НА КОГО СХОЖА ЦИФРА?
Завдання №1 – На кого схожі цифри?
2
- На лебедя, на гусака, на гусеницю……………………………….. - відповідає дитина.
- Молодець! А на кого схожа ця цифра? - показуємо цифру 3.
3
4
5
6
7
8
- На ведмедя, пінгвіна, сову………………………………………………………
9
Завдання №2 – Розфарбуйся цифри
…………………………………………………………………………………………...
(Запишіть відповідь дитини, тому що він надалі вам знадобиться.)
( Справа в тому, що, розфарбовуючи тварин і відповідаючи на ці прості питання, ви зрозумієте стан дитини. Досить часто діти всіх тварин прикрашають у чорний колір або в темні тони, це говорить про їхній подавлений стан, занижену самооцінку або утому. Існує зв'язок між внутрішнім станом і кольором: чому яскравіше й різноманітніше кольору, тем краще психічний стан дитину. Крім того, за допомогою кольору ви можете змінювати його стан. Запропонуєте прикрасити цифру в який-небудь яскравий колір і покажіть приклад. Бажане, щоб усі тварини були розфарбовані в різні кольори).
…………………………………………………………………………………………...
(Запишіть відповідь дитини.)
(Це питання теж невипадкове. Описуючи характер тварину, дитина вам розповідає про те, що йому подобається або що його турбує. Допомагаючи змінити характер тварини, ви тим самим коректуєте його відношення до людей і до себе. Таким чином, ви побічно виховуєте дитину. Для нас бажане, щоб у всіх тварин були різні риси характеру).
…………………………………………………………………………………… ……...
…………………………………………………………………………………………...
7
……………………………………………………………………………… …………...
…………………………………………………………………………………………...
……………………………………………………………… …………………………...
…………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………… ……………………………...
…………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………...
РИСУНОК№ 9
…………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………...
МАЛЮНОК №10
…………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………...
(Стежите за станом дитини. Неприпустимо, щоб він перевтомлювався! Физкультминутка не повинна бути продовженням злегка зміненої інтелектуальної роботи. Прагнемо відзначити, що наступні завдання цієї глави ви можете виконувати за бажанням).
Завдання №3 - Гра з м'ячем.
( Справа в тому, що багато уважають гру з м'ячем відпочинком. Насправді ж, це інтенсивна робота в стресовому режимі, тому що потрібно не тільки піймати м'яч, але й швидко назвати те, що потрібно).
Наприклад: я називаю «слоненя» і кидаю м'яч, а ти ловиш м'яч і називаєш «9» і т.д. Потім навпаки, я називаю цифру, наприклад, «6» і кидаю м'яч, а ти ловиш м'яч і називаєш «баранчик» і т.д.
Завдання №4 - Покажи цифру.
Ви називаєте тварина, а дитина показує, як воно рухається й поводиться.
Потім ви міняєтеся місцями.
Завдання №5 – « Розумні карти».
Зробіть «розумні карти». Для цього виріжте з картону карти й разом з дитиною напишіть із однієї сторони цифри. Розкладете карти «сорочкою» нагору, нехай дитина бере карту й називає тварина. Бажане, щоб ви всього виготовили 55 однакових карт, 8 ми вже заповнили, а інші поки залишіть порожніми.
Глава №2.
ТАКЕ ВЕСЕЛЕ МНОЖЕННЯ
тваринами. У нашій розповіді тварини – це множники, а предмет, який ти побачиш на малюнку – це їх добуток.
Завдання №6 – Множення на нуль.
- На м'яч, на обруч, на бублик, на колесо …………………………, - відповідає дитина.
МАЛЮНОК № 1
(Дитина закриває очі й представляє.)
(Тут важливо вирізати перший більший капелюх і накрити їй по черзі кожна тварина в попередній главі).
записуємо результат (0), тобто 2 х 0 = 0.
( Надалі послу знака рівності ми будемо записувати предмет, який буде на малюнку).
- Якщо накрити жабу капелюхом, то залишиться капелюх, тобто |
3 х 0 = 0. |
- Якщо накрити зайчика капелюхом, то залишиться капелюх, тобто |
4 х 0 = 0. |
- Якщо накрити петушка капелюхом, то залишиться капелюх, тобто |
5 х 0 = 0. |
- Якщо накрити баранчика капелюхом, то залишиться капелюх, тобто |
6 х 0 = 0. |
- Якщо накрити крокодила капелюхом, то залишиться капелюх, тобто 7 х 0 = 0.
- Якщо накрити ведмежати капелюхом, то залишиться капелюх, тобто8 х 0 = 0.
- Якщо накрити слоненяти капелюхом, то залишиться капелюх, тобто 9 х 0 = 0.
Завдання №7 – Множення на 1.
МАЛЮНОК №13
(Поберіть некругле дзеркало й дайте дитині в руки).
Значить при множенні будь-якого числа на одиницю, буде
саме число.
- Якщо гусак подивиться в дзеркало, то побачить самого себе, тобто 2 х 1 = 2.
3 х 1 = 3.
4 х 1 = 4.
5 х 1 = 5.
- Якщо баранчик подивиться в дзеркало, то побачить сам себе, тобто 6 х 1 = 6.
7 х 1 = 7.
8 х 1 = 8.
9 х 1 = 9.
Завдання №8 – Множення на 10.
- -упа--упс, морозиво, ложка……………………………………………………………… .
МАЛЮНОК № 14
МАЛЮНОК №15
(Діти самі накладають вирізану мильну бульку на картинку).
Інакше кажучи, при множенні будь-якого числа на десять, буде саме число з нуликом.
т.е.2 х 10 = 20.
міхуром, тобто5 х 10 = 50.
мильною булькою, тобто 8 х 10 = 80.
міхуром, тобто |
9 х 10 = 90. |
(Прагнемо відзначити, що наступні завдання цієї глави обов'язкові для закріплення матеріалу).
Завдання №9 – Гра з м'ячем.
- Ти добре відпочив і набрався сил. Так що можна й пограти з м'ячем… Умови гри такі: я називаю множники, і кидаю м'яч, а ти ловиш м'яч і називаєш їхній добуток.
(Наприклад, ви кидаєте м'яч і говорите: «Два помножити на нуль», а дитина ловить м'яч і відповідає «нуль»; «п'ять помножити на один» - «п'ять»; «сім помножити на десять» - «сімдесят» і т.д. Важливо в розкид повторити всі варіанти множення на нуль, один і десять. Щоб повторити всі варіанти й підтримувати високий темп гри, можна скористатися підказкою, тобто написати на листочку нижчеподані приклади й підглядати при необхідності. Якщо дитина буде допускати помилки, задавайте йому навідні запитання, наприклад, «Кого побачить зайчик у дзеркалі?»; «Що буде, якщо накрити ведмежати капелюхом?» або «Що буде, якщо баранчик буде пускати мильні бульки?»).
ПІДКАЗКА
6 Х 1 =
3 Х 0 =
8 Х 10 =
4 Х 1 =
9 Х 0 =
5 Х 10 =
2 Х 1 =
7 Х 0 =
3 Х 10 =
5 Х 0 =
8 Х 1 =
7 Х 10 =
4 Х 0 =
9 Х 1 =
6 Х 10 =
3 Х 1 =
8 Х 0 =
4 Х 10 =
13
5 Х 1 =
2 Х 0 =
9 Х 10 =
7 Х 1 =
6 Х 0 =
2 Х 10 =
Завдання №10 – « Розумні карти».
Ви вже зробили 8 розумних карт, на яких з однієї сторони написали цифри. А тепер поберіть ще 3 карти й підготуйте їх до гри, тобто напишіть цифри 0, 1 і 10.
Розкладете карти «сорочками» нагору двома купками, в одній – усі цифри упереміж від 2 до 9 (8 карт), а в іншій купці – тільки карти з 0, 1 і 10 (усього 3 карти).
Умови гри: дитина бере дві карти з різних купок і називає, наприклад, «п'ять помножити на десять рівно п'ятдесят». Потім ви перемішуєте карти й відіграєте далі.
Завдання №11- Математичний диктант.
Напевно, уже догадалися, що таке математичний диктант. Ви диктуєте на слух приклади, а дитина в тетрадочке записує тільки відповіді. Потім ви даєте дитині свою шпаргалку, і він самостійно перевіряє свої відповіді. Наприклад, ви диктуєте: «сім помножити на один», а дитина записує в тетрадочку – 7.
Інший варіант: написати приклади без відповідей і попросити дитину записати правильні відповіді. Наприклад, ви записуєте в тетрадочке приклад 4 х 10 = …, а дитина підставляє тільки відповіді, тобто 40.
Третій варіант: написати приклади з неправильними відповідями й попросити дитину виправити помилки. Наприклад, ви записуєте в тетрадочке «5 х 0 = 10», а дитина повинен виправити неправильну відповідь, тобто закреслити 10 і написати поруч 0.
Важливо, щоб у всіх трьох варіантах ви використовували різну послідовність прикладів. Діти дуже швидко «схоплюють» будь-яку систему й можуть просто переписувати правильні відповіді бездумно.
Завдання №12 – Множення на 2.
МАЛЮНОК №16.
(Запишіть сюди розповідь дитини).
…………………………………………………………………………………………………
14
…………………………………………………… ……………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
(Важливо, щоб дитина сам придумав розповідь, а ви його записали, щоб не забути. Звичайно, у дітей така бурхлива фантазія, що дорослому ніколи не придумати! І, саме цікаве, що жоден розповідь не повторюється!
Але бувають випадки, коли дитині складно придумати розповідь, у цьому випадку вам знадобляться записи з першого розділу про характери тварин. На основі характеру животного ви можете придумати свою розповідь і запропонувати його дитині. Якщо ж і із цим інша справа не дуже добре, то можна скористатися нашою підказкою).
ПІДКАЗКА
Один гусак проганяє іншого гусака зі стільця, а той не прагне йти… ( як правило, діти на цьому не зупиняються й продовжують розповіді – підказки, пояснюючи причини, що відбувається).
Два гусаки – це 2 і 2, а стілець – це перевернена цифра 4.
Значить 2 х 2 = 4.
МАЛЮНОК № 17
(Запишіть сюди розповідь дитини).
…………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………… ………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Гусак ненавмисно скривдив жабу, тому що переплутав бантик з метеликом. Він смикнув її за хвостик, а жабі стало боляче, і вона заплакала…
Гусак – це 2, жаба – це 3, а слезка – 6.
Значить 2 х 3 = 6.
МАЛЮНОК № 18
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………… …………………………………………
15
ПІДКАЗКА
Гусак праг надягти окуляри, які йому давав заєць, але сильно потягнув за дужку й зламав…
Гусак – це 2, заєць – 4, а окуляри – 8.
х
МАЛЮНОК № 19.
……………………………………………………… …………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Гусак носив краватку, яка була схожий на метелика. Півень праг сачком піймати метелика, а піймав краватку гусака…
Гусак – це 2, півень – 5, а сачок – 10.
Значить 2 х 5 = 10.
МАЛЮНОК № 20.
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Гусак пішов на риболовлю, але піймав гачком баранчика, а не рибку…
Гусак – це 2, баранчик – 6, вудка – 12.
Значить 2 х 6 = 12.
МАЛЮНОК № 21.
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
16
ПІДКАЗКА
Гусак захищався від крокодила, який праг його з'їсти, і вставив прапорець йому в пащу…
Гусак – 2, крокодил – 7, а прапорець – 14.
Значить 2 х 7 = 14.
МАЛЮНОК № 22.
…………………………………………………………………… ……………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Гусак допомагав ведмежаті всунути нитку в голку, щоб потім шити…
Гусак – це 2, ведмежа – 8, голка з нитками – 16.
Значить 2 х 8 = 16.
МАЛЮНОК № 23.
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Гусак разом зі слоненям ліплять снеговика… Гусак – це 2, слоненя – 9, снеговик – 18. Значить 2 х 9 = 18.
Завдання №13 – Гра з м'ячем.
(Умови гри залишилися ті ж самі: ви називаєте множники, і кидаєте м'яч, а дитина ловить м'яч і називає їхній добуток.
17
Кількість прикладів для повторення збільшилося, тому рекомендуємо вам скористатися нашою підказкою).
ПІДКАЗКА
2 х 4 =
9 Х 0 =
8 Х 10 =
2 х 7 =
6 Х 1 =
5 Х 0 =
2 х 2 =
4 Х 1 =
7 Х 10 =
2 х 6 =
3 Х 0 =
5 Х 10 =
9 Х 1 =
2 х 9 =
8 Х 1 =
3 Х 10 =
7 Х 0 =
2 х 3 =
2 Х 1 =
4 Х 0 =
6 Х 10 =
2 х 8 =
3 Х 1 =
8 Х 0 =
4 Х 10 =
2 х 5 =
5 Х 1 =
2 Х 0 =
9 Х 10 =
7 Х 1 =
6 Х 0 =
2 Х 10 =
Завдання №14 – « Розумні карти».
Ви вже зробили 11 розумних карт, на 8 з них на одній стороні ви написали цифри від 2 до 9, а на інших 3 картах – цифри 0, 1 і 10. Сьогодні поберіть ще 1 нову карту й напишіть на ній з однієї сторони цифру 2.
Тепер ви готові відіграти в «розумні карти». Розкладете карти «сорочками» нагору трьома купками, в одній – усі цифри упереміж від 2 до 9 (8 карт), в іншій купці – тільки карти з 0, 1 і 10 (усього 3 карти), а в третє купці – 1 карта із цифрою 2.
Умови гри трошки змінилися: дитина бере дві карти тільки із двох різних купок, як тільки всі варіанти із цифрами 0, 1 і 10 повторите, то можна відкласти ці 3 карти убік і продовжувати відіграти з комплектом карт від 2 до 8 і 1 картою із цифрою 2. Дитина перевертає карту із цифрою 2 сорочкою вниз і бере з купки будь-яку карту. Наприклад, «два помножити на сім рівно чотирнадцять» і т.д.
Важливо, щоб усі приклади починалися із цифри 2, тому що переместительное властивість ми засвоїмо пізніше. Крім того, якщо дитина утомилася, то зробіть перерву або
18
розбийте цю гру на дві частини: у першої – повторення множення на 0, 1 і 10, а в другий – повторення множення на 2.
Завдання №15 – Математичний диктант.
Математичний диктант проводиться так само, як і в завданні №6, тільки із прикладами множення на 2.
Завдання №16 – Множення на 3.
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Дві жаби відіграють із повітряною кулькою…
Дві жаби – це 3 і 3, а повітряна кулька – це 9. х
МАЛЮНОК № 25.
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Жаба рятує зайчика, піднімає його на піднімальному крані з ями…
Жаба – це 3, зайчик – 4, піднімальний кран – 12.
Значить 3 х 4 = 12.
МАЛЮНОК № 26.
19
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………… ……………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Жаба просить півня зірвати яблучко з дерева… Жаба – 3, півень – 5, яблучко на дереві – 15. Значить 3 х 5 = 15.
МАЛЮНОК № 27.
…………………… ……………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Жаба втратила свій бантик, а баранчик його знайшов… Жаба – це 3, баранчик – 6, бантик – 18. Значить 3 х 6 = 18.
МАЛЮНОК № 28.
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Жабу катає на вішалці (плічках) крокодил… Жаба – 3, крокодил – 7, вішалка (плічка) – 21. Значить 3 х 7 = 21.
МАЛЮНОК № 29
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
20
ПІДКАЗКА
Жабу катає на савке ведмежа… Жаба – 3, ведмежа – 8, савок – 24. Значить 3 х 8 = 24.
МАЛЮНОК № 30.
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Жаба попросила в слоненяти парасоль, щоб сховатися від дощу…
Жаба – 3, слоненя – 9, парасоль – 27.
Значить 3 х 9 = 27.
Розумник! Ти добре впорався із цим завданням і запам'ятав множення на 3. А тепер відпочинь.
Завдання №17 – Гра з м'ячем.
Після гарного відпочинку можна й пограти. Важливо спочатку повторити множення на 2, а потім множення на 3. І надалі спочатку повторите те, що запам'ятовували на попередньому занятті, а потім повторите те, що запам'ятовували на сьогоднішньому. Умови гри залишилися ті ж самі: ви називаєте множники, і кидаєте м'яч, а дитина ловить м'яч і називає їхній добуток.
Кількість прикладів для повторення збільшилося, тому рекомендуємо вам скористатися нашою підказкою.
ПІДКАЗКА
2 х 6 =
2 х 8 =
2 х 4 =
2 х 9 =
2 х 7 =
2 х 3 =
2 х 2 =
2 х 5 =
3 х 6 =
3 х 9 =
3 х 3 =
3 х 5 =
21
3 х 8 =
3 х 4 =
3 х 7 =
Завдання №18 – « Розумні карти».
Ви вже зробили 12 розумних карт, на 8 з них на одній стороні ви написали цифри від 2 до 9, на інших 3 картах – цифри 0, 1 і 10 і на одній карті цифра 2. Сьогодні ми поберемо ще одну карту й напишемо на ній цифру 3.
Умови гри залишаються тими ж, але, як ви вже догадалися, щораз додається нова карта з тою цифрою, множення на яку ви запам'ятовували. Т.е. далі випливають цифри 4,5,6, 7, 8 і 9. Таким чином, по закінченню запам'ятовування всієї таблиці множення в нас буде 2 комплекту карт із цифрами від 2 до 9 і 3 карти із цифрами 0, 1 і 10, тобто всього 19 карт. А от що ми будемо робити з, що залишилися 36 картами, ми розповімо пізніше.
Завдання №19 – Математичний диктант.
Математичний диктант проводиться так само, як і в завданні №6, тільки із прикладами множення на 2 і на 3.
Завдання №20 – Множення на 4.
МАЛЮНОК № 31.
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Один зайчик поливає іншого зайчика зі шланга… Два зайчики – це 4 і 4, а шланг – 16.
Значить 4 х 4 = 16.
МАЛЮНОК № 32
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
22
ПІДКАЗКА
Зайчик прагне почастувати півня чаєм, тому несе чайник… Зайчик – 4, півень – 5, а чайник – 20.
Значить 4 х 5 = 20.
МАЛЮНОК № 33
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Зайчик допомагає баранчикові нести іграшкову конячку… Зайчик – 4, баранчик – 6, а іграшкова конячка – 24. Значить 4 х 6 = 24.
МАЛЮНОК № 34.
…………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………… ………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Зайчик заснув у дитячій колясці, яку котить крокодил… Зайчик – 4, крокодил – 7, а дитяча коляска – 28. Значить 4 х 7 = 28.
МАЛЮНОК № 35.
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Зайчикові на день народження ведмежа подарувало гарний тюльпанчик…
23
Зайчик – 4, ведмежа – 8, а тюльпанчик – 32.
Значить 4 х 8 = 32.
МАЛЮНОК № 36.
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Зайчик і слоненя відіграють із іграшковим телефоном… Зайчик – 4, слоненя – 9, а іграшковий телефон – 36. Значить 4 х 9 = 36.
Молодець! Ти добре потрудився й запам'ятав множення на 4.
Завдання №21 – Гра з м'ячем.
Гра з м'ячем проводиться також як і попередні ігри, тільки додаються приклади множення на 4.
Завдання №22 – « Розумні карти».
Виготовляється ще одна карта із цифрою 4, а умови гри залишаються ті ж.
Завдання №23 – Математичний диктант.
Математичний диктант проводиться також як і попередні диктанти, тільки із прикладами множення на 4.
Завдання №24 – Множення на 5.
МАЛЮНОК № 37.
…………………………………………………………………………………………………
24
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Півні збираються зайнятися боксом. Один півень надяг боксерські рукавички, а інший півень допомагає йому їх зав'язати…
Півні – це 5 і 5, а боксерська рукавичка – 25.
Значить 5 х 5 = 25.
МАЛЮНОК № 38
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………… …………………………………………
ПІДКАЗКА
Півень чекає, коли баранчик принесе йому великий помідор.
Півень – 5, баранчик – 6, помідор – 30.
Значить 5 х 6 = 30.
МАЛЮНОК № 39
…………………………………………………………………………………………………
……………………………… …………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Півень із крокодилом пускають кораблик у ванні… Півень – 5, крокодил – 7, а хвиля з корабликом – 35. Значить 5 х 7 = 35.
МАЛЮНОК № 40
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
25
ПІДКАЗКА
Півень відіграє з ведмежам у шашки…
Півень – 5, ведмежа – 8, а шашкова дошка із шашкою – 40.
Значить 5 х 8 = 40.
МАЛЮНОК № 41.
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА.
Півень катається на гойдалці, яка зробило слоненя.
Півень – 5, слоненя – 9, а гойдалка – 45.
Значить 5 х 9 = 45.
Завдання №25 – Гра з м'ячем.
Проводиться також як і попередні ігри з м'ячем, тільки додаються приклади множення на 4 і на 5.
Завдання №26 – « Розумні карти».
Виготовляється ще одна карта із цифрою 5, а умови гри залишаються ті ж.
Завдання №27 – Математичний диктант.
Математичний диктант проводиться також як і попередні диктанти, тільки
Завдання №28 - Множення на 6.
26
МАЛЮНОК № 42.
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
……………… …………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Один баранчик ворожить на ромашці, а іншої спостерігає… Два баранчики – це 6 і 6, а ромашка з пелюсткою – 36. Значить 6 х 6 = 36.
МАЛЮНОК № 43
………………………………………………… ………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Баранчик заглядає у вікно, щоб поговорити із крокодилом.
Баранчик – 6, крокодил – 7, а вікно з фіранкою – 42.
Значить 6 х 7 = 42.
МАЛЮНОК № 44
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Баранчик дарує ведмежаті коробці з тортом… Баранчик – 6, ведмежа – 8, коробка з тортом – 48. Значить 6 х 8 = 48.
МАЛЮНОК № 45
27
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Баранчик дає слоненяті покататися на своєму велосипеді.
Баранчик – 6, слоненя – 9, велосипед – 54.
Значить 6 х 9 = 54.
Завдання №29 – Гра з м'ячем.
Гра з м'ячем проводиться також як і попередні, тільки додаються приклади множення на 5 і на 6.
Завдання №30 – « Розумні карти».
Виготовляється ще одна карта із цифрою 6, а умови гри залишаються ті ж.
Завдання №31 – Математичний диктант.
Математичний диктант проводиться також як і попередні диктанти, тільки
Завдання №32 – Множення на 7.
МАЛЮНОК № 46
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Два крокодили ловлять в акваріумі рибку…
Два крокодили – це 7 і 7, а акваріум з рибкою – 49.
28
Значить 7 х 7 = 49.
МАЛЮНОК № 47
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Крокодил розв'язав обдурити ведмежати й дав йому червиве яблуко…
Крокодил – 7, ведмежа – 8, а червиве яблуко – 56.
Значить 7 х 8 = 56.
МАЛЮНОК № 48
…………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………… …………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Крокодил і слоненя знайшли старий замок… Крокодил – 7, слоненя – 9, а старий замок – 63. Значить 7 х 9 = 63.
МАЛЮНОК № 49
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Ведмежата збирають гриби в кошик… Ведмежата – це 8 і 8, а кошик – 64. Значить 8 х 8 = 64.
29
МАЛЮНОК № 50
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Ведмежа зі слоненям балуються, видавлюють крем з тюбика…
Ведмежа – 8, слоненя – 9, а тюбик із кремом – 72.
Значить 8 х 9 = 72.
МАЛЮНОК № 51
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………… ……………………………………………………………
ПІДКАЗКА
Слоненята відіграли на гітарі й ненавмисно її зламали… Слоненята – 9 і 9, а зламана гітара – 81. Значить 9 х 9 = 81.
Завдання №33 – Гра з м'ячем.
Гра з м'ячем проводиться також як і попередні ігри, тільки додаються приклади множення на 6, 7, 8 і 9.
Завдання №34 – « Розумні карти».
Виготовляється ще три карти із цифрами 7, 8 і 9, а умови гри залишаються ті ж.
Завдання №35 – Математичний диктант.
30
Математичний диктант проводиться також як і попередні диктанти, тільки
Завдання №36 – Прочитай швидко!
(Важливо, щоб дитина швидко й без помилок зміг прочитати таблицю множення спочатку й до кінця. Якщо це не буде виходити, то потренируйтесь у цьому окремо).
ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ
2 Х 2 = 4
2 Х 3 = 6
2 Х 4 = 8
2 Х 5 = 10
2 Х 6 = 12
2 Х 7 = 14
2 Х 8 = 16
2 Х 9 = 18
3 Х 3 = 9
3 Х 4 = 12
3 Х 5 = 15
3 Х 6 = 18
3 Х 7 = 21
3 Х 8 = 24
3 Х 9 = 27
4 Х 4 = 16
4 Х 5 = 20
4 Х 6 = 24
4 Х 7 = 28
4 Х 8 = 32
4 Х 9 = 36
5 Х 5 = 25
5 Х 6 = 30
5 Х 7 = 35
5 Х 8 = 40
5 Х 9 = 45
6 Х 6 = 36
6 Х 7 = 42
6 Х 8 = 48
6 Х 9 = 54
7 Х 7 = 49
7 Х 8 = 56
7 Х 9 = 63
8 Х 8 = 64
8 Х 9 = 72
9 Х 9 = 81
31
Глава №3.
ПЕРЕМЕСТИТЕЛЬНОЕ ВЛАСТИВІСТЬ
воно: від зміни місць множників добуток не міняється.
Давай подивимося на наші розповіді й подумаємо, де це переместительное властивість у них сховалося.
Наприклад, згадаємо 2 х 3 = 6, тобто Гусак ненавмисно скривдив жабу, тому що переплутав бантик з метеликом. Він смикнув її за хвостик, а жабі стало боляче, і вона заплакала…
Ця розповідь ти можеш розповісти й по-іншому, наприклад, жаба заплакала, тому що гусак смикнув її за хвостик. Однаково, скажеш ти спочатку про гусака, або скажеш ти спочатку про жабу, факт не зміниться. Факт залишиться тим самим, тобто гусак смикнув, а жаба заплакала. От це і є переместительное властивість. Іншими
словами, ти можеш поміняти місцями тварин, однаково розповідь не зміниться.
Давай зараз разом перекажемо по-іншому наші розповіді із глави №2 і ще раз подивимося малюнки. А потім запишемо в тетрадочке переместительное властивість.
Переместительное властивість у розповідях
іншому: «Жаба заплакала, тому що її смикнув за хвостик гусак». 3 х 2 = 6
зламав. Перекажемо по-іншому: «Заєць дав окуляри гусакові, а той їх зламав». 4 х 2 = 8
метелика краватка гусака». 5 х 2 = 10
іншому: «Баранчика піймав гусак на вудку». 6 х 2 = 12
йому в пащу». 7 х 2 = 14
8 х 2 = 16
4 х 3 = 12
32
просить жаба зірвати яблучко з дерева». 5 х 3 = 15
«Баранчик знайшов бантик, який втратила жаба». 6 х 3 = 18
«Крокодил катає жабу на плічках». 7 х 3 = 21
катає на савке жабу». 8 х 3 = 24
іншому: «Слон дав парасоль жабі, щоб вона сховалася від дощу». 9 х 3 = 27
5 х 4 = 20
«Баранчик разом із зайчиком несуть іграшкову конячку». 6 х 4 = 24
«Крокодил катав зайчика в дитячій колясці, і зайчик заснув». 7 х 4 = 28
8 х 4 = 32
«Слоненя із зайчиком відіграють із іграшковим телефоном». 9 х 4 = 36
інший півень допомагає йому їх зав'язати… 5 х 5 = 25
іншому: «Баранчик несе півневі великий помідор». 6 х 5 = 30
с півнем пускають кораблик у ванні». 7 х 5 = 35
відіграє з півнем у шашки». 8 х 5 = 40
7 х 6 = 42
33
його обдурити й дав червиве яблуко». 8 х 7 = 56
9 х 8 = 72
Завдання №37 – Що вони роблять?
Наприклад, на цьому малюнку проганяють один одного зі стільця, не вистачає стільця.
МАЛЮНОК № 52
А на цьому малюнку смикають за хвостик і плачуть, не вистачає слезок.
МАЛЮНОК № 53.
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 54
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 55
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 56
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 57
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 58
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 59
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 60
34
На цьому малюнку…………………………………………………… ………………….
МАЛЮНОК № 61
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 62
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 63
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 64
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 65
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 66
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 67
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 68
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 69
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 70
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 71
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 72
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 73
35
На цьому малюнку……………………………………………………… ……………….
МАЛЮНОК № 74
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 75
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 76
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 77
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 78
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 79
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 80
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 81
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 82
На цьому малюнку…… ………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 83
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 84
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 85
На цьому малюнку……………………………………………………………………….
МАЛЮНОК № 86
36
На цьому малюнку………………………………………………………… …………….
МАЛЮНОК № 87
Завдання №38 – Гра з м'ячем.
Умови гри залишилися ті ж самі: ви називаєте множники, і кидаєте м'яч, а дитина ловить м'яч і називає їхній добуток, тільки тепер ви задаєте завдання по всій таблиці множення.
Завдання №39 – « Розумні карти».
Завдання №40 – Математичний диктант.
Математичний диктант проводиться на всю таблицю множення, крім того, додається множення на 0, 1 і 10.
ПІДКАЗКА
2 х 1 =
3 х 5 =
4 х 4 =
5 х 9 =
6 х 4 =
7 х 10 =
8 х 6 =
9 х 5 =
3 х 0 =
7 х 7 =
5 х 1 =
9 х 2 =
2 х 0 =
3 х 3 =
6 х 9 =
8 х 5 =
4 х 1 =
9 х 7 =
2 х 2 =
3 х 8 =
6 х 7 =
37
4 х 0 =
9 х 6 =
2 х 7 =
4 х 5 =
5 х 8 =
9 х 9 =
3 х 10 =
6 х 3 =
8 х 0 =
2 х 6 =
4 х 10 =
5 х 6 =
7 х 4 =
2 х 9 =
4 х 8 =
6 х 1 =
7 х 2 =
8 х 4 =
9 х 8 =
2 х 5 =
3 х 7 =
6 х 10 =
5 х 5 =
8 х 9 =
6 х 2 =
2 х 8 =
3 х 4 =
4 х 9 =
5 х 7 =
7 х 0 =
8 х 3 =
9 х 4 =
5 х 3 =
7 х 8 =
8 х 2 =
9 х 1 =
2 х 4 =
3 х 6 =
4 х 7 =
5 х 10 =
9 х 3 =
5 х 2 =
6 х 6 =
7 х 5 =
8 х 10 =
3 х 1 =
7 х 6 =
5 х 0 =
4 х 3 =
6 х 5 =
8 х 7 =
7 Х 9 =
38
2 х 3 =
6 х 0 =
7 х 1 =
8 х 8 =
3 х 9 =
4 х 6 =
9 х 0 =
6 х 8 =
5 х 4 =
2 х 10 =
7 х 3 =
9 х 10 =
3 х 2 =
8 х 1 =
4 х 2 =
Завдання №41 – Прочитай швидко!
потренируйся ще.
ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ
2 х 0 = 0
2 х 1 = 2
2 х 2 = 4
2 х 3 = 6
2 х 4 = 8
2 х 5 = 10
2 х 6 = 12
2 х 7 = 14
2 х 8 = 16
2 х 9 = 18
2 х 10 = 20
3 х 0 = 0
3 х 1 = 3
3 х 2 = 6
3 х 3 = 9
3 х 4 = 12
3 х 5 = 15
3 х 6 = 18
3 х 7 = 21
3 х 8 = 24
3 х 9 = 27
3 х 10 = 30
4 х 0 = 0
4 х 1 = 4
4 х 2 = 8
4 х 3 = 12
4 х 4 = 16
4 х 5 = 20
4 х 6 = 24
39
4 х 7 = 28
4 х 8 = 32
4 х 9 = 36
4 х 10 = 40
5 х 0 = 0
5 х 1 = 5
5 х 2 = 10
5 х 3 = 15
5 х 4 = 20
5 х 5 = 25
5 х 6 = 30
5 х 7 = 35
5 х 8 = 40
5 х 9 = 45
5 х 10 = 50
6 х 0 = 0
6 х 1 = 6
6 х 2 = 12
6 х 3 = 18
6 х 4 = 24
6 х 5 = 30
6 х 6 = 36
6 х 7 = 42
6 х 8 = 48
6 х 9 = 54
6 х 10 = 60
7 х 0 = 0
7 х 1 = 7
7 х 2 = 14
7 х 3 = 21
7 х 4 = 28
7 х 5 = 35
7 х 6 = 42
7 х 7 = 49
7 х 8 = 56
7 Х 9 = 63
7 х 10 = 70
8 х 0 = 0
8 х 1 = 8
8 х 2 = 16
8 х 3 = 24
8 х 4 = 32
8 х 5 = 40
8 х 6 = 48
8 х 7 = 56
8 х 8 = 64
8 х 9 = 72
8 х 10 = 80
40
9 х 0 = 0
9 х 1 = 9
9 х 2 = 18
9 х 3 = 27
9 х 4 = 36
9 х 5 = 45
9 х 6 = 54
9 х 7 = 63
9 х 8 = 72
9 х 9 = 81
9 х 10 = 90
Поздоровляємо!
Ти запам'ятав усю таблицю множення!
Глава № 4.
ДАВАЙТЕ ПОРИСУЄМО!
15 |
МАЛЮНОК № 88 |
МАЛЮНОК № 89 |
9 |
МАЛЮНОК № 90 |
МАЛЮНОК № 91 |
64 |
МАЛЮНОК № 92 |
МАЛЮНОК № 93 |
36 |
МАЛЮНОК № 94 |
МАЛЮНОК № 95 |
72 |
МАЛЮНОК № 96 |
МАЛЮНОК № 97 |
24 |
МАЛЮНОК № 98 |
МАЛЮНОК № 99 |
41
16 |
МАЛЮНОК № 100 |
МАЛЮНОК № 101 |
21 |
МАЛЮНОК № 102 |
МАЛЮНОК № 103 |
10 |
МАЛЮНОК № 104 |
МАЛЮНОК № 105 |
49 |
МАЛЮНОК № 106 |
МАЛЮНОК № 107 |
54 |
МАЛЮНОК № 108 |
МАЛЮНОК № 109 |
63 |
МАЛЮНОК № 110 |
МАЛЮНОК № 111 |
45 |
МАЛЮНОК № 112 |
МАЛЮНОК № 113 |
28 |
МАЛЮНОК № 114 |
МАЛЮНОК № 115 |
81 |
МАЛЮНОК № 116 |
МАЛЮНОК № 117 |
40 |
МАЛЮНОК № 118 |
МАЛЮНОК № 119 |
32 МАЛЮНОК № 120 |
МАЛЮНОК № 121 |
|
20 |
МАЛЮНОК № 122 |
МАЛЮНОК № 123 |
36 |
МАЛЮНОК № 124 |
МАЛЮНОК № 125 |
42
8 |
МАЛЮНОК № 126 |
МАЛЮНОК № 127 |
18 |
МАЛЮНОК № 128 |
МАЛЮНОК № 129 |
6 |
МАЛЮНОК № 130 |
МАЛЮНОК № 131 |
25 |
МАЛЮНОК № 132 |
МАЛЮНОК № 133 |
48 |
МАЛЮНОК № 134 |
МАЛЮНОК № 135 |
30 |
МАЛЮНОК № 136 |
МАЛЮНОК № 137 |
56 |
МАЛЮНОК № 138 |
МАЛЮНОК № 139 |
16 |
МАЛЮНОК № 140 |
МАЛЮНОК № 141 |
4 |
МАЛЮНОК № 142 |
МАЛЮНОК № 143 |
12 |
МАЛЮНОК № 144 |
МАЛЮНОК № 145 |
42 |
МАЛЮНОК № 146 |
МАЛЮНОК № 147 |
14 |
МАЛЮНОК № 148 |
МАЛЮНОК № 149 |
24 |
МАЛЮНОК № 150 |
МАЛЮНОК № 151 |
43
18
35
27
12
МАЛЮНОК № 152 МАЛЮНОК № 153
МАЛЮНОК № 154 МАЛЮНОК № 155
МАЛЮНОК № 156 МАЛЮНОК № 157
МАЛЮНОК № 158 МАЛЮНОК № 159
Молодець! Які чудові вийшли в тебе малюнки!
Завдання №42 – Угадай – ка!
(Важливо, щоб дитина могла швидко називати число, побачивши предмет).
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 160 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 161 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 162 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 163 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 164 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 165 ………………
44
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 166 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 167 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 168 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 169 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 170 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 171 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 172 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 173 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 174 ………… ……
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 175 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 176 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 177 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 178 ………………
45
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 179 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 180 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 181 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 182 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 183 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 184 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 185 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 186 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 187 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 188 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 189 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 190 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 191 ………………
46
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 192 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 193 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 194 ………………
Яке число «сховалося» у цьому предметі?
МАЛЮНОК № 195 ………………
Молодець! Ти добре впорався із цим завданням!
Завдання №43 – Чому відрізняються?
12
16
18
24
36
МАЛЮНОК № 196 МАЛЮНОК № 197
3 х 4 = 12 ……………………
МАЛЮНОК № 198 МАЛЮНОК № 199
………………… ………………………
МАЛЮНОК № 200 МАЛЮНОК № 201
……………………. ……………………
МАЛЮНОК № 202 МАЛЮНОК № 203
……………………... ……………………..
МАЛЮНОК № 204 МАЛЮНОК № 205
……………………. …………………….
47
Глава № 5.
ТАКЕ ЛЕГКЕ ДІЛЕННЯ
(Звичайно, ділення дається дітям набагато сутужніше, чим множення, але за допомогою розповідей і малюнків ділення засвоюється легко й швидко).
Завдання №44 – Кого не вистачає?
МАЛЮНОК № 206
Бачиш, як це просто! 8 : 4 = 2
МАЛЮНОК № 207
………………
МАЛЮНОК № 208
………………………
МАЛЮНОК № 209
…………………..
МАЛЮНОК № 210
…………………………..
48
МАЛЮНОК № 211
………………………..
МАЛЮНОК № 212
………………………….
МАЛЮНОК № 213
…………………………
МАЛЮНОК № 214
…………………………
МАЛЮНОК № 215
……………………..
МАЛЮНОК № 216
……………………….
МАЛЮНОК № 217
………………………..
49
МАЛЮНОК № 218
…………………………
МАЛЮНОК № 219
……………………………
МАЛЮНОК № 220
…………………………..
МАЛЮНОК № 221
…………………………….
МАЛЮНОК № 222
…………………………….
МАЛЮНОК № 223
…………………………..
МАЛЮНОК № 224
………………………….
МАЛЮНОК № 225
…………………………..
50
МАЛЮНОК № 226
………………………………
МАЛЮНОК № 227
……………………………….
МАЛЮНОК № 228
……………………………….
МАЛЮНОК № 229
……………………………….
МАЛЮНОК № 230
………………………………..
МАЛЮНОК № 231
………………………………..
МАЛЮНОК № 232
………………………………..
51
МАЛЮНОК № 233
……………………………
МАЛЮНОК № 234
…………………………… .
МАЛЮНОК № 235
…………………………….
МАЛЮНОК № 236
МАЛЮНОК № 237
…………………………….
МАЛЮНОК № 238
……………………………..
МАЛЮНОК № 239
……………………………….
52
МАЛЮНОК № 240
………………………………..
МАЛЮНОК № 241
………………………………
МАЛЮНОК № 242
…………………………………
МАЛЮНОК № 243
………………………………….
МАЛЮНОК № 244
…………………………………
МАЛЮНОК № 245
…………………………………
МАЛЮНОК № 246
…………………………………..
МАЛЮНОК № 247
………………………………….
53
МАЛЮНОК № 248
…………………………………….
МАЛЮНОК № 249
…………………………………….
МАЛЮНОК № 250
…………………………………….
МАЛЮНОК № 251
……………………………………..
МАЛЮНОК № 252
……………………………………….
МАЛЮНОК № 253
………………………………………..
МАЛЮНОК № 254
………………………………………..
54
МАЛЮНОК № 255
…………………………………… …..
МАЛЮНОК № 256
……………………………………….
МАЛЮНОК № 257
………………………………………..
МАЛЮНОК № 258
…………………………………………
МАЛЮНОК № 259
…………………………………………..
МАЛЮНОК № 260
……………………………………………
МАЛЮНОК № 261
……………………………………………..
МАЛЮНОК № 262
55
……………………………………………….
МАЛЮНОК № 263
………………………………………….
МАЛЮНОК № 264
…………………………………………
МАЛЮНОК № 265
…………………………………………..
МАЛЮНОК № 266
…………………………………………..
МАЛЮНОК № 267
……………………………………………
МАЛЮНОК № 268
……………………………………………..
МАЛЮНОК № 269
……………………………………………..
56
МАЛЮНОК № 270
……………………………………….
МАЛЮНОК № 271
………………………………………..
МАЛЮНОК № 272
………………………………………….
МАЛЮНОК № 273
……………………………………………
МАЛЮНОК № 274
…………………………………………….
МАЛЮНОК № 275
…………………………………………..
МАЛЮНОК № 276
…………………………………………….
57
МАЛЮНОК № 277
……………………………………………….
Завдання №45 - Гра з м'ячем.
Завдання №46 – « Розумні карти».
Умови гри наступна: ви ділите карти на дві купки: в одній – 8 карт ( від 2 до 9), в іншій – 36 карт. Дитина бере спочатку карту із другої купки, потім з першої
Завдання №47 – Математичний диктант.
Математичний диктант проводиться на всю таблицю ділення.
ПІДКАЗКА
28 : 7 =
15 : 3 =
45 : 5 =
12 : 2 =
25 : 5 =
56 : 8 =
72 : 9 =
8 : 2 =
27 : 3 =
10 : 5 =
36 : 4 =
63 : 7 =
40 : 8 =
12 : 3 =
54 : 6 =
16 : 2 =
81 : 9 =
24 : 3 =
14 : 2 =
48 : 8 =
35 : 5 =
6 : 2 =
58
24 : 4 =
30 : 5 =
18 : 9 =
32 : 4 =
42 : 6 =
20 : 4 =
18 : 6 =
64 : 8 =
21 : 7 =
28 : 4 =
15 : 5 =
45 : 9 =
12 : 6 =
56 : 7 =
42 : 7 =
8 : 4 =
48 : 6 =
21 : 3 =
16 : 4 =
27 : 9 =
14 : 7 =
35 : 7 =
72 : 8 =
18 : 3 =
10 : 2 =
24 : 8 =
36 : 9 =
63 : 9 =
40 : 5 =
9 : 3 =
16 : 8 =
4 : 2 =
54 : 9 =
20 : 5 =
12 : 4 =
6 : 3 =
24 : 6 =
30 : 6 =
49 : 7 =
36 : 6 =
18 : 2 =
32 : 8 =
Правило №1: на нуль ділити не можна.
Наприклад, не можна записувати так: 2:0 =
59
Правило №2: при діленні числа на одиницю буде саме число.
Наприклад 2:1 = 2. І дійсно, як би гусак не виглядав у дзеркало, він однаково побачить сам себе.
Правило №3: при діленні числа на саме себе буде 1.
Наприклад 2:2 = 1. І дійсно, своє відбиття можна побачити тільки в дзеркалі!
Завдання №48 – Прочитай швидко!
Прочитай швидко без запинки всю таблицю ділення! Якщо не вийде, то потренируйся ще.
ТАБЛИЦЯ ДІЛЕННЯ
2 : 2 = 1
4 : 2 = 2
6 : 2 = 3
8 : 2 = 4
10 : 2 = 5
12 : 2 = 6
14 : 2 = 7
16 : 2 = 8
18 : 2 = 9
3 : 3 = 1
6 : 3 = 2
9 : 3 = 3
12 : 3 = 4
15 : 3 = 5
18 : 3 = 6
21 : 3 = 7
24 : 3 = 8
27 : 3 = 9
4 : 4 = 1
8 : 4 = 2
12 : 4 = 3
16 : 4 = 4
20 : 4 = 5
24 : 4 = 6
28 : 4 = 7
32 : 4 = 8
36 : 4 = 9
5 : 5 = 1
60
10 : 5 = 2
15 : 5 = 3
20 : 5 = 4
25 : 5 = 5
30 : 5 = 6
35 : 5 = 7
40 : 5 = 8
45 : 5 = 9
6 : 6 = 1
12 : 6 = 2
18 : 6 = 3
24 : 6 = 4
30 : 6 = 5
36 : 6 = 6
42 : 6 = 7
48 : 6 = 8
54 : 6 = 9
7 : 7 = 1
14 : 7 = 2
21 : 7 = 3
28 : 7 = 4
35 : 7 = 5
42 : 7 = 6
49 : 7 = 7
56 : 7 = 8
63 : 7 = 9
8 : 8 = 1
16 : 8 = 2
24 : 8 = 3
32 : 8 = 4
40 : 8 = 5
48 : 8 = 6
56 : 8 = 7
64 : 8 = 8
72 : 8 = 9
9 : 9 = 1
18 : 9 = 2
27 : 9 = 3
36 : 9 = 4
45 : 9 = 5
54 : 9 = 6
63 : 9 = 7
72 : 9 = 8
81 : 9 = 9
Поздоровляємо!
Ти запам'ятав усю таблицю ділення!
61
ВИСНОВОК для дітей
От і закінчилася ця книга. Ти навчився множити й ділити, навчився придумувати смішні розповіді й малювати. Ти просто розумник! Ми пишаємося тобою! Віримо, що в тебе все вийде, що тепер ти будеш вчитися легко й весело!
Успіхів тобі!
твої автори
ВИСНОВОК для дорослих
Смутно розставатися, за залишилося стільки приємних моментів, стільки радісних хвилин. Час, проведене разом, доправило багато задоволення. Ви з дитиною зблизилися, налагодили стосунки, сталі краще розуміти один одного. Ви стали зауважувати позитивні зміни, що відбуваються з ним. Ваша дитина стала більш певен у собі, став краще вчитися, «полюбив» математикові. І це чудо ви створили самі. Саме ви дарували дитині тепло й любов, саме ви вірили в здатності своєї дитини й вселили цю віру в нього.
Справа в тому, що будь-яка методика без любові, віри й терпіння приречена. Ми, автори, вдячні вам, батькам, за втілення наших ідей і думок. Ми від усього серця намагалися передати вам наші знання й досвід, і тепер радіємо разом з вами. Радіємо, що розв'язали одну зі шкільних проблем. Це наша загальна перемога.
МАЛЮНОК № 278
Але, на жаль, проблеми ще залишилися: у когось «кульгає» російська мова, у когось – читання, хтось погано складає й віднімає й т.п. « Як же бути з ними, як їх розв'язати?» - ставлять запитання батьки й учителі, а потім самі ж відповідають: « Вирішення проблем – це нові методики й нові технології навчання». І ми, автори, з вами повністю згодні, саме нові методики здатні розв'язати багато шкільних роблем.
Тому ми запрошуємо вас, батьків і вчителів, до тісного співробітництва,
Якщо вас зацікавила наша методика, якщо у вас з'явилися питання або побажання, якщо ви прагнете викладати по наших програмах, то «Авторська школа Васильєвих» чекає вас за адресою:
125481 м. Москва, м. Планерна
вул. Фомичева 12/1, оф. 10.
телефон: 8-(495) 107-75-78
Сайт: www.vasilyev-school.ru
62
м. Краснодар
телефон: 8-(861) 2 – 704 – 304.
Сайт: www.yugzone.ru
E-mail: vlaimir@mail.ru
З найкращими побажаннями
Автори: доктор педагогічних наук, професор РАЭ Васильєва Е.Е.
і почесний доктор педагогічних наук Васильєв В.Ю.
ЗМІСТ
Вступ для дітей ……………………….
Вступ для дорослих ……………………
Пам'ятка для батьків……………………….
Глава №1. На кого схожа цифра?.................
Глава №2. Таке веселе множення………..
Глава №3. Переместительное властивість……..
Глава №4. Давай порисуємо!.............................
Глава №5. Таке легке ділення…… …….....
Висновок для дітей………………………...
Висновок для дорослих…………………….
63