк, book - книга). Раніше ми саме так і називали ці блокноти - альбом для малювання, альбом для замальовок, альбом для набрсков. Але більш коротке слово Скетчбук зараз замінює ці поняття.
Зазвичай Скетчбук - це блокнот невеликого розміру, який зручно завжди мати з собою. Він - як записна книжка, тільки для малювання. Бувають і великі Скетчбук (альбоми), які потрібні, коли художники цілеспрямовано планують проекти значного розміру, наприклад, складно зробити детальний нарис для картини півтора на два метри в кишеньковому блокноті.
Урок № 3 (2 год)
Тема уроку: Види проектної графіки
Мета уроку:
навчальна:поглибити знання учнів з видів проектної графіки, формувати в учнів вміння та навички у виконанні скетчу.
розвиваюча: розвивати творчі здібності, технічний світогляд, естетичний смак, пізнавальну та творчу активність;
виховна: виховувати любов до праці, до предмету, творче ставлення до праці
Тип уроку:
Наочність: презентація
Обладнання:
Інструменти: аркуш А4,вугільно-чорний олівець, тверда пастель, маркер з загостреним наконечником , маркер середньої товщини, маркер-кисть, вугільний олівець, графітовий олівець.
Міжпредметні зв'язки: малювання,
Структура уроку
І. Організаційний момент…………………………………………….. |
хв. |
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів……………………….. |
хв. |
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів…………... ІV Повідомлення теми та завдань уроку………………………….. |
хв. хв. |
V. Вивчення нового матеріалу……………………………………… |
хв. |
VІ. Закріплення нових знань………………………………………… |
хв. |
VІІ. Заключна частина……………………………………………. |
хв. |
|
|
Хід і зміст уроку
І. Організаційний момент
1.Введення учнів в майстерню після дзвоника;
2. Привітання;
3 Перевірка присутності учнів за журналом;
4. Перевірка підготовленості учнів до заняття;
5. Ознайомлення учнів з планом заняття.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Давайте з вами згадаємо минулий урок,та відповімо на пару питань.
Рисунок конструктивний - це……………………………………………..
Рисунок академічний - це……………………………………………….....
Стилізований рисунок – це………………………………………………..
Формалізований рисунок – це…………………………………………….
Креслення – це……………………………………………………………..
Рисунок конструктивний |
|
Рисунок академічний |
|
Стилізований рисунок |
|
Креслення |
|
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
Сьогодні ми з вами дізнаємось що таке скетч, виконаємо вправи для того щоб найкраще зрозуміти це поняття, та наприкінці уроку створимо колективний скетчбук.
ІV Повідомлення теми та завдань уроку.
Тема уроку: «: Види проектної графіки»». Завдання: поглибити знання учнів про види проектної графіки; формувати в учнів вміння та навички у виконанні скетчу.
V.Вивчення нового матеріалу
Чи знайоме вам поняття «скетч» та скетчбук»?
Отже, скетч— невеличкий малюнок у стилі графіті, як правило не більше альбомного аркуша.
Скетчбук, скечбук - буквально перекладається, як альбом для начерків (sketch, скетч - це начерк, book - книга). Раніше ми саме так і називали ці блокноти - альбом для малювання, альбом для замальовок, альбом для набрсков. Але більш коротке слово Скетчбук зараз замінює ці поняття.
Зазвичай Скетчбук - це блокнот невеликого розміру, який зручно завжди мати з собою. Він - як записна книжка, тільки для малювання. Бувають і великі Скетчбук (альбоми), які потрібні, коли художники цілеспрямовано планують проекти значного розміру, наприклад, складно зробити детальний нарис для картини півтора на два метри в кишеньковому блокноті.
Зараз я вам пропоную вправи які допоможуть створити нам власні скетчі.
Вправа 1.Паралельні лінії
КРОКИ
1 Починаючи з верхньої частини аркуша, акуратно проведіть лінію зліва направо. Намагайтеся накреслити лінію настільки прямо, наскільки це можливо. Якщо вона не буде достатньо пряма, не турбуйтесь - з часом у вас стане виходити все краще.
2 Далі прямо під накресленої лінією проведіть ще одну, паралельну першої. Намагайтесь, щоб відстань між лініями дорівнювала їх товщині. Після цього намалюйте ще одну лінію, але при цьому відстань між другою і третьою лініями повинно бути трохи більше, ніж між першою і другою.
3 Ви вже бачите виникає патерн. Тепер проведіть четверту лінію, потім п'яту і т. д., поки вся сторінка зверху до низу не буде покрита лініями.
4 Зосередьтеся на інтервалі між лініями і на те, наскільки вони прямі. Ця вправа вимагає великої напруги і зусиль.. Вона передує оволодінню кольором.
Вправа 2.Довільні текстури
КРОКИ
1 Щоб порівняти результати використання цих інструментів, накресліть сітку з маленьких квадратів на невеликому аркуші паперу і порисуйте кожним інструментом в окремому квадраті.
2 Коли ви знайдете інструмент, який вам підходить, візьміть окремий аркуш паперу і попрацюйте на ньому старанно, але вільно, роблячи штрихи більшого і меншого розміру.
3 Продовжуйте, поки не заповните весь лист. І ваші штрихи будуть більш чіткими і контрольованими.
Вправа 3. ПЕРЕНЕСЕННЯ ФАКТУРИ
КРОКИ
1 Підготуйте матеріали.
2 Закріпіть папір на потрібній вам поверхності і починайте.
3 Працюйте м'якими круговими рухами, поки не проступить рельєф робочої поверхні. Ви можете робити області відбитка світліше або темніше, надаючи зображеню обсяг.
4. Зніміть папір з робочої поверхні іпопрацюйте з зображенням. подумайте, чи хочете ви застосувати ще яке-небудь засіб, наприклад білу фарбу або крейда.
5 За допомогою кнопок отримане зображення в якості основи для нової ілюстрації або як елемент колажу.
6 Для створення ефекту накладання одну і ту ж папір можна використовувати в роботі з декількома поверхнями.
Вправа 4.Каракулі та мініатюри.
У ХХ столітті словом doodle ( «каракулі») позначали «випадкові безглузді малюнки без мети і наміри » З огляду на це, а також визначення XVII століття - «дурна людина, простак, той, хто займається безглуздими речами », - стає зрозуміло, чому зображення каракуль історично розглядатися як небажана діяльність. Протягом багатьох десятиліть малювання Каракуль вважалося ознакою низького інтелекту і проблем з увагою, сьогодні ж його використовують як метод запам'ятовування, вирішення проблем і пошуку нових ідей. У березні 2011 року Санні Браун, консультант з питань образного мислення та інформаційного дизайну, автор книги The Doodling Revolution ( «Революція каракуль »), виступила на конференції TED. Вона описує малювання каракуль як спосіб «Обробки інформації та вирішення проблем» і як «неймовірно ефективний інструмент», який допомагає нам аналізувати інформацію, «коли її кількість дуже велика»
Браун вважає, що малювання каракуль – це «Портал, ведучий на більш високий рівень візуальної грамотності ». Малюючи каракулі, ми робимо теж саме, що робили в дитинстві, коли малювання сприяло осягнення світу навколо нас. Ця вправа відображає погляд Браун і свідчить на користь малювання каракуль; дозволить вам розширити розуміння малювання в цілому. Існує безліч методів розкрити вашу здатність малювати каракулі. Тому я вам пропоную намалювати свої каракулі.
Вправа 5.Паттерн
КРОКИ
1 Візьміть чистий аркуш А4.
2 Виберіть чорний маркер такої товщини, яка необхідна для реалізації вашої ідеї, - тонкий, середній або товстий.
3 Намалюйте зображення в середині листа, але зверніть увагу на те, що малюнок не повинен торкатися його країв.
4 Зображення може бути простим або складним - як ви захочете.
5 Коли ви закінчите малювати в середині листа, складіть його навпіл вертикально, розігніть, розправте і розріжте по лінії згину.
6 На плоскій поверхні поміняйте місцями ліву і праву половини,з’єднайте краї паперу і склейте скетчем із зворотного боку. Перед цим переконайтесь, що краї паперу вирівняні.
7 Тепер зігніть лист горизонтально, розігніть його, розправте і розріжте по лінії згину.
8 На плоскій поверхні поміняйте місцями верхню і нижню половини, з'єднайте краї і акуратно скріпіть зі зворотного боку аркуша. Перед цим переконайтеся, що краї паперу вирівняні.
9 Ваш малюнок повинен виявитися по краяхлиста. Центр листа буде порожнім.
10 Тепер заповніть середину листа. ви можете використовувати той же самий маркер або інший; намалювати в середині листа
Вправа 6.Силуети персонажів.
Мета цієї вправи очевидна. Малювання силуетів персонажів - це не тільки весело. Це прямий шлях з'ясувати, чи виглядає персонаж, якого ви намалювали, активним, наскільки він пізнаваний і чи достатньо добре ви передали його унікальні якості.
Вправа 7.Буква як об’єкт.
Мета цієї вправи полягає в тому, щоб подивитися,яким чином форми букв можна перетворити в зображення, а потім спробувати створити об'єкт з букви самостійно.
VІ. Закріплення нових знань
Учні створюють власний скетч, на будь яку тему, після того вони біля дошки презентують його, а потім учні разом з вчителем створюють власний колективний скетчбук.
VІІ. Заключна частина. Вчитель повідомляє про досягнення цілей заняття.