Білоус Л.С.,
учитель історії та правознавства
Скадовської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3
Скадовської міської ради
Херсонської області Методична розробка уроку з правознавства у 9 класі на тему «Практичне заняття. Захист прав споживачів» Мета уроку:
Освітня мета: охарактеризувати права та обов'язки споживачів, способи захисту їх прав. Розвиваюча мета: розвивати практичні навички попередження ситуацій придбання неякісних товарів або послуг, розвивати уміння розв'язувати юридичні ситуації, формувати правову компетентність.
Виховна мета: виховувати якості обізнаних та грамотних споживачів.
Навчально-методичне забезпечення:підручник, робочий зошит, Закон України «Про захист прав споживачів», ПК, проектор, екран, дошка, презентації.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Етапи уроку |
Трива лість |
Форми і методи навчальної діяльності |
Очікувані результати |
І. Підготовчий етап 1.1. Привітання 1.2. Організація уваги учнів 1.3. Мотивація діяльності учнів 1.4. Очікувані результати
|
5 хв. |
Привітання Перевірка готовності учнів до уроку Самооцінка
|
Побажання хорошого настрою Підготовлене робоче місце Сформований робочий настрій Розвинуті творчі здібності Актуалізація суб’єктивного досвіду
|
ІІ. Основний етап
2.1. Представлення теми і мети 2.2. Вивчення нового матеріалу
|
32 хв. |
Практичні, продуктивні методи, методи творчого навчання: Робота з підручником «Працюємо самостійно», стр.117 Індивідуальні завдання Міні-презентації: 1. Закон України «Про захист прав споживачів». 2. Особливості електронного продажу. 3. «Операції із кредитною карткою.
Робота в групах Розв’язування юридичних ситуацій Презентація роботи груп Метод «Мікрофон» |
Учні налаштовані на ефективний процес пізнання, усвідомлюють завдання уроку Учні розуміють зміст своєї діяльності Розвинуті вміння: логічно висловлювати думки давати оцінки юридичним поняттям, працювати з юридичною та довідковою літературою, підручником , виділяти головне в джерелах права, аналізувати логічні схеми, робити власні висновки Розвинуті пошукові здібності. Розвиток навичок учнів обґрунтовувати свою позицію, наводячи переконливі аргументи |
|
|
«Займи позицію»
|
Створене середовище взаємодопомога. Розвиток самостійності і творчої активності учнів, формування умінь учнів застосовувати набуті знання на практиці |
ІІІ. Заключний етап 3.1. Підсумок уроку
3.2. Рефлексія
3.3 Інструктаж з домашнього завдання |
8 хв. |
Оцінювання учнів за запитаннями поточного контролю знань «Опитування думок» Спілкування «питаннявідповідь» Диференційоване домашнє завдання |
Визначене власне відношення учнів до юридичних понять , опрацьованих на уроці Сформовані учнями висновки
З'ясовані обов'язкове і творче завдання, які відповідають пізнавальним здібностям та інтересам учнів. |
ДОДАТОК
І. Індивідуальні завдання. Міні-презентація Закону України «Про захист прав споживачів».
1. Право на вільний вибір товару (роботи, послуги).
Згідно з цим правом ви можете вільно вибирати товар (роботу, послугу) у зручний для вас час у будь-якого продавця (виконавця). Продавець (виконавець) зобов'язаний всіляко сприяти вам у вільному виборі товарів. Йому забороняється примушувати споживача купувати чи замовляти неякісні або непотрібні товари.
2.Право на гарантований рівень споживання. Держава гарантує споживачам можливість придбання товарів (робіт, послуг) у такій кількості, що забезпечує рівень споживання, достатній для підтримання здоров'я всіх жителів країни.
3. Право на належну якість товарів (робіт, послуг), торговельного та інших видів обслуговування.
Під час купівлі ви маєте право вимагати від продавця, щоб якість придбаного вами товару (виконаної роботи, наданої послуги) відповідала вимогам (наприклад, продукти харчування мають бути свіжими, послуга надаватись своєчасною і така, про яку ви домовлялися). Споживач має право на перевірку якості, ваги, ціни товарів, що купуються, демонстрацію безпечного і правильного їх використання. У продавця повинні бути документи, що засвідчують якість товару, і споживач може перевірити такі документи.
4. Право на необхідну, доступну й достовірну інформацію про кількість, якість і асортимент товарів (робіт, послуг). Інформація про товар (роботу, послугу) доводиться до відома споживачів продавцем або виконавцем у технічній документації, що
додається до товарів на етикетці, чи іншим способом. Надання інформації іноземною мовою без перекладу слід розцінювати як відсутність необхідної інформації.
5. Право на безпеку товарів
Споживач має право на те, щоб товари (роботи, послуги) були безпечними для його життя, здоров'я, навколишнього природного середовища, а також не завдавали шкоди його майну. Якщо після закінчення терміну якості товар стає небезпечним, продавець зобов'язаний попередити про це споживача.
6.Право на відшкодування збитків, завданих товарами (роботами, послугами) неналежної якості, а також шкоди, заподіяної небезпечними для життя і здоров'я людей товарами (роботами, послугами).
Якщо вам було завдано збитків товарами або послугами неналежної якості, ви маєте право на їх відшкодування протягом гарантійного терміну.
Стосовно товарів, на які гарантійні терміни не встановлено, споживач має право пред'явити вимогу про відшкодування збитків, якщо вади було виявлено протягом шести місяців. Споживач має право на відшкодування у повному обсязі шкоди, заподіяної його життю, здоров'ю або майну товарами, що мають конструктивні виробничі, рецептурні або інші вади. Право вимагати відшкодування зберігається протягом установленого терміну служби.
7. Право на звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав.
• Міні презентації «Особливості електронного продажу», «Операції із кредитною карткою».
II. Робота в парах. Змоделюйте ситуацію, яка б вимагала подальших дій щодо захисту прав споживача, і розіграйте її в ролях. Запропонуйте іншим групам після демонстрації ситуації проаналізувати помилки, допущені споживачем і продавцем.
1. Покупець зайшов до торгівельної зали з речами. 2. Ви випадково розбили товар у торгівельній залі.
III. Робота в групах
1. Як повернути товар належної якості?
2. Як повернути товар неналежної якості?
• Розв'язування юридичних ситуацій стр.119
ІV. «Опитування думок» Висловіть свою думку щодо запровадження нових стандартів.
V.Диференційоване домашнє завдання;
Високий рівень: Опрацювати текст підручника §17, завдання № 1-2 стр.127 Достатній рівень: Опрацювати текст підручника §17, завдання № 1 стр.127 Середній рівень: Опрацювати текст підручника §17.