Методична розробка уроку зарубіжної літератури в 5 класі на тему: «Образи дітей і дорослих в повісті-казці «Чарлі і шоколадна фабрика» Р. Дала

Про матеріал
Даний урок використовується в 5 класі НУШ. Тема уроку " Чарлі і шоколадна фабрика" Р. Дала. Мета уроку вчити висловлювати власне судження щодо подій і вчинків героїв; поглиблювати навички переказу прочитаного, давати характеристику образів дітей та дорослих; осмислювати необхідність дотримуватись здорового способу життя; акцентувати увагу учнів на справжніх цінностях в житті людини, правилах та нормах поведінки; формувати читацький світогляд; сприяти всебічному розвитку, духовному збагаченню; виховувати доброту, почуття справедливості і людської гідності.
Перегляд файлу

                                                              Яготинський ліцей №2

 

 

 

 

 

 

                       Методична розробка

уроку зарубіжної літератури в 5 класі на тему: «Образи дітей і дорослих в повісті-казці «Чарлі і шоколадна фабрика» Р. Дала

 

 

 

 

 

 

 

                                                                З досвіду роботи

                                               вчителя зарубіжної літератури

                                                     Цигипи Лесі Миколаївни

 

 

                                              2023

Тема: Образи дітей і дорослих у повісті-казці « Чарлі і шоколадна фабрика»

Мета: вчити висловлювати власне судження щодо подій і вчинків героїв; поглиблювати навички переказу прочитаного, давати характеристику образів дітей та дорослих; осмислювати необхідність дотримуватись здорового способу життя; акцентувати увагу учнів на справжніх цінностях в житті людини, правилах та нормах поведінки; формувати читацький  світогляд; сприяти всебічному розвитку, духовному збагаченню; виховувати доброту, почуття справедливості і людської гідності.

Обладнання: підручники, зошити, презентація «Образи дітей і дорослих в повісті-казці «Чарлі і шоколадна фабрика», смайлики червоного, жовтого і зеленого кольору.

Тип уроку: урок розвитку компетентностей

                                                Хід уроку

                                                                        Робіть так, щоб людям, які вас

                                                                        оточують, було добре…

                                                                                          В. Сухомлинський

І. Організаційна частина.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. У нас сьогодні  заключний урок по вивченню повісті-казки «Чарлі і шоколадна фабрика» Р. Дала. Ми дамо з вами характеристику образам дітей та дорослих і проведемо  уявну екскурсію на фабрику В. Вонки, геніального кондитера незвичайної фабрики в світі.  Але спочатку перевіримо домашнє завдання та визначимо, чого ви чекаєте від уроку.
  2. Визначення очікуваних результатів. Вправа «Мікрофон» ( діти висловлюють свої сподівання від уроку).

-         Я дізнаюся….

-         Я зумію …

-         Я навчуся …

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних  знань учнів.

  1. Перевірка таблички, написаної дітьми (вчинки, результати, та реакція батьків). Зачитування табличок.
  2. Гра «Вірю-не вірю».
  1.     Чи вірите ви , що Чарлі жив у багатій сім’ї?
  2.     ….,що хлопчик їв щодня шоколад?
  3.     …, що 2 рази на день йшов через шоколадну фабрику?
  4.     …, що В.Вонка винайшов більше 200 сортів нових шоколадних цукерок?
  5.     …, що В.Вонка розсилав свої вироби всім королям і президентам світу?
  6.     …, що з воріт фабрики не виходять робітники?
  7.     …, що шпигуни викрали таємні рецепти Віллі Вонки?
  8.     …, що фабрика зачинена на ланцюг, а в вікнах рухаються маленькі темні тіні?
  9.     …, що фабрика знову запрацювала і працює ось вже 20 років?

10)…, що на фабриці працюють звичайні люди?

11)…, що фабрику відкриють для всіх людей?

12) …, що скляний ліфт фабрики прямо через дах потрапив в хатину Бакенів?

13)…, що  5 дітей і 10 дорослих потрапили на фабрику?

ІV. Уявна подорож на фабрику Віллі Вонки.

-         Ми проведемо з вами уявну подорож на фабрику В.Вонки. Але спочатку дайте відповідь на такі запитання:

-         Як виглядала фабрика, де вона знаходилась?

-         Які цехи були там? (на дошці записані цехи фабрики) . Пронумеруйте цехи так, в якій послідовності їх відвідували діти.

-         Хто працював на фабриці? Як вони з’явились тут і чому?

-         Які солодощі виробляли на фабриці?

Містер В.Вонка запросив 5 дітей на свою фабрику. Про Чарлі Бакета ми говорили на минулому уроці. А сьогодні послухаємо ще 4 дітей, охарактеризуємо їх та дамо поради. Але давайте спочатку послухаємо Віллі Вонку.( Учні,  одягнені як герої повісті-казки , виходять і розповідають про свого героя від 1 особи. Діти в класі поділені на 5 груп, кожна з яких дає характеристику своєму герою та поради. Все сказане записують в зошитах у вигляді таблички).

  1. В. Вонка              Риси характеру

                     Позитивні                                   Негативні

                  Розумний                                       грубий

                  Творчий                                         жорстокий

                  Винахідливий                            злегка божевільний, дивакуватий

                  Працьовитий                               хвалькуватий

                  Любить свою фабрику                егоїстичний

                  Добре розбирається в людях       іронічний

                  Як добрий чарівник

Поради: Родинне тепло і затишок -  найважливіші речі в світі, сім’я *- це те, чим варто  дорожити і захищати.

  1. Августус Глуп – неслухняний, гладкий , ненажерливий.

Поради: привести тіло в форму, не їсти багато, цікавитись ще чимось.

  1. Верука Солт – невихована, нахабна, розбещена, пихата дівчина, звикла отримувати все, що забажає.

Поради: навчитись контролювати емоції та бажання, не все в житті можна купити.

  1. Віолетта Борегард – груба, невихована, нахабна чемпіонка із жування жуйки.

Поради: дослуховуватись до порад, зрозуміти, що її звичка огидна і шкідлива, вживати корисну їжу, знайти справжнє хобі.

  1. Майк Тіві – невихований, грубий , жорстокий, справжнє життя для нього лише в телевізорі.

Поради: навчитись цінувати радість справжнього життя, цікавого, знайти друзів.

 

V.  Фізкультхвилинка

1- 2! Час вставати, будемо відпочивати!

3-4! Присідайте, швидко втому проганяйте!

5-6! Піднімайтесь! Кілька раз понахиляйтесь!

7-8! Час настав повертатися до справ!

VI.  Бесіда.

  1. -- Як ви вважаєте, що об’єднує всіх 4 дітей?

-         Чи є у вас чи у ваших друзів чи знайомих такі риси характеру, як у цих дітей?

-         Хто винуватий в тому, що діти виросли такими?

-         Як батьки відносились до цих дітей? 

-         Всі вади, що присутні в цих дітей, можливо,  є і у де-кого із вас, їх потрібно викорінювати, так як вони небезпечні як для дітей,  так  і для сучасного світу. Потрібно бути чистим душею і добрим серцем як Чарлі Бакет.  Віллі Вонка виступає в творі і як добрий чарівник, який розуміє, що зло має бути покарано, виправлено, а добро і милосердя нагороджено. Про це в своєму вірші говорить і Вадим Крищенко:

                    Я вірю в силу доброти,

                    Добро завжди сильніше злого

                    Дає наснагу, щоб цвісти

                    І світлу обирать дорогу.

                   Я вірю в силу доброти,

                    Що має долю роботящу,

                    Що хоче , щоб і я, і ти

                    І все було у світі кращим!

VII. Творча вправа «Незакінчене речення»

-         Я хотів би навчатися в одному класі з Чарлі Бакетом, тому що …

-Я міг /могла б навчатися в одному класі з Августусом Глупом , якщо б він …

- Я думаю, що Верука Солт зрозуміла, що …

- Неважливо, що Віолетта Борегард – чемпіонка в жуванні гумки, важливо те…

- Я думаю, що Майк Тіві пізнає життя не завдяки телевізору, а …

VIII. Підсумок уроку.

  1. Робота з епіграфом.

-         Як ви розумієте вислів В. Сухомлинського, що являється епіграфом нашого уроку?

-         Чи добре, коли дитина робить те, що їй заманеться?

-         Чи завжди діти думають про наслідки своїх вчинків і чи не бувають егоїстичними у своїх бажаннях?

  1. Слово вчителя.

-         Дитина – це, губка, яка вбирає в себе все, що її оточує. Це віддзеркалення батьків, показник їх моральної та душевної чистоти. Але зараз багато батьків в погоні за матеріальними благами забувають за виховання дитини, майже не бачать її. Такі діти надані  самі собі і тоді в них з’являються різні вади. Тож нехай кожен з вас позбудеться вад,  якщо вони у вас є, і  стане людиною з чистою, щирою, відкритою душею і добрим серцем, таким як Чарлі Бакет. І ваші мрії також здійсняться , як здійснились у нього.

  1. Повідомлення домашнього завдання.

Повторити вивчені твори з розділу «Літературні казки» та підготуватись до діагностичної роботи.

  1. Рефлексія.

-         Вправа «Світлофор» ( Кожен учень показує різнокольоровий смайлик: зелений - все сподобалось на уроці, жовтий – щось трохи не зрозумів, червоний – не сподобався урок)

-         (Кожна дитина обирає і продовжує одну фразу):

-         На уроці я відкрив для себе….

-         Сьогодні я дізнався ….

-         Сьогодні мене здивувало …

-         Сьогодні я зрозумів, що в подальшому житті мені знадобиться …

  1. Оцінювання учнів.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 березня
Переглядів
305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку