Методична розробка "Візуалізація навчального матеріалу"

Про матеріал
Підростає молоде покоління — нове й унікальне. Це перше покоління, яке народилося у цифровому світі «без кордонів», являючи собою дивну суміш дитячої безпосередності та дорослих умінь. Щоб навчати підлітків XXI століття, учитель має бути «в тренді», тому вчителі іноді замислюються: «Як зробити урок змістовним, цікавим та насиченим? Як устигнути у короткий термін викласти великий обсяг навчального матеріалу?» Нарешті відповідь знайшлася! ВІЗУАЛІЗАЦІЯ! Сучасні діти краще сприймають образи, ніж слова, тому навчальна інформація у малюнках, схемах, у формі відеороликів, інфографіки діє ефективніше. В цю презентацію я зібрала форми і методи, які можна використовувати на уроках трудового навчання (та інших).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ВІЗУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ Макаренко О. М., вчитель ЗЗСО №33 м. Маріуполя

Номер слайду 2

Візуалізація – це створення та представлення графічного образу текстової чи математичної інформації, що робить її наочною, а отже, зручнішою для аналізу та осмислення.

Номер слайду 3

Пропоную ознайомитись з деякими візуальними методами навчання та способами їх створення

Номер слайду 4

Прийом “Фішбоун” (рибяча кістка)Голова – проблемна ситуація чи запитання;Верхні кістки скелету – ключові причини, що зумовили виникнення певної події чи явища, яке аналізується;Нижні кістки скелету – факти, що підтверджують наявність зазначених причин;Хвіст – відповідь на поставлене запитання, висновки та узагальнення.

Номер слайду 5

Інтерактивна книга. Останнім часом формат інтерактивної книги набирає все більше популярності в Україні. Їх використовують, як для розваг та розвитку дітей, так і для навчання дорослих. Текст, доповнений 3 D моделями, аудіо, відеоматеріалами та тематичними анімаціями здатен більше зацікавити людину, а отже запам’ятовується надовго. Як це працює? При дотику до екрану відповідні елементи починають певним чином рухатись. У такий спосіб кожен учасник, маючи доступ до додатку на мобільному телефоні, може бути не лише слухачем, а й відчути себе активним учасником певних подій. Як створити? Інтерактивні книги можна придбати на сайтах видавництв або у книжкових магазинах. Зазвичай посилання на додаток, за допомогою якого книга перетворюється на інтерактивну, знаходиться на обкладинці самої книги.

Номер слайду 6

Трейлер. Це короткий відеоролик на 3-5 хвилин, що доповнює розповідь про певне явище, історичну подію, книгу. Як правило цей метод можна використовувати для подачі будь-якої інформації, на будь-яку тему. Відповідно до поставленої мети роботи, до підготовки трейлера можуть бути залучені всі учасники освітніх програм. Для роботи з даною методикою необхідно володіти навичками відео зйомки та монтажу. Як створити? Створювати відео можна за допомогою спеціальних програм, які встановлюються на персональний комп’ютер чи у мобільний телефон. Для користувачів ПК будуть корисні такі програми, як. Windows Movie Maker (для початківців)Vegas Pro (для більш впевнених користувачів). Якщо створювати відео вам зручніше через мобільні додатки, то зверніть увагу на. Power. Director Video Editor

Номер слайду 7

Лепбук. Лепбук – це інтерактивна тематична тека, саморобна паперова книга з кишенями, рухливими деталями. Майже кінцевий етап самостійної дослідницької роботи для того, хто навчається. Лепбук створюється самостійно у вільній формі. Процес створення лепбуку – це індивідуальний та креативний підхід до систематизації навчального матеріалу, який дозволяє структурувати отриману інформацію, використовуючи творчій потенціал особистості. Що, в свою чергу, сприяє поглибленню, закріпленню та систематизації отриманої інформації. Як створити? Щоб створити власний лепбук, знадобляться аркуші картону, білий та кольоровий папір, стрічки для квілінгу, кольорові олівці, ручки, маркери, звичай- ні та фігурні ножиці, клей, скотч, степлер, декоративні елементи (наліпки, фото, малюнки, ґудзики тощо) та трохи вашої уяви.

Номер слайду 8

Кроссенс Кроссенс (від англ. cross – перехрестя, sens – смисл, тож кроссенс – перехрестя значень, понять) – це візуальний асоціативний ланцюжок, який складається з 9 зображень, кожне з яких пов’язано з попереднім і наступним зображенням, що в результаті з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт.

Номер слайду 9

Mind map або Інтелект-карта. У майндмеппінгу використовуються інструменти, які дозволяють максимально урізноманітнити запис і активувати процес сприйняття інформації. Різна товщина ліній, різні кольори гілок, точно вибрані ключові слова, образи і символи, важливі особисто для вас – все це створює яскравий візуальний продукт, який не залишить байдужим. При побудові ментальної карти активізуються різні здатності нашого мислення. Завдяки цьому техніка ментальних карт допомагає не тільки організувати інформацію, але і краще сприйняти, зрозуміти, запам’ятати і проасоціювати її. Як створити? Інтелект-карту можна створити за допомогою паперу та кольорових маркерів, а можна скористатися безкоштовними онлайн сервісами: Coggle. Freemind

Номер слайду 10

Прийом “Кластер”Кластер - це графічна форма організації інформації, коли виділяються основні смислові одиниці, які фіксуються у вигляді схеми з позначенням всіх зв'язків між ними. Він являє собою зображення, що сприяє систематизації та узагальненню навчального матеріалу.

Номер слайду 11

Таймлайн (інтерактивні стрічки часу)В наш час існує дуже потужний інструментарій, як в прикладних програмах, так і серед веб-сервісів за допомогою якого можна створити цікаву, незвичайну, авторську стрічку часу. Цей спосіб візуалізації буде корисний для запам’ятовування хронології подій чи явищ. Стрічки часу можна використовувати для перевірки знань та під час засвоєння нової теми. Як створити? За допомогою онлайн сервісів. Time. Graphics. Sutori. Tline

Номер слайду 12

Скрайбінг. Це метод розповіді чи пояснення, що супроводжується паралельним створення схематичних малюнків, які відтворюють ключовий зміст сказаного. Завдяки залученню цього прийому можна, розповідаючи про будь-що, підкріплювати сказане графічно у максимально зрозумілому і привабливому для слухача форматі. Як створити? За допомогою таких програм як: Moovly. Power Point. Go. Animate Animaker

Номер слайду 13

Мем, або інтернет-мем, – це будь-яка дотепна коротка інформація (фраза, зображення, звукоряд, відео) іронічного характеру, яка відтворює певне ставлення до якихось подій чи обставин, та поширюється в інтернеті. Найпопулярнішими є інтернет-меми у форматі зображення із влучним жартівливим текстовим поясненням. Як створити? За допомогою таких програм як: https://risovach.com/https://memegenerator.net/https://www.meme-arsenal.com/create/chose?type=comicshttps://www.pinterest.ru/maryannegaddy/grammar-meme/https://www.reddit.com/r/Advice. Animals/https://imgflip.com/memegenerator

Номер слайду 14

Пазли. Використання пазлів дає змогу не лише формувати конструкторські навички, а й активно стимулює розвиток логічного мислення дитини. Пазли сприяють розвитку таких мисленнєвих операцій, як: аналіз, синтез, індукція, дедукція, узагальнення. Як створити? За допомогою програми “learning apps”https://learningapps.org/display?v=pgx9hcgnn20https://learningapps.org/display?v=paob9b6hn20https://learningapps.org/display?v=p4bhfht6t20https://learningapps.org/13505240

Номер слайду 15

Номер слайду 16

На уроці учні, склавши пазл, називають, які вимоги з охорони праці порушено на малюнку, який вони зібрали. (санітарні норми, у кухарів відсутні ковпаки на голові, сковородку тримає без допомоги рушника, прикраси у кухоря не дозволяються, тісно розміщені кухарі (необхідно 1,2 метри на одного кухоря), що може привести до травмування).

Номер слайду 17

Хмара тегів. Хмара тегів або хмара слів – це візуальне відтворення списку слів, міток чи категорій на єдиному спільному зображенні, який успішно можна використати в навчальній роботі. За допомогою таких хмар можна візуалізувати термінологію з певної теми у більш наочний спосіб. Кольорова хмара зі слів приковує погляд до об’єкта і змушує зосередитися на конкретних понятійних категоріях. Хмара містить в собі як візуальну інформацію, так і змістовне навантаження – сам текст. Це сприяє більш ефективній роботі з інформацією. Як створити? За допомогою таких онлайн-сервісів: Word. Clouds. Worditout. My Word Art - Word. Art.com

Номер слайду 18

Можливості використання хмари слів у навчанні

Номер слайду 19

НА ЦІЙ “ХМАРІ СЛІВ” ЗАШИФРОВАНА ТЕМА НАШОГО ПРОЕКТУ

Номер слайду 20

Прочитати в «хмарі» головне питання, на яке необхідно знайти відповідь протягом уроку:“Чим відрізняються натуральні та хімічні волокна?”)

Номер слайду 21

Розподілити слова із хмари на дві групи : ІНСТРУМЕНТИ та МАТЕРІАЛИ

Номер слайду 22

Обрати блюда української народної кухні:-лозанія-борщ-вареникі-суші-піца-сало-голубці-спагетті-равлики

Номер слайду 23

Можна перетворити нудний текст (або правило) в цікаву головоломку:“На першому етапі, організаційно-підготовчому, відбувається підготовка до виконання творчої роботи та виготовлення виробу”

Номер слайду 24

Ще приклади використання:-скласти пропозиції щодо визначеної теми, «хмара» виступає в якості опорного конспекту;-скласти речення або розповідь, використовуючи якомога більше слів з хмари;-показати «хмару», складену зі слів, узятих із незнайомого тексту, і попросити здогадатися про його зміст;-написати зашифровану листівку другові;-розповісти про щось, використовуючи слова з «хмари»;-скласти характеристику образу літературного героя (явища); -зробити "хмарку" підказок до диктанту, кросвордів тощо;-повторити основні поняття теми, що вивчається і т.д.

Номер слайду 25

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравець Наталія Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
1550
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку