Методична розробка з національно-патріотичного виховання

Про матеріал
Методична розробка з національно-патріотичного виховання є формою організації роботи закладу освіти з національно-патріотичного напрямку. В даній розробці подані форми роботи та шляхи розвитку з національно-патріотичного виховання молоді.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Напрямки роботи: Національно- патріотичне виховання молодіОРЛІВЩИНСЬКА ГІМНАЗІЯПІЩАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИвул. О. Кушіля, 57, с. Орлівщина, Новомосковський район, Дніпропетровська обл., 51215,тел. (05693)52139, e-mail:orlivnvk@gmail.com, https://orliv2.klasna.com/uk/site/litsenziina-sprava.html, код ЄДРПОУ: 26368424 Тамара БОНДАРЕНКО Директор Орлівщинської гімназії

Номер слайду 2

       «Патріотизм- це, образно кажучи, сплав почуття й думки, осягнення святині- Батьківщини- не тільки розумом, ай передусім серцем. Патріотизм починається з любові до людини. ПАТРІОТИЗМ починається з колиски.» ( В. Сухомлинський)Проблема, над якою працює гімназія в системі виховної роботи: формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації. Національно- патріотичне виховання завжди було складовою загального виховного процесу підростаючого покоління, а зараз, у період війни, яку російська федерація розв’язала і веде проти України, виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення національно-патріотичного виховання дітей та молоді – формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей. У своїй роботі колектив Орлівщинської гімназії користується різними нормативними документами в тому числі і Концепцією національно-патріотичного виховання в системі освіти України, затверджену наказом Міністерства освіти і науки України від 06.06.2022 № 527 (з урахуванням змін відповідно до наказу МОН від 23.06.2022 № 586), активно долучаючи до заходів патріотичного спрямування дітей і молодь.

Номер слайду 3

Основні напрями роботи з патріотичного виховання учнів гімназії: Формування патріотизму, Формування відповідальності за долю соціальної нації, держави. активності. Формування поваги до Сприяння розвитку фізичного,Конституції та державних психічного та духовного символів України. здоров’я. Збереження і продовження Формування національної українських свідомості, людської гідності, культурно- історичних любові до рідної землі, традицій. родини, народу. Виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії

Номер слайду 4

Основні шляхи забезпечення патріотичного виховання у гімназії: Проєкт:«З любов’ю в серці і з вірою в душі»Волонтерська діяльність колективу навчального закладу почалася з 2014 року, а з 24 лютого 2022 року перейшла в довготривалий проєкт «З любов’ю в серці і з вірою в душі». Ця конкретна практична діяльність, на прикладі участі в ній батьків, вчителів, учнів гімназії, сприяє встановленню соціальних зв’язків, формуванню у дітей прагнення до відповідальної патріотичної поведінки, моральних і духовних якостей, світогляду справжнього громадянина України. В межах проєкту були проведені такі загальношкільні заходи:-акція «Діти хочуть миру!» (До міжнародного Дня Миру!)-акція «З Днем захисників і захисниць України»- акція «Зігрій воїна»- акція «Тканина для маскувальних сіток»- акція «Подаруй воїну свято!» ( до Дня Святого Миколая)- акція «З вдячністю і шаною» ( до Дня Збройних сил України)- акція «Дякуємо ЗСУ за Різдво» - акція «Подаруй валентинку ЗСУ»

Номер слайду 5

Проєкт:«З любов’ю в серці і з вірою в душі»акція «Подаруй воїну Великдень»акція « Обереги для захисників»Реалії сьогодення визначили новий напрям волонтерської роботи – психологічна та моральна підтримка воїнів Збройних сил України, допомога родинам і дітям, що вимушені покинути свої домівки. В межах цього проєкту за 2022-2023 навчальний рік учнями, батьками та вчителями було зібрано та передано до медичних закладів м. Дніпра, м. Новомосковська багато коробок з солодощами( печивом, цукерками), чаєм, кавою, засобами особистої гігієни, банки з консервацією. У кожну коробку з смаколиками були покладені листи, малюнки, поробки від батьків, вчителів і наших дітей!

Номер слайду 6

Формуванню патріотичних почуттів учнівської молоді сприяє участь у загальношкільних, територіальних, обласних та Всеукраїнських конкурсах та акціях, в яких учні гімназії займали призові місця і були нагороджені грамотами і подяками за участь:- XІІІ міжнародний мовно- літературний конкурс учнівської та студентської молоді Імені Тараса Шевченка- ІІІ місце у територіальному етапі ( учениця 5 класу Мубаракшина Олександра, вчитель укр.мови та літератури- Рак Олена Анатоліївна)- Всеукраїнський конкурс на написання есе « Війна за свій шлях» (дитячий погляд) – ІІІ місце - (учень 5 класу Бізбіз Вячеслав, вчитель Рак Олена Анатоліївна); ІІ місце – (учениця 7 класу Резніченко Олександра, вчитель Михалєва Тетяна Павлівна); ІІІ місце – ( учень 9 класу Рак Кирило, вчитель Михалєва Тетяна Павлівна);- Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика- ІІ місце у територіальному етапі (учениця 7 класу Резніченко Олександра, вчитель Михалєва Тетяна Павлівна);-Обласна акція пам’яті жертв Голодомору #Голодомор. Немовчи. Говори#Кіноцентр Веснянка – вчителі, учні та вихованці дошкільної групи «Калинонька» приєдналися до цієї акції і згадали імена наших односельців, які трагічно загинули в ті страшні роки.

Номер слайду 7

- Обласний конкурс малюнку поштової марки « Збройні сили України: Разом до Перемоги!» - І місце ( вихованка дошкільної групи «Калинонька» Чернушенко Мар’яна, вихователь Морковкіна Олена Михайлівна);- Всеукраїнський фестиваль мистецтв «Військові обереги від Святого Миколая» - диплом учасника( учениця 9 класу Сивокобильська Вероніка, керівник Дащенко Ніна Миколаївна);- Всеукраїнський двотуровий конкурс образотворчого, декоративно- ужиткового та сучасного мистецтва « ЛІГА ТАЛАНТІВ» ART – диплом лауреата І ступеня (вихованка дошкільної групи «Калинонька» Єрмоленко Аліса, вихователь Морковкіна Олена Михайлівна);- Всеукраїнський конкурс дитячо- юнацької творчості, присвяченого пам’яті Марії Приймаченко «Чарівний світ українського мистецтва»- диплом І ступеня( вихованка дошкільної групи «Калинонька» Чернушенко Мар’яна, вихователь Морковкіна Олена Михайлівна);

Номер слайду 8

- Всеукраїнський творчий марафон – найбільший колаж із дитячих малюнків в Європі «Рік Незламності» . З 5500 дитячих малюнків з усієї країни був створений найбільший колаж в Європі- карта України. Чудові роботи наших талановитих дітей, вихованки дошкільної групи Чернушенко Мар’яни та учениць 5 класу Лісогор Уляни та Форостяної Валерії та учениці 9 класу Ліпської Аріни, знайшли достойне місце у цьому грандіозному проєкті ( керівники- вихователь дошкільної групи Морковкіна Олена Михайлівна, класні керівники 5 та 9 класів- Рак Олена Анатоліївна та Дащенко Ніна Миколаївна). Від організаторів заходу всі нагороджені дипломами і подяками.- Міжнародний екологічний конкурс екологовалеологічної спрямованості «Душа села» (обласний етап)- ІІ місце у номінації «Екологічна сумка з мотивами сільських краєвидів» зайняли учениця 2 та учень 4 класу Петрови Вікторія та Владислав ( керівники – вчителі початкових класів Литвищенко Любов Григорівна та Синицька Валентина Олексіївна) - Обласний конкурс юних літераторів, художників, композиторів «Собори наших душ» (територіальний етап): керівник – вчитель образотворчого навчання Мініна Наталія Сергіївна; І місце – Мініна Марія, учениця 7 класу (графіка, робота « Не бував ти у наших краях»), ІІ місце- Мініна Марія, учениця 7 класу (живопис, робота «Ти у мене одна- єдина»),ІІ місце- Фещенко олеся, учениця 9 класу (графіка, робота «Україна буде вічно жити»),ІІІ місце- Кравченко Катерина, учениця 6 класу (графіка, робота « Молитва за Україну»)

Номер слайду 9

- ІІ обласний відкритий патріотичний дослідницький проєкт «Збережи свою ідентичність» - Challenge до Дня народження Тараса Шевченка «Парад піктограм». За участь у заході дипломами нагороджені учні гімназії: Форостяна Валерія(5 клас); Шевко Вероніка,Цимбалюк Катерина,Полоса Аріанна, Положенко Мирослава- учениці 6 класу та Рак Кирило ( 9 клас). Керівник- вчитель української мови та літератури Рак Олена Анатоліївна.- Всеукраїнський бліц- конкурс «Український орнамент Перемоги» (відтворення українського орнаменту Перемоги на основі традицій,сакральних символів краю) І місце- за роботу «Кисет з вишивкою «Спаси і Сохрани» отримала учениця 9 класу Фещенко Олеся (керівники – вчителі Солодовник Людмила Карпівнпа та Дащенко Ніна Миколаївна) - Всеукраїнський творчий конкурс «Мій Шевченко» . Учні 2,5,6 класів- Лісогор Уляна, Бізбіз Вячеслав, Рудяк Ілля, Назар та Аліса, Цимбалюк Катерина нагороджені дипломами за І,ІІ та ІІІ місця у жанрі художнє читання. Керівник- вчитель української мови та літератури Рак Олена Анатоліївна.

Номер слайду 10

Конкурс читців поезії до Дня народження нашої видатної сучасниці Ліни Костенко. Подяками за участь у заході нагороджені учні 5 та 9 класів- Бізбіз Вячеслав, Мубаракшина Олександра та Рак Кирило. Керівник- вчитель української мови та літератури- Рак Олена Анатоліївна . Всеукраїнський тиждень дитячого читання ( шкільний етап). Проводячи такі заходи, вчителі виховують у дітей через художнє слово почуття любові до рідної країни, до рідної мови, до народних звичаїв та традицій. Нація, яка читає – непереможна! Всі учасники нагороджені грамотами «Кращий читач». Обласний інтелектуальний марафон «Обираємо майбутнє разом». Мета- виявлення та підтримка обдарованих дітей, збереження й розвиток інтелектуального потенціалу учнівської молоді Дніпропетровщини, бо це майбутнє нашої України. Учні 9 класу – Господинько Ангеліна, Кравченко Богдан, Ліпська Аріна, Сивокобильська Вероніка, Суховій Марія,Фещенко Олеся та Щербина Захар нагороджені сертифікатами від Департаменту освіти і науки ДОДА , а 6 учнів з них потрапили до списку учасників марафону, які отримали право першочергового зарахування до одного із 11 комунальних закладів загальної середньої освіти ДОР.

Номер слайду 11

- І Всеукраїнський конкурс дитячо-юнацької творчості, присвяченого пам’яті Т. Г. Шевченка « Думи мої, думи мої». Мета конкурсу-  сприяти творчому розвитку дітей навіть у такі буремні часи, а також заохотити юних митців пам'ятати та поважати українську творчу спадщину.  Дипломами переможця І місце ( номінація- читання віршів поета) нагороджені вихованки дошкільної групи «Калинонька»- Чернушенко Мар’на та Єгорови Вероніка і Анна ( вихователь Морковкіна Олена Михайлівна)- Всеукраїнський конкурс з писанкарства «Великодні писанки». Дипломом учасника були нагороджені учні 9 класу за роботу «Чарівна мелодія Великодня» (керівник – вчитель Дащенко Ніна Миколаївна)- обласний флешмоб «Ми завжди будемо пам’ятати…» до першої річниці початку визволення українських земель від рашистських загарбників. Учні 9 класу на сторінці ДВ МАН у фейсбуці розмістили постер про учасників волонтерського центру ГО Екотайм рідного села Орлівщина.- Всеукраїнський природоохоронний конкурс «Годівничка» ( обласний етап). Мета конкурсу- виховання ціннісного ставлення до біорізноманіття, проведення широкої просвітницької роботи та практичних дій з охорони та збереження орнітофауни України. ІІ місце – вихованці дошкільної групи «Калинонька» та шкільної агітбригади «Дивосвіт» ( керівники- вихователь Морковкіна Олена Михайлівна та вчитель біології Дащенко Ніна Миколаївна)

Номер слайду 12

- Всеукраїнська акція «Писанкове дерево Перемоги». Мета акції- формування національної свідомості, відновлення історичної справедливості, практичного вивчення великого матеріального спадку українського народу. Подяками за творчу активність у творенні художньо- декоративних виробів під форму яйце були нагороджені учениця 7 класу Мініна Марія та учениця 9 класу Ліпська Аріна (керівник – педагог- організатор Дащенко Ніна Миколаївна та вчитель образотворчого мистецтва Мініна Наталія Сергіївна) Обласний конкурс фоторобіт «Я, родина, Україна» . Мета конкурсу- активізація художньо- естетичного та національно- патріотичного виховання, стимулювання творчого, інтелектуального, духовного розвитку. Присвячений Міжнародному дню сім’ї.І місце- фото сім’ї вихованки дошкільної групи «Калинонька» Головко Марії ІІІ місце – фото сім’ї учениці 4 класу Сови Богдани .- XXVІІІ Всеукраїнський відкритий фестиваль дитячої та юнацької творчості, присвячений Всесвітньому Дню Землі «Земля для нас та для нащадків. Партнерство заради сталого розвитку» Мета фестивалю- формування у дітей та молоді громадських цінностей та соціальної компетентності, підтримки обдарованих дітей та молоді, відповідальності, взаємодію та співпрацю задля вирішення спільних проблем відновлення України та сталого розвитку планети Земля. Сертифікатом за участь в номінації Образотворче мистецтво нагороджена учениця 9 класу Ліпська Аріна.-

Номер слайду 13

-Всеукраїнський багатожанровий дистанційний сучасний фотоконкурс «Моя Вишиванка» Мета – зберегти споконвічні народні традиції та цінностей , створення та носіння етнічного вишитого одягу. І місце – фото вихованки дошкільної групи «Калинонька» Головко Марії (керівник- вихователь Морковкіна Олена Михайлівна)- Загальношкільний фото флешмоб «День Вишиванки» Мета- популярізація вишитого етнічного одягу та вшанування українських традицій.І

Номер слайду 14

- Всеукраїнський творчий конкурс «До Дня захисту дітей» . Мета- виявлення і розкриття талантів, виховання любові до української культури та мистецтва. І місце- дипломом нагороджуються вихованці дошкільної групи «Калинонька» за перемогу у жанрі- декоративно-ужиткове мистецтво- робота «Дерево життя» - Всеукраїнський онлайн- челендж #МІЙОБОВ'ЯЗОК - до Дня Конституції України Мета челенджу – не тільки згадати конституційні права, які гарантує громадянам Основний Закон, але і дати чітке розуміння своїх обов’язків.- Challenge шани “Квіти нашої пам`яті ” від КЗПО "Центр позашкільної освіти" ДОР до Дня скорботи і вшанування пам'яті жертв війни в Україні в рамках ІІ обласного відкритого навчально- виховного проєкту "Моє патріотичне літо » Тема- вчити учнів шанувати пам’ять загиблих захисників України.

Номер слайду 15

Краєзнавчий музей при Орлівщинській гімназії був відкритий 01 вересня 2009 року згідно наказу по школі № 98-з від 29 серпня 2009 року. Зареєстрований обласним департаментом освіти і науки в Дніпропетровській області, як музей при закладі освіти в 2009 році. Мета і завдання музею — сприяти формуванню в учнів патріотизму, розширенню їхнього світогляду і вихованню пізнавальних інтересів і здібностей, розвитку суспільно-політичної активності, виробленню практичних навичок пошуково-дослідницької роботи, вдосконаленню навчально-виховного процесу. Організатор і керівник музею – вчитель історії Резниченко Олег Володимирович. Фото народознавчої експозиції музею:

Номер слайду 16

-Всеукраїнський благодійний соціальний освітній проєкт «Квіти для школи» Мета ініціативи – перетворити подвір’я закладів освіти на квітучі парки, де учнівство буде вивчати, досліджувати природні явища та відновлюватимуть своє ментальне здоровʼя. Восени 2022 року БФ "Флоріум Фундація" створив проект допомоги дітям України під назвою Flowers4 School. За допомогою Нідерландських меценатів було зібрано 5 млн цибулин квітів , які були успішно надіслані в 10082 школи України.- За ініціативи учнів і батьків 9 класу(випускників 2023 ) і класного керівника Дащенко Ніни Миколаївни у гімназії була започаткована Акція « Трояндова алея Перемоги» . Мета акції - пам’ятати про тих хто захищав та захищає нашу Україну і наближає Перемогу.

Номер слайду 17

13 березня 2023 року у Орлівщинській гімназії відбулося урочисте відкриття меморіальної дошки на честь випускника нашої школи, учасника антитерористичної операції з 2013 року по 2018 рік в зоні бойових дій на території Донецької, Луганської областях: м. Слав’янськ, м. Попасне ЛІСНЯКА ВЛАДИСЛАВА ЮРІЙОВИЧА. Владислав був нагороджений відзнакою Президента України за участь у антитерористичній операції та нагрудним знаком «Ветеран війни». З 24 лютого приймав безпосередню участь в обороні міста Маріуполь Донецької області проти збройної агресії Російської Федерації, де 13 березня 2022 року під час виконання бойового завдання , прикриваючи відхід свого батальйону на вході у місто Маріуполь героїчно загинув в наслідок мінометного обстрілу противника. Найголовніше наше завдання- зберегти пам’ять про подвиги наших земляків та допомогти кожному , хто постраждав від цього лиха.

Номер слайду 18

Школа дійсно відіграє надзвичайно велику роль у формуванні дітей свідомим українцями і вихованні справжніх . Починаючи з дошкільного віку, дітям прищеплюється любов до рідної мови, культури, природи, рідного краю і України. Педагогічний колектив нашої гімназії у співдружності з батьками ставить виховну систему національно- патріотичного виховання пріоритетним напрямком роботи закладу. Тільки систематична робота у вихованні національної особистості може допомогти підростаючому поколінню бути гідними носити звання громадянина, патріота України. Ми вчимо дітей тому, що патріоти не ті, хто говорить красиві слова про Україну, а хто готовий долати перешкоди за краще майбутнє своєї держави на прикладі власного досвіду, досвіду з життя батьків, випускників гімназії.

pptx
Додано
18 березня
Переглядів
308
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку