Методична розробка "Застосування інтернет-ресурсів на уроках англійської мови"

Про матеріал
Методична розробка присвячена використанню на уроці інтернет-ресурсів, які забезпечують оволодіння іноземною мовою в єдності з культурою її носіїв, а також значною мірою полегшують роботу викладача і підвищують ефективність навчання. Показано роль інтернет-ресурсів у підвищенні інтересу учнів до навчання. Матеріали різноманітних сайтів можна використовувати у підготовці викладача до уроків, що робить їх більш наочними, живими, цікавими. Адресовано викладачам іноземної мови.
Перегляд файлу

E:\ФОНЫ ДЛЯ ПРЕЗЕНТАЦИЙ\Рамки с узором\4af9bdd48e22.png 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

на тему

Застосування Інтернет-ресурсів

C:\Users\Home\Desktop\2-22-.jpgна уроках англійської мови

 

 

 

Розробила

викладач англійської мови

Мартиненко Аліна Іванівна

 

 

Полтава

 

 

Зміст

1. Вступ           4

2. Впровадження Інтернет – ресурсів на уроках англійської мови   5

2.1. Роль та місце Інтернет - ресурсів у процесі навчання    5

2.2. Навчальні Інтернет – ресурси        8

2.3. Сайти для удосконалення знань учнів з англійської мови          11

Висновки           18

Список використаних джерел        19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Вступ

У сучасному житті знання іноземних мов не тільки дозволяє людині почувати себе більш успішною, але й руйнує кордони та робить навколишній світ цікавішим. Тепер не обов’язково бути поліглотом і володіти безліччю мов, щоб комфортно пересуватися світом і не відчувати незручностей у спілкуванні. Достатньо знати одну-єдину мову – англійську, і це відкриє перед вами широкі перспективи.

Можливості використання Інтернет - ресурсів величезні. Всесвітня мережа Інтернет створює умови для одержання будь-якої необхідної учням і викладачам інформації. Інтернет - ресурси надають унікальну можливість учням вступати в живий діалог з реальним партнером (носієм мови), удосконалювати навички аудіювання , вміння монологічного і діалогічного мовлення, розвивати такі комунікативні навички, як уміння вести бесіду, лаконічно викладати свою думку.

Сучасне суспільство ставить високі вимоги до освіти щодо загального розвитку учнів та ефективності засвоєння навчального матеріалу. За короткий проміжок часу необхідно навчити учня отримувати, переробляти, оцінювати та використовувати в практичній діяльності великий обсяг інформації. Важливим завданням є організація процесу навчання таким чином, щоб учень активно, з цікавістю, та захопленням працював на уроці. Учень має бачити результат навчальної діяльності, щоб самостійно його оцінити. У вирішенні цього не простого завдання може допомогти поєднання не традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому ж числі і комп’ютерних з використанням ресурсів Інтернет. Використання комп’ютера на уроці дозволяє зробити процес навчання мобільним, диференційованим, індивідуальним та інтерактивним. Сучасний комп’ютер поєднує в собі всі можливості відеомагнітофона, телевізора, книги телефона і є універсальним інструментом, який здатний моделювати різні мовні ситуації Використання комп’ютера дає можливість викладачу краще оцінити можливості та знання учнів, спонукає до пошуку нових, нетрадиційних форм та методів навчання, дає простір для педагогічної творчості. Комп`ютер не замінює викладача, а лише доповнює його. Він є лише інструментом. Інтернет створює унікальну можливість користування автентичними текстами, прослуховування аудіо-текстів і спілкування з носіями іноземної мови, тобто створює природне іншомовне комунікативне середовище. Поява Інтернету в системі освіти стимулює бажання вчитися, розширює зону індивідуальної активності кожного учня, збільшує швидкість подачі якісного матеріалу в межах одного уроку. Інтернет-технології стають невід’ємною частиною загальної інформаційної культури викладача та учнів. Проте викладачу важливо знати, для яких дидактичних цілей він може застосовувати сучасні Інтернет-технології, як саме вони допоможуть збагатити та урізноманітнити процес навчання, який новий педагогічний досвід можна при цьому отримати.

Сучасний Інтернет пропонує багато ресурсів, для використання в освітніх цілях: це уроки в режимі online, ресурси для викладачів, ресурси для учнів, проекти online, Webquests.

2. Впровадження Інтернет – ресурсів на уроках англійської мови

На сьогоднішній день викладач іноземної мови повинен уміти добре орієнтуватися у величезній кількості Інтернет-ресурсів, які забезпечують оволодіння іноземною мовою в єдності з культурою її носіїв, а також значною мірою полегшують роботу викладача і підвищують ефективність навчання.

2.1. Роль та місце Інтернет - ресурсів у процесі навчання

Найпростіше використання Інтернету - це використання його як джерела додаткових матеріалів для викладача та учня. Це величезна довідково-інформаційна система, яка може бути використана для вивчення мови. Матеріали можуть бути роздруковані і використані під час традиційного заняття. У цьому випадку використовується лише незначна частина можливостей мережі. Але навіть за такого використання вивчення іноземної мови змінюється: користувач Інтернету отримує актуальну і автентичну інформацію.

Як показує досвід, іноземна мова - сприятливе поле формування та розвитку особистості дитини. Вивчаючи іноземну мову ми розвиваємо  інтелект, уяву, увагу, спостережливість, мовленнєві здібності та креативність.

З використанням новітніх розробок в області навчання іноземним мовам, заснованих на використанні технології мультимедіа, процес навчання перейшов на якісно новий рівень - тепер можна з упевненістю сказати, що навіть в умовах штучного спілкування, можна змоделювати ситуації реальної, природної комунікації. Слід виділити кілька переваг використання комп'ютерних технологій у навчанні англійської мови:

  • створення сприятливого психологічного клімату, підвищення мотивації
    вивчення англійської мови;
  • методичні особливості комп'ютерного навчання: велика ступінь інтерактивності навчання;
  • можливість самостійно вибирати рівень завдань, (індивідуальне навчання).

Технічні переваги навчання англійської мови за допомогою комп'ютера:

  • можливість здійснювати технічний переклад;
  • використовувати програми перевірки граматики та орфографії;
  • використання мультимедіа, інтерактивного відео у навчанні усного мовлення;
  • підвищення професійного рівня викладачів.

Одним із компонентів підвищення мотивації, і як наслідок активізації пізнавальної діяльності учнів є використання Інтернету. Інтернет природно вписується в життя учнів і є одним з найефективніших засобів, що допомагають значно урізноманітнити процес навчання. Передовий педагогічний досвід засвідчує, що кожне заняття з використанням Інтернет- ресурсів викликає емоційний підйом. Навіть учні, що відстають від інших, з радістю спілкуються з комп’ютером, а, наприклад поганий результат тестування чи спілкування on-line, внаслідок прогалин у знаннях, спонукає звернутися по допомогу до викладача або самостійно здобути ці знання.

Можливості використання Інтернету на уроках англійської мови надзвичайно великі. Глобальна мережа Інтернет створює умови для учнів та викладачів для отримання будь-якої інформації з різних частин світу:

  • країнознавчий матеріал;
  • новини з життя молоді й країн; відомих людей усього світу;
  • доступ до статей, газет, журналів, книг, аудіо - та відеоматеріалів різного характеру.

На уроках англійської мови Інтернет-ресурси можуть бути використані:

  • для включення матеріалів мережі в зміст уроку (інтегрувати їх у програму навчання);
  • для самостійного пошуку інформації учнями в рамках роботи над проєктом;
  • для самостійного поглиблення вивчення іноземної мови;
  • для ліквідації прогалин у знаннях, уміннях і навичках;
  • для систематичного вивчення певного курсу іноземної мови дистанційно під керівництвом викладача;
  • для самостійної підготовки до складання ЗНО.

Все це, цілком очевидно, різні цілі, проте, об'єднані єдиною метою навчання - формування іншомовної комунікативної компетенції.

Можливі варіанти організації роботи:

  • добірка автентичних матеріалів для читання на уроці з теми, що вивчається.

Особливо цінним тут може стати Інтернет тоді, коли необхідно:

  • організувати роботу з формування навичок читання преси;
  • відбір і адаптація в навчальних цілях різних аудіоматеріалів (мова політичних державних та інших діячів, цікаві виступи з різних тем носіїв мови з найрізноманітніших питань);
  • проведення усних обговорень, отриманих електронною поштою;
  • проведення в групах обговорення, дискусії з тієї чи іншої проблемної інформації, отриманої з ресурсів мережі Інтернет, а потім організація загальної дискусії всієї групи;
  • проведення лінгвістичного аналізу певних повідомлень, усних або письмових висловлювань носіїв мови, що містять фразеологізми, реалії, ідіоми, прислів'я, приказки, неологізми, що відбивають специфіку функціонування досліджуваної мови в культурі народу;
  • використання художніх творів авторів країни, мова якої вивчається, отриманих у віртуальних бібліотеках;
  • використання матеріалів електронних граматичних довідників, запропонованих в них вправ, а також електронних словників, довідників країнознавчого характеру, наявних у відкритому доступі для включення їх в урок.

Таким чином, використовуючи інформаційні ресурси Інтернету, можна, інтегруючи їх у навчальний процес за умови відповідної методичної інтерпретації, більш ефективно вирішувати цілий ряд дидактичних завдань на уроці:

  • формувати навички та вміння читання, використовуючи матеріали різного ступеня складності;
  •  удосконалювати вміння аудіювання на основі автентичних звукових текстів мережі Інтернет;
  • удосконалювати вміння монологічного і діалогічного висловлювання на основі проблемного обговорення представлених викладачем або учнями матеріалів мережі Інтернет;
  • удосконалювати вміння писемного мовлення, залучаючи учнів до листування по електронній пошті з носіями іноземної мови;
  • поповнювати свій словниковий запас (активний і пасивний) лексикою сучасної іноземної мови;
  • знайомитися з культурознавчими знаннями, що включають в себе мовний етикет, особливості мовної поведінки різних народів в умовах спілкування, особливості культури, традицій країни, мова якої вивчається;
  • формувати стійку мотивацію іншомовної діяльності учнів на уроці на основі систематичного використання «живого» матеріалу, обговорення «гарячих» проблем, що цікавлять учнів.

Крім того, на уроках англійської мови використовуючи Інтернет можна вирішити ряд завдань:

  • формувати навички та вміння читати;
  • удосконалювати вміння письмового мовлення; поповнювати словниковий запас учнів;
  • формувати стійку мотивацію до вивчення іноземної мови.

Інтернет- технології дають можливість розширити кругозір учнів та підтримувати стосунки з однолітками в англомовних країнах. Учні можуть брати участь у тестуванні, вікторинах, конкурсах, олімпіадах, відео-конференціях і т.д

2.2. Навчальні Інтернет - ресурси

До начальних інтернет- ресурсів відносять: subject sampler, multimedia scrapbook, treasurehunt, webquest.

Ці терміни перекладаються за допомогою транслітерації. Структура та методичний зміст складаються з наступного:

Хот-лист (англ. hotlist, від англ.hotlist:hot– вирізка,list – список, букв. «гарячий список») - це список Інтернет - сайтів (з текстовим матеріалом) з теми, що вивчається. Його досить просто створити й він може бути корисним в процесі навчання. Хот-лист не вимагає часу на пошуки необхідної інформації. Все, що потрібно - це лише ввести ключове слово в пошукову систему Інтернету й отримати потрібний хот-лист.

 

 

 

 

 

 

 

 

Мультимедійний скрапбук (англ. scrapbook, від англ. scrapbook:scrap– вирізка, book -  книга, букв. «книга із вирізок») - це своєрідна колекція мультимедійних ресурсів. У педагогіці - метод розвитку творчої діяльності учнів - це «альбом» з фотографіями, фото колажами, декорований елементами, картинками, малюнками, замітками, афоризмами та ін., для того, щоб розкрити сенс теми, що вивчається. Сторінки такого «альбому» зазвичай оформляються за певними темами, літературними напрямками, за творчістю письменника або літературного героя, впровадженням ідеї. На відміну від хот-листа, в скрапбуці містяться посилання не лише на текстові файли, а й на фотографії, аудіофайли та відео кліпи, графічну інформацію та анімаційні віртуальні тури . Всі файли можуть бути легко завантажені учнями і використані в якості інформаційного та ілюстрованого матеріалу під час вивчення певної теми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Трежа хант (англ. treasurehunt - полювання за скарбами) -  сукупність посилань на різноманітні сайти з теми, що вивчається. Він багато в чому нагадує хот-лист та скрапбук, єдина відмінність полягає в тому, що кожне з посилань містить питання із змісту сайту. За допомогою цих запитань викладач направляє пошуково - пізнавальну діяльність учнів. В кінці треж ханту учням задається одне загальне питання на цілісне розуміння теми. Розгорнута відповідь на нього й містить відповіді на попередні більш детальні питання для кожного з сайтів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабджектсемпла (англ. «subjectsampler», від англ. subjectsampler:subject – тема, sampler зразок, букв. «тематичний зразок» - Інтернет-ресурс, що містить посилання на тематичні текстові та мультимедійні матеріали, але після вивчення кожного елемента цього ресурсу учням необхідно відповісти на поставлені запитання. На відміну від трежханту, де проходить вивчення фактичного матеріалу, сабджектсемпла націлений на обговорення соціально-загострених та дискусійних тем. Учням необхідно не лише ознайомитись з матеріалом, а й аргументувати свою думку з приводу дискусійного питання. Під час індивідуальної роботи необхідно розбити головну тему на кілька аспектів. Після опрацювання свого аспекту учні можуть продемонструвати результати своєї роботи всій групі.

Сабджектсемпла дозволяє розвинути в учнів уміння:

  • здійснювати пошук інформації;
  • виділяти ключові слова;
  • визначати тему, проблему, основні завдання;
  • відокремлювати основну інформацію від другорядної;
  • фіксувати необхідну інформацію із знайденої;
  • докладно чи стисло викладати зміст прочитаного;
  • узагальнювати отриману інформацію;
  • докладно чи стисло викладати зміст прослуханого, побаченого,прочитанного матеріалу;
  • виділяти факти, приклади, аргументи відповідно до поставлених завдань;
  • робити висновки;
  • висловлювати і аргументувати свої погляди;
  • визначати тимчасові і причинно-наслідкові взаємозв'язки між подіями;
  • оцінювати вчинки і давати характеристики персонажів, фактів і подій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3. Сайти для удосконалення знань учнів з англійської мови

Як і будь-яка інша мова, англійська мова виконує комунікативну функцію. В Інтернеті опубліковано величезна кількість мультимедійних файлів на англійскій мові, які містять навчально - методичну та наукову інформацію. Це дає можливість займатися науково-дослідницькою діяльністю, проводити віртуальні навчання (семінари, лекції) в режимі реального часу. При підготовці до уроку я і маю можливість використовувати матеріали вітчизняних та зарубіжних сайтів.

Матеріали різноманітних сайтів можна використовувати у підготовці викладача до уроків, що робить їх більш наочними, живими, цікавими. Зі свого боку учні можуть знайти в Інтернеті багато корисної інформації для підготовки до уроків, для створення рефератів, презентацій до уроків, для роботи над проектами. Деякі з них я доцільно використовую на власних уроках:

  • http://www.britainexpress.com/London/londontourism.htm - інформація про Лондон;
  • http://www.1uptravel.com/international/northamerica/canada/index.htm - інформація країнознавчого характеру про Канаду;
  • http://www.foreign-languages.com - вправи, словники, тексти;
  • http://www.English.language.ru - різноманітні вправи, матеріали навчального характеру;
  • http://www.lingva.ru - вправи, тексти для читання та аудіювання;
  • http://www.teachit.co.uk - бібліотека для викладачів;
  • http://exchanges.state.gov/forum/ - статті, граматика, відеоматеріали, матеріали з читання;
  • http://www.bbc.co.uk - новини;
  • http://www.thehistorynet.com - інформація країнознавчого характеру по США;
  • http://www.dictionary.com - різноманітні словники;
  • http://literarytranslation.com - матеріали для читання та перекладу;
  • http://www.geocities.com - матеріали з граматики, лексики
  • http://www.iearn.org - різноманітні навчальні матеріали.

Крім цього, для вивчення та вдосконалення граматики я використовую такі сайти:

  • English-test.net - окрім вправ з граматики тут можна знайти і вправи на відпрацювання лексичного запасу, ідіоматичних виразів та ін.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Tolearnenglish.com - освоївши цей сайт, можна обійтись і без підручників граматики, – тут є усе: від теорії до практичних завдань, яких, до речі, більше 10 тис.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Grammar-quizzes.com - багато тестів за різними граматичним аспектам плюс тренування пунктуації.
  • Englishgrammarsecrets.com - зовсім ненудний і цікавий сайт, на якому до кожного граматичного аспекту є невелике теоретичне обгрунтування.
  • Autoenglish.org - завдання можна виконувати онлайн або письмово, завантаживши та роздрукувавши необхідні вправи, а перед їх виконанням можна ознайомитись з теорією в текстовому або відеоваріанті.
  • Englisch-hilfen.de - велика база цікавих і різнопланових онлайн -вправ у англійській або німецькій версії.
  • Activities for ESL Students - практичні завдання з граматики для всіх рівнів, в тому числі багато двомовних вікторин для початківців.

Для всестороннього вивчення мови, граматики, поповнення словникового запасу, відпрацювання правильної вимови можна використовувати такі сайти:

  • Test your English - щоб знати, куди рухатись, потрібно знати, де ви знаходитесь. На даному сайті можна перевірити свій словниковий запас, щоб мати змогу встановити правильну мету.
  • Bab.la - найбільший інтернет-словник, який побудований за допомогою користувачів з 27 країн! Всі слова наведено в контексті в багатьох прикладах, реченнях, які також переводяться на потрібну  мову.
  • Liuro - на цьому ресурсі матеріали подані лаконічно та чітко структуровані, а головне насичені картинками-коміксами, практичними завданнями, складність яких збільшується поступово, добірками ідіом та необхідним мінімумом слів, які варто засвоїти на тому чи іншому етапі вивчення мови. Серед розділів тут можна знайти граматичні правила, тексти та вправи, словник, а також можливість вивчати англійську мову за допомогою пісень.
  •  

 

 

 

 

  • Entelechy - сайт, який дбає про всестороннє вивчення мови: граматику,
  •  
  •  

 

 

  • Entelechy - сайт, який дбає про всестороннє вивчення мови: граматику, лексику та правильну вимову. Також тексти та відео, які висвітлюють цікаві новини або події, розкривають життя європейських та американських міст і в той же час є допоміжними матеріалами для вивчення англійської. Стильний дизайн, детальні пояснення, списки додаткових ресурсів та навіть методологія вивчення мови, - це те, що зробить цей ресурс незамінним помічником в освоєнні англійської.

C:\Users\Home\Desktop\rQJVtSEh6js.jpg

  • LearnEnglish (http://learnenglish.britishcouncil.org/ru) - сайт, де представлені аутентичні аудіо та відеоматеріали, тексти для читання, ігри, тести для учнів різного віку та рівнем володіння мовою. Це матеріал можна використовувати на різних етапах уроку. Різна тематика, обсяг, проста лексика дозволяють підібрати завдання відповідно до теми та мети уроку. Тексти можна використовувати для пошукового навчання. Крім того, після кожного тексту учні можуть пройти не велике тестування на розуміння тексту і відразу ж перевірити правильність відповідей та отримати незалежну оцінку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

При підготовці до уроків можна скористатися такими сайтами:

Сайти для удосконалення усіх видів мовлення:

 

 

 

Висновки

Безумовно Інтернет можна використовувати як ефективний помічник для розвитку граматичних, лексичних навичок та перевірки знань. В Інтернеті можна знайти найрізноманітніші Інтернет - ресурси та онлайн сайти, тренувальні лексичні, граматичні, фонетичні вправи, тексти на читання та аудіювання, IQ-тести. Великий плюс використання Інтернет- ресурсів - розвиток міжкультурної компетенції.

World Wide Web з великою кількістю домашніх сторінок, що надають інформацію на будь-який смак - безкрає поле для діяльності педагогів, які можуть використовувати цю інформацію на уроках.

Крім того, Інтернет - прекрасний спосіб для удосконалення комунікативної компетенції.

На сьогоднішній день викладач іноземної мови та учні можуть орієнтуватися у величезній кількості Інтернет - ресурсів, які забезпечують оволодіння іноземною мовою в єдності з культурою її носіїв, а також значною мірою полегшують роботу викладача і підвищують ефективність навчання.

Матеріали різноманітних сайтів можна використовувати у підготовці викладача до уроків, що робить їх більш наочними, живими, цікавими. Зі свого боку, учні можуть знайти в Інтернеті багато корисної інформації для підготовки до уроків, для підвищення рівня знань, для створення рефератів, презентацій до уроків, для роботи над проектами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

1). Горелова Л. Використання Інтернет-ресурсів у навчанні іноземної мови для підвищення соціокультурної компетенції студентів / Л. Горелова // Наукові праці: наук.­
метод. журн. – Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. П. Могили, 2003. – Т. 25, Вип. 12: Сер. Педагогічні науки. С. 144 –148.

2). Капінус О. Інтернет-ресурси у навчанні вокабул яру англійської мови / О. Капінус // Науковий  вісник  Донбасу. – 2012. – № 3 – [Електронний ресурс]. URL: http:// nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN19/index.htm.

3). Климова О. Використання фахових англомовних інтернет-ресурсів як засобу навчання іноземній мові у немовному  закладі / О. Климова, Г. Чередніченко // Нова пед. думка: наук. метод. журн. – 2012. – № 1, ч. 1 (Матеріали Х Міжнародної науково-методичної конференції “Європейський простір вищої освіти як основа розвитку суспільства знань”). – С. 244–246.

4) Коптюг Н.М. Інтернет-уроки як допоміжний матеріал для вчителів англійської мови. Журнал «Іноземні мови в школі». – 2000. – № 4. – с. 57–59.

5) Костенко І. Використання інтернет-ресурсів на уроках англійської мови / І. Костенко // Таврійський вісник освіти. – 2013. – №1 (41) – С. 170–176.

6). Кравчук Л.В. Використання Інтернет-ресурсів у викладанні іноземної мови / Л.В. Кравчук // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – № 12 (223), Ч. І. Луганськ, 2011. – С. 35–44.

7). Романюк Ж. Застосування новітніх технологій у вивченні англійської мови як іноземної / Ж. Романюк // Вісник Львівського університету: Сер.: Іноземні мови. – 2009. – Вип. 16 – С. 214–218. 

8). Тарнопольський О. Використання Інтернет-технологій у навчанні англійської мови для професійного спілкування студентів немовних спеціальностей / О. Тарнопольський // Вісн. Житомир. держ. Ун-ту ім. І. Франка. – 2010. – N 53.

9). Томчук М. Впровадження Інтернет-ресурсів під час навчання англійської мови [Електронний ресурс]  / М. Томчук. – Режим доступу: http:// conf.vntu.edu.ua/eiron/2013/pdf/6.pdf.

10). Використання Інтернет-ресурсів на уроках англійської мови. (Електронний ресурс) – Режим доступу: http://ukrefs.com.ua/216399-Ispol-zovanie-Internet-resursov-na-urokahangliiyskogo-yazyka.html

 

1

 

docx
Додано
18 червня 2022
Переглядів
1629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку