Прийом “Фішбоун” (рибяча кістка)Голова – проблемна ситуація чи запитання;Верхні кістки скелету – ключові причини, що зумовили виникнення певної події чи явища, яке аналізується;Нижні кістки скелету – факти, що підтверджують наявність зазначених причин;Хвіст – відповідь на поставлене запитання, висновки та узагальнення.
Інтерактивна книга. Останнім часом формат інтерактивної книги набирає все більше популярності в Україні. Їх використовують, як для розваг та розвитку дітей, так і для навчання дорослих. Текст, доповнений 3 D моделями, аудіо, відеоматеріалами та тематичними анімаціями здатен більше зацікавити людину, а отже запам’ятовується надовго. Як це працює? При дотику до екрану відповідні елементи починають певним чином рухатись. У такий спосіб кожен учасник, маючи доступ до додатку на мобільному телефоні, може бути не лише слухачем, а й відчути себе активним учасником певних подій. Як створити? Інтерактивні книги можна придбати на сайтах видавництв або у книжкових магазинах. Зазвичай посилання на додаток, за допомогою якого книга перетворюється на інтерактивну, знаходиться на обкладинці самої книги.
Трейлер. Це короткий відеоролик на 3-5 хвилин, що доповнює розповідь про певне явище, історичну подію, книгу. Як правило цей метод можна використовувати для подачі будь-якої інформації, на будь-яку тему. Відповідно до поставленої мети роботи, до підготовки трейлера можуть бути залучені всі учасники освітніх програм. Для роботи з даною методикою необхідно володіти навичками відео зйомки та монтажу. Як створити? Створювати відео можна за допомогою спеціальних програм, які встановлюються на персональний комп’ютер чи у мобільний телефон. Для користувачів ПК будуть корисні такі програми, як. Windows Movie Maker (для початківців)Vegas Pro (для більш впевнених користувачів). Якщо створювати відео вам зручніше через мобільні додатки, то зверніть увагу на. Power. Director Video Editor
Лепбук. Лепбук – це інтерактивна тематична тека, саморобна паперова книга з кишенями, рухливими деталями. Майже кінцевий етап самостійної дослідницької роботи для того, хто навчається. Лепбук створюється самостійно у вільній формі. Процес створення лепбуку – це індивідуальний та креативний підхід до систематизації навчального матеріалу, який дозволяє структурувати отриману інформацію, використовуючи творчій потенціал особистості. Що, в свою чергу, сприяє поглибленню, закріпленню та систематизації отриманої інформації. Як створити? Щоб створити власний лепбук, знадобляться аркуші картону, білий та кольоровий папір, стрічки для квілінгу, кольорові олівці, ручки, маркери, звичай- ні та фігурні ножиці, клей, скотч, степлер, декоративні елементи (наліпки, фото, малюнки, ґудзики тощо) та трохи вашої уяви.
Кроссенс Кроссенс (від англ. cross – перехрестя, sens – смисл, тож кроссенс – перехрестя значень, понять) – це візуальний асоціативний ланцюжок, який складається з 9 зображень, кожне з яких пов’язано з попереднім і наступним зображенням, що в результаті з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт.
Mind map або Інтелект-карта. У майндмеппінгу використовуються інструменти, які дозволяють максимально урізноманітнити запис і активувати процес сприйняття інформації. Різна товщина ліній, різні кольори гілок, точно вибрані ключові слова, образи і символи, важливі особисто для вас – все це створює яскравий візуальний продукт, який не залишить байдужим. При побудові ментальної карти активізуються різні здатності нашого мислення. Завдяки цьому техніка ментальних карт допомагає не тільки організувати інформацію, але і краще сприйняти, зрозуміти, запам’ятати і проасоціювати її. Як створити? Інтелект-карту можна створити за допомогою паперу та кольорових маркерів, а можна скористатися безкоштовними онлайн сервісами: Coggle. Freemind
Таймлайн (інтерактивні стрічки часу)В наш час існує дуже потужний інструментарій, як в прикладних програмах, так і серед веб-сервісів за допомогою якого можна створити цікаву, незвичайну, авторську стрічку часу. Цей спосіб візуалізації буде корисний для запам’ятовування хронології подій чи явищ. Стрічки часу можна використовувати для перевірки знань та під час засвоєння нової теми. Як створити? За допомогою онлайн сервісів. Time. Graphics. Sutori. Tline
Скрайбінг. Це метод розповіді чи пояснення, що супроводжується паралельним створення схематичних малюнків, які відтворюють ключовий зміст сказаного. Завдяки залученню цього прийому можна, розповідаючи про будь-що, підкріплювати сказане графічно у максимально зрозумілому і привабливому для слухача форматі. Як створити? За допомогою таких програм як: Moovly. Power Point. Go. Animate Animaker
Мем, або інтернет-мем, – це будь-яка дотепна коротка інформація (фраза, зображення, звукоряд, відео) іронічного характеру, яка відтворює певне ставлення до якихось подій чи обставин, та поширюється в інтернеті. Найпопулярнішими є інтернет-меми у форматі зображення із влучним жартівливим текстовим поясненням. Як створити? За допомогою таких програм як: https://risovach.com/https://memegenerator.net/https://www.meme-arsenal.com/create/chose?type=comicshttps://www.pinterest.ru/maryannegaddy/grammar-meme/https://www.reddit.com/r/Advice. Animals/https://imgflip.com/memegenerator
Пазли. Використання пазлів дає змогу не лише формувати конструкторські навички, а й активно стимулює розвиток логічного мислення дитини. Пазли сприяють розвитку таких мисленнєвих операцій, як: аналіз, синтез, індукція, дедукція, узагальнення. Як створити? За допомогою програми “learning apps”https://learningapps.org/display?v=pgx9hcgnn20https://learningapps.org/display?v=paob9b6hn20https://learningapps.org/display?v=p4bhfht6t20https://learningapps.org/13505240
На уроці учні, склавши пазл, називають, які вимоги з охорони праці порушено на малюнку, який вони зібрали. (санітарні норми, у кухарів відсутні ковпаки на голові, сковородку тримає без допомоги рушника, прикраси у кухоря не дозволяються, тісно розміщені кухарі (необхідно 1,2 метри на одного кухоря), що може привести до травмування).
Хмара тегів. Хмара тегів або хмара слів – це візуальне відтворення списку слів, міток чи категорій на єдиному спільному зображенні, який успішно можна використати в навчальній роботі. За допомогою таких хмар можна візуалізувати термінологію з певної теми у більш наочний спосіб. Кольорова хмара зі слів приковує погляд до об’єкта і змушує зосередитися на конкретних понятійних категоріях. Хмара містить в собі як візуальну інформацію, так і змістовне навантаження – сам текст. Це сприяє більш ефективній роботі з інформацією. Як створити? За допомогою таких онлайн-сервісів: Word. Clouds. Worditout. My Word Art - Word. Art.com
Ще приклади використання:-скласти пропозиції щодо визначеної теми, «хмара» виступає в якості опорного конспекту;-скласти речення або розповідь, використовуючи якомога більше слів з хмари;-показати «хмару», складену зі слів, узятих із незнайомого тексту, і попросити здогадатися про його зміст;-написати зашифровану листівку другові;-розповісти про щось, використовуючи слова з «хмари»;-скласти характеристику образу літературного героя (явища); -зробити "хмарку" підказок до диктанту, кросвордів тощо;-повторити основні поняття теми, що вивчається і т.д.