Методична стаття на тему: "Рисунок - відображення думки як головний аспект психологічних відношень у соціумі"

Про матеріал
Пропозиція для постійного використання в навчанні у напрямку "Образотворче мистецтво".
Перегляд файлу

РИСУНОК - ВІДОБРАЖЕННЯ ДУМКИ ЯК ГОЛОВНИЙ АСПЕКТ ПСИХОЛОГІЧНИХ ВІДНОШЕНЬ У СОЦІУМІ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

изображение_viber_2022-01-10_11-22-28-960.jpgПитання гармонії і краси незмінно залишається тими традиційними проблемами, що іноді називають вічними питаннями мистецтва.

Прагнучи зрозуміти закони художньої форми, приховані у творах великих майстрів, ми шукаємо шляхи до осягнення сутності вічно живих духовних цінностей, що зберігають своє нескоро минуще значення на основі, притаманній мистецтву єдності його людського змісту.

Головне тут - навчити вмінню мислити творчо та вільно, опираючись на внутрішні закони природи, передавати ідею візуально-графічними засобами, матеріалами для розвитку практичних навиків рисунку з ціллю кращого засвоєння являється засіб виховування професіональних якостей, необхідних в практичній роботі майбутніх дизайнерів і художників.

Естетична радість, яку викликає образотворче мистецтво, можливість почувати і співпереживати, забезпечує складний комплекс думок, почуттів, уявлень, емоцій людини, має у своїй основі зорове сприйняття.

Особливу роль зору в пізнанні світу, його естетичному освоєнні встановили вже древні греки. Художники Bідродження також ясно уявляли собі, що рисунок, як вид образотворчого мистецтва засновано на законах здорового сприйняття соціального відточення. Цим і пояснюється той винятковий інтерес до ока, що був таким значним і характерним для тiєi eпохи в соцiальних психологічних відношеннях.

Усвідомлюючи усю важливість законів перспективи і їхнє освоєння в рисунку, твори мистецтва повинно бути погоджено із законами нашого сприйняття простору і психології соціуму того часу.

Специфічну особливість людського зору - «бачити» за законами краси, було вже ніби передбачено художниками-теоретиками епохи Відродження.

Світогляд художника допомагас глядачеві розслабитися і стати чутливим, замість того, щоб відчувати себе зв'язаним, психологічно скутим й боязкість намагатися створювати щось нове та цікаве, і щоб бути вільним.

Шляхом уважного вивчення та копіювання старих майстрів студенти і учні можуть значно розширити свій технічний і художній кругозір, виховати смак: зробити техніку та прийоми свого рисунка більш гнучкими й досконалими. У численних класних нарисах і домашніх завданнях студентам і учням надасться широке поле діяльності для вивчення властивостей і можливостей матеріалів рисунка. В нарисах, як ні в якій іншій формі рисунка, виховується i розвивається художній смак, розкриваються iндивідуальні і психологічні особливості, почерк. Працюючи з ескізом, учень поступово випрацьовує техніку, що найбільше відповідає його індивідуальності та психологічному впливу на соціум.

Вивчення робіт майстрів минулих епох важливо для розвинення формально-абстрактного мислення майбутніх художників і дизайнерів. Сучасні наукові досліди і технізація життя, направлені на розвиток самосвідомості та укріплення внутрішніх психологічних та духовних сил для розвитку свого відношення до цього світу.

Вивчення студентами і учнями особливостей образотворчої мови й відображення дійсності майстрами XX ст., прийомів і засобів вільної трансформації форми та простору, дає неоцінимий досвід при розвитку «особливого погляду» на оточуючий світ і дозволяє більш вільно, творчо створювати або, точніше сказати, «конструювати» нову психологічну концепцію реальності.

Методи і традиції сучасної образотворчої школи почали складатися у другій половині XIX ст., однак закладені вони були ще в епоху Відродження Альбрехтом Дюрером. При навчанні рисунку і законам побудови реалістичного зображення предметів на площині Дюрер на перше місце висував перспективу. Особливу велику цінність для художньої педагoгiки являє розроблений А. Дюрером метод узагальнення форм, пізніше отримавший назву «обрубовки». Метод «обрубовки», або метод аналізу форм, полягає в уявленні складної форми у виді поєднання простих об'ємів. Таким чином, узагальнення складної форми для прямолінійних геометричних форм допомагає впоратися з цим завданням легко не тільки досвідченому, але і художнику-початківцю.

Дисципліна «рисунок» є однією з фундаментальних у підготовці художників, декоративного і промислового мистецтва та дизайну, вона розвиває не тільки навички, пов'язані ним, але й удосконалює образне мислення, яке властиве людині, розвиває зорову пам'ять, почуття рівноваги і гармонії, що дуже важливо для будь-якої спеціальності, пов'язаної з образотворчим мистецтвом і дизайном.

РИСУНОК В ПЕРСПЕКТИВІ

Дуже корисно виконувати завдання по рисунку в перспективі – це трьохмірний вигляд, перекладений у два виміри. I пречудовий спосіб оцінити дизайнерську і художню концепцію. Можна розглянути дизайнерський проект в концепції і вирішити можливі проблеми дизайну на ранніх стадіях створення проекту. Реалістична перспектива рисунку дозволяє краще розуміти закінчену роботy.

При вивченні рисунка в перспективі існує декілька фундаментальних умовностей, або концепцій:

Лінія горизонту, або «рівень очей»: лінія, на pівні якої розташовані очі глядача. Це також відстань від ока глядача до рівня землі.

Площина картини: теоретична прозора площина, на якій проецирується образ об' єкта і на якій зображуеться перспектива.

Рiвень землі: місце, де з'єднується площина картини і земля.

Точка сходу: сходу на горизонтальній лінії, в якій сходяться всі паралельні лінії. Паралельні лінії, наприклад сторони дороги, здаються сходящимися далеко - феномен, знайомий всім нам.

Точка спостереження: точка, із якої спостерігач дивиться на об'єкт.

Кут поля зору: уявна сфера, яка представляє точку зору на об'єкт або простір, який ви можете бачити неспотвореним.

НЕ БІЙТЕСЯ РОБИТИ ПОМИЛКУ, ЯКЩО ВИ ВЧИТЕСЯ РИСУНКУ

Не бійтеся зробити помилку. Прагніть розглядати помилки як щось позитивне. Видатний художник будь-яку помилку може перетворити в частину свого витвору мистецтва. Завжди будьте впевнені, вмійте її відстояти, довести свою точку бачення в психологічній навантаженності тієi або іншої картини, і це дозволить вам позитивно сприймати критику соціуму, що оточує вас. Критика може привести до кращих і новіших розробок, підштовхне вас до самовдосконалення в ідеях створення нових психологічних, оптимістичних й вільних нових витворів мистецтва. Вільних і впевнених, академічно підготовлених художників, педагогів, неможливу похитнути в їх некомпетентностi i психологічно потурбувати, оскільки вони уміють побачити раціональне зерно, у картинах, що зароджується, вони уміють чути і збирати інформаційні ідеї як корисний учбовий матеpiал.

Створювати високохудожні peалістичні витвори мистецтва неможливо без якісної академічної освіти і автентичної майстерності в оволодінні академічним малюнком, знанням композицій, перспективи і високої психологічної культури в образотворчому мистецтві нинішнього часу.

Для цього треба підвищувати своє спостереження, більше розглядати малюнки в книгах, відвідувати виставки образотворчого мистецтва, що допоможе укріпити ваші пізнання в образотворчому мистецтві та покращить ваші картини, підвищить якість і техніку учбового рисунку. Звертайте увагу, як малюють оточуючі вас ученики, вчиться відрізняти і відмічати собі покращення в майстерності ваших учнів, шукайте помилки, порушення в побудові й тональних розробках. Обговорюйте і розбирайте на коротких експрес-переглядах поточні учбові роботи. Це особливо важливо, тому що демонструє процес розвитку та підтримує інтерес до якісного виконання рисунка і допомагає розвивати впевненість у малюючих. Збирайте інформацію: дидак-тичний наочний матеріал, аналоги за поетапним малюванням у побудові, оновлюйте свій метод-фонд академічними учбовими рисунками з художніх академій, що допоможе у швидкому і якісному навчанні.

 

Викладач-методист вищої категорії

Член національної спілки художників України

Магістр з образотворчого мистецтва: Євген ПРОКОФ’ЄВ

 

 

 

docx
Додано
10 січня 2022
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку