Методична розробка уроку на тему "Пластмаси. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання"

Про матеріал
Методична розробка з хімії на тему: "Пластмаси. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання" для учнів 10 класу є доповненням до презентації з теми: "Пластмаси. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання". Орієнтована розробка на проведення уроку в синхронному режимі.
Перегляд файлу

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ З ХІМІЇ

ДЛЯ УЧНІВ 10 КЛАСУ

Тема уроку: «Пластмаси. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання».

Форма проведення уроку: синхронний режим, дистанційна форма на платформі «Google Meet».

Тип уроку: комбінований.

Цілі:

  • формування предметних компетентностей (формувати знання учнів про пластмаси та сфери їх використання);
  • розвивати ключові компетентності (екологічна грамотність, екологічне мислення і здорове життя;  уміння вчитися впродовж життя);
  • виховувати інтерес до вивчення хімії.

Форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів:  фронтальна, колективна.

Обладнання: підручник, комп’ютер, презентація, онлайн-платформа «Google Meet».

Література:

  1. П.П. Попель Хімія (рівень стандарту):  підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти, Київ : ВЦ «Академія»,  2018. – 256 с. : іл.

План уроку

  1. Організація початку уроку.
  2. Перевірка домашнього завдання і актуалізація опорних знань.
  3. Мотивація навчальної діяльності.
  4. Повідомлення теми і завдань уроку.
  5. Вивчення нового матеріалу.
  6. Узагальнення і систематизація знань.
  7. Підсумок уроку.
  8. Домашнє завдання.


ХІД УРОКУ

І. Організація початку уроку

Привітання з класом, облік відсутніх та перевірка готовності дітей до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання і актуалізація опорних знань (слайд 1)

Прийом «Закінчи речення»:

  • Залежно від будови макромолекул розрізняють  ____1____, ____2____ та ____3____ полімери.
  • Полімери, які після нагрівання і подальшого охолодження не зазнають хімічних перетворень і зберігають свої фізичні властивості називають ____4____.
  • Полімери, які під час нагрівання втрачають здатність плавитись, а також пластичність називають ____5_____.
  • Високомолекулярні сполуки добувають за допомогою реакцій ___6___ та ____7_____.
    Відповіді: 1- лінійні; 2-розгалуджені; 3- сітчасті; 4- термопластичними; 

5- термореактивними; 6- полімеризації; 7- поліконденсації.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Органічні сполуки мають дуже широкий спектр застосування, але найбільш важливе їх значення у створенні нових матеріалів. Тому в другій половині  XX ст. розгорнулися пошуки матеріалів на основі синтетичних полімерів. Будь-який вид людської діяльності, починаючи з готування їжі й закінчуючи запуском космічних кораблів, так чи інакше пов’язаний із використанням різних матеріалів. Виробництво більшості ґрунтується на хімічних процесах.

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку

Сьогодні на уроці  ми розглянемо синтез високомолекулярних сполук на основі полімерів – пластмаси. Запишіть в зошиті дату та тему уроку (слайд 2).

Оголошення завдань та плану уроку (слайд 3)

 

V. Вивчення нового матеріалу

  1. Поняття «пластмаси» (слайд 4).
  2. Будова, властивості та застосування полімерів.

Заповнення таблиці з використанням слайдів презентації, матеріалів підручнику (слайди 5-15).   

Назва

Хімічна формула

Характеристика

 

Застосування

 

 

 

 

 

Червоний колір використовуємо для характеристики небезпечних властивостей для довкілля та  здоров’я людини.

Зеленим кольором виділяємо корисні властивості полімерів для довкілля та здоров’я людини.

VI. Узагальнення і систематизація знань

Вправа «Так - Ні» (слайд 16- 17)

Використовуючи реакції в відеоконференції Google Meet  учні показують якщо твердження вірне, і  якщо твердження хибне.

VII. Підсумок уроку (слайд 18)

1. Пластмаси - матеріали на основі полімерів, що зберігають після нагрівання і наступного охолодження надану їм форму (термопластичні).

2. Поліетилен, політетрафторетилен,  поліпропілен,

полівінілхлорид, полістирол, фенолоформальдегідні смоли добуваються реакцією полімеризації.

3. Полімери широко використовують  в усіх галузях народного господарства.
VІII. Домашнє завдання (слайд 19)

  • Опрацювати §32
  • с. 192 №236 письмово

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
Додано
22 квітня 2023
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку