Методична розробка уроку з англійської мови

Про матеріал
Дана методична розробка уроку англійської мови з теми: «Безпечна робота в Інтернеті» розкриває сучасний підхід до розвитку особистості через формування предметних компетентностей з метою узагальнити та активізувати вивчений лексичний та граматичний матеріал за темою, вжити його у новому, незвичному СТЕМ – контексті, застосувати його для вирішення актуальних проблем сучасності.
Перегляд файлу

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА 

STEM – уроку

з англійської мови на тему:

«STAY SAFE ONLINE»

 

 

Автор

       Викладач англійської мови спеціаліст І категорії

Брижа Ольга Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

Гайворон 2024

 

               ЗМІСТ
                                                АНОТАЦІЯ

Дана методична розробка уроку англійської мови з теми: «Безпечна робота в Інтернеті» розкриває сучасний підхід до розвитку особистості через формування предметних компетентностей з метою узагальнити та активізувати вивчений лексичний та граматичний матеріал за темою, вжити його у новому, незвичному СТЕМ – контексті, застосувати його для вирішення актуальних проблем сучасності.

 Отже, за дидактичною метою цей урок комбінований, що базується на практичному застосуванні наукових, математичних, технічних та інженерних знань і умінь для розв’язання практичних проблем для подальшого використання їх у повсякденному житті.

Особливість формування наскрізних умінь на уроці – читання з розумінням, висловлювання власної думки, критично і системно мислити, логічно обґрунтовувати позицію, діяти творчо, виявляти ініціативу, приймати рішення, розв’язувати проблеми, співпрацювати з іншими – виявляється в тому, що вони сприяють формуванню не тільки ключових компетентностей, але й предметних: діти вчаться робити це англійською мовою, тобто набувають основних навичок іншомовного спілкування і навіть іншомовного мислення.

Щодо обладнання та матеріалів, використаних під час уроку – серед найбільш актуальних - мультимедійна дошка, вихід до мережі Інтернет, смартфони користування QR-кодами. Підручник послуговував вторинним джерелом для узагальнення вивченого матеріалу.

Магістральним методом, що використовувався на уроці, був метод проблемного навчання, що полягає у створенні проблемної ситуації, активної пізнавальної, пошуковій, аналітичної та творчій діяльності. Учні вчаться створювати власні проекти, які потребують актуалізації знань, аналізу,вміння бачити проблему, критично мислити та підходити до вирішення її творчо.

 

У розробці наведено методики, які може використовувати викладач на уроках для практичного застосування принципів STEM-освіти під час навчального процесу. Запропоновано сучасні форми проведення уроку з використанням елементів інформаційно-комунікаційних та інтерактивних технологій.

Представлена робота може бути цікавою для викладачів англійської мови закладів професійної (професійно-технічної) освіти.



Зміст

1 . Вступ……………………………………..….4

  1. Характеристика та навчально-виховні задачі теми……………..................5

3.Методичні рекомендації щодо проведення уроку……….........................6

4. План-конспект уроку….…8

5. Структура уроку………….…8

6. Хід уроку……………. ………….9

7. Висновок………………………..16

8. Список використаної літератури та інтернет – ресурси…17

9. Додатки…………………………..…..18


















 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Проблеми сучасної освіти, її оновлення та реформування не залишають байдужим наше суспільство.

Зумовлено це не лише потребою суттєвої модернізації галузі, а й різновекторністю бачення, оцінками стану освіти й підходами до її якісного вдосконалення методики навчання.

   Одним із актуальних напрямків модернізації та інноваційного розвитку природничо-математичного, гуманітарного профілів освіти є STEM-орієнтований підхід до навчання, який сприяє популяризації інженерно-технологічних професій серед молоді, підвищенню поінформованості про можливості їх кар'єри в інженерно-технічній сфері, формуванню стійкої мотивації у вивченні дисциплін, на яких ґрунтується STEM-освіта.

Головна мета STEM-освіти полягає в реалізації державної політики з урахуванням нових вимог Закону України «Про освіту» щодо посилення розвитку науково-технічного напрямку в навчально-методичній діяльності на всіх освітніх рівнях; у створенні науково- методичної бази для підвищення творчого потенціалу молоді та професійної компетентності науково-педагогічних працівників.

 

Ключові STEM-компетентності:

- когнітивні навички; 

- обробка інформації, інтерпретація та аналіз даних; 

- інженерне мислення;

- науково-дослідницькі навички;

- алгоритмічне мислення та цифрова грамотність;

- креативність та інноваційність;

- технологічні навички; 

- навички комунікації.

Учні вчаться знаходити рішення не в теорії, а безпосередньо на практиці, шляхом спроб і помилок. STEM-освіта допомагає формувати у дітей критичне мислення, навички командної роботи, бачення цілісної картини світу та вміння застосовувати знання для розв’язання завдань з реального світу. На відміну від класичної освіти, навчаючись за STEM-методикою, дитина отримує набагато більше автономності.

Проведення уроків англійської мови з використання принципів STEM-освіти зацікавлює учнів і стимулює їх до сприйняття та опрацювання навчального матеріалу. Окрім принципів STEM-освіти, у ході уроку були використані онлайн-сервіси, що мали інформаційно-пізнавальний та інформаційно-контролюючий характер, зокрема вправи розміщені на сайті “British Council”, онлайн-платформа графічного дизайну Canva , онлайн-дошка   та робота із відеохостингом Youtube та QR- кодами.

Одне з основних завдань, яке мусить розв'язувати вчитель - це організація та підтримка цілеспрямованої пізнавальної діяльності учнів, формування в них умінь і навичок здійснювати наукові дослідження.

  На уроках іноземної мови учні є не пасивними спостерігачами, а пошуковцями , творцями нового, і тому вони краще запам'ятовують те, що «відкрито» ними самими.

 Використовуючи елементи STEM-технології, учитель створює для учнів такі можливості, які дозволяють їм бути більш активними, зацікавленими у власній освіті .

Іноземна мова як специфічний навчальний предмет вимагає тривалого, систематичного й наполегливого вивчення. Відомо, що процес викладання англійської мови як іноземної має свої особливості, не характерні іншим педагогічним спеціальностям. Це пояснюється тим, що навчання будується на комунікативно- мовленнєвій основі, засобами іноземної мови.

 Отже, комунікація є водночас засобом і метою навчання. Загальний мовленнєвий розвиток учня визначається якісним рівнем його мовленнєвої діяльності, яка виявляється в урочній діяльності та інших комунікаційних ситуаціях; сформованістю мотиваційної сфери, розвитком мовленнєвих здібностей. А розвиток мовленнєвих здібностей та комунікативної культури визначає мовленнєву компетенцію учня.

    Мовленнєва компетенція у свою чергу є поняттям комплексним. Спираючись на мовну компетенцію, вона охоплює систему мовленнєвих умінь (вести діалог, сприймати, відтворювати і створювати усні й писемні монологічні та діалогічні висловлювання різних видів, типів і жанрів), необхідних особистості в різноманітних життєвих ситуаціях.

 Мовленнєва компетенція особистості виявляється у сформованості умінь користуватися усною й писемною мовою, багатством її виражальних засобів залежно від цілей і завдань висловлювання та громадського життя.

На уроках англійської мови на засадах STEM-навчання учні планують, розробляють моделі сучасної індустрії, створюють проекти, намагаються запропонувати власну модель.

 Також аналізують, роблять висновки, пов'язують її з життєвими ситуаціями, з власним володінням іноземною мовою.

 Це дає їм можливість бути більш упевненими у власних можливостях, навчитися йти до поставленої мети, долати перешкоди.

Працюючи в групах, діти вільно висловлюють власну думку, відстоюють її, вчаться правильно формулювати та презентувати свою роботу. Чим більше досвід практичної роботи, тим більше розкриваються здібності та більша зацікавленість до технічних дисциплін. Це дає можливість бути впевненим у виборі своєї професії , навчитися розуміти складну термінологію, підготуватися до сприйняття життя.

Упровадження в освітній процес методичних рішень STEM-освіти дозволить сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця:

  •                       уміння побачити проблему;
  •                       уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв'язків та висловити власну думку іноземною мовою;
  •                       уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення іноземною мовою;
  •                       гнучкість як уміння зрозуміти нову точку зору і стійкість у відстоюванні своєї позиції, наводячи релевантні аргументи засобами іноземної мови;
  •                       оригінальність, відхід від шаблону;
  •                       здатність до перегруповування ідей та зв'язків;
  •                       здатність до абстрагування або аналізу;
  •                       здатність до конкретизації або синтезу;
  •                       відчуття гармонії в організації ідеї.

Сучасний урок англійської мови неможливо уявити без використання інтерактивних вправ та інтерактивної дошки, аудіо- та відеосупроводу (додатків) до нього, використання інтернет-ресурсів. Все це разом робить його творчим, цінним, інформативно актуальним та живим. Також у роботі представлені міжпредметні зв’язки  між англійською мовою та біологією.


ХАРАКТЕРИСТИКА ТА НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНІ ЗАДАЧІ ТЕМИ

Урок розроблено для учнів І курсу, які навчаються за професією «Кухар».

Тема уроку «Безпека в Інтернеті», на яку відводиться 1 година.

У ній описано використання сучасної системи навчання STEM, яка дозволять підвищити ефективність та інтерес до навчання.

У результаті вивчення даної теми учні отримають не тільки теоретичні знання, а й практичні навички: розширять словниковий запас, удосконалять навички аудіювання, читання, говоріння та письма. Зможуть критично мислити та формулювати власну думку, працювати в групі, досліджувати нові поняття, створювати проектні роботи. 

Тип уроку - урок формування навичок і вмінь із використанням принципів STEM-освіти.

Актуальність теми обумовлена тим, що на сьогоднішній день STEM є одним з головних трендів освітньої політики багатьох розвинутих країн світу.

 

Модель уроку забезпечує максимальну залученість учнів у навчальну діяльність через елементи технології критичного мислення.

   Розроблені дидактичні матеріали до уроку дозволяють викладачеві  застосовувати на уроках інноваційні технології, ІКТ, здійснювати особистісний підхід, розвивати в здобувачів освіти вміння самостійно здобувати знання та формувати навички, застосовувати їх при вивченні наступних тем курсу англійської мови.

Представлений урок дозволяє досягти наступної мети:

- ознайомити учнів з небезпеками роботи в інтернеті та правилами безпечного користування ;

- поповнити словниковий запас;

- удосконалювати навички аудіювання й усного мовлення;

 -удосконалювати навички читання,монологічного мовлення;

-розвивати культуру спілкування та вміння логічно будувати висловлювання;

У результаті проходження даної теми здобувачі освіти повинні:

- узагальнити лексико-граматичні знання учнів з теми «безпека в Інтернеті»;

- самостійно висловлюватись за запропонованою ситуацією;

- уміти виділяти необхідну інформацію

- творчо підходити до поставлених завдань;

- розвинути предметні та ключові компетентності.

 

МЕТОДИЧНІ   РЕКОМЕНДАЦІЇ   ЩОДО

ПРОВЕДЕННЯ   УРОКУ

 

STEM-навчання розвиває навички критичного мислення, дозволяє долати труднощі, з якими здобувачі освіти стикаються під час навчання. Учні привчають діяти самостійно і разом з іншими, співпрацювати, висловлювати власну думку, слухати один одного.

STEM-навчання – це підвищення впевненості у своїх силах, комунікація і командна робота.

Одним із перспективних видів навчання, який підвищує мотивацію для отримання знань, сприяє розвитку їхніх інтелектуальних здібностей, створює умови для творчої самореалізації учнів вважається метод проектів.

Метод проектів – це метод, в основі якого лежить розвиток пізнавальних, творчих навичок учнів, умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватись в інформаційному просторі, критично мислити. Сучасна освіта та майбутня кар’єра неможливі без досконалого знання англійської мови.

Учні І курсу працювали над створенням індивідуального проекту: «Безпечна робота в Інтернеті».

Мета проекту:

- сприяти формуванню навичок роботи учнів з інформаційними технологіями 21 століття;

- розвивати творчість, критичне мислення, комунікативні навички та навички співробітництва учнів;

- навчати дітей працювати з інформацією, формувати медіа- та ІКТ-грамотність;

- розвивати навики самоконтролю, творчий підхід, естетичний смак,

- вміння узагальнювати і систематизувати; 

Завдання проекту: 

- навчитися згуртовуватися задля поставленої мети;

- використовувати результати проектної діяльності в подальшому житті;

- навчати отримувати міцні знання, вміння і навики шляхом самостійної роботи;

- виховувати творчу особистість під час навчально-виховного процесу;

- створення в учнів мотивації для освіти і самоосвіти.

 

STEM навчання складається з шести етапів: питання (завдання), обговорення, дизайн, будова, тестування і розвиток. Ці етапи є основою систематичного проектного підходу. У свою чергу, співіснування або поєднане використання різних можливостей – основою креативності та інновацій. Таким чином, одночасне вивчення і застосування науки і технології створює безліч нових інноваційних проектів.

STEM-освіта – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після профеійно-технічного училища або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять. Це дозволяє викладачам наочніше пояснювати необхідний матеріал, тому що поруч з теорією здобувачі освіти відразу бачать як це виглядає в реальному житті.

Вивчення англійської мови покликане сформувати особистість, здатну брати участь у міжкультурній комунікації. Уроки мають бути сучасними, пізнавальними, захоплювати увагу учнів, мотивати їх до вивчення чогось нового, а також навчати самостйному мисленню, діям та вмінню робити висновки. Ефективність і сила впливу на емоції і свідомість учнів у великій  мірі  залежать  від  умінь  і  стилю  роботи  конкретного  викладача.

На даному уроці учні не тільки повторюють пройдений матеріал, а й призводять поняття в струнку систему, що передбачає розкриття й засвоєння зв'язків і відносин між її елементами. Система вправ розрахована як на самостійну роботу, так і на колективну роботу. Розробка передбачає різноманітність засобів і прийомів роботи на уроці узагальнення, використання активних форм навчання, що дає можливість проконтролювати всі види мовленнєвої діяльності. З метою організації пізнавальної діяльності учнів, до уроку підібрано відеоматеріал, який відповідає темі, а також використання інтерактивних вправ на сайті British Council.

Налаштування учнів до продуктивної праці, створення сприятливого мікроклімату та активізація пізнавальної діяльності є запорукою гарно проведеного уроку. А тому урок розпочинається із помірного введення учнів в іншомовну атмосферу. Це невимушена бесіда, щоб учні могли налаштуватись. Наступний етап – це використання інтерактивних методів та технологій, які допоможуть учням самостійно визначити тему та мету уроку. 

 Для швидшого переходу за посиланням, учні можуть використати QR-код.

Представлена методична розробка є уроком удосконалення навичок і вмінь, тому на етапі «Удосконалення вмінь та навичок (тренування читання, письма, аудіювання, говоріння)» відбувається удосконалення тематичного матеріалу, враховуючи 4 види мовленнєвої діяльності. 

Етап «Розвиток навичок говоріння та аудіювання». Учням пропонується взяти участь у міні-діалозі, що налаштовує здобувачів освіти до перегляда автентичного відео, що розміщено на відеохостингу Youtube. Роз’яснення до поставлених завдань, які слід виконати після перегляду. Учні переглядають відеоролик про правила безпечного користування інтернетом.

Етап «Розвиток навичок читання». Учні мають опрацювати лексичний матеріал, прочитати текст про правила користування інтернетом та виконати інтерактивну вправу, що стосуються прочитаного.

Етап «Розвиток навичок письма». Учні повторюють граматичний матеріал у підручнику з англійської мови, а також складають речення для практичного застосування вивченого. Використано інтерактивну вправу на заповнення попусків , яка є відображенням прочитаного тексту.

Оскільки, питання безпеки в інтернеті не втрачає актуальності, то учням пропонується попрацювати у групах над проектом. Здобувачі освіти мають створити постер “Stay safe on-line”. Результати своєї роботи учні демонструють у вигляді буклетів, які створили на онлайн-платформі графічного дизайну Canva, або на свій розсуд).

      На етапі «Підведення підсумків уроку», учні дають відповіді на запитання, демонструють свої готові проекти на інтерактивній дошці, а також діляться враженнями, що було цікавим на уроці, який вид роботи сподобався найбільше.

Під час «Підготовки домашнього завдання» здійснено диференційований підхід, учням пропонується завдання обов’язкового рівня та додаткове творче завдання.На останньому етапі проводиться оцінювання. Учням важливо почути коментар викладача стосовно їх оцінок, також слід пам’ятати про заохочення та похвалу, щоб на наступному уроці вони працювали активніше та завзятіше.








 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


            

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ

Предмет: англійська мова

Професія: «Кухар»

Група: 235

Курс навчання: І курс

Розділ програми: Комунікаційні технології.   

Тема: Безпечна робота в Інтернеті.

Навчальна мета: 

Формування ключових компетентностей:

  •                   Здатність спілкуватися іноземними мовами (розвиток здатності до комунікації в усній та письмовій формі на основі знання функцій мови, ресурсів (лексики, граматики) і норм мови, особливостей основних стилів і жанрів мовлення, типів мовної взаємодії; здобувати і опрацьовувати інформацію з різних (друкованих та цифрових, зокрема аудіовізуальних) джерел, критично осмислювати її, використовувати в усній та письмовій комунікації для обстоювання власних поглядів, переконань, суспільних і національних цінностей).
  •                   Компетентності у галузі гуманітарних наук і технологій (формування наукового світогляду, розуміння небезпек та відповідальності під час користування інтернет-ресурсами ).
  •                   Інноваційність (розвиток в учнів здатності створювати власні проекти,інструкції , логарифми , вміння працювати на різних освітніх платформах ).
  •                   Інформаційно-комунікаційна компетентність (розвиток критичного і відповідального використання цифрових технологій, здатності безпечно застосовувати інформаційно-комунікаційні засоби ,правильно реагувати на зовнішні подразники та вміти вирішувати пов'язані з цим проблеми ).
  •                   Громадянські та соціальні компетентності (розвиток спроможності діяти як відповідальний громадянин, спираючись на розуміння загальнолюдських і суспільних цінностей цінностей, соціальних, правових  і політичних принципів, спів існування людей та спільнот у глобальному світі; виявлення поваги до інших, толерантності, уміння конструктивно співпрацювати, долати стрес і діяти у конфліктних ситуаціях, дбайливе ставлення до соціального здоров’я).
  •                   Підприємливість і фінанасова грамотність (розвиток ініціативності, спроможності реалізовувати можливості та реалізовувати ідеї, створювати цінності для інших , здатність до активної участі в житті суспільства, уміння розв’язувати проблеми, готовність брати відповідальність за прийняті рішення; здатність працювати в команді для планування і реалізації проектів, які мають суспільну цінність).

Формування предметних компетентностей:

  • узагальнити та систематизувати знання лексики за темою «Комунікаційні технології»;
  • повторити лексичний матеріал за темою “Internet safety”, розширити словниковий запас із зазначеного напрямку, поєднати вживання лексики за темами;
  • систематизувати теоретичний матеріал із вживання фразових дієслів ; закріпити їх вживання на практиці;
  • активізувати новий лексичний багаж та граматичний матеріал за темою, творчо застосовуючи їх у новій, незвичній ситуації з метою створення проекту , активно залучаючи онлайн додатки.

Наскрізні вміння:

  1.     читати з розумінням;
  2.     висловлювати власну думку в усній, письмовій та цифровій формі;
  3.     критично і системно мислити;
  4.     логічно обґрунтовувати позицію;
  5.     діяти творчо;
  6.     виявляти ініціативу;
  7.     приймати рішення;
  8.     Бути відповідальним;
  9.     Співпрацювати з іншими .

Розвиваюча мета:

- розвивати уміння висловлювати свою точку зору, особисте ставлення до поставленої проблеми й аргументувати своє висловлювання; критичне мислення, аудіювання та говоріння;

- розвивати логічного мислення;

- розвивати навичок учнів виділяти головне, порівнювати й аналізувати інформацію; встановлювати причинно- наслідкові зв’язки.

 

 

 

 Виховна мета: 

виховувати зацікавленість у розширенні знань;

повагу до особистої інформації інших людей;

інформаційну гігієну та критичне мислення.

Методична мета:

активізувати навчально-пізнавальну та самостійну діяльність учнів;

розвивати критичне мислення шляхом використання інноваційних технологій для формування ключових компетентностей учнів.

 

Тип уроку: урок удосконалення вмінь і навичок.

 

Вид уроку: STEM-урок.

Дидактичне забезпечення:

відеоматеріали з відеохостингу YouTube;

інтерактивні вправи British Council;

онлайн-платформа Jamboard ;

інтерактивна дошка ;

смартфони;

підручники “For Real ”;

QR - коди.

Міжпредметні зв’язки: англійська мова,інформатика та мистецтво .

 

Час проведення заняття: 45 хвилин.

 

СТРУКТУРА УРОКУ

 

з\п

Етапи уроку

  Час 

1

Підготовка до сприйняття  іншомовного мовлення

2 хв.

2

Актуалізація опорних знань

3 хв

3

Мотивація навчальної діяльності учнів

5 хв.

4

Повідомлення теми та мети уроку 

2 хв.

5

Основна частина уроку (удосконалення умінь та навичок)

28 хв.

6

Підведення підсумків уроку. Оцінювання учнів

3 хв.

7

Повідомлення домашнього завдання

2 хв.

Всього:

45 хв. 

ХІД УРОКУ

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

Привітання.

  1. Hello, dear pupils and guests! Today we are going to have unusual lesson and I hope you will find out a lot of useful tips and have a good time.
  2. As you understand today we will have STEM-lesson, so I believe that at the end of it you would be able to create your own project,which can help other people to stay safety using  Internet .To become closer to the subject of our lesson, I propose you to make a task. 

(Доброго дня, шановні учні й гості! Сьогодні в нас буде незвичний урок, і я сподіваюся, що ви дізнаєтесь багато-корисних фактів і добре проведете час. Як ви розумієте, сьогодні у нас STEM-урок, тож я надіюсь, що на кінець нашого уроку ви зможете створити свій власний проект. який допоможе іншим людям залишатися в безпеці під час користування інтернетом. Для того, щоб познайомитися з темою нашого уроку, я пропоную вам виконати завдання).

2. Повідомлення теми та мети уроку.

Т:

- Dear pupils,could you give me your answers ,please?

- How often and how long do you use Internet per day?

- The Internet can be a wonderful place to learn shop, play games, and talk to your friends. Unfortunately, there are also predators, identity thieves, and others on-line who may try to harm you. In order to be safe on-line, it's important for you and your kids to be aware of the dangers.Many kids are confident that they know how to be safe on-line. However, there are a few reasons kids are often more at risk.They may not always think about the consequences of their actions,which can cause them to share too much information about themselves. Cyberbullies or predators also sometimes specifically target kids.

- So, pupils, everyone of you surf the Net almost 24/7, but, do you know the               dangers of using the Internet? Use this link to make an associative cloud. (Шановні учні, ви могли б дати відповідь на мої запитання?

- Як часто і як довго ви використовуєте за день?

- Тож, кожен з вас серфить в мережах майже 24/7, але чи знаєте ви, які є небезпеки користування інтернетом?

- Використовуючи це посилання ,створіть “асоціативну хмару” (https://jamboard.google.com/d/1ca7nptVA295cGcLlQQXHKcXmd9yZK88lSicx_bkpbLg/edit)

IMG_256

  1. Уведення в іншомовну атмосферу.Актуалізація та мотивація навчальної діяльності здобувачів освіти.

 

 T: Looking at your answers , I can say that there are many different problems associated with safety in the Internet .That’s why, today we will speak about some rules we have to obey to stay safety.And in the and of the lesson our main goal will be making a project .

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ.

 
1. Перевірка домашнього завдання.

2. Удосконалення умінь та навичок (тренування читання, письма, аудіювання , говоріння)

A) Говоріння. (Speaking) Discuss the question.

 (Учні мають розглянути та обговорити небезпеки в інтернеті , які вони написали в “асоціативній хмарі “)

- What rules do you remember?

- Which of them do you follow?

- Which of them are new for you?

  1.   Аудіювання. Watch the video. Which problems are mentioned? How people can change the situation? Make notes. (Перегляд відеоролику на відеохостингу Youtube про небезпеки та правила роботи в інтернеті). Учні мають порівняти власну відповідь на запитання із фактами, що будуть згадані у відео, а також записати факти, які можна буде використати для створення проекту ).

(https://www.youtube.com/watch?v=boFW0dCJMpI)

 

Question for conversation:

1. What is ecological situation in the world? 

2. What is the main idea of this video? 

3. What feelings do you have during watching video?

C) Читання. (Reading) Read the text and do the task. (Прочитайте текст та виконайте завдання. Учні мають опрацювати лексичний матеріал, прочитати текст,та виконати інтерактивну вправу)T: Use this link or QR- code

https://shorturl.at/fgJKY

 

f1933464bf8a8e046909a7c79d28125c (1)

Useful vocabulary :

T: Use this link or QR- code

 

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/writing/a1-writing/school-poster-project?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=english-all-letweb-global-global-lep-facebook&fbclid=IwAR0z6DpbWPGzzKNQb_mvQiwYbNBl1ej-grbBY9OmVhK55TuJreyAa4bD-

Письмо. (Writing).

T: Check your writing .I propose you to do online exercise.Complete the sentences with a word from the box. (Учні в реальному часі за посиланням на смартфон, або використавши QR-код переходять на інтерактивну вправу та виконують її.)

 

 

 

 

 

Project work. 

Make up your own poster about topic: “Stay safe on-line”. Try to use in your sentences as more as possible

You can use an on-line graphic design “Canva”.

(Робота над проектом. Учні мають підготувати )

Results :
  



T: Tell me please, what was the topic of our lesson? Have we accomplished our lesson? Ok. I liked your work today and thank you for lesson. Therefore, I want to say: be attentive, be kind to nature, help our nature and take care of our country and our town, village. In addition, the most important, remember, only together we can make difference!

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ.
1. Підведення підсумків уроку.

   T:  - What we must to do to stay safe on-line?
        - What we mustn’t to do on-line?

- Which type of activities did you like the most and why?

- How can you asses your work at this lesson? (Great/good/not bad/bad).

2.  Домашнє завдання.

Repeat grammar material.

Write an essay“Advantages and disadvantages of using the Internet”.

Create a poster:” How I stay safe on-line”.

(Повторити вивчений граматичний матеріал. Написати есе на тему: “Переваги та недоліки користування Інтернетом” або зробити постер на тему: “Як я залишаюся у безпеці он -лайн”.).


























                       

 

 

 

 

 

 

 

 ВИСНОВОК

Методична розробка призначена для проведення занять з англійської мови, яка містить не тільки план-конспект уроку, а й методичні рекомендації щодо його підготовки та проведення. Показано основні цілі й завдання уроку, дана характеристика уроку, його матеріально - технічне забезпечення. Одним із способів підвищення інтересу до вивчення англійської мови є різноманітність засобів і прийомів роботи на уроці, використання інтерактивних форм навчання.Залучення учнів в STEM може підтримати не лише розвиток креативного мислення та формування компетентності дослідника, а й сприяти кращій соціалізації особистості, тому що розвиває такі навички, як:

Співробітництво. Іноді плідна співпраця з товаришами по команді може бути складнішим завданням, ніж фактичне завдання, що стоїть перед командою. Для досягнення інноваційних результатів і вирішення складних завдань, в команді мають працювати особистості з різним науковим і технічним бекграундом. Маленькі, міждисциплінарні команди вимагають співробітництва, взаємодопомоги і швидкого мислення, щоб досягти прогресу в кінці проекту.

Комунікативність. Незалежно від посадового положення, саме тактовне спілкування, а не тиранія в команді, може сприяти продуктивній спільній роботі і зміцненню авторитету керівництва. Навчання в області STEM надає широкі можливості для спілкування «один на один» і «один-до багатьох».

Творчість. Творчість та інновації йдуть пліч-о-пліч. «Креатив» може вдихнути нове життя у будь-який науковий і технологічний проект, показати його ще не розкриті можливості. Більш того, ті, хто здатний вийти за межі технічних навичок і мислити нестандартно, можуть винаходити щось абсолютно нове в багатьох інших областях життєдіяльності людини. Впровадження в навчально-виховний процес методичних рішень STEM-освіти дозволить сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця:

- уміння побачити проблему;

 - уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв’язків;

 - уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення;

 - гнучкість як уміння зрозуміти нову точку зору і стійкість у відстоюванні своєї позиції;

 - оригінальність, відхід від шаблону;

- здатність до перегруповування ідей та зв’язків;

- здатність до абстрагування або аналізу;

- здатність до конкретизації або синтезу.

 Методична мета уроку досягнута. Проведений урок із застосуванням принципів STEM-освіти дозволяє зробити наступні висновки:

-такі уроки дозволяють  формувати ключові компетентності  учнів в процесі навчання; 

- підвищується рівень знань з англійської мови та усвідомлення практичного застосування набутих знань;

навчаються вирішувати поставлені задачі;

розвиваються здібності до дослідницької та аналітичної роботи;

завдяки системі навчання діти розвивають логічне, критичне мислення та технічну грамотність;

Учні повинні навчитися застосовувати вміння і навички в найрізноманітніших ситуаціях, в тому числі і в життєвій практиці. 

Сучасний викладач повинен в своїй роботі використовувати новітні засоби навчання, впроваджувати нові методи та форми навчання, активно використовувати на уроках засоби ІКТ, програмне забезпечення та онлайн-платформи.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ТА ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ

Карпюк О. Д. Англійська мова (11-й рік навчання) (English (the 11th year of studies)) : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту. — Тернопіль : Астон, 2019. — 256 с.

Інтернет - ресурси

National Oceanic and Atmospheric Administration. "Ten Simple Things You Can Do to Help Protect the Earth" [Електронний ресурс] / National Oceanic and Atmospheric Administration. – 2021. – Режим доступу до ресурсу: https://oceanservice.noaa.gov/ocean/earthday.html. 

The Blue Green Blog. 10 Major Current Environmental Problems [Електронний ресурс] / The Blue Green Blog. – 2023. – Режим доступу до ресурсу: https://thebluegreenjourney.com/blog/10-major-current-environmental-problems/. 

https://www.youtube.com/watch?v=qdA7jd5Erx0 

https://wordwall.net/uk/resource/55853924

https://www.canva.com/ 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

        IMG_256


 

ДОДАТОК 2

 

f1933464bf8a8e046909a7c79d28125c (1)

 

ДОДАТОК 3

 

Інтерактивна вправа https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/writing/a1-writing/school-poster-project?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=english-all-letweb-global-global-lep-facebook&fbclid=IwAR0z6DpbWPGzzKNQb_mvQiwYbNBl1ej-grbBY9OmVhK55TuJreyAa4bD-

QR-code  - 

 

 

ДОДАТОК 4

 

 

 

ДОДАТОК 5