Мета заняття:
Освітянська: Розглянути загальну будову кривошипно-шатунного механізму.
Навчати учнів мислити в нестандартній ситуації.
Розвиваюча: Зумовлювати розвиток самостійного мислення, уміння аналізувати,
виділяти головне при роботі з довідковою літературою. Розвивати пізнавальний
інтерес до предмету, оперативну пам'ять, розширити їх технічний кругозір.
Виховна: виховувати в учнів відповідальне і бережливе відношення до техніки,
уміння оперативно знаходити правильні рішення у виникненні проблемних ситуацій
під час експлуатації трактора.
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
ДНЗ «Чортківське вище професійне училище»
Методична розробка уроку з предмету:
«Трактори» для учнів групи № 11 на тему:
«Призначення та загальна будова кривошипно-шатунного механізму.»
Розробила:
викладач спецдисциплін Візнюк С. Є.
смт. Заводське 2012 р.
Тема: Кривошипно-шатунний механізм.
Тема уроку:
Призначення та загальна будова кривошипно-шатунного механізму.
Мета заняття:
Освітянська: Розглянути загальну будову кривошипно-шатунного механізму. Навчати учнів мислити в нестандартній ситуації.
Розвиваюча: Зумовлювати розвиток самостійного мислення, уміння аналізувати, виділяти головне при роботі з довідковою літературою. Розвивати пізнавальний інтерес до предмету, оперативну пам'ять, розширити їх технічний кругозір.
Виховна: виховувати в учнів відповідальне і бережливе відношення до техніки, уміння оперативно знаходити правильні рішення у виникненні проблемних ситуацій під час експлуатації трактора.
Тип уроку: повідомлення та засвоєння нових знань.
Методи навчання: пояснення з елементами розповіді та бесіди.
Наочні посібники та матеріальне забезпечення уроку: підручники, плакат № 45 «Кривошипно-шатунний механізм» - Т-150, стенд «Кривошипно-шатунний механізм», двигун СМД-60 у зборі.
Тривалість уроку: 40 хв.
Хід уроку
І. Організаційна частина: - 2 хв.
1. Перевірка присутності учнів.
2. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань: - 4 хв.
1. Яке призначення двигуна внутрішнього згоряння?
2. Із яких механізмів та систем складається двигун внутрішнього згоряння?
3. Яке призначення кривошипно-шатунного механізму?
4. Які основні складові входять до кривошипно-шатунного механізму?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація діяльності учнів. – 4 хв.
Тема: «Призначення та загальна будова кривошипно-шатунного механізму».
Як ми знаємо із минулого заняття, першим регіоном подорожі по країні двигуна є «Кривошипно-шатунний механізм». Для того, щоб поринути глибше у його вивчення нам необхідно розглянути загальну його будову. Саме над цим ми і будемо сьогодні працювати.
ІV. Викладення нового матеріалу. – 20 хв.
1. Призначення та загальна будова кривошипно-шатунного механізму
Кривошипно-шатунний механізм призначений для перетворення зворотнопоступального руху поршня в обертальний рух колінчастого вала, всмоктування пальної суміші в циліндри, стискання її та сприйняття тиску газів при згорянні.
Кривошипно-шатунний механізм складається з рухомих та нерухомих деталей.
До рухомих деталей відносимо поршень, поршневий палець, шатун, колінчастий вал, маховик.
До нерухомих деталей належать: блок-картер з опорами колінчастого вала, циліндр, гільза, піддон картера, головка циліндра, корінні підшипники, ущільнення.
Нерухомі деталі є остовом двигуна, основою де розташовані рухомі деталі кривошипно-шатунного механізму, газорозподільного механізму та виконуються робочі цикли. Таким чином, саме рухомі деталі кривошипно-шатунного механізму перетворюють прямолінійний зворотно-поступальний рух поршня в обертальний рух колінчастого вала.
Деталі кривошипно-шатунного механізму сприймають великий тиск газів (до 6...8 МПа), що виникають при згорянні палива в циліндрах, а деякі з них, крім того, працюють в умовах високих температур (350 і більше) і при великій частоті обертання колінчастого вала ( більше 2000 хв-1 ).
Щоб деталі могли задовільно працювати протягом тривалого періоду (не менше 8...9 тис. год.) в таких важких умовах, забезпечуючи роботоздатність двигуна, їх виготовляють з великою точністю та з високоякісних металів (сталь, чавун) крім того, піддають термічній обробці (цементуванню, загартовуванню).
Кривошипно-шатунний механізм повинен бути компактним та легким. Зменшення маси деталей, які рухаються відносно остова, при збереженні їх міцності і жорсткості зменшує сили інерції і відповідно навантаження та спрацьовування деталей.
Для зменшення витоку газів із циліндра двигуна – деталі, які утворюють робочі об’єми (циліндри, поршні з кільцями, головки з прокладками), повинні постійно підтримувати потрібну герметичність циліндрів.
Будова деталей кривошипно-шатунного механізму і компоновка його вузлів на двигуні повинні забезпечувати просте технічне обслуговування та ремонт.
Всі деталі сучасних двигунів внутрішнього згоряння розраховані і виготовлені з урахуванням цих умов, але тривала і безперебійна їх робота можлива лише при правильній і професійній експлуатації двигуна.
V. Первинна перевірка засвоєння нових знань. – 5 хв.
Проводжу фронтальну перевірку якості засвоєння вивченого на уроці матеріалу (опитую декількох учнів).
VІ. Підведення підсумків роботи на уроці. – 3 хв. VІІ. Повідомлення та коментування домашнього завдання. – 2 хв.
Прочитати: А. Ф. Головчук., В. Ф. Орлов., О. П. Строков «Експлуатація та ремонт сільськогосподарської техніки» ст. 25-27.
Заповнити таблицю:
Які деталі кривошипно-шатунного механізму належать до нерухомих? |
Які деталі кривошипно-шатунного механізму належать до рухомих? |
|
|