Методична розробка уроку на тему: Вітаміни у формі квесту

Про матеріал
Методична розробка уроку на тему: Вітаміни у формі квесту. для учнів 10 класу. містить завдання професійного спрямування за компетенцією "Кухар"
Перегляд файлу

БІО-КВЕСТ «ВІТАМІНИ»

Методична розробка уроку біології і екології у формі квесту

(з досвіду роботи викладача Державного навчального закладу «Харківське вище професійне училище № 6»  О.О. Долженкової)

Концепція розвитку освіти на сучасному етапі на перший план виводить вміння знаходити, аналізувати інформацію, вміти співпрацювати в команді. Формування саме таких навичок затребувані на ринку праці і можуть забезпечити успішну самореалізацію людини у певній професії. STEM-освіта є перспективним напрямом реалізації освітньої діяльності в рамках викликів сьогодення. Реалізація нових стандартів навчання забезпечує глибоке розуміння предмету дослідження, міждисциплінарність знань та вмінь. Побудова навчання на міждисциплінарній основі формує у здобувачів освіти компетентності, необхідні для комплексного розв’язання проблем. На додачу до професійних знань та вмінь на перший план виходять такі якості як уміння швидко думати, бачити суть проблеми, знаходити її розв’язання, генерувати нові проєкти та ідеї. З точки зору системи освіти це означає пріоритетність у виборі групових проектних та проблемно-зорієнтованих методів навчання, які менше зорієнтовані на розв’язування великої кількості типових вправ і формування певного набору практичних навичок, а спрямовані на роботу в команді, навчання через дослідження проблеми та пошук шляхів її вирішення, набуття власного досвіду. STEM-освіта покликана формувати ці вміння і навички для створення нового, інноваційного. Але вона потребує достатню кількість кваліфікованих кадрів і ресурсів для здійснення такої діяльності. Застосування ІКТ на даному етапі забезпечує цілий спектр нових можливостей для реалізації STEM-освіти. Працівники STEM також менш схильні до безробіття, ніж люди, які не мають відношення до STEM. Соціально значущим завданням стає посилення підготовки здобувачів освіти  у галузі природничо-математичної освіти, що обумовлює пошук нових шляхів організації навчання.

 

Мета: 

Освітня: сформувати поняття про вітаміни, вивчити практичні поради щодо збереження вітамінів у їжі.

яблуко 1Розвиваюча: розвивати вміння аналізувати й узагальнювати навчальний матеріал; застосовувати на практиці отримані знання; розвивати навички біологічно-наукового мовлення.

Виховна: виховувати розуміння єдності всіх біологічних процесів у живих організмах і важливості цих процесів для існування життя, навички спілкування в групі.

Компетентнісна: формування здоров’я-зберігаючих компетентностей.

Тип уроку: урок закріплення знань.

Форма уроку: урок -квест.

Обладнання: ноутбук, проектор, мультимедійний екран,  картки-завдання, капсули-загадки, чорна скринька, листи.

Основні поняття: вітаміни, гіпо-, гіпер-, авітаміноз, хвороби, що викликаються надлишком або недостачею вітамінів (цинга, бері-бері, подагра, рахіт, анемія, куряча сліпота).

Міжпредметні зв’язки: історія, географія, калькуляція, математика, основи медичних знань.

Хід уроку

  1. Організаційний етап. Привітання, перевірка присутніх. (1 хв.)
  2.  Оголошення мети та завдань уроку. (1 хв.)

Вступне слово викладача: Сьогодні на уроці ми з вами повторимо все вивчене про речовини необхідні для життя, про вітаміни. Урок пройде у формі біо-квесту. За кожне правильне виконання завдання команда буде отримувати капсулу-загадку, а наприкінці квесту, ви дізнаєтесь, що в цих капсулах.

  1. Організація роботи групи над квестом. (1 хв.)

Оголошення правил квесту та вручення карт (Див. додаток 1)

  1. Актуалізація опорних знань. Вправа «Вітамінний потяг». (5 хв.)

Для того щоб відправитись у подорож нам необхідний транспортний засіб, тому пропоную капітанам команд виготовити символічні засоби пересування «вітамінні потяги» із болгарського перцю

По одному учню від команди виготовляють «потяги».

Засоби пересування готові, сміливіше в путь. І перша Станція «Рейтингова».

Розмістіть представлені продукти за вмістом вітаміну С  від найбільшого до найменшого:

  • Апельсин,
  • Лимон,
  • Болгарський перець,
  • Смородина,
  • Квашена капуста,
  • Шипшина.

А чи правильно ви виконали завдання, ми дізнаємось із сюжету ранкового шоу, увага на екран. Для відтворення відео переходьте за посиланням, або відскануйте QR –код.

https://www.youtube.com/watch?v=jCbEYTWwWzI

  1. Вторинне сприйняття і закріплення знань. (15 хв.)

Станція «Загадкове листування», кожна команда отримує по 2 листи із завданнями та дає відповіді на запитання.

(Загадкові листи див. додаток 2)

Станція «Чорна скриня»

Завдання для 1 команди

Продукт, що міститься в цій скриньці є на кожній кухні, і не тільки в української господині. Він може викликати захворювання “бері-бері”, що спричиняється дефіцитом вітамінів групи В. Що це за продукт? (Відповідь: рис)

Завдання для 2 команди

В цій скрині речовина, яка бере участь у процесах кровотворення, а її недостача викликає анемію. Що це за речовина? (Відповідь: вітамін В 12)

  1. Закріплення отриманих знань. (8 хв.)

Станція «Кулінарно-математична»

Завдання для 1 команди

Господині необхідно спекти 6 пиріжків. Як їй впоратись за 15 хвилин, якщо на сковороді поміщається тільки 4 пиріжка, а з кожного боку пиріжок повинен пектися 5 хвилин?

Завдання для 2 команди

Капуста, яку засолили втрачає 20% своєї ваги, чи достаньо буде 12 кг капусти, щоб отримати 10 кг квашеної капусти?

  1. Узагальнення і систематизація знань. (8 хв.)

Станція «Народна мудрість» Команди презентують домашнє завдання, прислів’я та приказки про вітаміни. Перемагає та команда, яка знайшла більше приказок.

Станція «Зберігаюча»

Ось і настав час дізнатися, що ж у цих загадкових капсулах. Команди отримують свої зароблені капсули, відкривають їх і по черзі зачитують «Рекомендації для збереження вітамінів в продуктах харчування під час приготування» (див. Рекомендації додаток 2)

  1. Домашнє завдання. (2 хв.)  Вивчити “Рекомендації для збереження вітамінів”

Одне завдання на вибір:

Скласти рецепт смачної і корисної страви.

Підготувати повідомлення: “Вітаміни потрібні людям моєї професії?”

  1. Рефлексія. (3 хв.) вправа «Кошик вражень»

Учні записують враження за урок на клейких листочках, у кожної команди свій колір і залишають їх у кошику.

  1.  Підведення підсумків уроку(1 хв.)

Заключне слово викладача:

Ось і закінчився наш урок

Час невпинно й швидко летить.

Ви до знань зробили ще крок,

Хай у всьому завжди вам щастить!

Дякую, що працювали гарно,

Часу ви не витрачали марно,

Дякую за дисципліну на уроці

І бажаю успіхів в навчальному році!


Додаток 1

Правила квесту

  • Всі учасники квесту об’єднуються в команди. Кожну супроводжує координатор.
  • Квестери повинні дотримуватись правил гри.
  • Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно пройти усі  «зупинки», виконати завдання якомога правильніше та дістатися фінішу.
  • Завдання квесту команді буде зарахованим лише тоді, коли усі її члени будуть брати активну участь у виконанні завдань! Тому не відставайте і допомагайте іншим!
  •  Якщо команда відмовляється від виконання завдань вона отримує штрафні бали.
  • За правильне виконання завдання квесту команда отримує капсулу-загадку.


Додаток 2

Завдання для завдання «Загадкове листування»

Лист 1      Мандрівник Європою

 Венеція – чудове романтичне місто. Але так сталося, що я побачив іншу Венецію, де від сирості всі будинки, вкриті цвіллю, де канали наповнені нечистотами, де бруд і сморід, і жоден промінчик сонця не зазирає в темні приміщення. Особливо страшно дивитися на дітей: бліді, з викривленими ногами, величезними животами. Деякі зовсім не можуть ходити, у них м’які кістки. Чого їм не вистачає?

Лист № 2                  Лікар

Я спостерігав хворобу, яка мала всі ознаки звичайної анемії. Але звичайна анемія викликається нестачею гемоглобіну. У цьому випадку аналізи показали, що гемоглобіну достатньо. Звичайні методи лікування не допомогли. Хворобу вдалося подолати витяжкою з сирої печінки. Про дефіцит якого вітаміну йдеться?

Лист № 3                                             Мисливець

Довелося якось мені жити в лісі. А тут ще зима. Жив я в землянці, харчувався тим, що вполював. Овочів зазвичай не було. І ось через деякий час я почав по вечорах сліпнути. Поки світло – бачу, а як тільки стемніє – стаю, як сліпець. Шкіра стала суха, з’явились тріщини, почервоніння. Знайшла мене місцеві. Підкажіть, що зі мною, так як мені скоріше одужати?

Лист № 4                                                        Капітан корабля

Я старий морський вовк, провів багато часу в морі, але одне плавання я запам’ятав надовго. Ми йшли до Білого моря, збори були безладними і швидкими. А коли вийшли у відкрите море, з’ясувалось, що овочів на кораблі не вистачає. І от через 10 діб я помітив, що швидко втомлююсь, з’явилась апатія, не хотілось їсти. А ще через декілька днів розвинувся такий біль у суглобах, що хотілося кричати. Ноги вкрилися бурими плямами. Потім у мене почали кровоточити ясна і випадати зуби. На кораблі почалася паніка, хворих збільшувалося. Скоро ми доберемося до одного берега. Підкажіть, чим нам рятуватися?

 


Додаток 3

Завдання для завдання «Рекомендації для збереження вітамінів в продуктах харчування під час приготування»

  1. Овочі необхідно мити, чистити та подрібнювати перед самим приготуванням.
  2. Якщо овочі потрібно відварити то їх потрібно готувати лише в емальованому посуді і додавати після того, як  вода закипить.
  3.  Каструлю під час варіння слід закривати кришкою.
  4. Вітаміни добре зберігаються при низькій температурі (заморожуванні).
  5. Заморожені овочі не потрібно розморожувати перед готуванням.
  6. Заморожені продукти не можна мити – вода вимиває вітаміни та псує смак.
  7. Для збереження вітаміну С – продукти слід готувати в невеликій кількості рідини.
  8. Заморожені овочі готуються двічі швидше.
docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
12 січня 2022
Переглядів
466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку