Тема: Велика буква Ч. Читання слів і тексту з вивченими літерами. Уявлення про близькі за значенням слова.
Мета: Удосконалювати навички свідомого та виразного читання. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати пізнавальний інтерес та уміння критично мислити, вести діалог, доводити свої судження. Виховувати у першокласників цілісне ставлення до оточуючого світу.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами філософії..
Обладнання: друковані букви, предметні малюнки, фішки для визначення звуків, 6 кольорових капелюхів.
Хід уроку:
І.Вступна частина.
1. Організація класу.
2. Емоційний настрій.
А щоб почути у кінці,
Що в нашім 1 класі
Діти просто молодці – треба
Налаштуватись на роботу.
Очі дивляться - та все бачать,
Вуха слухають – та все чують.
Голова думає.
Яким буде урок? Цікавим.
Які у мене діти? Найкращі.
Нехай мої та ваші надії здійсняться!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Гра «Додай слово».
Чу-чу-чу - калачі (печу)
Че-че-че - добре піч (пече)
Ча-ча-ча – дай скоріше (калача)
Ач-ач-ач – ой смачний (калач)
Хочеш їсти калачі -
Не сиди на печі.
В чаплі чорні черевички.
Чапля чапа до водички.
(повільно, прискорено, швидко)
Виділення звука [ч].
Додаткова інформація про чаплю.
Чаплі є досить великі птиці. Вони бувають чорні, білі, сірі, руді. Ведуть околоводний спосіб життя. Ні плавати, ні пірнати не вміють. Харчуються жабами, зміями, рибою, комахами, рачками тощо.
— Знайдіть слова, що відрізняються лише однією буквою. (Річка і ручка, суничка і синичка.
Фізкультхвилинка.Райдуга. https://www.youtube.com/watch?v=t7FLa2FF2AI
ІІІ. Робота над текстом.
— Як ви розумієте значення висловів від спеки річка ніби схудла; річчина хвороба виліковна?
— Поясніть значення слів: дріт — ..., спека — ..., іржа — ..., звернувшись до довідки.
Довідка. Гаряче, дуже нагріте сонцем повітря. Червоно-бурий шар на поверхні заліза. Металевий виріб у вигляді гнучкої нитки або тонкого прута.
2. Бесіда за змістом тексту.
(6 груп першокласників , одягаючи певного кольору по черзі капелюх, виконують завдання, щоб розглянути одну і ту ж проблему з 6 незалежних одна від одної точки зору).
Команда білого капелюха
Шукає спільні факти в тексті та ілюстрації та добирає заголовок.
(Н- д. на піщаному березі лежить сміття, хлопчик у зелених чоботях тримає мішок зі сміттям)
Команда жовтого капелюха
Досліджує позитивні, оптимістичні прогнози ситуації та
добирає заголовок.
(Н- д, на малюнку не так багато зображено сміття, тому хлопчик і сам може його прибрати. Якщо прийдуть друзі, вони можуть перейнятися проблемою, Сергійко в гумових чоботях, то не поранить ногу, на голові капелюх – не напече сонце)
Команда чорного капелюха
Оцінює ситуацію з точки зору наявних недоліків, ризиків та добирає заголовок.(Н-д, Сергійко прибирає сміття без рукавичок, хлопчик знаходиться сам на природі без дорослих, а це небезпечно. Громада може звикнути до того, що одні люди смітять, а інші прибирають).
Команда червоного капелюха
Висловлює свої переживання, емоції щодо обговорення ситуації, інтуїтивні здогадки та добирає заголовок.
( Н-д ,почуття радості та пошани до хлопчика, відчуття жалю, що на пляжі не можна відпочити, бо річка хвора. Шкода, що Сергійко один звернув увагу на проблему, яка існує в нашому суспільстві)
Команда зеленого капелюха
Шукає альтернативні ідеї для вирішення проблеми та добирає заголовок. (Н - д, запустити спеціальну сміттєприбиральну машину, проводити профілактику захворювань, розклеїти на березі річки оголошення певного змісту).
Команда синього капелюха
Підводить підсумки та визначає як поданий текст та ілюстрація впливає на нас та добирає заголовок.(Н – д, не треба бути байдужим до екологічних проблем, не існує невирішених проблем при бажанні їх вирішити).
ІV. Рефлексія. Вправа «Стань у позу».
Якщо вам все вдалось, підведіть руки вгору.
Якщо у вас виникли складнощі, поставте руки в боки.
Якщо у вас нічого не вийшло, опустіть руки вниз.