Потяг. Для того, щоб відправитись у подорож – нам потрібен транспортний засіб
Номер слайду 5
“Вітамінний” потяг
Номер слайду 6
Розшифруйте вислів ,який належить древньогрецькому філософу Сократу. Розмістіть слова відповідно до цифр у порядку зростання .3 13 1 6 4 8 5 12 9 11 2 10 7не жити ми щоб для а того щоб їмо того живемо для їсти
Номер слайду 7
Ми живемо не для того щоб їсти, а їмо для того щоб жити. Сократ
Номер слайду 8
Станція Рейтингова. Розмістіть представлені продукти за вмістом вітаміну С від найбільшого до найменшого
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Станція Загадкове листування. Лист № 1 Мандрівник Європою. Венеція – чудове романтичне місто. Але так сталося, що я побачив іншу Венецію, де від сирості всі будинки, вкриті цвіллю, де канали наповнені нечистотами, де бруд і сморід, і жоден промінчик сонця не зазирає в темні приміщення. Особливо страшно дивитися на дітей: бліді, з викривленими ногами, величезними животами. Деякі зовсім не можуть ходити, у них м’які кістки. Чого їм не вистачає?
Номер слайду 11
Лист № 2 Лікар. Я спостерігав хворобу, яка мала всі ознаки звичайної анемії. Але звичайна анемія викликається нестачею гемоглобіну. У цьому випадку аналізи показали, що гемоглобіну достатньо. Звичайні методи лікування не допомогли. Хворобу вдалося подолати витяжкою з сирої печінки. Про дефіцит якого вітаміну йдеться?Станція Загадкове листування
Номер слайду 12
Лист № 3 Мисливець Довелося якось мені жити в лісі. А тут ще зима. Жив я в землянці, харчувався тим, що вполював. Овочів зазвичай не було. І ось через деякий час я почав по вечорах сліпнути. Поки світло – бачу, а як тільки стемніє – стаю, як сліпець. Шкіра стала суха, з’явились тріщини, почервоніння. Знайшла мене місцеві. Підкажіть, що зі мною, так як мені скоріше одужати?Станція Загадкове листування
Номер слайду 13
Лист № 4 Капітан корабля. Я старий морський вовк, провів багато часу в морі, але одне плавання я запам’ятав надовго. Ми йшли до Білого моря, збори були безладними і швидкими. А коли вийшли у відкрите море, з’ясувалось, що овочів на кораблі не вистачає. І от через 10 діб я помітив, що швидко втомлююсь, з’явилась апатія, не хотілось їсти. А ще через декілька днів розвинувся такий біль у суглобах, що хотілося кричати. Ноги вкрилися бурими плямами. Потім у мене почали кровоточити ясна і випадати зуби. На кораблі почалася паніка, хворих збільшувалося. Скоро ми доберемося до одного берега. Підкажіть, чим нам рятуватися?Станція Загадкове листування
Номер слайду 14
Продукт, що міститься в цій скрині, може викликати захворювання “бері-бері”, що спричиняється дефіцитом вітамінів групи В. Що це за продукт? Чорна скриня
Номер слайду 15
Продукт, що міститься в цій скрині, може викликати захворювання “бері-бері”, що спричиняється дефіцитом вітамінів групи В. Що це за продукт? Чорна скриня
Номер слайду 16
Чорна скриня. В цій скрині речовина, яка бере участь у процесах кровотворення, а її недостача викликає анемію. Що це?
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Станція Кулінарно-математична
Номер слайду 19
Станція Кулінарно-математична
Номер слайду 20
Висновок Яку ми звикли заправляти олією (джерелом вітаміну Е).
Номер слайду 21
Станція Кулінарно-математична. Господині необхідно спекти 6 пиріжків. Як їй впоратись за 15 хвилин, якщо на сковороді поміщається тільки 4 пиріжка, а з кожного боку пиріжок повинен пектися 5 хвилин?
Станція Народна мудрість. Команди презентують домашнє завдання – прислів’я та приказки про вітаміни
Номер слайду 24
Станція “Зберігаюча”Рекомендації для збереження вітамінів у продуктах харчування: Овочі необхідно мити, чистити та подрібнювати перед самим приготуванням. Якщо овочі потрібно відварити то їх потрібно готувати лише в емальованому посуді, і додавати після того як вода закипить. Каструлю під час варіння слід закривати кришкою. Вітаміни добре зберігаються при низькій температурі (заморожуванні). Заморожені овочі не потрібно розморожувати перед готуванням. Заморожені продукти не можна мити – вода вимиває вітаміни та псує смак. Заморожені овочі готуються двічі швидше.
Номер слайду 25
Домашнє завдання. Вивчити “Рекомендації для збереження вітамінів”Одне завдання на вибір: Скласти рецепт смачної і корисної страви. Підготувати повідомлення: “Вітаміни потрібні людям моєї професії?”
Номер слайду 26
Рефлексія
Номер слайду 27
Номер слайду 28
Ось і закінчився наш урок. Час невпинно й швидко летить. Ви до знань зробили ще крок,Хай у всьому завжди вам щастить!Дякую, що працювали гарно,Часу ви не витрачали марно,Дякую за дисципліну на уроціІ бажаю успіхів в навчальному році!