Методична розробка уроку з виробничого навчання тема уроку: Обробка поверхні основи ґрунтувальною композицією із застосуванням ручного інструменту

Про матеріал
Тема програми: Модуль МСУ-3.2. Роботи з монтажу системи утеплення. МСУ- 3.2.1.Технологія приклеювання теплоізоляційних матеріалів. Тема уроку: Обробка поверхні основи ґрунтувальною композицією із застосуванням ручного інструменту. Мета уроку:а)навчальна: формування вмінь і навичок правильно та якісно виконувати трудові прийоми й операції під час обробки поверхні основи ґрунтувальною композицією із застосуванням ручного інструменту. б)розвивальна: розвивати самостійність; вміння орієнтуватись у виробничих процесах і ситуаціях; навички професійного мислення, свідому трудову дисципліну, вміння спостерігати, порівнювати, аналізувати; в)виховна: виховувати у здобувачів освіти творче ставлення до праці та навчання, охайність під час роботи; любов і повагу до обраної професії;
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Управління освіти і науки Житомирської облдержадміністрації

Центр професійно-технічної освіти м. Житомира

 

 

 

Методична розробка уроку

з виробничого навчання

 

тема уроку:

 

Обробка поверхні основи ґрунтувальною композицією із застосуванням ручного інструменту

 

 

 

 

               Розробила: майстер в/н  

 Дерипаско Валентина Василівна

 

 

 

 

2024 рік

План уроку виробничого навчання

 

Тема програми: Модуль МСУ-3.2. Роботи з монтажу системи утеплення.

МСУ- 3.2.1.Технологія приклеювання теплоізоляційних матеріалів.

Тема уроку: Обробка поверхні основи ґрунтувальною композицією із застосуванням ручного інструменту.

Мета уроку:а)навчальна: формування вмінь і навичок правильно та якісно виконувати трудові прийоми й операції під час обробки поверхні основи ґрунтувальною композицією із застосуванням ручного інструменту.

б)розвивальна: розвивати самостійність; вміння орієнтуватись у виробничих процесах і   ситуаціях; навички   професійного  мислення,  свідому трудову    дисципліну,  вміння спостерігати, порівнювати, аналізувати;             

в)виховна: виховувати у здобувачів освіти творче ставлення до праці та навчання, охайність під час роботи; любов і повагу до обраної професії;

Тип уроку: урок вивчення трудових прийомів і операцій.

Вид уроку: урок вправ.

Дидактичне забезпечення:інструкційно-технологічна картка.

Матеріально-технічне забезпечення:  грунтовка, комплект інструментів.

Міжпредметні зв’язки: ЗПК-10, МСУ- 3.2.

Перелік практичних завдань: Обробка поверхні основи ґрунтувальною композицією із застосуванням ручного інструменту.

Список основної і додаткової літератури: Є К. Карапузов, В.Г.Соха «Утеплення фасадів». В.Г. Соха, Т.Є.Остапченко “Матеріали і технології в сучасному будівництві”.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина: (5 хв.)

1.1 Перевірка присутності здобувачів освіти.

1.2 Перевірка зовнішнього вигляду здобувачів освіти, наявності робочої форми. 

1.3. Перевірка готовності робочих місць до початку роботи.

ІІ. Вступний інструктаж: (40хв.)

2.1.Майстер виробничого навчання повідомляє тему і мету уроку (тему записує на дошці).

2.2.Мотивація навчальної діяльності.

Викладання нового матеріалу:

Пояснення майстра виробничого навчання:

Сьогодні  на уроці ми продовжуємо вивчати Модуль МСУ-3.2. Роботи з монтажу системи утеплення. МСУ- 3.2.1. Технологія приклеювання теплоізоляційних матеріалів. Отже,  тема  уроку: «Обробка поверхні основи ґрунтувальною композицією із застосуванням ручного інструменту».

Ознайомлення з інструментом: щітка-макловиця,  пензель, валик малярний.

viber%20image.jpgC:\Users\ad\Desktop\≻ Пензлі малярні • Купити в Києві, Україні • Інтернет-магазин Епіцентр_files\maklovitsa.jpgC:\Users\User\Desktop\12e449eb6a11c74a515b8706a8890b2a..jpg

а –щітка-макловиця, б-махова щітка щітка-макловиця

 

Щітка-макловиця призначена для ґрунтування поверхонь перед наклеюванням плит утеплення.

C:\Users\ad\Desktop\≻ Пензлі малярні • Купити в Києві, Україні • Інтернет-магазин Епіцентр_files\valiki.jpgвалик малярнийC:\Users\ad\Desktop\≻ Пензлі малярні • Купити в Києві, Україні • Інтернет-магазин Епіцентр_files\kisti-fley.jpgпензель

 

Нанесення ґрунтувального шару на підготовлену для улаштування системи поверхню виконують для зміцнення основи  і підвищення міцності зчеплення клейового розчину з поверхнею конструкції. Якщо основа легко всмоктує воду (легкібетони, газобетон,керамічна цегла), ґрунтовка також сприяє зниженню поглинання основою води із клейової розчинової суміші. Як правило, на об’єкт ґрунтовки надходять у готовому до застосування вигляді. На сьогоднішній день в будівництві застосовується три основних типи ґрунтовок: антигрибкова, ґрунтовка глибокого проникнення (універсальна), ґрунтовка бетоноконтакт.

Грунтовку, в залежності від складності конфігурації фасаду будинку і від обсягів робіт, наносять механізованим способом або вручну.

При невеликих обсягах використовують ручні щітки–макловиці або махові щітки. Незалежно від способу нанесення ґрунтовки наносять на поверхню основи рівномірно, без пропусків і потьоків.

Після нанесення ґрунтовки поверхня основи має висохнути, після її висихання верхній шар стіни, підлоги або стелі глибиною до 2–3 мм склеюється зсередини, а на поверхні утворюється тонка плівка, що забезпечує надійне зчеплення з будівельними матеріалами.

Свіжо проґрунтовані поверхні необхідно захищати від зволоження та занадто швидкого висихання. До виконання наступної операції — приклеювання утеплювача — зазвичай приступають не раніше ніж через 8 годин після ґрунтування поверхні основи.

 

G:\КОНСПЕКТИ нові\Матеріалознавство МСУ\Фото\CT 99.jpgC:\Users\User\Desktop\3700_z31.jpghttp://tbkline.com.ua/images/stories/virtuemart/product/ceresit-ct-17.jpgC:\Users\ad\Desktop\1292517_1.jpeg

 

Нанесення ґрунтовки на поверхню стіни

Нанесення грунтовки

 

Безпечне ведення робіт.

Суворе дотримання правил безпеки праці застерігає від випадків  травматизму при виконанні відповідних робіт.

Робітник перед початком виконання робіт оглядає робоче місце, підбирає необхідні матеріали, перевіряє справність інструментів, інвентарю, пристроїв, одягає спецодяг.

Працюємо  тільки зі справними інструментами.

Рукоятки інструментів повинні мати надійне кріплення і бути без вибоїн і відколів.

Після закінчення роботи слід очистити інструменти, прибрати робоче місце.

Додержання цих вимог запобігає появі випадків травматизму при влаштуванні системи утеплення.

 

ІІІ. Поточний інструктаж

-          Розподіл здобувачів освіти за робочими місцями.

-          Повідомити критерії оцінювання виконуваних робіт.

Цільові обходи  майстром виробничого навчання робочих місць здобувачів освіти протягом самостійної роботи з метою:

-          Перевірки  правильності організації робочого місця.

-          Правильність виконання прийомів відповідно теми уроку, усунення помилок учнями при виконанні прийомів.

-          Дотримання правил безпеки праці при виконанні робіт.

-          Прийом майстром виробничого навчання виконаних робіт.

 

ІУ. Заключний інструктаж: (10-15 хв.)

-          Підведення підсумків уроку.

-          Аналіз діяльності здобувачів освіти в процесі всього уроку.

-          Аналіз причин помилок здобувачів освіти та способи їх усунення.

-          Повідомлення та обґрунтування оцінок.

-          Прибирання робочих місць.

-           

V. Домашнє завдання: (5 хв.)

  1. Дайте відповідь:

-          Які ручні інструменти використовують для нанесення ґрунтовок при влаштуванні систем теплоізоляції?

а) Фарборозпилювач, фарбопульт.

б) Щітка–макловиця, махова щітка,валик.

в) Валик, шпатель, терка.

 

-     Як наноситься ґрунтовка на поверхню основи?

  1. Опрацювати конспект уроку (законспектувати основне).
  2. Фото конспекту надіслати в вайбері в групу або особисто майстру в/н.

Підручник Є.К. Карапузов, В,Г. Соха “Утеплення фасадів”, ст. 268-271.

 

Інструкційно-технологічна картка

ІТК  № 18 (МСУ3)

Професія: 7129 Монтажник систем утеплення будівель (3 розряд). Модуль МСУ – 3.2. Роботи з монтажу системи утеплення. 

Найменування компетентності: МСУ- 3.1.3. Технологія приклеювання теплоізоляційних матеріалів.

Тема уроку: Обробка поверхні основи ґрунтувальною композицією із застосуванням ручного інструменту.

Мета уроку:  формування умінь  та навичок  правильно  та  якісно  виконувати  трудові  прийоми  й операції  під час  обробки поверхні основи ґрунтувальною композицією із застосуванням ручного інструменту.

Відведений час: 6 годин.

Вимоги до охорони праці: користування засобами захисту (основними і додатковими), справним інструментом, інвентарем, пристроями, захисними  окулярами.

Матеріли та інструменти

Технологія виконання робіт

Вимоги до якості

Охорона праці

 

 1.Грунтовка СЕREZIT CT-17.

Снимок%20экрана%202019-02-05%20в%2012.29.45%20ПП.png

  1. Щітка-макловиця(а).

viber%20image.jpg

  1. Махова щітка (б).

  1. Фарбопульти.

 

 Грунтовку СЕREZIT CT-17 наносять на поверхню конструкцій для зміцнення поверхні основи й підвищення міцності зчеплення клейового розчину з поверхнею конструкції. Якщо теплоізоляційні плити передбачається кріпити до основи з матеріалів, що легко всмоктують воду (легкі бетони, глиняна цегла, газетобон) ґрунтовка крім того, сприяє зниженню поглинання основою води із клейової розчинової суміші.

За невеликих обсягів для ґрунтування поверхні використовують щітки-макловиці й махові щітки.

За великих обсягів робіт для нанесення ґрунтовки на поверхню конструкції застосовують : пневматичні ручні фарбопульти; електрофарбопульти; агрегати безповітряного розпилення.

 

 

Незалежно від способу нанесення вручну, фарборозпилювачем грунтовку слід наносити рівномірно по всій поверхні  конструкції без пропусків і потьоків.

 

Перед початком виконання  роботи робітник повинен пройти інструктаж з охорони праці. Спецодяг  повинен відповідати вимогам охорони праці.

Правильно організувати своє робоче місце; 

на робочому місці розмістити тільки потрібні для роботи пристрої, інструменти й матеріали;

перевірити справність робочого  та електроінструменту;

при приготуванні розчинових клейових сумішей із сухих матеріалів користуватися засобами захисту;

риштування на яких працюють робітники повинні відповідати вимогам охорони праці;

по закінченню  роботи прибрати своє робоче місце,  вимити і сховати в шафу  інструменти,  перевірити   й   вимкнути  струм, підведений до електроінструменту.

 

 

1

 

docx
Додано
2 лютого
Переглядів
65
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку