Біологія 7 клас
Підручник: Л. І. Остапченко, П. Г. Балан, В. В. Серебряков, Н. Ю. Матяш, В. А. Горобчишин. Біологія: підручник для 7-го класу. заг. серед. освіти/ Л. І. Остапченко( та ін.)- 3-тє вид. – Київ: Генеза, 2018.-256с.:іл.
Програма: Навчальна програма з біології для 6-9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804
II семестр
№з/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин |
|||
|
|
Живлення і травлення. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. |
|
|
|
Різноманітність травних систем. |
|
|
|
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів дихання. |
|
|
|
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. |
|
|
|
Практична робота №4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. |
|
|
|
Узагальнення вивченого. Самостійна робота |
|
Тематична |
|||
|
|
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Способи пересування тварин. |
|
|
|
Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторні дослідження: особливостей покривів тіла тварин. |
|
|
|
Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин. |
|
|
|
Органи чуття, їх значення. Міні – проекти. Як бачать тварини. Як тварини визначають напрям руху. |
|
|
|
Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях) Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення. |
|
|
|
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Лабораторні дослідження: визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). |
|
|
|
Періоди та тривалість життя тварин. |
|
|
|
Узагальнення вивченого з теми « Процеси життєдіяльності тварин». Контрольна робота |
|
Тематична |
|||
Тема 3. Поведінка тварин |
|||
|
|
Поведінка тварин, методи її вивчення. |
|
|
|
Лабораторні дослідження: спостереження за поведінкою тварин (вид визначається вчителем). |
|
|
|
Вроджена і набута поведінка тварин. |
|
|
|
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. |
|
|
|
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна, соціальна. |
|
|
|
Репродуктивна, територіальна, соціальна поведінка тварин. Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі. |
|
|
|
Практична робота №8. . Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео-матеріалами або описом).Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
Представлення міні-проектів. Міні-проект (за вибором): Чому мігрують тварини. Угрупування тварин. |
|
|
|
Комунікація тварин. Міні-проект: Як спілкуються тварини. |
|
|
|
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність. |
|
|
|
Міні-проект (за вибором): Як вчаться пташенята. Як тварини користуються знаряддями праці. |
|
|
|
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
|
|
Узагальнення вивченого з теми «Поведінка тварин» Контрольна робота |
|
Тематична |
|||
Тема 4. Організми і середовище існування |
|||
|
|
Поняття про екосистему та чинники середовища. |
|
|
|
Ланцюги живлення і потік енергії. |
|
|
|
Взаємозв’язок компонентів екосистеми. |
|
|
|
Співіснування організмів в угрупованнях. |
|
|
|
Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика. |
|
|
|
Екскурсія: Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні |
|
|
|
Природоохоронні території. Червона книга України. |
|
|
|
Міні-проект: Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. Заповідні території України. |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота за II семестр. |
|
|
|
Узагальнюючий урок за II семестр |
|
Тематична |