МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
ЧОРТКІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ
Викладач : Кутрик І.П.
Чортків 2014
Розглянуто і схвалено на засіданні циклової комісії викладачів фізичного виховання (протокол №5 від 18.12.2013р).
ТЕМА: Гімнастика.
ЗАВДАННЯ
ВИХОВНА МЕТА
ТИП ЗАНЯТТЯ: навчально-тренувальне.
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: гімнастичний зал коледжу.
ОБЛАДНАННЯ: гімнастичні бруси, гімнастичні мати, гімнастичний килим, перекладина, шведська стінка.
ЧАС ЗАНЯТТЯ: 85 хв.
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно - методичні вказівки |
|
І. Підготовча частина заняття (25-30хв) |
||||
1. |
Шикування, перевірка наявності студентів на занятті, повідомлення завдань заняття. Правила техніки безпеки. |
5 хв
|
Студенти вишикувані в одну шеренгу. Метод слова.
|
|
2. |
Підрахунок ЧСС в стані спокою |
за 10 с |
Аналіз показників Звернути увагу на студентів в яких ЧСС більше 90 уд./ хв. |
|
3.
|
Стройові вправи: а) на місці повороти направо, наліво, кругом. б) в русі перешикування з однієї шеренги в дві, з однієї колони в колону по два. |
2 хв |
Слухати уважно підрахунок і чітко виконувати команди
|
|
|
||||
4. |
Різновиди ходьби:
|
8 – 12 с кожна вправа |
Дистанція 2 м, руки прямі; лікті розведені; руки за спиною; спина пряма. |
|
Загально-розвиваючі вправи в русі |
||||
5. |
В.п.- руки вниз. 1 – руки до плечей; 2 – на носках, руки вгору; 3 – руки до плечей; 4 – в.п. |
3-4р. |
Стежити за чіткістю виконання вправ |
|
6. |
В.п.- права рука вгору. 1-2 – пружні відведення прямих рук назад; 3-4 – теж, із зміною положення рук. |
3-4р. |
Руки прямі |
|
7. |
В.п.- руки до плечей. 1-4 – колові рухи руками вперед; 5-8 – теж, назад. |
3-4р. |
Під час колових рухів назад звести лопатки |
|
8. |
В.п. руки в “замок”. 1-3 – пружні відведення рук вгору-назад; 4 – в.п. |
3-4р. |
Відведення рук на кожен крок |
|
9.
10. |
Біг:
Стрибки:
|
200 м 15 м 15 м 15 м
15 м 15 м 15 м
15 м 15 м 15 м 15 м |
Дистанція 3 м;
частота максимальна; акцентувати увагу на поштовху вгору; стопи пружні, носочки відтягнуті; руки в сторони. спина пряма;
акцентувати увагу на вистрибуванні вперед вгору; швидкість максимальна |
|
11. |
Підрахунок ЧСС |
1 хв |
Звернути увагу на студентів у яких ЧСС більше 140 уд./ хв. |
|
Загально-розвиваючі вправи на місці |
||||
12. |
В.п – основна стійка. Нахили голови: 1 – вперед; 2 – назад; 3 – вправо; 4 – вліво. |
4 р. |
У повільному темпі.
|
|
13. |
В.п. – ноги нарізно, руки вгору. 1-4 – колові рухи руками вправо; 5-8 – теж, вліво. 1- крок правою, вперед, 2-в.п. 3-лівою, 4-в.п. |
4 р. |
|
|
14. |
В.п. – ноги нарізно, руки зігнуті перед грудьми. 1-2 – відведення зігнутих рук назад; 3-4 – відведення прямих рук в сторони. 1-2 нахил в праву сторону, 3-4 в ліву. |
4 р. |
Руки не опускати. |
|
15. |
В.п. – ноги нарізно, руки за спиною. Нахили тулуба: 1 – вперед; 2 – назад; 3 – вправо; 4 – вліво. |
4 р. |
Ноги прямі. |
|
16. |
В.п. – ноги нарізно, руки в сторони, нахил вперед. 1 – права рука до лівої ноги; 2 – ліва рука до правої ноги; 3-4 – теж. |
4 р. |
Руки тримати чітко в сторони, ноги прямі. |
|
17. |
В.п. – ноги нарізно, руки вперед - в сторони. 1 – мах правої до лівої руки; 2 – мах лівої до правої руки; 3-4 – теж. |
4 р. |
Ноги прямі. |
|
18. |
В.п. – сід на правій, руки за головою, 1-2- перенесення ваги тіла в положення сід на лівій, 3-4-сід на правій. |
4 р. |
Спина під час перенесення пряма, ЗЦМ- переносити на мінімальній висоті від підлоги. |
|
19. |
В.п – основна стійка. 1 – упор присівши; 2 – упор лежачи; 3 – упор присівши; 4 – в.п. |
4 р. |
|
|
20. |
В.п. – ноги нарізно. 1 - стрибком руки в сторони; 2 – в.п.; 3 - стрибком руки вгору; 4 – в.п. |
4 р. |
Акцентувати увагу на правильність виконання вправи. |
|
ІІ. Основна частина заняття (45-50хв) |
||||
1. |
Повторення техніки виконання акробатичних елементів. а) виконання елементів акробатичної комбінації; перекид вперед |
18-20хв
|
Індивідуальний спосіб виконання Аналіз техніки виконання. Слідкувати за правильною постановкою рук та групуванням |
|
|
перекид назад |
|
Максимальне відштовхування руками
|
|
|
|
|
З положення упору присівши поставити голову попереду рук (голова і дві руки утворюють рівнобічний трикутник) і поштовхом приймають положення стійки на голові і рук. |
|
|
переворот в сторону
|
|
||
|
б) виконання комбінації вправ з акробатики в цілому: два перекиди в перед, два перекиди назад, упор лежачи, стрибком - упор присівши одна нога в сторону, два кола однією, стійка на голові, рівновага на одній, переворот в сторону. |
|
Виконувати вправи біля дзеркала для контролю положення
|
|
2. |
Удосконалення техніки виконання комбінації вправ на паралельних брусах. |
18-20хв
|
Страхування та взаємодопомога
|
|
Стійка на плечах
Допомога та страхування Підйом махом вперед
Зіскок махом назад |
||||
Розвиток фізичних якостей методом колового тренування. |
||||
1. |
Шикування студентів в одну шеренгу, розподіл їх на відділення. |
30с. |
Пояснення завдань на кожній станції і порядок зміни місць занять (за годин. стріл.) |
|
2. |
Виконання завдань на станціях: |
10-12хв. |
Потоковий метод виконання. Слідкувати за дотриманням правил техніки безпеки на всіх станціях, правильністю виконання вправ та часом. |
|
|
1 станція: В.п. – лежачи на спині, руки вгору. 1-піднявши тулуб та ноги вгору, торкнутись руками до ніг; 2-в.п. |
10 р |
Ноги в колінах не згинати.
|
|
|
||||
|
2 станція: В.п. – лежачи на животі, руки за голову. Піднімання і опускання тулуба.
|
15 р |
Необхідно прогинатись у поперековому відділі. |
|
|
3 станція: В.п. – лежачи на спині, руки за голову, ноги зігнуті в колінах. Піднімання тулуба в сід. |
25 р |
Партнер тримає ноги.
|
|
|
4 станція: В.п. – стоячи боком до гімнастичної стінки, рукою взятися за рейку на рівні пояса. Присідання на правій нозі, ліва вперед. Потім теж саме на лівій. |
8 р |
При потребі допомагати рукою. |
|
|
5 станція: Стрибки через скакалку на місці, відштовхуючись двома ногами. |
50 р |
||
|
6 станція: В.п. – упор на брусах. Згинання і розгинання рук в упорі на брусах. |
8 р |
||
|
7 станція: В.п. – вис на перекладині. Підтягування на перекладині. |
6 р |
Ноги прямі |
|
ІІІ. Заключна частина (10 хв) |
||||
1 |
Вправи на розслаблення та відновлення дихання. |
1 хв |
Повільна ходьба з диханням |
|
2 |
Підрахунок ЧСС |
1 хв |
Аналіз показників |
|
3 |
Шикування та підведення підсумків заняття. Оцінювання студентів. |
5 хв |
Мотивація оцінок |
|
4 |
Домашнє завдання:
|
1 хв |
Відпочинок між підходами 30-40с |
|