Методична розробка уроку з біології у 8 класі Будова та функції органів дихання людини

Про матеріал
МЕТА: ознайомити учнів із процесом дихання, з’ясувати значення дихання для живих організмів; встановити зв’язок між будовою та функціями органів дихання. ОБЛАДНАННЯ: муляж гортані та легенів,таблиця «Органи дихання» ХІД УРОКУ І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП. ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. Постановка проблемного запитання Людина без їжі витримує 40 діб, без води-до трьох днів, а без повітря-лише кілька хвилин. Чому? ІІІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. ІV.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ РОЗПОВІДЬ ВЧИТЕЛЯ 1.ЗНАЧЕННЯ ДИХАННЯ. Наше життя нерозривно пов’язане з окисленням молекул складних органічних речовин,розпад та окислення яких є джерелом енергії,яка в свою чергу дуже потрібна для життєдіяльності людського організму. Оскільки в процесах окислення приймає участь кисень,то клітини його постійно потребують. А надходження кисню в організм забезпечує процес дихання. Внаслідок окислення органічних речовин утворюються в організмі вода та вуглекислий газ,вони повинні виводитися з організму. Таким чином в процесі дихання із зовнішнього середовища поглинається кисень та виділяється вуглекислий газ. Кисень входить до складу повітря і це ще раз підтверджує важливість його для існування живих організмів. 2.БУДОВА ТА ФУНКЦІЇ ОРГАНІВ ДИХАННЯ (РОЗПОВІДЬ ВЧИТЕЛЯ З ПОСТУПОВИМ ЗАПОВНЕННЯМ ТАБЛИЦІ В РОБОЧОМУ ЗОШИТІ ТА ДЕМОНСТРАЦІЄЮ ТАБЛИЦІ)
Перегляд файлу

Україна

Департамент освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації

Відділ освіти виконавчого комітету Зайцівської сільської ради

Майська філія І-ІІ ступенів

КОЗО «Кислянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку

з біології у 8 класі

Будова та функції

органів дихання людини

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель біології:

Ніколенко С.П.

 


МЕТА: ознайомити учнів із процесом дихання, зясувати значення дихання для живих організмів; встановити звязок між будовою та функціями органів дихання.

ОБЛАДНАННЯ: муляж гортані та легенів,таблиця «Органи дихання»

ХІД УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП.

ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

Постановка проблемного запитання

Людина без їжі витримує 40 діб, без води-до трьох днів, а без повітря-лише кілька хвилин. Чому?

ІІІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

ІV.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

РОЗПОВІДЬ ВЧИТЕЛЯ

1.ЗНАЧЕННЯ ДИХАННЯ.

Наше життя нерозривно пов’язане з окисленням молекул складних органічних речовин,розпад та окислення яких є джерелом енергії,яка в свою чергу дуже потрібна для життєдіяльності людського організму. Оскільки в процесах окислення приймає участь кисень,то клітини його постійно потребують. А надходження кисню в організм забезпечує процес дихання. Внаслідок окислення органічних речовин утворюються в організмі вода та вуглекислий газ,вони повинні виводитися з організму. Таким чином в процесі дихання із зовнішнього середовища поглинається кисень та виділяється вуглекислий газ. Кисень входить до складу повітря і це ще раз підтверджує важливість його для існування живих організмів.

2.БУДОВА ТА ФУНКЦІЇ ОРГАНІВ ДИХАННЯ

(РОЗПОВІДЬ ВЧИТЕЛЯ З ПОСТУПОВИМ ЗАПОВНЕННЯМ ТАБЛИЦІ В РОБОЧОМУ ЗОШИТІ ТА ДЕМОНСТРАЦІЄЮ ТАБЛИЦІ)

ОРГАНИ ДИХАННЯ

ОРГАН

ДИХАННЯ

ОСОБЛИВОСТІ БУДОВИ

ФУНКЦІЇ,ЩО ВИКОНУЮТЬСЯ

 

Носова порожнина

Простір складної форми,покритий слизовою оболонкою,що містить нюхові

Рецептори

Нормалізація температури повітря,

що надходить до органів дихання,нюх

 

Гортань

Початковий відділ дихального

горла,утворений рухомо сполученими хрящами і при-

кріпленими  до них мязами і

звязками

Забезпечує проходження повітря

до трахеї,захищає ди-

хальні шляхи від по-

падання їжі,забезпечує генерацію звуків

 

Трахея

Трубчаста частина дихальних

шляхів,розташована між гор-

танню і бронхами.Складається

з хрящових напівкілець,сполу-

ченихзвязками

Забезпечує проходження повітря

до бронхів

 

 

Бронхи

Повітропровідні шляхи.щовід-

ходять від трахеї.Складаються з хрящових напівкілець.Сукуп-

ність бронхів,що багато разів

діляться,утворюють бронхіальне дерево.Бронхи

закінчуються альвеолярними

ходами,на стінках яких розта-

шовані альвеоли.

Забезпечують транспорт повітря

між трахеєю і альвео-

лами,беруть участь у терморегуляції орга-

нізму

 

 

Легені

Парні органи дихання.Права

легеня складаються з трьох час-

ток,а ліва-з двох.На внутрішній

поверхні легень розташовані

ворота легень,якими проходять бронхи,судини і

нерви.Легені вкриті плеврою.

Забезпечують газообмін між кров’ю

І атмосферою

 

 

D:\тексти\ЛАБ РОБОТИ\biology_6_11\таблиці\5\files\5_06_01_02.jpg

(демонстрація таблиці)

V.УЗАГАЛЬНЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ І КОНТРОЛЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ

ПИТАННЯ ДО УЧНІВ.

1.Чим відрізняються зовнішнє та внутрішнє дихання?

2.Чому легені людини більше пристосовані до життя на суходолі,ніж легені земноводних та рептилій ?

3.Які функції виконують бронхи?

САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ.

(Виберіть правильні твердження)

1.Дихання-це сукупність процесів,внаслідок яких відбувається поглинання організмом вуглекислого газу і виділення з нього кисню.

2.Легені відносять до повітроносних шляхів.

3.Легені-парні органи,які вкриті плеврою.

4.Газообмін відбувається у носовій порожнині.

5.Під час ковтання вхід у гортань закривається хрящовим надгортанником,тому їжа до неї не потрапляє.

6.В гортані розташовані мигдалики.

7.Гортань є органом голосоутворення.

8.Бронхіоли мають хрящові півкільця.

9.Альвеоли –це легеневі пухирці.

10.Повітроносні шляхи починаються глоткою.

РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧІ

При диханні через трубочку вапнякова вода,яка знаходиться в склянці,мутнішає. Внаслідок чого це відбувається? Чим пояснити ,що після уроку вода в результаті аналогічного досліду мутнішає більше,ніж до уроку?

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити § за темою. Робота з інтернет ресурсами

docx
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку