Методична розробка уроку з предмета «Технологія лицювальних та плиткових робіт» з теми: «Види і склади розчинів, які використовують для лицювання поверхонь і настилання підлоги»

Про матеріал

Методична розробка уроку з предмета «Технологія лицювальних та плиткових робіт» з теми: «Види і склади розчинів, які використовують для лицювання поверхонь і настилання підлоги».Тип уроку: засвоєння нових знань. Вид уроку: дослідницько-пошуковий.

Урок можна використовувати в закладах ПТО будівельного профілю. В результаті проведення даного уроку учні зможуть вивчити види розчинів та сучасних сухих сумішей для лицювальних та плиткових робіт, їх властивості та технологічну послідовність приготування, правила користування інструментом, вимоги безпеки праці.


Перегляд файлу

Спеціальність: «Муляр, штукатур, лицювальник-плиточник»

 

Предмет: «Технологія лицювальних та плиткових робіт»

 

Тема програми : «Технологія приготування розчинів, сухих сумішей і мастик. Приготування клейових сумішей»

 

Тема уроку : «Види і склади розчинів,  які використовують для лицювання поверхонь і настилання підлоги»

 

Мета уроку :

навчальна   вивчити види розчинів та сучасних сухих сумішей, їх властивості та технологічну послідовність  приготування, правила користування інструментом, вимоги безпеки праці;

розвиваюча - розвивати вміння та вдосконалювати навики роботи та володіння інструментом; сприяти розвитку в учнів навиків застосування теоретичних знань на практиці; формування  самостійності, інформованості, творчої професійної компетентності;

виховна - виховувати в учнів ініціативність, винахідливість та почуття відповідальності за результати роботи, повагу до праці, любов до обраної професії; готувати конкурентоздатного робітника на сучасному ринку праці.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Вид уроку: дослідницько-пошуковий.

 

Матеріально-технічне забезпечення  уроку: компютер, мультимедійний проектор,  електронні носії з презентацією, стандартний конус на штативі.

Навчально-методичне забезпечення: Інструкції з використання клейових сухих сумішей у вигляді плакатів «Інструкція по приготуванню сухої клейової суміші Ceresit CM 11», «Інструкція по приготуванню сухої клейової суміші КВ-1 Будмайстер ».

Міжпредметні  зв’язки:
1.Матеріалознавство – теми «Властивості будівельних розчинів», «Сухі суміші для плиткових робіт. Клейові суміші»
2.Охорона  праці – теми «Робота з електроінструментом», «Техніка безпеки під час приготування розчинових сумішей».

Література

 [1] Добровольський Г.М. Штукатурні і облицювальні роботи

 [2] Кошман В.І. Спеціальна технологія штукатурних і облицювальних робіт

 [3] Карапузов Є.К. Матеріали і технології в сучасному будівництві

 [4] Винокурова Л.В. Основи охорони праці

 [5] Т.Є.Остапченко Технологія опоряджувальних робіт

 

Структура уроку

 

І. Організаційний момент (2 хв.).

  • привітання;
  • перевірка присутності учнів на уроці;

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку, актуалізація опорних знань та формування мотивації учня. (3 хв.)

  1. Вступне слово викладача;
  2. Узагальнення знань про властивості розчинів;
  3. Цікавий факт з традицій будівництва в Україні.

ІІІ. Сприймання і усвідомлення учнями фактичного матеріалу, осмислення зв’язків і залежності між елементами вивчення матеріалу. (15 хв.)

  1. Загальні відомості про розчини для плиткових робіт. Постановка проблемного питання. (2 хв.)
  2. Спосіб приготування та пропорції цементно-піщаних розчинів.            (5 хв.)
  3. Особливості  і переваги застосування розчинів на основі сухих сумішей. (5 хв.)
  4. Охорона праці при приготуванні розчинів для плиткових робіт. (3 хв.)

ІV. Узагальнення і систематизація нових знань (15 хв.)

  1. Виконання вправи «Вірю - не вірю».
  2. Виконання вправи «Знайди відмімінності».
  3. Виконання вправи «Коло думок».

V. Підведення підсумків уроку (3 хв.).

  • оголошення оцінок;

VІ. Повідомлення домашнього завдання (2 хв.).

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

  • привітання;
  • перевірка присутності учнів на уроці;

сл.1

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку, актуалізація опорних знань та формування мотивації учня.

Викладач. Сьогодні ми проведемо урок у формі дослідження для того, щоб узагальнити знання отримані раніше і засвоїти нові поняття про лицювальні розчини різних видів.

Тема уроку -  «Види і склади розчинів,  які використовують для лицювання поверхонь і настилання підлоги».

сл.2

  Мета  уроку – засвоїти поняття про розчини та сухі клейові суміші, їх призначення та властивості, вивчити правила їх приготування.

 Без використання розчину не можна уявити  будівництво взагалі, а особливо опоряджувальні роботи. Саме поняття розчин вам відоме, тому давайте пригадаємо його.

Учень. Будівельним розчином називають суміш в'яжучого, дрібного заповнювача  та води, яка з тістоподібного стану впродовж певного часу перетворюється в каменеподібне тіло.

Викладач. Розчини, як ви вже знаєте, класифікуються за різними ознаками: призначенням, видом в’яжучого, маркою та ін., але всі вони мають загальний  ряд властивостей. Назвіть властивості розчинів:

сл.3 Естафета

Учень. Рухливість розчинної суміші (від жорсткої до литої) визначається за глибиною занурення в суміш стандартного конуса масою  300 г, довжиною 15 см з кутом при вершині 30° (сл.  ).

Учень. Легкоукладальність - це здатність розчину легко, з мінімальними затратами енергії вкладатись на основі тонким рівномірним шаром. Для легкоукладальності до розчину додають пластифікатори (сл..  ).

Учень. Міцність затверділого розчину залежить від складу розчину і марки в'яжучого. Марки роз­чину (М) : 4,10, 25, 50, 75,100,150, 200, 300.

Учень. Водоутримувальна здатність характеризується властиві­стю розчину не розшаровуватись під час транспортування (для цього теж додають пластифікатори).

Учень. Морозостійкість розчину характеризується кількістю циклів навперемінного заморожування та відтавання зразків - кубиків тих же розмірів у насиченому водою стані з втратою маси до 5% і зниження міцності не більше як 25%.

 (сл.4 ) Толока.

ІІІ. Сприймання і усвідомлення учнями фактичного матеріалу, осмислення зв’язків і залежності між елементами вивчення матеріалу.

1. Загальні відомості про розчини для плиткових робіт. Постановка проблемного питання.

Викладач. Хоч будівельні розчини і мають низку спільних властивостей, але саме розчини для плиткових робіт відрізняються певними особливостями, які ми зараз розглянемо і таким чином спробуємо з’ясувати

(сл.5 ).

Усі розчини для плиткових робіт готуються на основі одного в’яжучого – цементу, але за способом приготування можуть бути  двох видів: у вигляді готових розчинних сумішей необхідної рухливості та сухих розчинових сумішей. Давайте з’ясуємо який розчин краще використовувати для плиткових робіт - цементний чи приготований на основі сухої суміші?

 Для цього визначимо технологічну послідовність приготування даних розчинів. 

2. Спосіб приготування та пропорції цементно-піщаних розчинів.

(сл.6 ).

Найпростішим розчином для укладання плитки  є цементно-піщана суміш. Розглянемо перший, найпростіший варіант приготування цементного розчину. Розчин готують з сухого крупнозернистого просіяного і промитого піску та цементу марки не нижче 300. Пропорція компонентів у готовому розчині повинна бути 1:5 (ПЦ 300, 400) або 1:6 (ПЦ 500-600). Якість цементу.

(сл.7).відео1

Спосіб приготування цементного розчину: 1частина цементу перемішується насухо з 3,4,5,6 частинами піску (залежно від потрібної марки). Потім додається вода і суміш знову перемішують лопатою або кельмою до однорідності. Після приготування перевіряють пластичність і рухливість розчину.

Цементний  розчин для плитки є найдешевшим, але разом з тим він має низьку пластичність, тому працювати з ним дуже складно.

Крім того, зчеплення з облицювальним виробом і основою (адгезія) у цементних розчинів набагато нижча, ніж у сучасних клейових сумішах.

  Масове застосування нових технологій у будівництві стало поштовхом до розвитку виробництва сухих будівельних сумішей. Розвиток хімічної промисловості замість білкових речовин, дає можливість до бетонів і розчинів додавати полімерні в'я­жучі, які збільшують міцність морозостійкість, підвищують адгезію (злипання двох різнорідних поверхонь), зменшують водопроникність, усадку і теплопровідність. Крім цього, полі­мерні в'яжучі матеріали мають велику пружність і стійкість до стирання.

3. Особливості  і переваги застосування розчинів на основі сухих сумішей.

(сл.8 ).

Усі сухі суміші призначені для укладання керамічної плитки на бетонні, цегляні, цементно-піщані або цементно-вапняні міцні і недеформовані поверхні зовні і всередині будівлі, у вологих і сухих приміщеннях. Сухі суміші дозволяють кріпити керамічні вироби на горизонтальні або вертикальні поверхні. Вони підходять і для укладання великоформатної плитки, і для монтажу мозаїки.

Деякі розчинні суміші ефективні при виконанні облицювання резервуарів і басейнів, основ, які піддаються постійним атмосферних впливів (тераси, цоколі, експлуатовані покрівлі, балкони), поверхні підлоги з інтенсивним навантаженням. У продажу представлені суміші, що володіють підвищеною стійкістю до механічних навантажень, наприклад, для укладання плитки на сходах.

В даний час, мабуть, найпоширенішим способом укладання керамічної плитки виступає монтаж з використанням сухих сумішей, виготовлених на цементній основі.

Плакати церезит та кв1

Кожна суміш для керамічної плитки на упаковці містить інструкцію з використання, яка складається виключно в розведенні складу водою в потрібній пропорції.

Відео2

Приготування сухої суміші

Суху клейову суміш потрібно змішати з чистою холодною водою (температура від 15 до 20 градусів вище нуля), згідно пропорціям, що вказані в технічних даних. Речовина поступово додають у воду і заважають протягом 5 хвилин. Заважайте до тих пір, поки не вийде однорідна маса без грудок. Перемішування проводять вручну, за допомогою мішалки або спеціальної низькооборотної дрилі з насадкою. Контролюйте, щоб швидкість обертання змішувача становила 400-600 оборотів в хвилину.

При перемішуванні не допускайте піноутворення. Отриманий розчин варто витримати протягом 5 хвилин, щоб розчинна суміш дозріла, оцінити його рухливість і довести масу до вказаної в інструкції консистенції. Рухливість розчинної суміші, що починає тверднути, можна підвищувати за допомогою додаткового перемішування, але забороняється в розчинну суміш додавати воду.

Переваги сухих сумішей для кахлю

Сухі суміші для кераміки різних виробників відрізняються рецептурою, експлуатаційними властивостями, використовуваними елементами, але всім їм притаманні загальні універсальні характеристики. Давайте їх розглянемо:

  1. Простота і зручність роботи. При виготовленні такого складу досягається високий рівень однорідності готової маси і не утворюються грудки.
  2. Відсутність необхідності використання спеціального обладнання. Щоб приготувати розчин з сухої суміші для керамічної плитки, немає потреби застосування спеціального обладнання, достатньо лише взяти електричну дриль і спеціальну насадку або мішалку.
  3. Стабільність складу суміші. Будь-яка кількість клеючої речовини зберігає в повному обсязі необхідні властивості, що можливо завдяки точному дозуванню і ретельній підготовці всіх складових компонентів суміші.
  4. Відмінні технічні характеристики. Готовому розчину притаманні хороші показники звуко-і теплоізоляції, а також високий ступінь пластичності, що дозволяє його наносити на будь-які поверхні і не сповзати при вертикальній укладці. Варто відзначити також водоудерживающие властивості суміші, що полягають у захисті готового складу від утворення тріщин і передчасного висихання.
  5. Високі адгезивні властивості. Клеїть, що замішується з готових сухих сумішей, володіє підвищеними сцепляющими характеристиками з оброблюваних підставою, завдяки чому керамічна плитка тримається добре на будь-якій поверхні і менш піддається механічних пошкоджень.
  6. Значний термін зберігання. Сухі суміші для керамічної плитки можна зберігати в сухому вигляді тривалий час, при цьому їх робочі характеристики не будуть змінюватися. Сухі суміші можна перевозити і утримувати при низькій температурі.
  7. Економічність. Використання сухих сумішей для керамічної плитки дозволяє досягти значної економії часу і вкладених коштів при обробці приміщення. Завдяки можливості готовий розчин наносити більш тонким шаром, матеріал витрачається оптимально, тому ціна сумішей для керамічної плитки йде на другий план.

4. Охорона праці при приготуванні розчинів для плиткових робіт.

(сл.9 )

  •  Закрите приміщення, в якому готують розчин, повинно бути забезпечене приточно-витяжною вентиляцією або пристроями,що  попереджують розпорошення  пилоподібних матеріалів прн дозуванні, перемішуванні і просіюванні. Для цього застосовують відсмоктуючі вловлюючі пристрої, які розташовують поблизу механізмів.
  • При роботі з пилоподібними компонентами розчину потрібно користуватись респіратором.
  • Всі обертові  та рухомі частини встановлених машин повинні мати надійні огородження.
  • Щоб уникнути простудних захворювань всі відкриті прорізи, що сприяють протягам, у приміщеннях повинні бути закладені тимчасовими щитами.
  • При потраплянні розчину в очі чи на слизові оболонки – промити їх під проточною водою і звернутись до лікаря.
  • Будь-який розчин заборонено брати руками!

ІV. Узагальнення і систематизація нових знань

  (сл.10 ).

  1. Виконання вправи «Вірю - не вірю».
  • Чи вірите ви, що розчин для плиткових робіт може бути приготований на вапняному в’яжучому? ні
  • Чи вірите ви, що для плиткових робіт можна застосувати розчин в пропорції 1:4? так
  • Чи вірите ви, що цементний розчин можна брати руками? ні
  • Чи вірите ви, що легкоукладальність розчину перевіряють стандартним конусом? ні
  • Чи вірите ви, що в процесі використання розчину на основі с/с можна доливати воду? ні
  • Чи вірите ви, що готувати розчини потрібно в приміщеннях з вентиляцією? так
  • Чи вірите ви, що розчин на основі с\с має кращу адгезію з основою? так

 

(сл.11 ).

  1. Завдання «Знайди відмінності».

Погляньте на технологічну послідовність приготування цементного розчину та сухої суміші для плиткових робіт та порівняйте їх і знайдіть відмінності.

  • Гарцювання
  • Витримування 5 хв
  • Висипання сухих компонентів у воду

(сл.12 ).

  1. Завдання «Коло думок».

Переваги церезит:

  • Пластичність
  • Висока адгезія
  • Легкість приготування
  • Стабільність складу

- висока ціна

переваги цементного розчину

  • Низька ціна
  • Доступність компонентів
  • Можливість регулювати марку

- складність приготування

- низька пластичність

- низька адгезія

V. Підведення підсумків уроку.

  • оголошення оцінок;

(сл.13).

VІ. Повідомлення домашнього завдання (2 хвилини).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Таганська Іринка
    Велике дякую за матеріали!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Кулачко Ольга
Додано
4 червня 2018
Переглядів
3537
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку