Мета уроку: навчальна: формувати професійні вміння і навички при складанні серветок креативним способом; навчити правильному складати серветки креативним способом з дотриманням правил охорони праці; розвиваюча: розвивати професійну компетенцію учнів у при складанні серветок креативним способом, творче та раціональне мислення; виховна: виховувати креативність, естетичні смаки. Методична мета: Методика проведення уроку виробничого навчання із використанням ігрових технологій та ІКТ.
Історія виникнення. В книзі з етикету, виданої в 1729 році, так описується призначення серветок: «Для витирання губ, рота і пальців, якщо вони забруднені жиром, для витирання ножа перед розрізанням хліба, для очищення ложки и виделки після використання. Якщо пальці зандто брудні, для початку витріть їх об хліб, щоб не використовувати багато серветок».
Прості форми складання полотняних серветоку формі вітрила. Для звичайного сніданку, обіду або вечері можна рекомендувати просту форму складання серветки: Книжечкою(Прямокутна або квадратна серветка складається навпіл. В залежності від схеми по меншій або більшій стороні прямокутника)Трикутником - Парасолька (Два протилежних кута по діагоналі поєднуються один з одним. Згорнути по лицьовій або зворотній стороні, як зазначено в схемі. Паперові серветки в такому вигляді вже можна ставити у тримачі)