Методична розробка на тему «Здійснення розрахунків по нарахуванню відпускних, допомоги по тимчасовій непрацездатності, проведення необхідних утримань» містить матеріали інноваційних технологій навчання, включає форми і методи, що підвищують активність і самостійність студентів, забезпечують процес ранньої адаптації до роботи за спеціальністю, реалізацію міжпредметних зв'язків, предметних компетенцій, сформованих в процесі вивчення дисципліни та необхідних для професійної діяльності.
При проведенні заняття застосовуються різноманітні форми і методи навчання (робота в малих групах, вирішення виробничих завдань, метод імітації професійної діяльності, розбір документації, консультування, корекція, мультимедійна презентація, виконання письмових інтегрованих професійних завдань).
1
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
МОГИЛІВ-ПОДІЛЬСЬКИЙ ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ
ВІННИЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
по нарахуванню відпускних, допомоги
по тимчасовій непрацездатності,
проведення необхідних утримань
2010
Автор: Омелько Мар’яна Анатоліївна, викладач I категорії
Рецензент: Котовська Тетяна Григорівна, викладач-спеціаліст
Методична розробка заняття забезпечує можливість формування у студентів професійної компетентності при здійсненні розрахунків з оплати праці за час відпустки та допомоги з тимчасової непрацездатності за матеріалами базових підприємств.
Методрозробка підготовлена з метою впровадження інтерактивних методів навчання при формуванні про-фесійної компетентності спеціалістів.
Розглянуто і схвалено на засіданні
ц/к обліково-економічних дисциплін
Протокол № ____ від “____” _____ 2010 р.
Голова ц/комісії _________ Омелько М.А.
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА КАРТА ЗАНЯТТЯ № 76
Дисципліна: Бухгалтерський облік II
ТЕМА: Здійснення розрахунків по нарахуванню відпускних, допомоги по тимчасовій непрацездатності, проведення необхідних утримань.
Група: Б 45/9-08
Дата: 22.10.2010
Час: 90 хвилин
Вид заняття: Практичне заняття
МЕТА:
Методична мета: впровадження інтерактивних методів навчання при формуванні професійної компетентності спеціалістів
Міжпредметні зв’язки:
- забезпечуючі:
1. Економіка підприємства, т. «Трудові ресурси та продуктивність праці»;
- забезпечувані:
2. Контроль і ревізія, т. „Контроль і ревізія праці та її оплати”;
3. Економічний аналіз, т. „Аналіз використання трудових ресурсів промислових підприємств”, „Аналіз використання фонду заробітної плати”;
4. Планування і організація діяльності підприємств, т. „Організація оплати праці”, „Планування праці та заробітної плати”;
5. Податкова система, т. „Податок з доходів фізичних осіб”.
Виробнича функція (ОКХ): облікова, фінансово-економічна.
Предметні компетенції з дисципліни, що забезпечують реалізацію вимог ОКХ:
Ключові компетенції: загальнокультурна (комунікативна); навчальна; соціально-трудова; інформаційна.
Забезпечення заняття
* матеріали до мультимедійного проектора (слайди із зображенням документації, що необхідна бухгалтеру, змістом розв’язання ситуацій) .
3.Роздатковий матеріал: * інструкційні картки;
* індивідуальні завдання;
* первинні документи по матеріалах підприємств:
табель обліку робочого часу, штатний розпис, лист непрацездатності, наказ про надання відпустки, бухгалтерські довідки.
4. Навчальні місця: * кабінет „Бухгалтерського обліку”.
5.Література: * основна: Закон України “ Про оплату праці”;
Закон України “Про відпустки”;
Закон України “ Про податок з доходів фізичних осіб”;
Бутинець Ф.Ф “ Бухгалтерський фінансовий
облік,” Житомир: ПП “ Рута”, 2001;
* додаткова: Огійчук М.Ф “Бухгалтерський облік на сільсько-
господарських підприємствах”.
Зміст заняття
I. Організаційний момент (1-2 хв):
- відмітити відсутніх;
- відповісти на запитання студентів;
- встановити психологічний контакт зі студентами, мобілізувати студентів до праці, активізувати їх увагу.
II. Підготовка студентів до виконання практичної роботи (15 хв):
Слайд № 1
ТЕМА: Здійснення розрахунків по нарахуванню відпускних, допомоги по тимчасовій непрацездатності, проведення необхідних утримань.
МЕТА: набути професійних вмінь нараховувати відпускні та допомогу по тимчасовій непрацездатності, здійснювати необхідні утримання.
Слайд № 2
Завдання:
Метод – переконання
Чи погоджуєтесь ви, що для отримання чіткої та достовірної інформації про продуктивність праці, витрати підприємства та розмір його фінансових результатів необхідна відповідна організація обліку праці та її оплати?
Так, дійсно цю інформацію забезпечує саме бухгалтерський облік, який дає можливість нам правильно згідно вимог нараховувати заробітну плату та пов’язані з нею виплати працівникам. Саме тому, ви як майбутні фахівці та працівники (окремі фізичні особи) повинні знати порядок нарахування основної і додаткової зарплати, здійснення утримань, а також вміти все це розраховувати.
Крім того, кваліфікація „бухгалтера” вимагає від вас сьогодні бути компетентними у своїй справі, а значить постійно слідкувати за змінами в законодавстві, свідомо застосовувати їх під час виконання розрахунків.
Звертається увага на необхідність формування предметних компетенцій згідно з вимогами ОКХ.
Методи – навчальний тренажер, мультимедійна презентація:
Форми роботи тренажеру – розв’язування вправ:
Слайд № 3
Вправа 1. ”Закінчити думку”:
Слайд № 4
Вправа 2. “Логічний ланцюжок” (сформувати логічні схеми розрахунку відпускних і лікарняних).
Слайд № 5
Вправа 3. «Огляд законодавства» (по питаннях здійснення утримань із зарплати працівників):
III. Виконання практичної роботи (70хв):
ІІІ. 1. Вступний інструктаж (10 хв):
Методи – інструктивно-практичний, мультимедійна презентація, аналіз виробничих ситуацій, розбір документації.
Повідомлення етапів та порядку виконання практичних завдань заняття:
1) Навчальна група студентів поділена на працівників 2-ох підприємств та контрольно-ревізійного управління.
Кожен студент при виконанні завдань адаптується до роботи на посаді бухгалтера по розрахунках з оплати праці.
2) За матеріалами кожного з підприємств працівникам бухгалтерії необхідно:
- детально опрацювати зміст первинних документів;
- виконати розрахунки основної та додаткової оплати праці;
- провести обов’язкові утримання із нарахованої зарплати.
ТОВ „Вінницький КХП № 2”:
1.Боднар Юлія
2. Бут Юлія
3.Вознюк Дмитро
4.Григор”єва Юлія
5.Гутарєва Оксана
6.Кобайло Юлія
7.Колесник Олександр
8.Корабльова Ірина
9.Круць Антоніна
10.Курбанова Аліна
ТОВ „Зерно Вінниччини”:
1.Кухаренко Юлія
2.Мудрак Марина
3.Погонець Анастасія
4.Погребняк Наталія
5.Прокоф”єв Іван
6.Радіонова Оксана
7.Сандюк Ігор
8.Сторожук Оксана
9.Тищенко Юлія
10.Щерба Олеся
Вінницьке обласне відділення КРУ:
1. Балинська Марина – ревізор ТОВ „Вінницький КХП № 2”;
2. Соколянська Лілія – ревізор ТОВ „Зерно Вінниччини”.
Викладач – виступає інспектором відділу кадрів підприємства, подає до бухгалтерії відповідні документи.
Критерії оцінювання:
Рівень умінь і навиків, набутих студентами, оцінюється таким чином:
На оцінку “5” необхідно виконати поставлене завдання в повному обсязі.
На оцінку “4” допускаються незначні помилки при виконанні розрахунків, які не впливають на кінцевий результат.
На оцінку “3” крім помилок в розрахунках, допускаються теж незначні недоліки в оформленні виконаних розрахунків.
Увазі студентів пропонується поетапний розгляд типових ситуацій з діяльності підприємства
(використовується мультимедійна презентація).
ІІІ.1.1 Вступний інструктаж по розв’язанню ситуації № 1 (6 хв):
Слайд № 6
Ситуація № 1:
викладач пояснює студентам послідовність виконання розрахунків по нарахуванню зарплати та відпускних за матеріалами ТОВ «Бершадське ХПП», із нарахованої суми здійснює обов’язкові утримання:
Слайд № 7
2300 / 21 х 4 = 438,10 грн.
(2250+2220+2320+2220+2200+2220+2400+2400+2380+2250+2400+2360) х 21=
365 – 10
= 1633,86 грн.
438,10 + 1633,86 = 2071,96 грн.
- до ПФ: 2071,96 х 2% = 41,44 грн.;
- до ФСС: 2071,96 х 1% = 20,72 грн.;
- до ФССБ: 2071,96 х 0,6% =12,43 грн.;
- ПДФО: (2071,96 – 41,44 – 20,72 – 12,43) х 15% = 299,61 грн.
41,44 + 20,72+ 12,43 + 299,61=374,2 грн.
2071,96 – 374,2 = 1697,76 грн.
ІІІ. 2. Поточний інструктаж по виконанню І частини завдання (18 хв):
Методи – самостійна робота студентів під керівництвом викладача, робота в групах, вирішення виробничих завдань, метод імітації професійної діяльності, розбір документації, консультування, корекція.
Студенти проводять розрахунки по нарахуванню заробітної плати та відпускних. Із сум нарахованих видів оплати праці здійснюють обов’язкові утримання.
ІІІ.1.2 Вступний інструктаж по розв’язанню ситуації № 2 (6 хв):
Слайд № 8
Ситуація № 2:
викладач пояснює студентам послідовність виконання розрахунків по нарахуванню зарплати та допомоги з тимчасової непрацездатності за матеріалами ТОВ «Бершадське ХПП», із нарахованої суми здійснює обов’язкові утримання:
Слайд № 9
1600 / 21 х 14 = 1066,67 грн.
(1590+1550+1550+1510+1530+1590) х 5 х 60% = 216,74 грн.
21+22+22+21+22+21
1066,67 + 216,74 = 1283,41 грн.
- до ПФ: 1283,41 х 2% = 25,67 грн.;
- до ФСС: (1283,41 – 216,74) х 1% = 10,67 грн.;
- до ФССБ: (1283,41 – 216,74) х 0,6% = 6,4 грн.;
- ПДФО: (1283,41 – 25,67 – 10,67 – 6,4) х 15% = 186,10 грн.
25,67 + 10,67+ 6,4 + 186,10 =228,84 грн.
1283,41 – 228,84 = 1054,57 грн.
ІІІ. 2. Поточний інструктаж по виконанню ІІ частини завдання (20 хв):
Методи – самостійна робота студентів під керівництвом викладача, робота в групах, вирішення виробничих завдань, метод імітації професійної діяльності, розбір документації, консультування, корекція.
Студенти (працівники бухгалтерії) проводять розрахунки по нарахуванню заробітної плати та допомоги по тимчасовій непрацездатності. Із сум нарахованих видів оплати праці здійснюють обов’язкові утримання.
Студенти – працівники КРУ з метою здійснення контролю виконують розрахунки по відповідних підприємствах.
Під час виконання самостійної роботи консультувати студентів, відповідати на питання, здійснювати корекцію по виконанню розрахунків по ходу дій, контролювати обсяг виконаної практичної роботи. Відповідати на поставлені питання.
ІІІ. 3. Заключний інструктаж (18-20 хв):
Метод – взаємний самоконтроль.
Метод – виконання письмових інтегрованих професійних завдань.
Студенти мають уявити себе на місці ревізора і виявити, чи допущені на конкретному підприємстві порушення при веденні обліку розрахунків з оплати праці. Для цього їм запропоновано виконані розрахунки зарплати та проведених утримань із неї.
Студенти самостійно виконують інтегровані завдання по варіантах.
3. Виступи ревізорів за результатами перевірки.
ІV. Підведення підсумку заняття (2 хв):
Аналіз проведеного заняття за наступними критеріями:
V. Повідомлення домашнього завдання (2 хв):
Слайд № 10
Викладач ________ /Омелько М.А./
РЕЦЕНЗІЯ
на методичну розробку відкритого заняття
викладача Могилів-Подільського технолого-економічного коледжу
Вінницького національного аграрного університету
Омелько М.А. по темі „Здійснення розрахунків по
нарахуванню відпускних, допомоги по тимчасовій
непрацездатності, проведення необхідних утримань”
Методична розробка відкритого заняття підготовлена відповідно до вимог, включає всі необхідні етапи та елементи проведення практичного заняття, забезпечує можливість формування у студентів професійної компетентності при веденні обліку розрахунків з оплати праці.
Методична розробка на тему «Здійснення розрахунків по нарахуванню відпускних, допомоги по тимчасовій непрацездатності, проведення необхідних утримань» містить матеріали інноваційних технологій навчання, включає форми і методи, що підвищують активність і самостійність студентів, забезпечують процес ранньої адаптації до роботи за спеціальністю, реалізацію міждисциплінарних зв’язків, предметних компетенцій, сформованих в процесі вивчення дисципліни та необхідних для професійної діяльності.
При проведенні заняття застосовуються різноманітні форми і методи навчання (робота в малих групах, вирішення виробничих завдань, метод імітації професійної діяльності, взаємного самоконтролю, розбір документації, консультування, корекція, мультимедійна презентація, виконання письмових інтегрованих професійних завдань).
Слід відмітити використання технічних засобів навчання на занятті. Звертається увага студентів на критерії рейтингової оцінки знань та вмінь студентів впродовж усього заняття.
Методрозробка підготовлена з метою впровадження інтерактивних методів навчання при формуванні професійної компетентності спеціалістів.
Методична розробка може бути рекомендована для проведення семінарського заняття з дисципліни „Бухгалтерський облік II”.
Рецензент: Т.Г. Котовська
ДИСЦИПЛІНА "БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК II "
ТЕМА: Здійснення розрахунків по нарахуванню відпускних та допомоги по тимчасовій непрацездатності, проведення необхідних утримань.
МЕТА: набути практичних вмінь і навиків нараховувати заробітну плату за час відпустки та допомогу по тимчасовій непрацездатності, здійснювати відповідні утримання.
План
Тривалість заняття: 90 хвилин.
Забезпечення заняття:
1.Наочні посібники: План рахунків бухгалтерського обліку; посадова інструкція бухгалтера.
2.ТЗН: ЕОМ; матеріали до мультимедійного проектора.
3.Роздатковий матеріал: інструкційні картки; індивідуальні завдання; первинні документи по матеріалах підприємств: табель обліку робочого часу, штатний розпис, лист непрацездатності, наказ про надання відпустки, бухгалтерські довідки.
4. Навчальні місця: кабінет „Бухгалтерського обліку”.
5.Література: * основна: Закон України “ Про оплату праці”;
Закон України “Про відпустки”;
Закон України “ Про податок з доходів фізичних осіб”;
Бутинець Ф.Ф “ Бухгалтерський фінансовий
облік,” Житомир: ПП “ Рута”, 2001;
* додаткова: Огійчук М.Ф “Бухгалтерський облік на сільсько-
господарських підприємствах”.
Методичні вказівки по виконанню практичної роботи
Відпускні нараховуються в такому порядку:
Нарахування допомоги з тимчасової непрацездатності здійснюється в такій послідовності:
Виплата допомоги по тимчасовій непрацездатності проводиться відповідно до загального стажу роботи:
стаж від 0 до 5 років 60%; стаж від 5 до 8 років 80%;
стаж від 8 і більше 100%.
Завдання:
Використовуючи матеріали базових підприємств виконати необхідні розрахунки з наступними працівниками підприємств:
ТОВ «Вінницький КХП № 2»:
1.Боднар Юлія - Мотрук М.І., директор;
- Вишневський І.М., головний бухгалтер.
2. Бут Юлія - Марчук Л.П., головний інженер;
- Іванов С.І., заступник головного бухгалтера.
3.Вознюк Дмитро - Іващук С.І., бухгалтер І категорії;
- Бартко Р.Б., бухгалтер ІІ категорії.
4.Григор”єва Юлія - Гоцик В.А., бухгалтер-касир;
- Купчик А.О., економіст.
5.Гутарєва Оксана - Салій Л.Т., начальник комерційного відділу;
- Томай В.Г., фінансист.
6.Кобайло Юлія - Мотрук М.І., директор;
- Бартко Р.Б., бухгалтер ІІ категорії.
7.Колесник Олександр - Марчук Л.П., головний інженер;
- Купчик А.О., економіст.
8.Корабльова Ірина - Салій Л.Т., начальник комерційного відділу;
- Іванов С.І., заступник головного бухгалтера.
9.Круць Антоніна - Іващук С.І., бухгалтер І категорії;
- Вишневський І.М., головний бухгалтер.
10.Курбанова Аліна - Гоцик В.А., бухгалтер-касир;
- Томай В.Г., фінансист.
ТОВ «Зерно Вінничини»:
1.Кухаренко Юлія - Кирик М.І., директор;
- Вовчук І.М., головний бухгалтер.
2.Мудрак Марина - Баєв Л.П., головний інженер;
- Джум С.І., заступник головного бухгалтера.
3.Погонець Анастасія - Мазур С.І., бухгалтер І категорії;
- Яцько Р.Б., бухгалтер ІІ категорії.
4.Погребняк Наталія - Гоцуляк В.А., бухгалтер-касир;
- Загайчук А.О., економіст.
5.Прокоф”єв Іван - Сторчак Л.Т., начальник комерційного відділу;
- Тищенко В.Г., фінансист.
6.Радіонова Оксана - Кирик М.І., директор;
- Яцько Р.Б., бухгалтер ІІ категорії.
7.Сандюк Ігор - Баєв Л.П., головний інженер;
- Загайчук А.О., економіст.
8.Сторожук Оксана - Сторчак Л.Т., начальник комерційного відділу;
- Джум С.І., заступник головного бухгалтера.
9.Тищенко Юлія - Мазур С.І., бухгалтер І категорії;
- Вовчук І.М., головний бухгалтер.
10.Щерба Олеся - Гоцуляк В.А., бухгалтер-касир;
- Тищенко В.Г., фінансист.
Вінницьке обласне відділення КРУ:
1. Балинська Марина – ревізор ТОВ „Вінницький КХП № 2”;
2. Соколянська Лілія – ревізор ТОВ „Зерно Вінниччини”.
ДОКУМЕНТАЦІЯ
ДЛЯ РОЗГЛЯДУ ТИПОВИХ СИТУАЦІЙ
З ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
ТОВ “Бершадське ХПП”
(підприємство, організація)
ТАБЕЛЬ ОБЛІКУ ВИКОРИСТАННЯ РОБОЧОГО ЧАСУ
за січень 2010 р.
Порядковий номер |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Числа місяця |
Дні явок |
Вихідні і святкові |
хвороба |
Відправ. годин |
Відпустка, днів |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Фактичної роботи |
Цілозмінних простоїв |
всього |
Понаднормово |
|||||
1 |
Марчук Л.П., гол. інженер |
в |
в |
в |
8 |
8 |
8 |
в |
8 |
в |
в |
чв |
чв |
чв |
чв |
чв |
чв |
чв |
чв |
чв |
чв |
Чв |
чв |
чв |
чв |
чв |
чв |
чв |
чв |
чв |
чв |
чв |
4 |
|
6 |
|
32 |
|
21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Табельщик ________۷______________
ШТАТНИЙ РОЗПИС
на 2010 рік
по ТОВ «Бершадське ХПП»
№ п/п |
Посада |
Кількість одиниць |
Оклад, грн. |
Фонд оплати праці за рік |
1 |
Директор |
1 |
2500 |
30000 |
2 |
Головний інженер |
1 |
2300 |
27600 |
3 |
Головний бухгалтер |
1 |
2000 |
24000 |
4 |
Бухгалтер 1 категорії |
1 |
1750 |
21000 |
5 |
Бухгалтер-касир |
1 |
1500 |
18000 |
6 |
Майстер |
1 |
1600 |
19200 |
Директор ____√______
Головний бухгалтер ____√_____
ТОВ „БЕРШАДСЬКЕ ХПП"
Наказ № 12
05.01.2010 р. м. Бершадь
«Про відпустку»
НАКАЗУЮ:
Надати головному інженеру Марчук Лідії Петрівні чергову відпустку на 26 календарних днів з 11 січня по 5 лютого цього року.
Директор Василенко М.І.
Бухгалтерська довідка
про розмір заробітної плати
Марчук Л.П., зарплата за попередній рік роботи
Січень -2250 грн. Липень 2400 грн
Лютий -2220 грн. Серпень -2400 грн.
Березень -2320 грн. Вересень - 2380 грн.
Квітень - 2220 грн жовтень – 2250 грн.
Травень - 2200 грн Листопад -2400 грн.
Червень -2220 грн. Грудень -2360 грн.
Бухгалтер ۷____
ТОВ “Бершадське ХПП”
(підприємство, організація)
ТАБЕЛЬ ОБЛІКУ ВИКОРИСТАННЯ РОБОЧОГО ЧАСУ
за січень 2010 р.
Порядковий номер |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Числа місяця |
Дні явок |
Вихідні і святкові |
хвороба |
Відправ. годин |
Відпустка, днів |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Фактичної роботи |
Цілозмінних простоїв |
всього |
Понаднормово |
|||||
1 |
Іванов С.І., економіст |
в |
в |
в |
8 |
8 |
8 |
в |
8 |
в |
в |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
в |
в |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
в |
в |
х |
х |
х |
х |
х |
х в |
х в |
14 |
|
12 |
5 |
112 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Табельщик ________۷______________
ЛИСТОК НЕПРАЦЕЗДАТНОСТІ серія АБД № 987000
Первинний, продовження листка № Колосюк
(прізвище лікаря)
Іванов Сергій Іванович № медичної картки 8 (прізвище, імя, та батькові непрацездатного)
ТОВ “Бершадське ХПП”
Виданий 31 січня 2010 р.
Підпис одержувача
Л І Н І Я В І Д Р І З У
ЛИСТОК НЕПРАЦЕЗДАТНОСТІ серія АБД № 987000
Первинний, продовження листка №
Назва і місцезнаходження закладу охорони здоров’я
Виданий 31 січня 2010 р.
Іванов Сергій Іванович вік 35
Повних років
(місце роботи назва підприємства, установи, організації)
Діагноз первинний діагноз заключний
РЕЖИМ: стаціонарний |
Відмітка про порушення режиму: Підпис лікаря ________________ |
Перебував у стаціонарі З_____________20__р.до ______________20__р.
|
Направлений до МСЕК ________________20___р. Підпис голови ЛКК___________________________
|
Перевести тимчасово на іншу роботу З_____________20__р.до ______________20__р. Підпис голови ЛКК____________________
|
Оглянутий У МСЕК ___________________20__Р. Висновок МСЕК ____________________________ ___________________________________________ Підпис голови МСЕК ________________
|
З В І Л Ь Н Е Н Н Я В І Д Р О Б О Т И
З якого числа |
До якого числа включно |
Посада і прізвище лікаря |
Підпис та печатка лікаря |
З 25.01 (Число, місяць, рік) |
Тридцять першого січня (Словами число і місяць) |
Колосюк |
٧ |
З (Число, місяць, рік) |
(Словами число і місяць) |
|
|
З (Число, місяць, рік) |
(Словами число і місяць) |
|
|
З (Число, місяць, рік) |
(Словами число і місяць) |
|
|
СТАТИ ДО РОБОТИ
З Першого лютого Колосюк
(Словами число і місяць) _______________
підпис
ПРОДОВЖУЄ ХВОРІТИ
Про витрачання бланків листка непрацездатності лікар повинен звітувати в установленому порядку зданням корінців виданих листків непрацездатності.
(місце роботи назва підприємства, установи, організації)
структурний підрозділ посада інженер таб. № 4
робота постійна тимчасова(потрібне підкреслити)
Непрацював з 25 січня 2010 р. до 31 січня 2010 р.
Неробочі дні за період непрацездатності 30, 31
До роботи став з “1” лютого 200 р.
Підпис і прізвище табельника або уповноваженої особи ٧
Дата 1.02
Застрахована особа віднесена: до осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС або доглядають хвору дитину віком до 14 років, яка постраждала від Чорнобильської катастрофи; ветеранів війни (потрібне підкреслити)
Страховий стаж на день настання непрацездатності:
До 5 років від 5 до8 ; від 8 і більше років ( потрібне підкреслити)
Секретар ٧ Сокол Т.А,
ПРИЗНАЧЕНА ДОПОМОГА
З тимчасової непрацездатності в розмірі 60 % за 5 робочих (кален.днів)
З вагітності та пологів у розмірі ____% за _______ робочих днів
Допомога не надається з причини
Акт про нещасний випадок на виробництві, акт розслідування нещасного ви-падку на виробництві або професійного захворювання від _____20 р. №__
Голова ٧ Демянчук Л.П.
ДОВІДКА ПРО ЗАРОБІТНУ ПЛАТУ
Місячний оклад ___________________грн.. денна тарифна ставка __________________грн..
Місяці |
Кількість робочих днів (годин) |
Сума фактичної заробітної плати, з якої нараховуються страхові внески |
Середньоденна (середнього динна) заробітна плата |
|
|
|
|
|
|
|
|
Усього: |
|
|
|
При переведенні під час хвороби на іншу роботу з __________20__р.
до _______________20 __р. заробітна плата за ______днів становить _____Грн..
НАЛЕЖИТЬ ДО ВИПЛАТИ
З якого часу і до якого |
За скільки днів (годин) |
|
Усього нараховано |
Усього з урахуванням зарплати при переведенні на іншу роботу. |
|
|
|
|
|
Включено до платіжної відомості за ______________200__р.
Печатка Прізвище і підпис керівника __________ підпис головного бухгалтера_________
Бухгалтерська довідка
про розмір заробітної плати
Іванов С.І., зарплата за попередніх 6 місяців:
Липень - 1590 грн. робочі дні –21
Серпень – 1550 грн. 22
Вересень – 1550 грн. 22
Жовтень – 1510 грн. 21
Листопад – 1530 грн. 22
Грудень – 1590 грн. 21
Бухгалтер ۷
інтегровані
професійні завдання
Професійна задача
Варіант – 1
Працівнику виробництва ТОВ „Вінницький КХП №2” надана відпустка на 28 календарних днів з 14 серпня (за вирахуванням 24 серпня – дня Незалежності України).
За період з 1 по 13 серпня нарахована заробітна плата в сумі 1660 грн., відпускні – 985 грн. в т.ч. 720 за серпень.
При виході працівника у відпустку всі утримання проведені із суми 2350грн.
Необхідно:
1. Розглянути наведену ситуацію і визначити, які порушення мали місце.
2. Перевірити правильність виконаних розрахунків по визначенню відпускних.
Дані необхідні для виконання розрахунків:
Зарплата працівника за попередні 12 місяців – 13985,65 грн.
Варіант – 2
Бухгалтер ТОВ " Вінницький КХП №2" Вовк О.Л відпрацював 100 годин. Погодинна ставка згідно штатного розпису 11,05 грн. Працівник надав лист непрацездатності, відповідно до якого хворів 9 робочих днів. Заробітна плата за попередні 6 місяців 8198,09 грн. Кількість робочих днів в цих місяцях – 119. Стаж роботи - 7 років.
Сума до видачі зазначена в розрахунково-платіжній відомості складає 818,36 грн.
Необхідно:
1. Розглянути наведену ситуацію і визначити, які порушення мали місце.
2. Перевірити правильність виконаних розрахунків.
Професійна задача
Варіант – 3
Фінансист Чубенко С.М. (який є членом профспілки) має оклад 860 грн. У звітному місяці 15 календарних днів перебувала у невикористаній відпустці. Наступні 12 днів, що є робочими, відпрацювала повністю. Місяць має 22 робочих дні. Заробіток бухгалтера за попередні 12 місяців складає 9580 грн. Рік має 10 святкових і неробочих днів.
Після виконаних розрахунків бухгалтером виявлено:
Необхідно:
1. Розглянути наведену ситуацію і визначити, які порушення мали місце.
2. Перевірити правильність виконаних розрахунків.
3. Здійснити необхідні утримання.
Професійна задача
Варіант – 4
Касиру ТОВ „Вінницький КХП №2” надана відпустка на 24 календарні дні з 9 червня (за вирахуванням 28 червня – дня Конституції України).
За період з 1 по 8 червня нарахована заробітна плата в сумі 580 грн., відпускні – 1285 грн. в т.ч. 130 грн. за липень.
При виході працівника у відпустку всі утримання проведені із суми 1750грн.
Необхідно:
1. Розглянути наведену ситуацію і визначити, які порушення мали місце.
2. Перевірити правильність виконаних розрахунків по визначенню відпускних.
Дані необхідні для виконання розрахунків:
Зарплата працівника за попередні 12 місяців – 11285,65 грн.
Варіант – 5
Інженер з охорони праці ТОВ "Вінницький КХП №2" Оленчук А.О. відпрацював 86 годин. Погодинна ставка згідно штатного розпису 13,05 грн. Працівник надав лист непрацездатності, відповідно до якого хворів 7 робочих днів. Заробітна плата за попередні 6 місяців 2290,50 грн. Кількість робочих днів в цих місяцях – 121. Стаж роботи - 9 років.
Сума до видачі зазначена в розрахунково-платіжній відомості складає 1116,65 грн.
Необхідно:
1. Розглянути наведену ситуацію і визначити, які порушення мали місце.
2. Перевірити правильність виконаних розрахунків.
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
Бухгалтер з обліку
розрахунків з працівниками
І. Загальна частина.
1.1. Бухгалтер з обліку розрахунків з працівниками здійснює облік розрахунків з працівниками.
1.2. Бухгалтер призначається та звільняється з посади наказом директора підприємства за поданням головного бухгалтера.
1.3. Бухгалтер підпорядковується безпосередньо головному бухгалтеру.
1.4. В своїй діяльності бухгалтер керується постановами, розпорядженнями, наказами вищестоячих структур, методичними, нормативними та іншими керівними матеріалами фінансових і контрольно-ревізійних органів з організації бухгалтерського обліку і складання звітності, а також що стосується господарсько-фінансової діяльності підприємства, цією інструкцією.
Крім того повинен знати: постанови, розпорядження, накази, методичні, нормативні та інші керівні матеріали з організації бухгалтерського обліку і складання звітності; порядок бухгалтерського обліку, форми і методи аналізу господарської діяльності; порядок і методи організації обліку розрахунків з працівниками; організацію документообігу і порядок документального оформлення та відображення в бухгалтерському обліку засобів господарювання та їх руху; методи обліку і порядок складання звітності; план і кореспонденцію рахунків; фінансове і господарське законодавство; основи економіки, організації виробництва, праці і управління; організацію механізованого оброблення економічної інформації; правила внутрішнього трудового розпорядку; трудове законодавство; правила і норми охорони праці, техніки безпеки та протипожежного захисту.
Кваліфікаційні вимоги. Повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст або бакалавр) та підвищення кваліфікації; для магістра – без вимог до стажу роботи, спеціаліста – стаж роботи за професією бухгалтера II категорії не менше 2 років, бакалавра – не менше 3 років.
II. Обов'язки.
2.1. Бухгалтер зобов'язаний:
2.1.1. Своєчасно та правильно нараховувати у встановленому порядку заробітну плату та проводити всі види утримань із заробітної плати працівників підприємства за допомогою комп'ютерної техніки.
2.1.2. Забезпечувати правильність нарахування всіх видів премій, доплат, надбавок, заохочувальних та компенсаційних виплат, згідно наказів, що діють на підприємстві, працівникам.
2.1.3. В процесі нарахування зарплати забезпечувати правильність віднесення всіх видів нарахувань та утримань із заробітної плати по бухгалтерських рахунках в цілому по підприємству.
2.1.4. Щомісячно роздруковувати індивідуальні розрахункові листки працівників підприємства, перевіряти їх правильність та передавати начальникам структурних підрозділів для подальшого ознайомлення кожного працівника відповідної служби.
2.1.5. Видавати довідки працівникам підприємства про середній заробіток для отримання субсидій, для подання в центр зайнятості та ін.
2.1.6. Видавати довідки за формою № 3 про суму сукупного доходу та утриманого податку для заповнення декларацій.
2.1.7. Видавати довідки про пільги по податку з доходів фізичних осіб.
2.1.8. Оформляти та передавати в податкову інспекцію довідки по формі № 2 "Про суми виплаченого доходу і утриманого податку не за місцем основної роботи, в т.ч. за сумісництвом та цивільно-правовими угодами."
2.1.9. Здійснювати формування, роздрукування, перевірку та здавання в податкову інспекцію в роздрукованому вигляді та на електронних носіях довідок за формою 8-ДР "Про суми виплачених доходів та утриманих з них податків фізичних осіб".
2.1.10. На вимогу працівників проводити роз'яснення щодо нарахування зарплати та утримання із неї.
2.1.11. Своєчасно формувати списки отримувачів та платників аліментів, правильно проставляти суми аліментів, поштового збору та суми заробітної плати, з якої були утримані аліменти.
2.1.12. Складати платіжні відомості на виплату авансу працівникам підприємства, поданих начальниками відділів та служб та індивідуальних заяв працівників.
2.1.13. Забезпечувати своєчасне та належне складання встановленої звітності відповідним статистичним та державним органам.
2.1.14. Вести облік депонованої зарплати.
2.1.15. Брати участь у розробленні заходів, які спрямовані на додержання дисципліни і зміцнення господарського розрахунку.
2.1.16. Брати участь у проведенні економічного аналізу господарсько-фінансової діяльності підприємства згідно з даними бухгалтерського обліку і звітності з метою виявлення внутрішньогосподарських резервів, здійснення режиму економії і заходів з удосконалення документообігу.
2.1.17. Брати участь в розробленні і впровадженні прогресивних форм і методів бухгалтерського обліку на основі застосування обчислювальної техніки.
2.1.18. Готувати дані за напрямами бухгалтерського обліку для складання звітності, стежити за зберіганням бухгалтерських документів, оформляти їх відповідно до заданого порядку з метою передання до архіву.
2.1.19. Звітувати перед посадовими особами та органами вищого рівня відповідно до форм, інструкцій і встановленої періодичної звітності.
2.1.20. Постійно вивчати передовий досвід, впроваджувати нові методи і форми організації і ведення бухгалтерського обліку.
2.1.21. Знати і виконувати правила і норми з охорони праці, протипожежного захисту і виробничої санітарії
III. Права.
3.1. Бухгалтер має право:
3.1.1. Вимагати від адміністрації створення умов відповідно з вимогами НОП, забезпечення необхідною оргтехнікою.
3.1.2. Вимагати від керівників структурних підрозділів своєчасне та повне подання необхідних документів.
IV. Відповідальність.
4.1. Бухгалтер несе відповідальність за:
4.1.1. Невірне та несвоєчасне оформлення бухгалтерських документів.
4.1.2. Незбереження бухгалтерських документів.
4.1.3. Невиконання або неналежне виконання своїх посадових обов'язків.
4.1.4. Порушення правил внутрішнього трудового розпорядку, правил і норм охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту.
РЕЦЕНЗІЯ
на методичну розробку відкритого заняття
викладача Могилів-Подільського технолого-економічного коледжу
Вінницького національного аграрного університету
Омелько М.А. по темі „Здійснення розрахунків по
нарахуванню відпускних, допомоги по тимчасовій
непрацездатності, проведення необхідних утримань”
Методична розробка відкритого заняття підготовлена відповідно до вимог, включає всі необхідні етапи та елементи проведення практичного заняття, забезпечує можливість формування у студентів професійної компетентності при веденні обліку розрахунків з оплати праці.
Методична розробка на тему «Здійснення розрахунків по нарахуванню відпускних, допомоги по тимчасовій непрацездатності, проведення необхідних утримань» містить матеріали інноваційних технологій навчання, включає форми і методи, що підвищують активність і самостійність студентів, забезпечують процес ранньої адаптації до роботи за спеціальністю, реалізацію міжпредметних зв’язків, предметних компетенцій, сформованих в процесі вивчення дисципліни та необхідних для професійної діяльності.
При проведенні заняття застосовуються різноманітні форми і методи навчання (робота в малих групах, вирішення виробничих завдань, метод імітації професійної діяльності, розбір документації, консультування, корекція, мультимедійна презентація, виконання письмових інтегрованих професійних завдань).
Слід відмітити використання технічних засобів навчання на занятті. Звертається увага студентів на критерії рейтингової оцінки знань та вмінь студентів впродовж усього заняття.
Методрозробка підготовлена з метою удосконалення методики формування професійної компетентності студентів.
Методична розробка може бути рекомендована для проведення семінарського заняття з дисципліни „Бухгалтерський облік II”.
Рецензент: Т.Г. Котовська