Виховний захід з фізичної культури на тему:
«Здоровим бути модно!»
Мета: створити атмосферу свята в грі – змаганні, виховувати любов до фізкультури та спорту, розвивати пам’ять, увагу, мислення, фантазію, кмітливість, організованість, самостійність, уміння узгоджувати інтереси, долати труднощі, зміцнювати здоров’я, розвивати спритність, швидкість, швидку реакцію, силу, координацію рухів в просторі.
Хід заходу
Вчитель:
Українці споконвіку були здоровими, сильними, міцними, що допомагало їм переносити всі негаразди і труднощі. Але силу кожна людина визначає по-своєму. Для когось – це чесні і благородні люди, здатні прийти на допомогу іншим. Але сильна людина – ще й та, у якої є сила управляти собою.
Останнім часом серед молоді з’явилося все більше залежних від шкідливих звичок. Алкоголь, куріння, наркоманія – ці слова, відомі кожному дорослому, підліткові і навіть дитині. Дуже багато людей не усвідомлюють, яку шкоду вживання цих речовин може завдати їхньому здоров’ю.
В теперішній час проблема ЗДОРОВ’Я дуже актуальна.
Ми раді бачити сьогодні приємних,спортивних,молодих людей,які віддають перевагу ЗСЖ, мають навики здорової людини,а це означає,що зможуть досягти висот в своєму житті. Це – чудово! Саме від вас залежить які пріоритети ви розставите на своєму шляху.
Сьогодні ми будемо раді бачити в святкових змаганнях,блиск ваших фізичних навиків та прояв високого інтелекту.
Кожен обирає сам: алкоголь, тютюн чи може працю.
Міру радості – ціну розплати.
Учні 3-го класу виходять в пелюстками ромашки і утворюють квітку з малюнками.
Щоб біди не знати і не хворіти:
ми проти:
Куріння – це вбивча сила!
Алкоголь – твій ворог!
Наркотики – це вічний морок!
Насилля – наслідок вживання шкідливих речовин!
Соціальні мережі – полон для молоді!
Шкідлива їжа – бомба уповільненої дії!
Щоб здоровим бути і життю радіти:
ми обираємо:
Спорт!
Танці!
Посмішку!
Правильне харчування!
Здоров’я!
Життя в щасливій сім’ї!
Здоров’я – це найкращий подарунок у житті!
Увага!Увага! Ми розпочинаємо посадку на рейс 457!
Запрошуються всі, хто обирає здоровий спосіб життя!
Ми сьогодні організували свято, що об’єднує дітей підлітків та дорослих, які мають спільну мету, бути розвиненими у фізичному і духовному відношенні, цілеспрямованими і життєрадісними людьми.
Ведуча. В нашій школі знову свято чути музику і сміх, на спортивнім святі нині, ми вітаємо усіх.
Ведучий. Обіцяєм, що не буде, ніхто нині сумувати, всіх ми кличем разом з нами участь в конкурсах узяти.
Зустрічаємо на нашому спортивному майданчику команди спортивні!
Раді бачити всіх вас – ви здорові і активні!
(вихід учасників змагань в колоні на спортивний майданчик).
Ведуча.У хлопців наших характер спортивний, вони чемпіони майбутні у нас, з ними бадьорість приходить у клас.
Ведучий.У наших дівчаток характер не гірший, вони відставати не звикли від інших.
Ведуча. Спортивний характер у всіх нас завзятий. В нашій школі весело зростати – мріють всі чемпіонами стати.
Сценка.
Учень. Ой, насмішили ! Та які вони чемпіони? Подумаєш, поїхали на змагання, виграли в когось там…Та це ж не важко! Ще й уроки прогуляли.
От мені, наприклад, спорт і не треба. Я і так живу класно. Їм досхочу, сплю вволю і не парюся. Я живу за принципом: сало – сила, спорт – могила.
Хочеш бути здоровим – їж більше сала, м’яса, булочок, пиріжечків, та й вареничків можна. А вони зі своїм спортом надоїли вже: то у спортзал приходь, то на стадіон пішли. Ага, пішов раз, хвате. Ноги боліли два тижні. Знаю я ваш спорт! Бігайте самі, а я краще посплю, здоров’я наберуся. Встану , вареничків умну – мускули самі наростуть.
Медсестра.
Ой-ой-ой! Та у нашій школі хворий з’явився! Треба терміново лікувати!
Учень. Я – хворий? Та я здоровий!
Медсестра (міряє температуру)
Зараз перевіримо.
Ого!
Так, так. Діагноз зрозумілий – лінощі.
Учень . А це лікується?
Медсестра. Так, один укол – і все!
Учень. Е, ні… Уколів я боюся! Не треба уколів! А є якийсь інший метод лікування?
Медсестра. Є. Треба спортом займатися. Ось тобі кеди, ось тобі м’яч і бігом на стадіон. Спорт - це найкращі ліки!
Вчитель. Друзі! Спортивне змагання починати пора, нумо, дружно крикнем всі: «Фізкульт - ура!»
Всі ми знаємо чудово, що розминка перед спортивним заняттям обов'язкова!
Без вагання без зупинки – починаємо розминку!
“На розминку ставай!”
Команди !Рівняйсь!Струнко!
Розподіл команд на 6,3,на місці!
Команди під музичний супровід виконують комплекс загально-розвиваючих вправ за вчителем фізичної культури.
Ведучий.
Всі швидше на старт!
Перемога чекає!
Учасників наших хай гра не злякає!
Вітаємо оплесками наші команди!
Ведуча: А зараз ми вам представимо суддів нашого спортивного свята.
1.______________________________________________________________
2.______________________________________________________________
3.______________________________________________________________
Ведуча. Та перш ніж будемо змагатись, нам потрібно представитись і привітатись.
1.Конкурс «Представлення»
Вчитель. Команди! Шикуйсь! Рівняйсь! Струнко!
Слово надається капітанам наших команд.
1.Капітан: назва команди «Живчики»
Наш девіз: Всі хто із спортом дружить – буде завжди дужий!
Ми журі, даруєм рахівнички щоб очки нарахували і про нас не забували.
2.Капітан: назва команди «Міцні горішки».
Наш девіз: Щоб міцним зробилось тіло, тренуватись треба вміло!
Ми, журі, даруєм окуляри, щоб очки нам прибавляли.
3.Капітан: назва команди «Екстримали»
Наш девіз: Спорт і туризм зміцнюють наш організм!
Ми, журурі даруємо невидимі чорні окуляри, на випадок, коли зробимо щось не вдало.
Слово журі:
Ми даруємо цей нашатир, щоб його понюхав кожен командир у кінці нашого змагання, як відчує програвання.
Ведуча. Хто уважним, чесним буде, бал команді той здобуде. А хто буде пустувати, думать іншим заважати, бал з команди буде знятий.
Оцінення буде відбуватися за 5-ти бальною системою, бали будуть виставлятися суддівською командою, сьогоднішнього спортивного свята.
Лише дружна команда, члени якої можуть слухати одне одного, своєчасно ухвалювати рішення, доброзичливо спілкуватися - завжди перемагає у змаганнях і в житті!
«Командний дух піднесем піснею» Пісня "Чарівний вагон"
1. Чарівний вагон біжить, хитається,
Швидкий потяг набирає хід.
Подорож вже наша починається,
Раді ми зустріти тут усіх.
Приспів.
Стрічкою, стрічкою наша путь стелиться
Бути здоровими хочемо завжди.
Кожному, кожному в кращеє віриться,
Про здоров'я дбатимем і ми.
2. Щоб міцним здоров'я зберегти своє
Чистоти дотримуватись слід,
Сонце, і повітря, і водичка є.
Загартовуватися ти звик.
Приспів.
Ведучий. Назву наших змагань пропонуємо оголосити нашим командам.
Естафетний-конкурс («Веселі старти»)
Опис гри: учасник біжить до позначки ,бере букву (букви лежать перевернуті вроздріб) і вертається назад. Кожній команді на фініші потрібно скласти слово з букв які в них в руках, учасники в шерензі мають стати в правильному порядку, утворивши слова)
(1 комплект літер (конкурс «Веселі старти»)
3.Естафета «Пролізти крізь тунель»
Інвентар: Обручі.
Опис гри: Напроти кожної команди стоять три помічники, що утримують вертикально обруч. Учасникам команд, потрібно пролізти крізь всі обручі,оббігши стійку і швидко повертаються в колону, передаючи естафету наступному учаснику. Виграє та команда,що швидше закінчить естафету без порушень правил.
«Біг через перешкоди»
Інвентар: Гімнастичні палиці (або звичайні дерев’яні)
Опис гри: Учасники команди розбиваються в пари,стоячи один від одного на відстані гімнастичної палиці, кожен тримаючи її кінець однією рукою. Потрібно одночасно переступити через палицю,почергово однією та іншою ногою, а потім перенести палицю над собою і знову повторювати те саме. Фініш закінчити на старті. Виграє та команда яка швидше і без порушення правил закінчить естафету.
Естафета «Павучок»
Інвентар: Гімнастичні палиці (або звичайні дерев’яні)
Опис гри: Участь беруть 4-ри учасника з команди. Двоє учасників тримають гімнастичну палицю внизу,1-учасник стає в упорі лежачи з переду,заклавши ноги на гімнастичну палицю, 2-й учасник з іншої сторони, руки в упорі з заді,а ноги на гімнастичній палиці. Рух учасників здійснюється лише на руках, а ноги утримують учасники які тримають палицю.
Потрібно рухатися так, щоб ноги не торкалися землі. Перемагає та команда яка швидше закінчить змагання без порушень правил гри.
«Влучний баскетболіст»
Інвентар: баскетбольні м’ячі, відра пластикові.
Опис гри: Один учасник стає навпроти своєї команди в обруч,що розташований на відстані 5метрів з відром у руках, для того, щоб зловити м’яч. Завдання інших, влучити м’ячем у відро,закинувши його з рук або після відскоку.
Виграє та команда яка найбільше закине м’ячів.
«Веселі стрибуни»
Опис гри: учасники команди розбиваються в пари. Стрибки виконуються один через одного. Один учасник вибігає попереду, зупиняється і схиляється вперед, або присідає, а інший перестрибує через нього спираючись на його спину, так продовжується поки не перетнуть лінію старту, передавши естафету іншим учасникам команди.
Естафета - «Будуємо піраміду»
Інвентар: (пластикові стаканчики)
Опис гри: (кожна команда отримує 1 пластиковий стаканчик на учасника. Учасники по черзі повинні добігати до місця позначки, поставити 1-н стакан розташовуючи його в піраміду і назад повернутися, передаючи естафету наступному)
Конкурс «Склади слово»
Опис гри: (на аркуші хаотично написані склади з яких необхідно скласти слово,що пов’язане з фізичною культурою)
Наприклад: ес-та-фе-та; ат-ле-ти-ка; бас-кет-бол; зма-га-ння; ве-де-ння; ме-та-ня; пе-ре-да-ча.
«Біатлон»
Опис гри: залізти в мішок, дострибати до корзини з пластиковими мми, взяти м’ячик в руки і вцілити ним у визначену ціль. Тоді бігом вернутись назад.
Виграє та команда яка швидше закінчить змагання і матиме більшу кількість влучень в ціль.
«Конкурс капітанів»
На трьох стільцях сидять капітани з зав’язаними очима. Навпроти них стоять стільці. На них знаходиться по 3 кеглі. Гравці за сигналом встають, переходять до стільців навпроти. Беруть одну кеглю і переносять її на свій стілець. Так само повертаються за другою і третьою кеглями. Виграє той, хто зробить все раніше.
Конкурс «Знайди олімпійські види спорту»
Опис гри: (аркуші паперу з назвою зимових та літніх олімпійських ігор роздати по 2-а комплекти на кожну команду. Учні мають розкласти 2 колонки 1-на з зимовими видами, а 2-га з літніми)
Естафета «Шахматист»
Інвентар: (шахматні фігури, доска)
Опис гри: навпроти кожної команди розташована шахматна доска і на ній на 1-й стороні хаотично розставлені фігури, які необхідно скласти в правильному порядку. Кожен учасник має право переставити по 3 фігури, а останній учасник 1 фігуру. Перемагає та команда,що швидше і правильно справиться з завданням.
Конкурс "Асоціація"
Учитель наводить декілька слів, а учні вгадують закодоване слово.
1. М'яч, сітка, подача, 2,24 м – (волейбол)
2. Біг, ходьба, стрибок, метання – (легка атлетика)
3. Ранкова зарядка, бадьорість, відсутність негативних звичок – здоров'я (здоровий спосіб життя).
4. Захват, татамі, асейкомі, Дзигоро Кано – ( Дзюдо)
5. Танок, координація, потрійний тулуп, лід – (фігурне катання)
6. П'єдестал, боротьба, впевненість, І-е місце – (перемога)
7. Удар, поштовх, агресія, порушення правил – (фол)
8. Булави, килим, стрічка, музика, гнучкість – (художня гімнастика)
9. Інтелект, стратегія, шах, дошка – ( шахи)
10. Страховка, витривалість, намет, карабін – (туризм)
11. Фізична здатність людини за найменший час долати коротку дистанцію – (швидкість)
12. Без якої рухової складової неможливий спортивний або народний танець – (пластика)
Естафета: «Не намочи ноги»
Опис гри: Уявіть собі, що наш спортивний майданчик затопило і всюди багато води, а вам потрібно добратися до м’яча. Щоб не замочити ноги ми маємо дощечки, одну дощечку кладемо, стаємо на неї, а іншу переставляємо. Дійшовши до м’яча беремо дощечки в руки і біжимо до своєї команди. Перемагає, та команда яка швидше та правильно виконає завдання.
Команди, готові? Почали!
Виступ групи підтримки
Пропонуємо переглянути виступ ново - створеної групи вболівальників нашої школи
" Черлідери" для підбадьорення наших учасників.
Естафета «Рятувальний пояс»
Інвентар: (шматки мотузки, стрічки, рятувальний жилет)
Опис гри: уявіть собі, що ваш капітан тоне у річці, він не вміє плавати, для цього вам потрібен шнур, чим довший, тим більше надії на врятування капітана. Шматочки мотузки які у вас є, потрібно зв’язати за 1 хв. Перемагає та команда, у якої буде шнур довший. (вимірюємо шнур).
Естафета «Не загуби м’яча »
За сигналом учителя кожен гравець повинен швидко пронести м’ячик, що лежить на тенісній ракетці (ложці), не загубивши його. Потрібно оббігти кругом стільця, не випустивши кульки і не допомагати рукою. Повернутись на своє місце і передати ракетку(ложку) з кулькою іншому. Виграє команда, яка швидше справиться із завданням.
Конкурс: «Сороканіжки складають картинку»
Опис гри: на відстані 5 м. стоїть стіл, на якому лежить порізана картинка. Учасники команд зв’язані мотузкою або ризинкою, біжать до столу,складають пазли в цілісну картинку і повертаються на лінію старту.
Яка команда швидше виконає це завдання стає переможцем.
Конкурс для вболівальників «Дихайте – не дихайте»
Викликається по одному учаснику від кожної команди, роздають по 1-й повітряній кульці. Завдання гравців надути кульку і зав’язати її. Хто швидше впорається з завданням, той принесе команді 3 бали, а решта 1бал.
Виступ учнів 3-го класу «Частушки»
1. Є один рецепт у світі –
Він усім підходить дітям :
Якщо будем спорт любити,
Зможем років сто прожитии. Ух!
2.Щоб здоровим, сильним бути,
Треба нам про сум забути.
Спортом треба всім займатись
І частіше усміхатись!
3.Усмішку частіш даруйте
І ніколи не сумуйте.
Бо усміхнена людина –
Це ж здоров`я половина.Ух!
4. Щоб було здорове тіло –
Встав і враз берись за діло,
Та зарядкою займайся
І водою умивайся.Ух!
5.Нам відомо- це чудово!
Коли ти і ми здорові.
А щоб дух здоровий мати,
Треба добрим в світі стати. Ух!
Конкурс «Кулька»
Шикування як у попередніх естафетах. Замість м’ячів дають повітряні кульки. За сигналом учасники вибігають вперед, підбиваючи рукою кульки в повітрі. Огинають стійку, повертаються на місце та передають кульки наступним гравцям. Якщо кулька впаде, її треба підняти, і з того місця продовжити біг. Якщо це правило порушується, команда отримує штрафне очко.
Конкурс «Найуважніший»
Гравці однієї команди сідають на лаву. До них виходить представник іншої. Стає спиною до лави і заплющує очі. За 10 с. гравці на лаві приймають різні пози. За сигналом ведучий повертається і старається за 10 с. запам’ятати пози дітей. Знов повертається спиною на 10 с. В цей час діти змінюють пози. Ведучий повертається і помічає, хто змінив позу. Виграє команда,представник якої помітить більше змін.
Конкурс «Швидкий стілець»
Два учасники роблять захват рук один одного “стільчик”. За сигналом 3-й застрибує на цей ”стільчик” і двоє перших, бігом переносять 3-го до стійки, яка знаходиться на відстані 15-20 метрів. Добігши до стійки опускають учасника, що переносили і взявшись втрьох за руки бігом повертаються назад.
Виграє команда, яка швидше перетнула фінішну лінію.
Підсумки змагань.
Вчитель. От і закінчились наші змагання. Давайте привітаємо бурхливими оплесками всіх учасників. Незважаючи на результат, можемо оцінити найголовніше – це те, що фізкультурні свята допомагають формувати бажання бути сильними, спритними, витривалими, стимулюють займатися спортом.
Ведуча. Поки наші судді будуть підраховувати бали, пропоную провести розважальний конкурс для наших гостей та учасників заходу. За кожну правильну відповідь учасник отримає солодкий приз.
Конкурс для гостей
1. Як зветься ранкова команда? (Підйом)
2. Який вогонь не пече? (Намальований)
3. В якому виді спорті спортсмен може підняти коня? (шахмати)
4. У чому не просвердлиш дірки? (у воді,у повітрі)
5. Чому людина оглядається? (бо на потилиці немає очей)
6. З якого посуду не їдять? (з порожнього)
7. Хто такий шаховий стрибун? (кінь)
8. Як називають змагання лицарів ?(турнір)
9.В якому виді спорту палиця у вигляді коми?(хокей)
10.Естафета не легка, чекаю команду для ривка? (старт)
11.Той хто хоче досягти фінішу, починає свій шлях з..?(старту)
12.Цей спортивний снаряд можна перетягувати на свою сторону.(канат)
13.Яка країна вперше відкрила Олімпійські ігри?(Греція)
14.Його прагнуть встановити спортсмени.(рекорд)
15.Назва майданчика на якій змагаються боксери?(ринг)
16.Існує: футбольний фрістайл, футбол, міні-футбол, болотний футбол і ... (пляжний футбол)
17.Вкажіть англійську назву слова воротар! (goalkeeper)
Вчитель. А зараз ми запрошуємо до слова суддів, які підведуть підсумки сьогоднішніх змагань.
Слово надається головному судді: ___________________________________
Оголошуються результати змагань. Переможці нагороджуються грамотами та призами.
Виступ учнів 3-го класу
Живіть щасливо і багато,
Любов до спорту збережіть.
Хай кожен день вам буде святом,
Життям упевнено ідіть!
Любов до спорту передайте
Своїм нащадкам, й кожен день
Щораз зі спорту починайте,
Неначе із дзвінких пісень.
А здоров’я щоб мати
І міцне, і багате,
Фізкультуру любіть
І у будень, і у свято.
Баскетбол, волейбол і футбол
Шанувати потрібно.
На змаганнях школу і район
Представлятимеш гідно.
Вчитель:
Шановні учні, дякую вам за активну участь. Займайтесь спортом, розвивайте свої фізичні, розумові якості, будьте здоровими сильними завжди!
Всім бажаю міцного здоров’я, удачі, наполегливості і терпіння!!!
До побачення!!! Дякуємо за увагу!!!
Пісня на мелодію Наталії Май «А я бажаю вам добра»
Одне життя, одне здоров’я
Ти пам’ятай про це завжди.
Ціни цей скарб, він даний Богом,
Щоб вберегтися від біди.
І будеш ти на світі жити
Учитись, мріять, працювать
І будеш ти в добрім здоров’ї
Хвороби й зло перемагать
Приспів
А ми бажаєм вам добра,
А ми бажаєм вам тепла,
Здоров’я завтра і сьогодні.
А ми бажаєм вам добра
Шкідливим звичкам же пора
Назавжди впасти у безодню.
Ми за здоров’я і за щастя,
Ми проти болю і біди.
Коли усі кругом здорові
то усмішкам завжди цвісти.
Давайте будем спорт любити
і з фізкультурою дружить.
Цікаво буде в світі жити
Ніхто не буде з нас хворіть.
Приспів