МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ Многогранники: встигнути все і навіть більше! підсумковий урок за темою «Многогранники»

Про матеріал
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ Многогранники: встигнути все і навіть більше! підсумковий урок за темою «Многогранники»
Перегляд файлу

ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНЕ УЧИЛИЩЕ №38 СМТ.ГОЛОВАНІВСЬК

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ

 

 

Многогранники: встигнути все і навіть більше!

 

підсумковий урок за темою «Многогранники» 

 

imageАвтор:

Ярова Віта Вікторівна – викладач математики вища категорія звання «Старший викладач»

 

 

 

 

 

 

2020

АНОТАЦІЯ

 

Методична розробка містить нестандартну модель уроку STEM навчання (технологія

змішаного навчання – «ротація  станцій»)при вивчені теми: «Многогранники: встигнути все і навіть більше!»( урок узагальнення і систематизації знань з теми «Многогранники») з дисципліни «Математика» для спеціальності «Оператор комп'ютерного набору. Офісний службовець(Бухгалтерія)» тривалістю 45 хвилин. Методи навчання, які використовуються на уроці розвивають логічне мислення, формують здатність до колективного обговорення і прийняття рішень. Урок сприяє посиленню мотивації, створення інтересу до вивчення предмета. Сформульовано мету та завдання, час і місце, пояснено зміст етапів проведення. 

Пропонована методична розробка уроку може бути використана в роботі з учнями(ученицями) 11 класу в загальноосвітніх навчальних закладах та в закладах професійно-технічної освіти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ

Дата проведення:____________

Група: 21 ОКС, ІІ курс

Професія: оператор комп'ютерного набору. Офісний службовець (Бухгалтерія)

Тема уроку:  Многогранники: встигнути все і навіть більше! (підсумковий урок за темою «Многогранники»)

Тема програми: Многогранники  Мета:  формування предметних компетентностей:  узагальнити, систематизувати і розширити знання про многогранники, вміння застосовувати їх при вирішенні практичних завдань.

Формування ключових компетентностей: 

           математична компетентність  — уміння оперувати числовою інформацією,

геометричними об’єктами на площині та в просторі;

           спілкування державною мовами – уміння ставити запитання і розпізнавати проблему; розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;

           основні компетентності у природничих науках і технологіях - уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ;

           інформаційно-комунікаційна – уміння використовувати різні джерела інформації;

           вміння вчитися протягом життя – уміння визначати мету навчальної діяльності,

відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість; 

           Соціальна та громадянська компетентності – уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі;

           Ініціативність і підприємливість – уміння генерувати нові ідеї; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання.

Тип уроку: онлайн-урок з використанням платформи ZOOM (проведення відеоконференції)  

Вид уроку: змішаний (за проєктною методикою з використанням ІКТ).

Види діяльності: фронтальна, групова, індивідуальна.

Міжпредметні зв’язки: інформатика, географія.

Час проведення заняття: 45 хвилин.

Обладнання: мультимедійне обладнання вчителя та учнів(учениць); встановлена  програма ZOOM (інструментальні можливості програми: функція «піднята рука», особисте повідомлення у чаті, спільне використання екрану, демонстрація відео на екрані; демонстрація дошки другою камерою);  доступ до мережі Інтернет;  Інтернет-ресурси: 

image програма для проведення відеоконференцій Zoom (з можливістю демонстрації екрана) https://zoom.us/download

image сервіс для створення інтерактивних презентацій, опитувань, голосування в режимі реального часу, що дозволяє отримувати моментальну зворотний зв'язок від аудиторії https://www.mentimeter.com/  

image сервіс для інтерактивних вправ  LearningApps.org   

image Google Диск для збереження роздаткових матеріалів (шаблонів) 

image інтерактивний           безкоштовний            геометричний            інструмент https://www.geogebra.org/graphing?lang=uk  

image онлайн-сервіс для роботи з PDF-файлами https://www.ilovepdf.com/uk  image генератор створення qr-коду https://qrcode.tec-it.com/es  image сервіс для створення інтерактивних вправ https://wordwall.net/  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

І. Вступна частина 

1. Організаційний етап (Вітаюсь з учнями, перевіряю якість зв`язку.)

- Доброго дня! Я рада вас вітати. Перевірте, чи добре ви мене чуєте та бачите! Наш урок пройде результативно, якщо нашим помічником буде гарний настрій, домовились?

Давайте разом з’ясуємо основні поняття, які запам’ятали із теми. 

Учні(учениці) переходять за посиланням www.menti.comта кодом 62 11 56 2. Записують терміни, які запам’ятали із вивченої теми. Далі обирають поняття із хмаринки, що спроектована на екран(демонстрація) та дають визначення або пояснення до обраного тегу.

image 

2. Актуалізація опорних знань учнів

Учні(учениці) працюють на смартфонах. Пропоную виконати дві вправи за допомогою сервісу learningapps, перед уроком авторизувавши себе. Після чого аналіз отриманих результатів. Інформація у кабінеті викладача, де наочно видно, як якісно підготувалися учні(учениці).

Вправа 1. https://learningapps.org/watch?v=pb1as6g2n20  

image 

Вправа 2.  https://learningapps.org/view1727274   

image 

ІІ. Основна частина

1. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні я хотіла б вас познайомити з висловлюванням математика Ігоря Шаригіна: «Стереометрія є предметом інженерного типу, вона розвиває таку специфічну якість, як просторова уява, яка професійно значуща для багатьох професій».

Сьогодні ми проводимо підсумковий урок з теми «Многогранники». Ваше завдання - показати свої знання з теми, вміти застосовувати їх при вирішенні практичних завдань, а також дізнатися щось нове, ще не сказане по даній темі. 

2. Повідомлення теми та мети уроку

Повідомляю тему та мету заняття. Оскільки урок є підсумковим, то увагу приділяю повторенню, узагальненню й систематизації знань і вмінь учнів(учениць), набутих під час вивчення даної теми.

Використовую модель «ротація станцій». Для цього об’єдную клас на три команди, які займають свої місця на станціях(в zoom-групі), вони побувають на трьох станціях, час роботи на кожній станції від 7 хвилин до 15 хвилин.

Станції:

1      станція – Facebook-виклик (створення сторінки: піраміда та призма)

2      станція - Лабораторія майбутнього. Робота в Математичному додатку GeoGebra та додатку iLovePDF

3      станція – Тестування і не тільки ( розв’язування завдань із ЗНО минулих років)

3. Робота у групах

1  станція – Facebook-виклик (створення сторінки: піраміда та призма. Додаток 1)

Завдання.  Створити «сторінку» для соціальної мережі Facebook для геометричних фігур: піраміда та призма.

Завдання дозволяє узагальнити та систематизувати свої теоретичні знання, а також проявити креативність. Надається шаблон у форматі pdf.

image 

2  станція - Лабораторія майбутнього. Робота в Математичному додатку GeoGebra та додатку iLovePDF

Завдання. Створити розгортку(шаблон)-PDF глобуса, яку можна роздрукувати, вирізати та скласти у багатогранник (куб, октаедр, додекаедр та ікосаедр).

Завдання шаблон змоделювати в GeoGebrі https://www.geogebra.org/, а потім створити глобус. Отримане креслення є наочністю, з якого черпаються ідеї розв'язання задачі(куб, октаедр, додекаедр та ікосаедр). Приклад роботи.

image 

image 

3  станція – Тестування і не тільки ( розв’язування завдань із ЗНО минулих років) Завдання.  Розв’язати завдання із ЗНО минулих років теми: піраміда та призма.

Завдання складається з різних рівнів складності та передбачає розв'язування задачі.

Надається шаблон у форматі pdf. Такі завдання є хорошою підготовкою.

image 

ІІІ Підсумковий етап. Рефлексія

Через демонстрацію  другої камери відбувається представлення робіт кожної команди. Відбувається виставлення оцінок.

Рефлексія проводиться за допомогою функції zoom -  «піднятої руки»

image

 

Додаток

Доцільно використовувати в середині заняття - завдання на формування відповідного емоційного контакту із класом та необхідного настрою  https://wordwall.net/resource/6777310

image 

pdf
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
19 грудня 2021
Переглядів
655
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку