Методична розробка уроку теоретичного навчання з предмету "Трактори" на тему "Призначення та загальна будова кривошипно-шатунного механізму"

Про матеріал

Мета заняття:

Освітянська: Розглянути загальну будову кривошипно-шатунного механізму.

Навчати учнів мислити в нестандартній ситуації.

Розвиваюча: Зумовлювати розвиток самостійного мислення, уміння аналізувати,

виділяти головне при роботі з довідковою літературою. Розвивати пізнавальний

інтерес до предмету, оперативну пам'ять, розширити їх технічний кругозір.

Виховна: виховувати в учнів відповідальне і бережливе відношення до техніки,

уміння оперативно знаходити правильні рішення у виникненні проблемних ситуацій

під час експлуатації трактора.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

ДНЗ «Чортківське вище професійне училище»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка  уроку з предмету:

«Трактори» для учнів групи № 11 на тему:

«Призначення та загальна будова кривошипно-шатунного механізму.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила: 

викладач спецдисциплін Візнюк С. Є.

 

 

 

 

 

 

смт. Заводське 2012 р.

 

 

 

 

 

Тема: Кривошипно-шатунний механізм.

Тема уроку: 

Призначення та загальна будова кривошипно-шатунного механізму.

Мета заняття:

Освітянська: Розглянути загальну будову кривошипно-шатунного механізму. Навчати учнів мислити в нестандартній ситуації.

Розвиваюча: Зумовлювати розвиток самостійного мислення, уміння аналізувати, виділяти головне при роботі з довідковою літературою. Розвивати пізнавальний інтерес до предмету, оперативну пам'ять, розширити їх технічний кругозір.

Виховна: виховувати в учнів відповідальне і бережливе відношення до техніки, уміння оперативно знаходити правильні рішення у виникненні проблемних ситуацій під  час експлуатації трактора.

Тип уроку: повідомлення та засвоєння нових знань.

Методи навчання: пояснення з елементами розповіді та бесіди.

Наочні посібники та матеріальне забезпечення уроку: підручники, плакат  № 45 «Кривошипно-шатунний механізм» - Т-150, стенд «Кривошипно-шатунний механізм», двигун СМД-60 у зборі.

Тривалість уроку: 40 хв.

Хід уроку

І. Організаційна частина: - 2 хв.

1.   Перевірка присутності учнів.

2.   Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань:                                                                  - 4 хв. 

1.     Яке призначення двигуна внутрішнього згоряння?

2.     Із яких механізмів та систем складається двигун внутрішнього згоряння?

3.     Яке призначення кривошипно-шатунного механізму?

4.     Які основні складові входять до кривошипно-шатунного механізму?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація діяльності учнів.      – 4 хв.

Тема: «Призначення та загальна будова кривошипно-шатунного механізму».

Як ми знаємо із минулого заняття, першим регіоном подорожі по країні двигуна є «Кривошипно-шатунний механізм». Для того, щоб поринути глибше у його вивчення нам необхідно розглянути загальну його  будову. Саме над цим ми і будемо сьогодні працювати.

ІV. Викладення нового матеріалу.                                                            – 20 хв.

 

1. Призначення та загальна будова кривошипно-шатунного механізму

 

Кривошипно-шатунний механізм призначений для перетворення зворотнопоступального руху поршня в обертальний рух колінчастого вала, всмоктування пальної суміші в циліндри, стискання її та сприйняття тиску газів при згорянні.

Кривошипно-шатунний механізм складається з рухомих та нерухомих деталей.

До рухомих деталей відносимо поршень, поршневий палець, шатун, колінчастий вал, маховик.

До нерухомих деталей належать: блок-картер з опорами колінчастого вала, циліндр, гільза, піддон картера, головка циліндра, корінні підшипники, ущільнення.

Нерухомі деталі є остовом двигуна, основою де розташовані рухомі деталі кривошипно-шатунного механізму, газорозподільного механізму та виконуються робочі цикли. Таким чином, саме рухомі деталі кривошипно-шатунного механізму перетворюють прямолінійний зворотно-поступальний рух поршня в обертальний рух колінчастого вала.

Деталі кривошипно-шатунного механізму сприймають великий тиск газів (до 6...8 МПа), що виникають при згорянні палива в циліндрах, а деякі з них, крім того, працюють в умовах високих температур (350 і більше) і при великій частоті обертання колінчастого вала ( більше 2000 хв-1 ).

Щоб деталі могли задовільно працювати протягом тривалого періоду (не менше 8...9 тис. год.) в таких важких умовах, забезпечуючи роботоздатність двигуна, їх виготовляють з великою точністю та з високоякісних металів (сталь, чавун) крім того, піддають термічній обробці (цементуванню, загартовуванню).

Кривошипно-шатунний механізм повинен бути компактним та легким. Зменшення маси деталей, які рухаються відносно остова, при збереженні їх міцності і жорсткості зменшує сили інерції і відповідно навантаження та  спрацьовування деталей.

Для зменшення витоку газів із циліндра двигуна – деталі, які утворюють робочі об’єми (циліндри, поршні з кільцями, головки з прокладками), повинні постійно підтримувати потрібну герметичність циліндрів.

Будова деталей кривошипно-шатунного механізму і компоновка його вузлів на двигуні повинні забезпечувати просте технічне обслуговування та ремонт.

Всі деталі сучасних двигунів внутрішнього згоряння розраховані і виготовлені з урахуванням цих умов, але тривала і безперебійна їх робота можлива лише при правильній і професійній експлуатації двигуна.

V. Первинна перевірка засвоєння нових знань. – 5 хв.

Проводжу фронтальну перевірку якості засвоєння вивченого на уроці матеріалу (опитую декількох учнів).

VІ. Підведення підсумків роботи на уроці.                                               – 3 хв. VІІ. Повідомлення та коментування домашнього завдання.                 – 2 хв.

Прочитати: А. Ф. Головчук., В. Ф. Орлов., О. П. Строков «Експлуатація та ремонт сільськогосподарської техніки» ст. 25-27.

Заповнити таблицю:

 

Які деталі кривошипно-шатунного механізму належать до нерухомих?

Які деталі кривошипно-шатунного механізму належать до рухомих?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку