Методична розробка уроку теоретичного навчання з предмету "Трактори" на тему "Основні механізми та системи двигуна"

Про матеріал

Дидактичні завдання уроку:

Навчальна: формувати в учнів знання основних механізмів кривошипно-

шатунного механізму двигуна трактора та про перспективи розвитку двигунів

внутрішнього згоряння.

Розвиваюча: розвивати творче мислення шляхом аналізу, узагальнювати,

систематизувати, уміння спілкуватись технічною мовою.

Виховна: виховувати в учнів прагнення до глибокого засвоєння знань,

предметно-практична сфера.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

ДНЗ «Чортківське вище професійне училище»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка  уроку з предмету:

«Трактори» для учнів групи № 11 на тему:

«Основні механізми та системи двигуна.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила: 

викладач спецдисциплін Візнюк С. Є.

 

 

 

 

 

 

смт. Заводське 2012 р.

 

 

 

 

 

Тема:  Класифікація та загальна будова двигунів внутрішнього згоряння.

Тема уроку:

Основні механізми та системи двигуна.

Дидактичні завдання уроку:

Навчальна: формувати в учнів знання основних механізмів кривошипношатунного механізму двигуна трактора та про перспективи розвитку двигунів внутрішнього згоряння.

Розвиваюча: розвивати творче мислення шляхом аналізу, узагальнювати, систематизувати, уміння спілкуватись технічною мовою.

Виховна: виховувати в учнів прагнення до глибокого засвоєння знань, предметно-практична сфера.

Тип уроку:  повідомлення та засвоєння нових знань.

Вид уроку: комбінований.

Тривалість уроку: 40 хв.

Методичне забезпечення уроку:

1.   Література: 

Я. Ю. Білоконь., А. І. Окоча., С. П. Коханівський «Трактори». – К.: Урожай, 1987 із змінами, переклад на укр.., 1991-368 с.

2.   Плакати:

№ 3 «Дизель Д-245 (поздовжній переріз)» - МТЗ-100/102.

№ 4 «Дизель Д-245 (поперечний переріз)» - МТЗ-100/102.

№ 35 «Двигун» - МТЗ-80.

3.   Двигун СМД-60 в зборі.

Вимоги при вивченні теми:

Учень повинен знати:

-         Призначення двигуна внутрішнього згоряння.

-         Класифікацію двигунів внутрішнього згоряння. Учень повинен вміти:

-         Аналізувати інформацію та робити висновки.

-         Самостійно працювати з літературою та роздатковим матеріалом.

-         Давати конкретні та аргументовані відповіді на поставлені запитання.

-         Вести конспект.

Хід уроку: І. Організаційний момент.

1.   Перевірка присутності учнів.

2.   Перевірка готовності учнів до уроку. ІІ.  Актуалізація опорних знань.

1.     Розкажіть із яких основних вузлів та агрегатів складається трактор?

2.     З чиїм іменем пов’язують винайдення першого двигуна внутрішнього згоряння?

3.     Назвіть   такти           робочого    циклу          чотиритактного   дизельного      двигуна внутрішнього згоряння?

4.     Як класифікують двигуни внутрішнього згоряння? ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

 

 

Раніше ми із вами вивчили багато тем, без яких початок вивчення двигуна був би безрезультатним. Ми уже знаємо загальну будову трактора, класифікацію двигуна внутрішнього згоряння. Тож можемо уже спокійно розпочати подорож  у глибину країни двигуна. І сьогодні ми розглянемо загальні її регіони:

1.                 Кривошипно-шатунний механізм.

2.                 Газорозподільний та декомпресійний механізм.

3.                 Систему охолодження.

4.                 Систему мащення.

5.                 Систему живлення.

6.                 Систему пуску.  IV. Вивчення нового матеріалу.

Отже у нас полягає задача у розгляді таких запитань:

1.     Основні механізми та системи двигуна, їх призначення та розміщення.

2.     Розвиток конструкції двигунів внутрішнього згоряння.

 

1. Основні механізми та системи двигуна, їх призначення та розміщення.

 

Двигун внутрішнього згоряння має складну будову. Він складається з ряду механізмів та систем.

Кривошипно-шатунний механізм призначений для перетворення прямолінійного зворотно-поступального руху поршня в обертальний рух колінчастого вала. Він складається з циліндра, поршня з поршневими кільцями, поршневого пальця, шатуна, колінчастого вала і маховика. Зверху циліндр закритий головкою.

Механізм газорозподілу призначений для своєчасного впускання в циліндр паливної суміші або повітря і своєчасного випускання з циліндра відпрацьованих газів. Він складається з розподільного вала, шестерень для приведення в дію розподільного вала, штовхачів, клапанів і пружин.

Декомпресійний механізм призначений для полегшення прокручування колінчастого вала двигуна під час пуску дизеля в холодну пору року, регулювання теплових зазорів клапанів газорозподільного механізму, перевірки паливного насоса на момент початку подачі палива і встановлення кута випередження впорскування палива паливним насосом високого тиску, а також при зупинці дизеля в аварійних ситуаціях.

Система мащення призначена для підведення масла до деталей з метою зменшення тертя між ними. Вона складається з резервуара для масла  ( піддона картера ), масляного насоса, фільтрів і маслопроводів.

Система охолодження необхідна для відведення тепла від нагрітих деталей в атмосферу. Вона буває рідинного або повітряного типу. Рідинна система охолодження складається з радіатора, водяної сорочки, водяного насоса, вентилятора і патрубків.

Система живлення необхідна для приготування паливної суміші і підведення її до циліндра ( карбюраторні і газові двигуни ), або для подачі палива у циліндр і наповнення його повітрям ( дизелі ). У дизелях до системи живлення входять: паливний бак, паливопроводи, паливний і повітряний фільтр, підкачувальний насос, впускна та випускна труба, паливний насос, форсунка.

Система пуску ( пусковий бензиновий двигун з редуктором або електричний

стартер, система підігрівання води й повітря) призначена для пуску двигуна в хід.

 

2. Розвиток конструкції двигунів внутрішнього згоряння.

 

Розвиток конструкції двигунів необхідний для підвищення їх потужності.

В звичайних ( переважній більшості ) двигуни внутрішнього згоряння циліндри заповнюються повітрям і паливно-повітряною сумішшю всього на 70–85%, тому що:

ª          є залишки вихлопних газів;

ª          нагрів повітря що всмоктується – розширення його і зменшення

густини;

ª          опір впускної системи ( ГРМ ).

Щоб зменшити вплив цих недоліків застосовують спеціальні пристрої:

q           газотурбокомпресори, які дають більше повітря і в результаті

збільщується потужність ( до 40 % );

q           охолодники повітря;

q           встановлюють по чотири клапани на циліндр. 

V. Закріплення нових  знань.

Проводиться за допомогою раніше підготовленої на навчальній дошці таблиці, яку учні по черзі заповнюють:

 

Механізми і системи

Призначення

Основні частини

Кривошипно-шатунний механізм

 

 

Газорозподільний механізм.

 

 

Декомпресійний механізм

 

 

 

Система охолодження

 

 

 

Система мащення

 

 

 

Система живлення

 

 

 

Система пуску

 

 

 

 

VІ. Підбиття підсумків уроку.

Оцінювання роботи учнів на уроці. 

VІІ. Повідомлення домашнього завдання.

Я. Ю. Білоконь., А. І. Окоча., С. П. Коханівський «Трактори». – ст. 12 – 13.

 

 

 

 

 

           

 

pdf
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
1198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку