Методична стаття "Використання Інтернет-контенту в позакласній роботі з іноземної мови"

Про матеріал

Технічний процес стрімко крокує вперед. Вітчизняні педагоги та методисти ще не повністю освоїли та застосовують на практиці використання в навчальному процесі комп'ютерних технологій, а життя вже вимагає широкого залучення та використання Інтернет-контенту. На даний момент перед усіма педагогами стоїть завдання навчитися використовувати всесвітню мережу з метою оновлення, осучаснення змісту освіти. Інтернет відкриває нові, раніше невідомі можливості для вдосконалення викладання навчальних предметів, розширення змісту позакласної та позашкільної освіти, самоосвіти всіх учасників навчально-виховного процесу.

Перегляд файлу

Використання Інтернет-контенту в позакласній роботі з іноземної мови

 

8014c4b88a64

 

За останні роки необхідність використання новітніх інформаційних технологій значно збільшилась. Це не лише нові технічні засоби, але й нові форми й методи викладання, новий підхід до процесу навчання.

Можливості використання Інтернет-контенту надзвичайно великі. Глобальна мережа Інтернет створює умови учням та вчителям для отримання будь-якої інформації з різних частин світу: країнознавчий матеріал; новини з життя молоді й країн; відомих людей усього світу; доступ до статей, газет, журналів, книг, аудіо- та відеоматеріалів різного характеру.

В позакласній роботі з іноземної мови актуальність використання мережі Інтернет надзвичайно висока. Освоєння методів та навичок роботи з Інтернет-ресурсами надасть учителю можливість покращити, урізноманітнити, осучаснити методи та прийоми роботи, підвищити мотивацію до вивчення предмета. Для учнів це можливість брати участь у тестуванні, конкурсах, вікторинах, олімпіадах, які проводяться в мережі Інтернет, листуватися з однолітками з різних країн, брати участь в чатах, відеоконференціях, отримувати доступ до друкованої інформації, аудіо - та відеоматеріалів при підготовці до шкільних вечорів, інших заходів, присвячених видатним подіям і людям. . Завдання мають давати учням можливість оцінювати, рецензувати, публікувати, порівнювати, моделювати, створювати, досліджувати, висувати гіпотези, організовувати, сперечатися, брати інтерв’ю, слухати, дивитися, спостерігати, переказувати, експериментувати, грати й робити доповіді.

У цьому випадку завдання даного типу будуть сприяти формуванню та розвитку інформаційної компетенції учнів.

Організація Інтернет-завдань зазвичай проходить у три етапи: підготовчий, робота з ресурсами мережі Інтернет, робота  поза мережею Інтернет:

1. Підготовка – розвиток навичок говоріння, актуалізація раніше отриманих знань, вивчення лексики, мотивація й налаштування учнів на подальшу роботу, введення в тему.

2. Робота в мережі Інтернет – пошук у мережі, читання й письмо, обробка специфічної інформації й занесення її в бланки для відповідей, пошук відповідей на питання і т. д. На цьому етапі  учні мають чітко розуміти, що їм потрібно зробити й скільки часу в них є на виконання завдання.

3. Робота  на засіданні гуртка  поза мережею Інтернет – обмін отриманою інформацією, обговорення того, що учні знайшли, дізналися, виконали чи не виконали під час роботи в мережі.

Нижче, в якості прикладів, наводжу два можливі варіанти завдань.

І. «Пошук друга по листуванню» (5-6 класи).

Мета завдання: розвиток навичок пошукового читання, читання з повним розумінням і письмом.

1 етап. Учні обговорюють інформацію, яку вони могли б подати про себе на сайт пошуку друзів по листуванню. Повторюється лексика з теми «Знайомство», «Зовнішність», «Хобі».

2 етап. Учні повинні вийти на сайт http://its-online.com, визначитися з вибором друга по листуванню з урахуванням їх інтересів. Вони повинні прочитати інформацію, залишену дітьми на сайті, і заповнити таблицю про двох чи трьох людей, які їх найбільше зацікавили.

Name   

Age   

Appearance  

Can   

Like   

Dislike   

Want   

3 етап. Учні діляться в групах результатами своєї роботи. Розповідають про те, кого вони обрали своїм другом по листуванню й чому. У якості домашнього завдання вони пишуть відповідь своєму   товаришеві по листуванню, а на наступному  занятті гуртка  надсилають його. Якщо час дозволяє, учні можуть зробити це відразу.

І. «Dream Holіday Destination» (8 клас).     

 Мета завдання: розвиток навичок пошукового читання з метою виокремлення конкретної інформації й читання з повним розумінням прочитаного, розвиток навичок аудіювання, письма й говоріння.

1 етап. Учні повинні прослухати розповідь учителя про країну й занести до картки інформацію про місцезнаходження, особливості, столицю, мову, грошову одиницю, клімат, визначні місця, можливі способи проведення вільного часу, традиції, їжу. Розповідь учителя супроводжується показом презентації, фотографій на екрані. Діти відповідають на запитання про країну, використовуючи зроблені ними записи.

2 етап. Діти діляться на групи. Вони повинні відвідати сайт http://www.lonelyplanet.com і знайти інформацію про країну, місто, до яких вони хотіли б поїхати. Інформацію потрібно занести до таблиці.

3 етап. Учні повинні зробити опис обраного місця проведення канікул і оформити інформацію для інших туристів у вигляді презентації, виконаної за допомогою програми Power Point.

Для подальшої роботи  вчителі англійської мови можуть використати  книгу Гевіна Д’юдені «The Internet and the Language Classroom…», яка містить великий підбір завдань на основі ресурсів Інтернету . А ще можна скористуватися наступними сайтами:

British Council. [http://www.britishcouncil.org/kids;  [http://www.britishcouncil.org/kids-storis-first-marathon;. http://www.plastilin.ua/m1/ru/index; http://www.learnenglish.org.uk/]; [http://www.starfall.com/], [http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/] [pearsonlongman.com], childrenspicturedictionary.com.

Усі переваги роботи з використанням Інтернет-контенту в позакласній роботі очевидні. Однак, плануючи та готуючись до заходу з використанням мережі Інтернет,  слід  завжди оцінювати, наскільки це виправдано і чи немає інших, більш ефективних засобів досягнення поставленої мети. Організовуючи роботу на основі Інтернету, слід пам’ятати, що така робота потребує ретельного відбору вчителем матеріалів, попередньої їх обробки і, звичайно, сучасних педагогічних технологій, які відповідають принципам особистісно орієнтованого навчання і, відповідно, проблемній направленості усього процесу. Інакше, існує вірогідність того, що захоплення використанням інформаційних технологій заради них самих, змістить убік цілі навчання іноземній мові, їх специфіку.

Сучасний стан міжнародних зв’язків України, вихід її до європейського та світового простору зумовлюють розглядати іноземну мову як важливий засіб міжкультурного спілкування.

Навчання учнів іноземної мови передбачає оволодіння ними комунікативною компетенцією, яка формується на основі взаємопов’язаного мовленнєвого, соціокультурного й мовного розвитку учнів, що вимагає впровадження в навчально-виховний процес інтерактивних технологій.

Умовою ефективності застосування інтерактивних технологій у навчанні іноземної мови є різноманітність видів діяльності й оцінювання, зв'язок із реальним життям, у якому діти планують використовувати іноземну мову, взаємонавчання школярів, об’єднання учнів різного рівня мовленнєвої підготовки.

Результатом використання інтерактивних технологій є підвищення рівня сформованості основних видів комунікативної компетенції в учнів, їхніх навчальних досягнень з предмета та поліпшення якості освіти.

Оволодіння комунікативною і міжкультурною компетенцією неможливо без практики спілкування, і використання ресурсів Інтернет в позакласній роботі з  іноземної мови в цьому змісті просто незамінні: віртуальне середовище Інтернет дозволяє вийти за тимчасові і просторові рамки, надаючи її користувачам можливість автентичного спілкування з реальними співрозмовниками на актуальні для обох сторін теми.

Крім цього, використання комп’ютерних технологій у викладанні іноземних мов дозволяє відійти від традиційних форм навчання й підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності учнів, оптимізувати засвоєння мовних структур і граматичних правил, а також подолати монотонність заняття під час формування мовленнєвої та комунікативної компетенції учнів у процесі навчання іноземної мови. Позакласна робота також сприяє підвищенню якості знань учнів, допомагає закріпити, розширити й поглибити ці знання, створює умови для здійснення комплексного підходу до всього процесу виховання учнів, розвиває  творчість, ініціативу й самостійність школярів.

 

docx
Додано
12 січня 2019
Переглядів
850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку