МЕТОДИЧНА СТУДІЯ «СТРАТЕГІЇ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО І ДИВЕРГЕНТНОГО МИСЛЕННЯ У ВИХОВАНЦІВ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ». ТЕХНОЛОГІЯ «STORITTELING»

Про матеріал
МЕТОДИЧНА СТУДІЯ «СТРАТЕГІЇ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО І ДИВЕРГЕНТНОГО МИСЛЕННЯ У ВИХОВАНЦІВ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ». ТЕХНОЛОГІЯ «STORITTELING». Дана методична розробка сприяє розвитку самопізнання і самовдосконалення особистості педагогів, як необхідної умови їх успішної професійної діяльності. Методична розробка допоможе в роботі керівникам гуртків, методистам ЗПО.
Перегляд файлу

КПНЗ «ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ МЕТАЛУРГІЙНОГО РАЙОНУ» КМР

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА СТУДІЯ

«СТРАТЕГІЇ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО І ДИВЕРГЕНТНОГО МИСЛЕННЯ У ВИХОВАНЦІВ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ». ТЕХНОЛОГІЯ «STORITTELING»

 

 

Методист

Гончарова-Тисляцька А.Ю.

 

 

 

 

м.Кривий Ріг

Хід проведення

Початок 10.00

Вітання колег та ознайомлення з темою: Гончарова-Тисляцька А.Ю.

10.00-10.05

Очікувані результати: Гончарова-Тисляцька А.Ю. вправа «Дерево» (листочки)

10.05-10.15

Виступ: Гончарова-Тисляцька А.Ю. «СТОРІТЕЛІНГ-технологія неформального навчання» 10.15-10.45

Виступ: Гончарова-Тисляцька А.Ю. вправа «Fish bon» 10.45-11.00

Підбиття підсумків Гончарова-Тисляцька А.Ю. вправа «Дерево» (квіти)-11.10-11.20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА СТУДІЯ

«СТРАТЕГІЇ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО І ДИВЕРГЕНТНОГО МИСЛЕННЯ У ВИХОВАНЦІВ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ». ТЕХНОЛОГІЯ «STORITTELING»

Методична студія:

  • Це інноваційний вид професійного навчання, удосконалювання й експериментування, що формує особистісні професійні якості педагога та  забезпечує соціально-педагогічну підтримку фахівця.
  • Характеризується яскраво вираженою творчою атмосферою, можливістю у вільній формі викладати й апробувати самі неординарні педагогічні ідеї.
  • Поєднує творчо працюючих педагогів, а також педагогів прагнучих зберегти або підвищити професійний рівень, що бажають самовиразитися й самоствердитися.
  • Відмінністю студійної форми є одночасна й гармонічна комбінація теоретичного, методичного й технологічного занурення в роботу.

 

Ідея застосованого досвіду роботи: презентація технології неформального навчання  «STORITTELING», технології «Fish bon».

Мета роботи студії:

  1. Професійне переосмислення педагогічних позицій оснащення педагогічним інструментарієм.
  2. Сприяти розвитку самопізнання і самовдосконалення особистості педагогів, як необхідної умови їх  успішної професійної діяльності.

Об’єкт роботи методичної студії: підвищення кваліфікації педагогів в системі роботи методичного кабінету закладу.

Предмет роботи методичної студії: процес підвищення кваліфікації педагогів в системі роботи методичного кабінету закладу.

Роль і функції керівника методичної студії: створення атмосфери для прояву творчості педагогів, освоєння ними інноваційних форм діяльності.

Форми і методи роботи: робота в групах, інтерактивні форми навчання.

 

Принципи діяльності методичної студії:

  • добровільна участь роботі студії,
  • врахування особистісних інтересів,
  • самовизначення,
  • співпраця учасників і формування традицій,
  • активність учасників.

Завдання :

  1. Формування  науково-теоретичних поглядів,  спонукання  до науково-педагогічного  мислення;
  2. Удосконалення  науково обґрунтованих й практично перевірених професійні вмінь й навичок;
  3. Створення умов для формування професійно важливих особистісних якостей педагога.

Організація роботи методичної студії

  • Методична студія створюється на основі педагогічної ідеї. Склад членів студії формується із числа педагогів закладу
  • Чисельність студійців – 10-14 педагогів.
  •  Педагогічна студія працює за складеним планом

Методи студійної роботи:

  • теоретичні засади, що представляють учасникам сучасне педагогічне розв’язання проблеми;
  • ігрові вправи, що озброюють учасників студії набором професійних умінь, технологічним інструментарієм.

Очікувані результати:

  1. Покращення результатів професійної діяльності педагогів шляхом використання інноваційних технологій.
  2. Підвищення  мотивації педагогів до самоосвітньої діяльності шляхом безперервної освіти.
  3. Надання можливості самоактулізуватися кожному педагогу – учаснику студії.

 

Доброго дня, шановні колеги! Запрошуємо вас взяти участь у методичній студії «СТРАТЕГІЇ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО І ДИВЕРГЕНТНОГО МИСЛЕННЯ У ВИХОВАНЦІВ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ». ТЕХНОЛОГІЯ «STORITTELING».

Чому ми обрали саму цю тему?

Сучасне суспільство змінюється досить швидко, важко прогнозувати навіть найближче майбутнє. Тому неможливо передбачити, які знання можуть знадобитися дитині в її  житті, а які — ні.

З огляду на це, ставимо перед собою завдання не стільки накопичення дитиною інформації, скільки розвиток мислення, вміння адекватно оцінювати результати, самостійно добувати інформацію, перетворюючи знання на інструмент пізнання інших видів діяльності, вміння конструктивно взаємодіяти з іншими.

Враховуючи це, ми намагаємося так побудувати навчання, щоб найповніше задовольнити проблеми кожного вихованця. Дбаючи про високий рівень знань своїх учнів, у своїй педагогічній діяльності використовуємо такі форми і методи навчання, які б викликали у дітей цікавість до навчального матеріалу, бажання вчитися, прагнути успіху в опануванні основ наук.

Власний досвід свідчить про те, що які б інноваційні технології ми не впроваджували в практику, досягти успіху можна, лише зацікавивши учня на занятті, створюючи такі умови, за яких розвиваються здібності та при цьому задовольняються пізнавальні потреби. І тут нам допомагають стратегії технології розвитку критичного та дивергентного мислення. Застосування технології розвитку критичного мислення під час вивчення навчального матеріалу, як на заняттях, так і у виховній роботі, створює додаткову мотивацію до навчання. Учні добре засвоюють матеріал, тому що це їм цікаво.

Зазначена технологія стимулює загальну активність учнів, сприяє створенню плідного освітнього середовища й утвердження системного характеру навчання та самонавчання. За своєю сутністю технологія формування критичного мислення має інноваційний характер: вимагає від учнів застосовувати нові знання, спираючись на засвоєний раніше матеріал; виробляє вміння діяти і приймати рішення самостійно чи в складі команди та розв’язувати конфлікти; шукати, компонувати і застосовувати нову інформацію з різноманітних джерел, використовуючи сучасні технології для виконання конкретних завдань; розвиває критичне мислення і прагнення до творчості та саморозвитку; формує бажання і здатність самостійно вчитися.

Технологія формування та розвитку критичного мислення є однією із інноваційних педагогічних технологій, що відповідає концепції розвитку Нової української школи щодо переходу до нового типу гуманістично-інноваційної освіти, увага переноситься на процес набуття вихованцями знань, умінь, навичок, життєвого досвіду, які трансформуються в компетенції.

Системне запровадження цієї технології в освіті призводить до того, що усі вихованці поступово опановують її не тільки як навчальну технологію, вміння самостійно вчитися, критично мислити, але і використовувати свої знання у повсякденному житті. А саме позашкільна освіта є фундаментом формування критичного мислення як пріоритетного напрямку виховання особистості сучасної молодої людини.

Тому вашій увазі хочу запропонувати технологію СТОРІТЕЛІНГ як технологію неформального навчання.

 

 

 

 

 

 

 

Додатки до технології

ЧОЛОВІЧІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ГЕРОЯ

ВЕРЕДЛИВИЙ

ЛЮБИТЬ СПАТИ 

 

АКТИВНИЙ

МОВЧАЗНИЙ

ХОДИТЬ НА  РИБАЛКУ

 

ВІДВІДУЄ БАСЕЙН 

МАЛО ЧИТАЄ

ЛЮБИТЬ ПОЛЕЖАТИ НА ДИВАНІ 

 

БАГАТО ЧИТАЄ  

БАГАТО СПИТЬ 

ХОДИТЬ ДО БІБЛІОТЕКИ

 

МРІЄ

МАЛО СПИТЬ  

НЕ ПОДОРОЖУЄ

 

НЕ МРІЄ               

ПОДОРОЖУЄ

СИДИТЬ В ІНТЕРНЕТІ         

МРІЙНИК

 

ЛЮБИТЬ ТВАРИН      

ГУЛЯЄ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ

 

СПОКІЙНИЙ

НЕ ЛЮБИТЬ ТВАРИН              

СПІЛКУЄТЬСЯ З ДРУЗЯМИ

 

МОВЧАЗНИЙ

АГРЕСИВНИЙ

ПРИСКІПЛИВИЙ

 

НУДНИЙ

ДОБРИЙ

ВЕСЕЛИЙ

 

КРОПІТКИЙ

ЧУТЛИВИЙ

СТИЛЬНИЙ

 

ЗБАЛАНСОВАНИЙ

ДРАТІВЛИВИЙ

ЕГОЇСТИЧНИЙ

 

 

БЕЗШАБАШНИЙ

КВОЛИЙ

 

АКТИВНИЙ

ПАСИВНИЙ

 

ТЕНДІТНИЙ

БОЯЗКИЙ

ІНЕРТНИЙ

 

ПРАЦЕЛЮБНИЙ

ЧЕКАЄ НА ВІДПУСТКУ

НІЧОГО НЕ РОБЕ

 

НЕ ДОЧЕКАЄТЬСЯ ВИХІДНИХ 

ЛІНИВИЙ

НИЧОГО НЕ РОБИТЬ

СЛАБКИЙ

СИЛЬНИЙ

ВИСОКИЙ

МАЛИЙ

ЕРУДОВАНИЙ

 

ЗАБОБОННИЙ

 

СПІВАЄ У ДУШІ

МРІЄ БУТИ АКТОРОМ

ПОЛЮБЛЯЄ МУЗИКУ

 

МРІЄ ПРО НАВЧАННЯ

ЇЗДИТЬ ВЕРХИ

БРЕШЕ

СПІЛКУЄТЬСЯ З ОДНОКЛАСНИКАМИ

 

ВІРИТЬ У ЧАКЛУНІВ

ХОДИТЬ У КІНО

 

ПОЛЮБЛЯЄ СМАЖЕНІ РЕБЕРЦЯ

ХУЛІГАН

ДАРИТЬ КВІТИ

 

ЇСТЬ ВИКЛЮЧНО М'ЯСО

ЛЮБИТЬ ЧАЙ

ГАНЯЄ НА АВТО

 

ВІДВІДУЄ ТРЕНАЖЕРНИЙ ЗАЛ

НЕ ЛЮБИТЬ КОМАРІВ

ГРАЄ НА НЕРВАХ

 

СПИТЬ З ВІДКРИТИМИ ОЧАМИ

СОПИТЬ ВНОЧІ

 

ЖІНОЧІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ГЕРОЯ

ДРАТІВЛИВА

ПРИВАБЛИВА

АГРЕСИВНА

 

ЖЕРТВА

МОЖЕ ВІДСТОЮВАТИ СВОЇ ПРАВА

 

СЛАБКА

СИЛЬНА

 

ЕМОЦІЙНА

ЛЮБИТЬ ПОСПАТИ

ВЕРЕДЛИВА

ПУСТУНКА

ПАНІКЕРША

 

ПОЛЮБЛЯЄ СОЛОДОЩІ

СПІВАЄ У ДУШІ

ЇСТЬ ОВОЧІ ТА ФРУКТИ

 

ЗЛОВЖИВАЄ СОЛОДКИМ

 

ПОЛЮБЛЯЄ ПАВУКІВ

ЛЮБИТЬ СОБАК

НЕ ЛЮБИТЬ КОТІВ

 

МРІЄ ПРО ВІДПОЧИНОК

ХОЧЕ НА БАЛІ

БЕЗМІРНО ЇСТЬ ШОКОЛАД

 

СОПИТЬ ВНОЧІ

ПРАЦЮЄ

ЗБИРАЄ АФОРИЗМИ

 

ЛЮБИТЬ МИСТЕЦТВО

МРІЄ ПРО ШУБУ

МАЄ ШУБУ

 

ПОДОРОЖУЄ

ВЧАСНО ВІДВІДУЄ ЛІКАРЯ

БОЇТЬСЯ ЛІКАРЯ

ВРОДЛИВА

 

ВИНАХІДЛИВА

ДОБРА

 

МОВЧАЗНА

ПРИСКІПЛИВА

СТРІМКА

СЛУХАЄ ДЖАЗ

 

ВІЛЬНОДУМНА

КОРИСТУЄТЬСЯ ПОВАГОЮ

 

СПОКІЙНА

ЗАДОВОЛЕНА ЖИТТЯМ

ЛЮБИТЬ ДІТЕЙ

 

КУМЕДНА

НЕ ВМІЄ РОЗПОВІДАТИ АНЕКДОТИ

ДЕПРЕСИВНА

 

ПОВІЛЬНА

ХВАТСЬКА

АМБІТНА

 

НЕ ЛЮБИТЬ КОЛИ ЇЙ ВКАЗУЮТЬ

ВІДСТОЮЄ СВОЇ ДУМКИ

НОРОВЛИВА

ФЛЕГМАТИЧНА

 

ВРІВНОВАЖЕНА

НЕСЛУХНЯНА

 

ТЕРПЕЛИВА

ЛЮБИТЬ ПОЇСТИ

ПРАЦЬОВИТА

 

КОРИСТУЄТЬСЯ ДУХАМИ ІСПА-ХАН

ЛЮБИТЬ НІМЕ КІНО

МРІЄ ПРО ПОДОРОЖІ

МАЄ БАГАТО ДРУЗІВ

 

СИДИТЬ В ІНТЕРНЕТІ

ЗАВЗЯТА

 

ЛЮБИТЬ ЖАБ

КЕРУЄ АВТО

СУВОРА

 

ТЕНДІТНА

ВІДМІННИЦЯ

ЛЮБИТЬ ПОБІГАТИ

 

ПИШЕ ВІРШІ

ПИШЕ МУЗИКУ

 

 

Картинки по запросу чорно-білий малюнок мами        Картинки по запросу чорно-білий малюнок мами

 

Похожее изображение                                  Картинки по запросу чорно-білий малюнок мами

Картинки по запросу чорно-былий малюнок казкового героя            Похожее изображение 

                      Похожее изображение                   Картинки по запросу чорно-былий малюнок казкового героя

Характеристики казкового героя

ЖУЄ ЯБЛУКА

 

СПИТЬ БІЛЯ ВІКНА

ЇСТЬ ХРОБАКІВ

МРІЄ ПРО АПОКАЛІПСИС

 

МРІЄ ПРО МИР У ВСЬОМУ МИРІ

МАЄ ТАТУ

МАЄ БОРОДАВКИ

КВОЛИЙ

АКТИВНИЙ

 

ЛЮБИТЬ МУЗИКУ

 

ЧУДЕРНАЦЬКИЙ

ЗЕЛЕНИЙ

ВІДЧАЙДУШНИЙ

 

ЛЮБИТЬ КВІТИ

ЛЮБИТЬ СМІЯТИСЬ

ДРАТІВЛИВИЙ

БЕЗМЕЖНО ЩАСЛИВИЙ

ЛЮДОЖЕР

 

БОЇТЬСЯ ЛЮДЕЙ

 

МАЄ ДРУЗІВ

СПІВАЄ НА БОЛОТІ

ЇСТЬ ЖАБ

 

МРІЄ ПРО ДРУЖБУ

ТАНЦЮРИСТ

ТАНЦЮЄ САЛЬСУ

 

ЇСТЬ З ПІДЛОГИ

ЧАВКАЄ

ДЕКЛАМУЄ ВІРШІ

 

ГОЛОСНО ЖУЄ

КОРОТУН

БЛАЗЕНЬ

 

ХОДИТЬ ДО ЦЕРКВИ

ЧАКЛУЄ

НЕ СПАВ 300 РОКІВ

П'Є  КРОВ

ЛЮБИТЬ ЦІЛУВАТИСЯ

 

 

Текст до технлогії

В перекладі з англійської мови СТОРІТЕЛІНГ можна розкласти на дві частини СТОРІ-історія, ТЕЛІНГ-розповідати. Тобто СТОРІТЕЛІНГ-мистецтво розповідати історії з метою навчання. Даний метод походить з бізнесу і широко використовується у маркетингу, коучингу, ораторському мистецтві. Нещодавно СТОРІТЕЛІНГ  увійшов і до педагогіки. Всі ми педагоги з великим багажем методів, прийомів, технологій, але час плине і новітні технології з'являються майже щодня. Як потрібно провести урок щоб зацікавити та простимулювати дітей для подальшого поглиблення знань. Поряд з традиційними методами та технологіями СЛАЙД 2 на допомогу педагогу приходить неординарний метод навчання СТОРІТЕЛІНГ. Широкій аудиторії даний метод презентував Девід Армстронг, голова міжнародної компанії Armstrong International, він  наголосив, що «Найкращий спосіб презентувати власну ідею чи себе - передати знання чи мотивувати на діяльність – розповісти історію» СЛАЙД 3. А нещодавно цей метод став інновацією в освіті СЛАЙД 4. Отже, даний метод включає в себе напрями, які тісно переплітаються - це і  психологія, і педагогіка, і дидактика та акторська майстерність. Основними складниками успіху СТОРІТЕЛІНГ є чесність історії, її детальність та конкретність. Історія повинна бути показовою та добре запам’ятовуватися. Вид історії залежить від того, для якої аудиторії вона призначена. Історії можна використовувати для викладання різних курсів та предметів, підлаштовуючи під свою мету і завдання свого заняття чи уроку.

Головне в історії - щоб вона була цікавою. Для цього потрібно на ваші факти накласти певні емоції СЛАЙД 5. Кожна історія повинна бути  доступною, динамічною і відповідно має мотивувати учня. СЛАЙД 6. (розглянемо слайд 6 детально).

Буде дуже цікаво, якщо не тільки сам педагог буде вигадувати історії, а зможе до даного процесу долучити учнів. Тому СТОРІТЕЛІНГ і розділяється на два види: АКТИВНИЙ і ПАСИВНИЙ.

ПАСИВНИЙ-за створення історії відповідає педагог, це всі історії, які педагог буде складати сам під свою тему та завдання заняття. АКТИВНИЙ-коли разом з педагогом історію створюють учні.  Вибір того чи іншого варіанту залежить від типу заняття. СЛАЙД 7. В АКТИВНІЙ формі СТОРІТЕЛІНГУ – задача педагога направити дітей, щоб вони йшли вірним шляхом. СЛАЙД 8.  (підготовка до історії-це робота з ключовими словами, робота з відео,  фото або стікерами-підказками та реченнями-підказками)

В даному методі можна застосовувати «Машину часу», це цікаво тим, що при переміщенні в ту чи іншу епоху ми використовуємо всі атрибути побуту обраної епохи. Також можна використовувати «Плутанину» ,  коли сучасні предмети потрапляють в ту епоху, в якій їх апріорі бути не може. Наприклад: якщо дати мобільний телефон Наполеону - що з цього вийде?. Також можуть оживати картини: що було до написання картини та після. В кожній історії повинен бути герой, має бути інтрига і відповідно написаний сюжет. Тільки тоді історія буде цікавою і результативною. А зараз ми з вами спробуємо на практиці застосувати дану технологію.

НАМ потрібно:

епоха, герой, місце, дія.

На кожну групу я вам роздам приклади і ми спробуємо скласти власну цікаву історію.  Кожна група записує на аркуші паперу цифри. Від 1 до 10 оберіть число на нашому примірнику «ЕПОХА» СЛАЙД 9-10. Далі від 1 до 10 оберіть на нашому примірнику число то буде наш «ГЕРОЙ» СЛАЙД 11-12. Далі оберіть число на примірнику «МІСЦЕ» СЛАЙД 13-14. Далі обираємо число на примірнику «ДІЯ» СЛАЙД 15-16, та записуємо на папері усі числа, також я вам роздам примірник речень-підказок, за допомогою яких буде легше створити історію. Також я вам надам стікери-підказки з характеристиками героїв. Скориставшись даними підказками, вам буде простіше скласти історію. Наша історія повинна мати етапність СЛАЙД 18. Нагадую вам, що наш герой повинен бути цікавий, ефектний, інакше слухачі не будуть співпереживати, не зможуть даного героя приміряти на себе. ГОЛОВНА задача СТОРІТЕЛІНГУ - зробити слухача безпосереднім учасником даної історії.

На виконання завдання даю вам 5 хвилин. Працюють в групах, розповідають історії.

Можна зробити висновки:

Що СТОРІТЕЛІНГ – мистецтво цікавої розповіді, ефективний метод донесення інформації до аудиторії шляхом розповідання смішних, зворушливих або повчальних історій з реальними або вигаданими персонажами.

 Ми створили історії, розповіли їх, у когось вони вийшли смішні, у когось повчальні. Але не завжди історії можуть бути написані або надруковані на комп’ютері, для складання тієї чи іншої історії можна використовувати відео, фото,історія може бути виконана в форматі малюнку, історію можна намалювати в формі «колаж», створити вірш, поему, тощо. Все залежить від того, який кінцевий результат вас цікавить.

Що отримує учень на таких заняттях?

  • Мотивацію;
  • Роботу в команді;
  • Розвиток компетенцій;
  • Критичне мислення;
  • Розвиток лідерських якостей;
  • Креативність;
  • Створення продукту власної діяльності.

Кожен учень може створити власну історію, може бути групове завдання, але найголовніше, щоб кожен учень запам’ятав ті факти та ту інформацію, яку надали саме Ви (педагог) і не тільки запам'ятав, але і поглибить власні знання та набуде базових компетенцій.

docx
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку