Основна мета навчального предмета «Я досліджую світ» ― формування природознавчої компетентності учнів шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу і людину, основ екологічних знань, опанування способів навчально-пізнавальної і природоохоронної діяльності, розвиток ціннісних орієнтацій у ставленні до природи.
Завдання, запропоновані у цій збірці, покликані не тільки надавати учням додаткову інформацію до теми уроку, а й розвивати їх пізнавальну, дослідницьку, комунікативну активність. Вони дають змогу учням мислити, порівнювати, аналізувати та робити самостійно висновки.
Дані матеріали можна використовувати під час проведення уроків природознавства, в позаурочній роботі, а також в роботі з обдарованими учнями. Такі завдання передбачають як індивідуальне, так і групове та парне їх виконання
Вступительная беседа о значении воды.
Медленно движется караван верблюдов по пустыне. Всюду сухой раскаленный солнцем песок. Ни деревьев, ни травинки кругом. Уже вторую неделю караван в пустыне. Вчера кончился запас воды. Колодцы на пути высохли. Вдруг поднялся сильный ветер. Он несет целые кучи песка. Он залепляет рот, глаза, уши. Людей и верблюдов мучит жажда. Буря усиливается. Верблюды ложатся на горячий песок и склоняют голову. Люди, тесно прижимаясь к верблюдам, окутывают голову одеждой. Буря затихла, и караван снова движется в путь. Но воды все нет и нет.
- Почему в местности, по которой шел караван, нет травы и деревьев?
(т.к. нет воды, растения без воды не живут)
- Предположите, чем могла бы закончиться эта история, если колодца на пути люди так и не встретят?
(Люди и верблюды могут погибнуть)
- Почему?
(Где нет воды, там нет жизни)
-Отгадайте загадку:
Мы говорим, она течет;
Мы говорим, она играет;
Она бежит всегда вперед,
Но никуда не убегает.
В морях и реках обитает,
И часто по небу летает.
А как наскучит ей летать
На землю падает опять.
Вы узнали, что это?
1. Хвилинка поезії.
Що таке довкілля?
Все, що є навколо тебе:
Сонечко, хмаринка, небо,
І пісок, каміння, води,
Й люди ― часточка природи.
Поле, гори, і травичка,
Ліс, повітря і водичка,
Бджілка, пташечка і зорі,
Вільний вітер на просторі, квіточки і різне зілля ―
Це, дитино, й є довкілля!
2. Відшукай і закресли слова, які є назвами неживої природи.
Закреслюй слова по горизонталі, вертикалі, діагоналі.
Я |
Ґ |
Р |
У |
Н |
Т |
Щ |
Ь |
Ю |
Є |
Е |
З |
Р |
Н |
Ц |
Ю |
Н |
Е |
Б |
О |
Ь |
Я |
К |
Т |
О |
Б |
Ж |
Р |
С |
Н |
А |
П |
К |
П |
Ї |
І |
У |
Д |
М |
Н |
Ш |
Х |
М |
С |
О |
Н |
Ц |
Е |
З |
Ш |
Ф |
В |
А |
З |
Г |
В |
3. Розгадай ребус «Яке слово заховалось?»
4. Склади павутинку «Де зустрічається вода?»
5. Про що йде мова?
Контакт з цією речовиною у пароподібному стані може викликати опіки, у твердому – обмороження, а в рідкому – є добрим засобом для гігієни та загартовування. Ця речовина – __________________________.
6.Встанови відповідність між малюнком та назвою стану води, зображеного на малюнку.
А |
Б |
В |
|
|
|
А Б В
1. Рідкий
2. Твердий
3. Газоподібний
7.Заповни таблицю «Якою буває вода?»
Рідка вода |
Тверда вода |
Газоподібна |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Слова: дощ, туман, роса, хмари, сніг, крига, водяна пара, град, веселка, буруль ки, айсберг, іній.
8 Хвилинка поезії.
Вода Н.Красоткіна
Вода ― це справжнє диво! Плавають в водичці діти,
Як прожити без води? Риби у воді живуть.
З нею ми завжди щасливі, Розцвітають в лузі квіти
З нею в нас нема біди. І рясні дощі ідуть.
Є вода ― ростуть рослини: Кругообіг повсякчасно
Ліс, сади, рясні поля. На Землі вода веде.
Це чудово для людини Тож з водою всім прекрасно
І радіє вся Земля. І біди нема ніде!
9. Прочитай приказку. Поясни її зміст.
П р и к а з к а : Земля найбагатша, вода найсильніша.
10. Розв’яжи природничі задачі.
Дітям необхідно вживати 100 г води на 1 кг маси.
Визнач, скільки грам води необхідно вживати тобі на день.
В одній склянці 200 г води. Підрахуй, скільки склянок води тобі необ -
хідно випити за день.
11. Це цікаво!
12. Вікторина .
Про який стан води говорять:
― падає …..___________________;
― сідає …._____________________;
― йде, ллє …__________________;
― випала …_____________________;
― барабанить … ___________________.
С л о в а : сніг, туман, дощ, роса, град.
Домашнє завдання
Вода
Чиста, прозора
Руйнує, допомагає, живить
Вода – джерело життя на Землі.
Животворна сила