ДНЗ «Подільський Центр ПТО»
Методична розробка з фізичної культури
Варіативний модуль баскетбол
Мета уроку :
навчальна: закріпити та удосконалити техніку ловлі та ведення м'яча;
оздоровча: розвиток координаційних здібностей;
виховна: прививати прагнення займатись баскетболом, виховувати почуття колективізму та дружби.
Завдання уроку:
1. Розвиток спритності та стрибучості в умовах гри в «класики»
2. Удосконалення техніки ловлі та передачі м’яча.
3. Удосконалити техніку ведення м’яча та подвійного кроку.
4. Жести судді при порушенні правил гри в баскетбол.
Інвентар: м’ячі, свисток, фішки.
Викладач фізичної культури
Іщук Аліна Анатоліївна
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
||
Підготовча частина уроку 12 хв. |
|||||
1.
|
1.Шикування,рапорт,привітання.
2.Повідомлення завдань уроку.
3.Правила поведінки та техніка безпеки під час заняття фізичними вправами.
4.Вимірювання ЧСС за 15 сек
5.Зоровий анамнез.
6.Стройові вправи:
Повороти: - праворуч; - ліворуч; - кругом;
|
2 хв.
1 хв. |
Організувати учнів до уроку. Техніка безпеки на уроках баскетболу. Поклавши 2 або 3 пальці правої руки на зап'ясток лівої,притиснути пульсуючу артерію. Підрахувати ЧСС.
Норма 19 уд. за 15 сек.76 ударів за 1 хв. Огляд дітей. При відхиленні від норми зменшити навантаження.
Слідкувати за чітким виконанням команд та вправ. Повороти виконувати на п’яті та носку, руки вздовж тулуба.
|
||
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8. |
Різновиди ходьби: - звичайним кроком; - на носках, руки вгору; - на п’ятах, руки за голову; - високим кроком, руки вперед; Біг: - повільний,звичайний; - з захлестом гомілок; - приставим правим,лівим боком; - з високим піднімання стегна; - з прискоренням по діагоналі. Комплекс загально - розвиваючих вправ на місці з предметами. Перешикування:на 6, 3, на місці - РОЗПОДІЛИСЬ! 1.В.П.Стійка ніг нарізно. Нахили і повороти голови в праву в ліву сторони. 2.В.п.О.с.Праву ногу відвести назад, руки вгору прогнутися,зробити вдих; 2.Повернутися у В. П. 3. Глибокий присід,торкнутись пальцями рук підлоги – видих. 4. Повернутися у В.П. Те ж саме з відведенням назад лівої ноги. 3.В.п.стійка ніг нарізно (широка) руки на пояс. 1.Нахил тулуба з відведенням лівої руки над головою в праву сторону. 2.Те ж саме з поворотом тулуба в праву сторону, рука вперед - вправо. 3. Нахил тулуба з відведенням лівої руки над головою в праву сторону. 4.Повернутися у В.П. Те ж саме в ліву сторону. 4.В.п. стійка ніг нарізно (широка),руки за голову. 1.Півприсід – поворот тулуба в ліву сторону. В. П. Те ж саме в праву сторону. 5.В.П.О.С. 1.Упор присівши 2.Ноги відвести назад – прогнувши тулуб. 3. Упор присівши. 4.В.п.
Ходьба. Вправи на відновлення дихання: - «Тихий океан» - «Лісове повітря» Замір пульсу за 15 сек.
Спеціальні вправи для зміцнення пальців рук. 1. В.П. Стоячи на відстані 1-го або 1,5 метра від стіни. Нахилити все тіло вперед і падати до стіни,щоб зупинити падіння - виставляємо вперед руки і впираємося пальцями в стіну. Повернутися у в.п. 2.В.П. Вис на зігнутих руках утримуючись пальцями. 3. В.П. Упор лежачи стоячи на колінах. Віджимання на пальцях рук. |
1 хв.
1,5 хв.
6 хв. 4-8п.
4-8п.
8-12п.
8-12п.
8-12п.
30 сек.
10р.
10-20сек.
8-12п. |
Стежити за поставою учнів. Дотримуватись дистанції під час руху,спину тримати прямо,виконувати в спокійному темпі. Дихання повільне, дотримуватись дистанції.
Розподіл учнів.
Стежити за правильністю виконання вправ.
|
||
Основна частина уроку 30 хв. |
|||||
І
ІІ
ІІІ
ІV |
1.Розвиток спритності та стрибучості в умовах гри в «класики»
2. Удосконалення техніки ловлі та передачі м’яча. 1. Рухи м'ячем навколо шиї, тулуба, ноги. 2.В.П. Стоячи обличчям один до одного на відстані 3-4 м, учні однієї шеренги передають м’яч своїм партнерам, ті ловлять і передають м’яч зворотно на рівні грудей і стають в колону ззаді. 3.Передачі виконуються стоячому поруч, потім через одного гравця, потім будь-якому.
4.М’яч підкидається вгору - вперед і після руху до місця відскоку ловиться. 5.У парах на місці на відстані 2-3 м у момент ловіння м’яча крок ногою, стоячи позаду. Передача м’яча з наступним кроком.
3. Закріпити техніку ведення м’яча та подвійного кроку. – з місця подвійний крок без м’яча в зустрічних колонах; - ведення по дугах та ламаних лініях вправо, вліво, по «вісімці» - ведення, зупинка в два кроки, кидок в кільце; – подвійний крок, зупинка, передача м’яча наступному гравцеві з колони навпроти.
4. Жести судді при порушенні правил гри в баскетбол.
8.Повернення м’яча в типову зону.(вказати пальцем) 9.Навмисна гра ногою.(вказати пальцем на ногу) 10.М’яч за межами майданчика.(піднести пряму руку з випрямленим пальцем паралельно до бокової лінії) 11.Спірний кидок.(піднести руки з випрямленими великими пальцями) |
8 хв.
10 хв.
2 хв.
2 хв.
2 хв.
2 хв.
10 хв.
1хв.
3 хв.
4 хв.
2 хв.
2 хв. |
Повторювати цей цикл, по 3-4 підходи на кожну схему. 1.1 1.2. 1.3
Передачі виконувати чітко в руки.
Рухаючись один одному на зустріч на відстані 4-х метрів,торкнутися рукою вгорі в стрибку.
Стежити щоб учні не робили більше 2-х кроків з м’ячем в руках та здійснювали технічно правильно передачу.
1.Пробіжка (кругові руки кулаками) 2.Неправельне або подвійне ведення(рухи кулаками уверх-униз) 3.Затримка м’яча(напівоберти вперед) 4.Порушення правила 3-х сек.(випрямлена рука вперед з 3-ма розігнутими пальцями) 5.Порушення правила 5-ти сек.(показати 5 випрямлених пальців) 6.Правило 8-ми сек.(показати 8-м випрямлених пальців) 7.Порушення правила 24-х сек.(доторкнутися пальцями до плеча)
|
||
Заключна частина 3 хв. |
|||||
1. |
Шикування в одну шеренгу. Відновлення дихання. Замір пульсу за 15 сек. |
1 хв. |
Звернути увагу на відновлення пульсу. 25 уд. за 15 сек.100 уд. за 1 хв.
|
||
2. |
Підведення підсумків уроку |
1 хв. |
Відзначення кращих учнів на уроці, підбадьорення для слабо встигаючих. Виставлення оцінок. |
||
3. |
Домашнє завдання
|
30 сек. |
Теоретична підготовка. Жести судді при порушенні правил гри. |
||
4. |
Організований вихід. |
30 сек. |
Команда: «Ліворуч! Праворуч! У роздягальню кроком руш!» |
||