Методична розробка уроку з інтегрованого курсу для 10 класів «Громадянська освіта» на тему «Практичне заняття. Визначаємо найнеобхідніші умови для самореалізації людини»

Про матеріал
Методична розробка уроку з інтегрованого курсу для 10 класів «Громадянська освіта» на тему «Практичне заняття. Визначаємо найнеобхідніші умови для самореалізації людини» Мета уроку: Освітня мета: охарактеризувати ознаки успішної людини, скласти уявлення про успішність самореалізації та шляхи її досягнення. Розвиваюча мета: розвивати вміння окреслити власні життєві пріоритети, критично аналізувати власні реальні можливості,умови середовища для успішної самореалізації. Виховна мета: виховувати якості успішного громадянина України. Навчально-методичне забезпечення:підручник, робочий зошит, ПК, проектор, екран, дошка, презентації, відео уривок. Тип уроку: урок застосування знань, навичок і умінь
Перегляд файлу

Білоус Л.С.,

учитель історії та правознавства

Скадовської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №3

Скадовської міської ради

Херсонської області

Методична розробка  уроку з інтегрованого курсу для 10 класів «Громадянська освіта» на тему «Практичне заняття. Визначаємо  найнеобхідніші умови для самореалізації людини»

Мета уроку:

Освітня мета: охарактеризувати ознаки успішної людини, скласти уявлення про успішність самореалізації та шляхи її досягнення.

Розвиваюча мета: розвивати вміння окреслити власні життєві пріоритети, критично аналізувати власні реальні можливості,умови середовища для успішної самореалізації.

Виховна мета: виховувати якості  успішного громадянина України.

Навчально-методичне забезпечення:підручник, робочий зошит, ПК, проектор, екран, дошка, презентації, відео уривок.

Тип уроку: урок застосування знань, навичок і умінь

 

Етапи уроку

Тривалість

Форми і методи навчальної діяльності

Очікувані результати

І. Підготовчий етап

   1.1. Привітання

   1.2. Організація уваги учнів

 

 1.3. Мотивація діяльності учнів

 

5 хв.

 

  • Привітання
  • Перевірка готовності учнів до уроку
  • Емоційне налаштування

 

Вправа «Дивуй»

ТОП-5 українців, які вразили своїми досягненнями цілий світ

https://24tv.ua/top_5_ukrayintsiv_yaki_vrazili_svoyimi_dosyagnennyami_tsiliy_svit_n857962

 

 

  • Побажання хорошого настрою
  • Підготовлене робоче місце
  • Сформований робочий настрій
  • Розвинуті творчі здібності
  • Актуалізація суб’єктивного досвіду

 

ІІ. Основний етап

 

  2.1. Представлення теми і мети

 2.2. Актуалізація опорних знань

2.3. Практична робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.4. Контроль і самоперевірка знань

 

 

32 хв.

 

 

 

 

 

Вправа «Успіх – це….»

 

Вправа «Мій алгоритм життєвого успіху»

 

Перегляд відео уривку за QR кодом

Картинки по запросу qr код відомі українці

Тестування «Визначення здатності до саморозвитку»

https://subject.com.ua/lesson/civil/10klas/6.html

 

 

 

Практичні, продуктивні методи, методи  творчого навчання:

  • Робота в групах
  • Презентація роботи груп

 

 

 

 

  •  «Займи позицію»

 

 

 

  • Учні налаштовані на ефективний процес пізнання, усвідомлюють завдання уроку
  • Учні розуміють зміст своєї діяльності

 

 

  • Розвиток вміння:

логічно висловлювати думки,

робити власні висновки.

Розвиток комунікативних та мовленнєвих здібностей.

  • Розвиток пошукових здібностей.
  • Розвиток самостійності і творчої активності учнів, формування умінь учнів застосовувати набуті знання на практиці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Розвиток навичок учнів обґрунтовувати свою позицію, наводячи переконливі аргументи.

 

ІІІ. Заключний етап

  3.1. Підсумок уроку

 

 

  3.2. Рефлексія.

 

 

  3.3 Інструктаж з домашнього завдання

 

8хв.

  • Оцінювання учнів за оціночною  карткою
  •     Вправа «Дельта плюс»
  •   Диференційоване домашнє завдання

 

  • Визначене власне відношення учнів до найнеобхідніших умов для самореалізації людини
  • Сформовані учнями висновки

 

  • З'ясовані обов'язкове і творче завдання, які відповідають пізнавальним здібностям та інтересам учнів.

 

Хід уроку:

І. Підготовчий етап

   1.1. Привітання

   1.2. Організація уваги учнів

  • Емоційне налаштування.

            Одного разу раджі Індії у подарунок прислали три однакових золотих фігурки, а у листі було написано, що вони мають різну цінність. Раджа доручив своїм мудрецям пояснити, в чому їхня цінність. І тільки один Бірбал розповів раджі, що у них є дірочки у вусі. Коли мудрець протягнув проволоку в дірочку, в першої фігурки проволока вийшла в другому вусі, в другій – з рота, в третій – через пуп.

        Загадка вирішена. Перша фігурка символізує людину, у якої в одне вухо влітає, а в інше вилітає, друга – нагадує людину, яка, не дослухавши, відразу все розповідає іншим не до кінця вірне судження, третя – схожа з тою людиною, яка запам’ятовує почуте та намагається пропустити через своє серце. Третя фігурка є найбільш цінною з усіх. Я вам бажаю бути схожими на тих людей, які схожі на третю фігурку.

1.3. Мотивація діяльності учнів. Вправа «Дивуй». Учні, які отримали випереджаюче завдання повідомляють про  ТОП-5 українців, які вразили своїми досягненнями цілий світ.

https://24tv.ua/top_5_ukrayintsiv_yaki_vrazili_svoyimi_dosyagnennyami_tsiliy_svit_n857962

 

ІІ. Основний етап

 2.1. Представлення теми і мети

 2.2. Актуалізація опорних знань. Вправа «Успіх – це….»

Учні висловлюють власні думки про успіх та  обговорюють критерії успішності людини, складають перелік ознак успішної людини. 

Успіх — це:

• оптимальне співвідношення між очікуваннями оточуючих, самої особистості та результатами її діяльності.

• переживання стану радості, задоволення від того, що результат, якого прагне людина, або збігся з його очікуваннями, або перевершив їх.

Перелік ознак успішної людини:

1. Ви – людина дії. Ви один з тих, кому подобається виконувати завдання і досягати результатів. Ви не боїтеся зробити помилку, оскільки вважаєте, що завжди краще рухатися далі та при необхідності змінювати своїм методи. Ви лідер, вам подобається бути лідером. Інколи ви буваєте жорстким – або по-моєму, або ніяк – і декому це може не подобатися.

2. Ви відкриті. Одна з найважливіших характеристик успішних людей – вміння бути відкритим до всього на світі.

3. У вас є звичка ставити перед собою цілі. Більшість думають, що ставити перед собою цілі – це знати, «чого я хочу через п'ять років». Але ви розумієте, що важливо ставити перед собою досяжні, щоденні цілі.

4. Ви не зациклюєтеся на минулому і провалах. Ви чітко розумієте: що зроблено, те зроблено, нічого вже не змінити і минулого не повернути. Минуле для вас – це життєво важливий інструмент для майбутнього.

5. Ви вмієте чекати винагороду. У вас є надприродна здатність чекати великої винагороди за самовідданість та наполегливу працю. Ви чітко бачите, що у вас є і чого б ви хотіли, і завдяки цьому уникаєте імпульсивних рішень.

6. Ви розвиваєте свої сильні сторони. Ваші сильні сторони – це основа вашого успіху. Ви покладаєтеся на навички, якими володієте, і використовуєте їх, щоб робити те, що вам подобається. Ви чітко усвідомлюєте свої слабкі сторони і намагаєтеся перейняти навички та знання інших людей там, де їх не вистачає. Ви розумієте, що робити все самому неможливо, тому при необхідності питаєте про допомогу в інших. Ви використовуєте свої сильні сторони як головне джерело досягнення цілей.

7. Ви амбіційні. Ви чітко бачите себе кращим з кращих. Ви надзвичайно наполегливі і ніщо не зупинить вас.

8. Вам хочеться вдосконалюватися. Вам постійно хочеться змінюватися та вдосконалюватися, щоб стати кращою версією себе. Ви ніколи не буваєте повністю задоволені, ви свій самий жорсткий критик – у всіх аспектах життя.

 

2.3. Практична робота. Вправа «Мій алгоритм життєвого успіху»

Робота в групах.

1.Ніколи не відкладатиму на завтра те, що потрібно зробити сьогодні

 

Починатиму щось робити протягом перших 72 годин, після прийняття рі­шення. Краще, щоб залишався вільний час, ніж потім виконувати завдання або ро­бити потрібну роботу в поспіху. Приймаю рішення не відкладати свої справи у «довгий ящик».

2. Вибір професії

Вибір професії – це вибір життєвого шляху, вибір своєї долі.

3.Вчитимусь застосовувати обмеження

 

Намагатимусь ставити себе в певні «рамки», обмежувати себе в деяких ре­чах.

Чим більше обмежень в житті – тим більше піднесення, тим ефек­тив­нішою буде людина. «Рамки» допомагають нам бути дисциплінованими, руй­нують нашу зону комфорту.

4.Перегляну своє оточення

 

Потрібно свідомо створювати своє оточення. Середовище може, як зни­щи­ти людину, так і сформувати. Щоб не потрапити в погане оточення, необ­хідно шукати позитивне. Це те, що дасть перемогу і допоможе мені виконати по­кликання. Правильне середовище  – 50% успіху.

5.Формуватиму характер

 

Оточення може «підняти», але, не маючи характеру, я можу «упасти». Ха­рактер дозволяє боротися, досягати, домагатися мети. Характер утримує мої цінності. Його формування розпочинається з вироблення хороших зви­чок. Характер – 40% успіху.

6.Шукатиму знання через самоосвіту

Самоосвіта допоможе мені відбутися в житті. Самонавчання – знання, які я сам здобуваю, витрачаю час, плачу ціну – високий рівень освіти. Знання – 10% успіху.

7.Долатиму труднощі

 Без труднощів ніхто не зможе стати кимось у цьому житті. Ми постійно стикаємося з ними. Людина, яка не бореться, – не хоче терпіти біль, ніколи не стане переможцем. Існує два види болю: біль само­дисципліни (яка важить 2 г); біль роз­чарувань, життєві негаразди (яка важить 2 т). Яку біль терпіти вибирати мені.

8.Планування.

Чітко розписуватиму плани і слідуватиму за ними.

 

  • Картинки по запросу qr код відомі українціПрезентація роботи груп

Перегляд та обговорення відеоуривку за QR кодом

 

Тестування «Визначення здатності до саморозвитку»

https://subject.com.ua/lesson/civil/10klas/6.html

Прочитайте уважно наведені твердження та оцініть, наскільки кожне з них справедливе щодо вас. Відповідайте «Так», «ні», «не знаю».

1. У мене часто виникає бажання якомога більше дізнатися про себе.

2. Я вважаю, що нема потреби щось змінювати в собі.

3. Я впевнений(на) у своїх силах.

4. Я вірю, що все задумане мною здійсниться.

5. У мене немає бажання знати свої плюси і мінуси.

6. У своїх планах я частіше сподіваюся на талант, ніж на себе.

7. Я можу краще й ефективніше працювати.

8. Я можу примусити себе змінитися в разі потреби.

9. Мої невдачі зазвичай пов’язані з нездатністю виконувати задумане.

10. Мене цікавить думка інших щодо моїх якостей і можливостей.

11. Мені важко самостійно реалізувати задумане і виховувати себе.

12. У будь-якій справі я не боюсь невдач і помилок.

13. Мої якості й уміння відповідають вимогам моєї професії.

14. Обставини сильніші за мене, навіть коли я дуже хочу щось зробити.

Опрацювання результатів

Підрахуйте кількість балів. За кожне: «Так» — 3 бали; «Ні» — 2 бали; «Не знаю» — 0 балів.

• 0-20 балів. Ви, бажаючи більше знати про себе, ще не володієте навичками самовдосконалення. Труднощі у самовихованні не повинні викликати у вас реакції «не вийде — значить, не буду робити». У самовдосконаленні, якщо ви наважились на це, потрібно пам’ятати мудрість Сенеки: «Свої здібності людина може пізнати, лише намагаючись їх застосувати».

• 21-34 бали. Уважно поспостерігайте за собою, попросіть про це своїх товаришів і друзів. намагайтесь зрозуміти, де на вас очікують найбільші труднощі, що заважає вашому саморозвитку. Через певний час роботи над собою протестуйтеся ще раз і порівняйте результати. За бажанням ви зможете змінити стан справ на краще.

• 35-42 бали. Ви готові до саморозвитку, що сприяє професійному зростанню.

 

2.4. Контроль і самоперевірка знань. Вправа «Займи   позицію». Учитель  вивішує на  середині дошки запитання і пропонує учням підійти до дошки з написом «Так» чи «Ні». Далі кожен з дітей обґрунтовує свою позицію.

Поради, які допомагають будувати життя

  • У кожного з вас повинна бути мрія, бачення, мета в житті, заради якої вар­то жити на цій землі. Іншими словами, потрібно знайти своє призначення. У кожного є своя місія на цій землі, своє завдання. Життя без мети являє со­бою просто беззмістовне існування. Саме для її досяг­нен­ня в вас за­кла­дені певні здібності і таланти.
  • Прийміть рішення навчитися правильно реагувати на всі життєві події. Па­м'ятайте, важливо не те, що з вами відбувається, а те, як ви реагуєте на це. По­трібно навчитися приймати будь-яку невдачу в житті, як під­каз­ку, як можливість піти іншим шляхом. Пам'ятайте про те, що є закон зво­ротної сторони медалі, тому будь-яка проблема може повернутися на добро.
  • Трудіться так, щоб бути кращими там, де ви знаходитесь. Будьте ре­тель­ними і старанними в роботі. Намагайтеся завжди зробити більше за інших, досягти максимуму в своїй справі.
  • Постійно набувайте нові знання, займайтеся самоосвітою. Пам'ятайте про те, що в сучасному світі перемагає той, хто більше володіє інформацією.
  • Завжди робіть добро людям. Незалежно від того, як ставляться до вас оточуючі, ви відносьтеся до них з любов'ю. Творіть добро на цій землі, і во­но тисячократно повернеться у ваше життя, адже що сіє людина, те й пожинає.
  • Прийміть рішення бути переможцем в житті. Ніколи не здавайтеся. Навіть якщо ви впали, піднімайтесь і йдіть далі. Переможці ніколи не здаються, тому будьте непохитні та відважні у випробуваннях і твердо вірте в те, що ви непереможні в цьому житті.

ІІІ. Заключний етап

  3.1. Підсумок уроку

  3.2. Рефлексія.

  • Оцінювання учнів за оціночною  карткою

Вправи

Вправа «Дивуй»

 

Вправа «Успіх – це….»

 

Вправа «Мій алгоритм життєвого успіху»

 

Вправа «Займи позицію»

Середній бал

Прізвище  та ім’я учня

 

 

 

 

 

 

 

  • Вправа «Дельта плюс». Учні відповідають спочатку на питання: «Що Вам сподобалось і вдалося на уроці?, а потім на питання : «Що було складно зрозуміти?».

3.3. Інструктаж з домашнього завдання. Диференційоване домашнє завдання.

Створіть такі інформаційні продукти за допомогою цифрових пристроїв та інформаційних технологій за темою «Визначаємо  найнеобхідніші умови для самореалізації людини»:

Високий рівень:  відеоролик;

Достатній рівень:  інфографіка;

Середній  та початковий рівень:  брошура, буклет , презентація .

doc
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
2522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку