Методична розробка вдкритого заняття з української літератури на тему «Драма-феєрія «Лісова пісня» - конфлікт між буденним життям та високими пориваннями душі.»

Про матеріал
Методична розробка вдкритого заняття з української літератури на тему «Драма-феєрія «Лісова пісня» - конфлікт між буденним життям та високими пориваннями душі» зацікавить викладачів, які вітають інноваційні методи викладання на заняттях української літератури та впроваджують у навчальний процес технологію розвитку критичного мислення. Містить план заняття, розгорнутий конспект та презентацію.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

У чому сенс життя людини?Коли життя вважається повноцінним?Яка роль мистецтва в житті людини?Якою є справжня любов?

Номер слайду 2

Коли І В то що в нійа . Щось наче наче а Там. Feтілки згуки . I тодіШ-Ш-ШНА як . Тоді нана свою . й. Fe так що і її . Може може а може . Хочу!Хочу!ГЕТЬ!

Номер слайду 3

Тема: Драма-феєрія «Лісова пісня» - конфлікт між буденним життям та високими пориваннями душі.

Номер слайду 4

Основні питання:Історія написання драми. Жанр. Композиція. Тема та ідея твору. Проблематика драми.

Номер слайду 5

Рукопис сторінки «Лісової пісні»

Номер слайду 6

1911 10 днiв} Літ. Віс.1912 рік1918 рік

Номер слайду 7

Драма-феєрія – п’єса з казково-фантастичним сюжетом і персонажами.

Номер слайду 8

Ознаки драми-феєрії:фантастично-казковий сюжет;дійові особи: міфічні або фантастичні істоти;театральний ефект з безліччю театральних трюків (західноєвропейська феєрія).

Номер слайду 9

Експозиція: пролог (ознайомлення з місцевістю та деякими персонажами). Зав'язка: пробудження Мавки, зародження кохання між лісовою дівчиною та сільським парубком. Розвиток дії: кохання Мавки й Лукаша, поступове згасання почуття, одруження Лукаша.

Номер слайду 10

Кульмінація: перший кульмінаційний момент — смерть головної героїні ( Мавка провалюється в підземелля Того що в скелі сидить); другий кульмінаційний момент — Мавка перетворюється на вербу. Розв'язка: смерть головних героїв. Ремарка–епілог — спалах весняної краси, переможний спів кохання, усміх щастя серед зимового сніговію.

Номер слайду 11

Тема - оспівування поетесою духовного багатства рідного народу, його великих творчих можливостей, нездоланності потягу людини до високого і прекрасного.

Номер слайду 12

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}«А я не знаю нічого ніжного, окрім берези, за те ж її й сестрицею взиваю;але вона занадто вже смутна, така бліда, похила та журлива, я часто плачу, дивлячись на неї». {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}«Є Лісовик, я зву його "дідусю", а він мене - "дитинко" або "доню"». {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}«Дика рожа задирлива, так само й глід, і терен». {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}«…верба, ота стара, сухенька, то – матуся Верба?.. Та що ж.... в їй добре зимувати, а літом... бач, вона така суха, і все рипить, все згадує про зиму...» {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}«Ні, я таки зовсім, зовсім самотня...»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}«Калина так хизується красою, що байдуже їй до всього на світі». {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}«От вільхи не люблю – вона шорстка, а все мене чогось лякає;вона й сама боїться - все тремтить» {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}"Дуби поважні надто".{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} «А ясень, клен і явір – гордовиті».

Номер слайду 13

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Риси та особистісні якостіЦитата із твору. Творчість, музична обдарованість«На голос веснянки відкликається зозуля, потім соловейко, розцвітає яріше дика рожа, біліє цвіт калини, глід соромливо рожевіє, навіть чорна безлиста тернина появляє ніжні квіти». Поетична душа (потяг до всього прекрасного, незвичайного, таємничого)«Л у к а ш. Якби ви, дядьку, якої байки нагадали…»«Л у к а ш. Тут світляки в траві, я назбираю, вони світитимуть у тебе в косах, то буде наче зоряний вінок». За що Мавка покохала Лукаша?

Номер слайду 14

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Зовнішня привабливість«Лукаш, – дуже молодий хлопець, гарний, чорнобривий і стрункий, в очах ще є щось дитяче…»Лагідність, ніжність, щирість«Л у к а ш. Притулись до мене. Я дужий - здержу, ще й обороню».«Л у к а ш. Я чую... Се вони вже не щебечуть, не тьохкають, як завжди, а співають:"Цілуй! цілуй! цілуй!"(Цілує її довгим, ніжним, тремтячим поцілунком). Я зацілую тебе на смерть!»

Номер слайду 15

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Риси та особистісні якостіЦитата із твору. Врода«Лукаш. Що ж, ти зовсім така, як дівчина... ба ні, хутчій як панна, бо й руки білі, і сама тоненька, і якось так убрана не по-наськи...» «Л у к а ш. Дай подивлюся... Ой, яка ж хороша!» Поетична мова«Чудна у тебе мова, але якосьтак добре слухати...»Щирість. Мавка«…ти сам для мене світ, миліший, кращий, ніж той, що досі знала я…» Мавка. Чи гарна ж я тобі?.. Л у к а ш (зовсім засоромлений)Ет, таке питаєш!.. М а в к а (щиро дивуючись)Чому ж сього не можна запитати? Що привабило Лукаша у Мавці?

Номер слайду 16

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ніжність, чуттєвість «Я цілуватиму вустонька гожі,щоб загорілись,щоб зашарілись, наче ті квітоньки з дикої рожі! Я буду вабити очі блакитні,хай вони грають,хай вони сяють, хай розсипають вогні самоцвітні!» Уміння цінувати красу музики«Як солодко грає, як глибоко крає, розтинає білі груди, серденько виймає!» Добре серце«М а в к а. Не руш! не руш! не ріж! не убивай! Л у к а ш. Та що ти, дівчино? Чи я розбійник? Я тільки хтів собі вточити соку з берези. М а в к а Не точи! Се кров її. Не пий же крові з сестроньки моєї!»

Номер слайду 17

{3 B4 B98 B0-60 AC-42 C2-AFA5-B58 CD77 FA1 E5}Морально-етичні проблеми. Філософські проблеми1. Ставлення людини до світу природи.1. Щастя.2. Вірність і зрада.2. Сенс людського життя.3. Проблема батьків та дітей.3. Роль мистецтва у житті. Визначення проблематики драми.

Номер слайду 18

Ідея – утвердження високих ідеалів вірності в коханні, гармонії з природою, необхідності духовних потреб у житті.

Номер слайду 19

Домашнє завдання: Повторити конспект, складений на занятті. Написати листа Мавці (для «сильних» студентів)Закінчити роботу над проектами «Світ природи і світ людей у драмі-феєрії «Лісова пісня»».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Черевко Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
25 лютого 2023
Переглядів
1396
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку