Автор: Нікішина Олеся Валентинівна,
Вище професійне училище № 3 м.Чернівці,
викладач спеціальних дисциплін,
спеціаліст вищої категорії, старший викладач,
т.0506188101
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ
З КОНСТРУЮВАННЯ ОДЯГУ
ТЕМА:
«Конструювання жіночих плечових виробів
з суцільно викроєними рукавами»
Компетентнісний підхід у професійно-технічній освіті забезпечує формування у майбутніх кваліфікованих робітників професійних знань, умінь і навичок, а й універсальних здібностей і готовностей (компетенцій, компетентностей), яких потребує сучасний ринок праці. На компетентнісному підході ґрунтується підвищення соціальної активності, конкурентоспроможності й професійної мобільності випускників професійно-технічних навчальних закладів, особливо в умовах постійного зростання конкуренції на ринку праці, товарів і послуг.
Реалізація компетентісного підходу уможливлює формування змісту професійно-технічної освіти з метою відображення у ньому суб’єктивних компонентів людської культури. Цей підхід є підґрунтям оволодіння майбутніми кваліфікованими робітниками компетенціями розв’язувати важливі практичні завдання, аналізувати виробничі процеси, прогнозувати техніко-технологічні зміни у сфері праці, виробляти надійні критерії оцінювання результатів власної діяльності як у звичних виробничих і соціальних умовах, так і в динамічно змінених, а також виявляти високий рівень духовної культури, відповідальності за результат власного навчання та професійної діяльності.
Конструювання одягу є складовою інтегральної компетентності – це здатність виконувати роботу з виготовлення виробів платтяного асортименту складної технологічної обробки, жіночого одягу костюмно-пальтового асортименту та чоловічого верхнього одягу за програмою «Стандарт». Вивчення освітнього компоненту «Конструювання одягу» формує одну з ключових компетенцій майбутнього кравця, закрійника – вміння виконувати розкрій швейних виробів різноманітного асортименту.
Поряд з розвитком професійних компетенцій, завданням викладача йти за потребами часу та розвивати інформаційну грамотність майбутніх кваліфікованих працівників.
Одне з головних завдань сучасної освіти – це створення стійкої мотивації у учнів до отримання знань, інша – пошук нових форм та інструментів освоєння цих знань.
Впровадження нових технологій у сферу освіти веде за собою перехід від старої схеми репродуктивної передачі знань до нової, креативної форми навчання.
Одним з перспективних напрямків ІКТ в освіті є мобільні технології, зокрема використання QR-кодів. Абревіатура QR (quick response) в перекладі з англійської означає «швидкий відгук».
За допомогою QR кодується інформація набагато більшого обсягу, ніж у звичного штрих-коду, а для декодування можуть бути використані особисті девайси студентів зі встановленою програмою зчитування кодів, що значно полегшує роботу в аудиторії. Для того щоб декодувати інформацію, треба лише на кілька секунд піднести камеру смартфона з встановленою програмою до його зображення. Програма здійснить дешифрування, а потім запропонує виконати певну дію, передбачену у вмісті коду. Зчитану інформацію можна зберегти на своєму девайсі, перейти за посиланням або, якщо закодований номер телефону, зателефонувати.
При організації освітнього процесу таку технологію можна впроваджувати через кодування завдань для групової чи індивідуальної роботи та розміщення посилань на мультимедійні джерела і ресурси, що містять додаткову інформацію з певної теми. Також QR-коди можуть містити колекції коментарів, інформаційних блоків й активних посилань для роботи над проектом, посилання на мультимедіа, аудіо- та відео коментарі, зв'язок з онлайн контенту, що забезпечує доступ до електронних бібліотек. Також QR-кодування може використовуватися з метою збагачення інформаційного середовища аудиторій та навчальних майстерень (розміщення на стендах, плакатах, або навіть на навчальному обладнанні посилань на тематичні мультимедіаресурси).
Осучаснення уроків спецдисциплін швейної справи можливе шляхом використання інформаційних технологій навчання: мультимедійне забезпечення уроку, використання онлайн-тестів, перегляд відеороликів на You Tube, застосування QR-кодів.
На уроці використовуються сучасні Інтернет-ресурси:
План відкритого уроку
Освітній компонент: конструювання одягу
Методична мета уроку:
Методика розвитку творчого мислення та практичних навичок на уроках спеціальних дисциплін.
Тема: Конструювання жіночих плечових виробів з суцільно викроєними рукавами.
Тема уроку: Побудова креслення конструкції виробу з суцільно викроєними рукавами.
Мета уроку: Узагальнення і систематизація набутих знань, вивчення особливостей побудови виробів з суцільно викроєними рукавами.
Розвиток просторої уяви, логічного та систематичного мислення учнів при виконанні креслення основи пальта.
Виховання допитливості, зацікавленості, самостійності мислення, естетичного смаку та професійної інтуїції в учнів.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми навчання: словесні, наочні, практичні.
Форми роботи:
Бесіда, індивідуальна робота учнів (випереджаючі завдання), ланцюгове опитування (робота з кресленням), експрес-опитування (робота з тестами).
Комплексне-методичне забезпечення уроку:
Плакати з кресленням, опорні конспекти, таблиця стандартних вимірів, макет виробу, манекен, ескізи моделей, прилади для креслення.
Хід уроку:
І. Організаційна частина
1. Перевірити присутність учнів на уроці.
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів, повідомлення теми і мети уроку
ІІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів
Презентація учнівських проектів на тему «Суцільновикроєний рукав в історії розвитку костюму різних народів».
- Презентація наукової статті «Особливості національного одягу України».https://osvita.ua/vnz/reports/culture/11222/
- Перегляд відеоролика «ТОП - 5 традиційних українських костюмів» https://www.youtube.com/watch?v=5M0UyBGyOZ8
1.2. Метод експрес-опитування (робота з тестами)
Виконання інтерактивного онлайн-тесту на Інтернет-платформі «На урок».
https://naurok.com.ua/test/start/790095
ІV.Сприйняття та первинне осмислення нового матеріалу
Ланцюговий метод опитування: при побудові базової основи креслення з метою подальшого розвитку професійних знань і активізації розумової діяльності учнів викладач пропонує виконувати креслення учнями на дошці з їх коментарем.
З метою надання більш глибокої, чіткої інформації кожному учневі пропонується роздатковий матеріал для власного використання (схеми побудови, таблиця стандартних вимірів).
V. Узагальнення і систематизація набутих знань
1. Усне фронтальне опитування
- Які розмірні ознаки змінюються при виконані креслення крою «кімоно»?
- Як видозмінюється нагрудна виточка?
- Куди спрямовують верхні зрізи рукавів пілочки і спинки?
- Назвіть способи розрахунку нагрудної виточки.
- При обробці верхнього зрізу, що пропонують зробити з плечового виточкою?
- Запропонуйте асортимент виробів для даного креслення.
VІ. Підсумки уроку
VІІ. Домашнє завдання
Список використаних джерел
1. Пометун О. І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.- метод. Посібн. – К.: А.С.К., 2006. – 192с.
2.http://wiki.ciit.zp.ua/index.php/Стаття:«Формування_та_розвиток_ІКТ-компетентності_педагогів»
3.https://vseosvita.ua/library/model-sucasnogo-uroku-novitni-metodi-ta-pidhodi-do-navcanna-27497.html
4. https://www.slideshare.net/ssusere62942/100-65479596