Протидія залученню до вживання наркотиків.
Мета: продовжити формувати уявлення учнів про небезпеку вживання наркотичних речовин; вчити рішуче відмовлятися від пропозиції вжити наркотики; виховувати відповідальність за свої вчинки, самоповагу.
Обладнання: папір, олівці, фломастери, стікери.
Тип уроку: тренінг.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Зачитування притчи
Одного разу сердитий північний Вітер і Сонце затіяли суперечку про те, хто з них сильніший. Довго вони сперечалися і вирішили випробувати свою силу на одному мандрівнику.
Вітер сказав: «Я зараз вмить зірву з нього плащ!» І почав дути. Він дув дуже сильно і довго. Але людина тільки щільніше закутувалася у свій плащ.
Тоді Сонце почало пригріватимандрівника. Спочатку він опустив комір, потім розв'язав пояс, а потім зняв плащ і поніс його на руці. Сонце сказало Вітру: «Бачиш: добром, ласкою, можна домогтися набагато більшого, ніж насильством».
ІІ.Основна частина
1.Вправа «Знайомство»
Учні отримали стікери-серця на яких вчитель пропонує написати три гарні риси характеру того, хто сидить поруч. Потім діти обмінюються серцями.
Учитель.Кожна людина унікальна та заслуговує на повагу, добрі слова. Ви зараз подарували один одному теплоту свого серця і в класі від усмішок стало світліше.
Тема нашого заняття пов’язана з проблемами, які створюють в житті людини наркотики. А саме, ми будемо вчитися рішуче відмовлятися від пропозицій вжити наркотики.
2.Вправа «Очікування»
Учитель пропонує на серцях-стікерах з іншої сторони написати свої очікування від уроку та наклеїти їх на плакат «Серце».
3.Вправа «Правила групи»
Відтворення правил роботи груп
4.Інформаційне повідомлення вчителя
Усі наркотики, незалежно від їхнього виду і способів вживання, обов’язково пошкоджують органи та системи організму: нервову систему (у тому числі головний мозок), імунну систему, печінку, серце, легені. Наркотичні речовини порушують процеси обміну речовин, накопичуються у жировій тканині. Наркотичні речовини склерозують судини, порушуючи обмін речовин між кров’ю та тканинами, у тканинах накопичуються продукти розпаду. Відбувається інтоксикація організму, послаблення його захисних і пристосувальних функцій. Усе це руйнує здоров’я і призводить до інвалідності.
Середня тривалість життя наркомана після початку вживання наркотиків становить близько 7 років.
Наркомани рідко доживають до 30-річного віку. Звичайно, є такі, що живуть із цією отрутою і 15, і 20 років. Але є й такі, що гинуть на 6–8-й місяць після початку регулярного вживання наркотиків. Найчастішими причинами смерті наркоманів є випадкові передозування; отруєння фальсифікованими наркотиками; захворювання (пневмонія, сепсис, гепатит, хронічна печінкова недостатність); травми; самогубство.
Ознаки наркотичної залежності підлітка/дорослого:
5.Робота в групах
Клас об’єднається у три групи. Використовуючи матеріал підручника учні самостійно вивчають:
група 1 –причинам, які штовхають до вживання наркотиків ,можна
протистояти;
група 2 –законодавство у сфері боротьби з наркотиками;
група 3 –складіть сценарій і розіграйте відмову від пропозицій вжити наркотик.
Обговорення. Звіти груп.
6. Релаксаційна вправа
Вправа «Повітряна кулька»
Станьте, заплющте очі, руки підніміть угору, наберіть повітря у легені. Уявіть, що Ви — велика повітряна куля, що наповнена повітрям. Постійте у такій позі 1—2 хвилини, напружуючи усі м'язи тіла. Потім уявіть, що у кульці з'явилася невеличка дірочка. Повільно починайте випускати повітря, одночасно розслаблюючи м'язи тіла: кисті рук, потім — м'язи плечей, шиї, корпусу, ніг тощо. Запам'ятайте свої відчуття у стані розслаблення. Виконуйте вправу доти, доки не досягнете оптимального емоційного стану.
ІІІ.Узагальнення та закріплення знань
1.Робота з підручником (опрацювання тексту параграфа та малюнків).
2.Робота в групах
Клас об’єднається у три групи.
Кожна група створює плакат
«Моє майбутнє без наркотиків» «Моє майбутнє з наркотиками»
ІV.Підсумки
Вчитель.
Іноді, через хвилинну слабкість або під впливом обставин, людина приймає рішення або здійснює вчинок, за який їй може бути соромно все життя. Людина робить вибір щодня і постійно, наприклад, чи брати парасольку, що купити в магазині та ін. При необхідності ухвалити важке рішення візьміть чистий аркуш паперу і на одній стороні запишіть всі «за», на іншій - всі «проти», потім кілька днів поміркуйте над цим. На жаль, довге і болісне обдумування необов'язково призводить до прийняття правильного рішення. Довгі роздуми можуть відвернути увагу від головного на незначні речі. Тому при прийнятті важливих рішень було б непогано порадитися з іншими людьми, наприклад, близькими друзями, родичами. Можливо, вони звернуть увагу на речі Вами не помічені або здавалися незначними. Сторонній погляд і твереза оцінка, дана іншою людиною, часто дозволяють прийняти правильне рішення.
Вважаю, що після нашого заняття вам буде легко прийняти рішення що до вживання наркотиків.
Якщо ваші очікування справдилися, залишіть свої серця на плакаті.
Вправа «Загальний ритм»
Вчитель плескає в долоні й дякує за роботу. Далі всі разом плескають у долоні.
V. Домашнє завдання: опрацювати параграф підручника