Методичні матеріали до уроків "Я досліджую світ"

Про матеріал
Завдання, запропоновані у цій збірці, покликані не тільки надавати учням додаткову інформацію до теми уроку, а й розвивати їх пізнавальну, дослідницьку, комунікативну активність.
Перегляд файлу

Основна мета навчального предмета «Я досліджую світ» ― формування природознавчої компетентності учнів шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу і людину, основ екологічних знань, опанування способів навчально-пізнавальної і природоохоронної діяльності, розвиток ціннісних орієнтацій у ставленні до природи.
    Завдання, запропоновані у цій збірці, покликані не тільки надавати учням додаткову інформацію до теми уроку, а й розвивати їх пізнавальну, дослідницьку, комунікативну активність. Вони дають змогу учням мислити, порівнювати, аналізувати та робити самостійно висновки.
    Дані матеріали можна використовувати під час проведення уроків природознавства, в позаурочній роботі, а також в роботі з обдарованими  учнями. Такі завдання передбачають як індивідуальне, так і групове та парне їх виконання

Вступительная беседа о значении воды.

Медленно движется караван верблюдов по пустыне. Всюду сухой раскаленный солнцем песок. Ни деревьев, ни травинки кругом. Уже вторую неделю караван в пустыне. Вчера кончился запас воды. Колодцы на пути высохли. Вдруг поднялся сильный ветер. Он несет целые кучи песка. Он залепляет рот, глаза, уши. Людей и верблюдов мучит жажда. Буря усиливается. Верблюды ложатся на горячий песок и склоняют голову. Люди, тесно прижимаясь к верблюдам, окутывают голову одеждой. Буря затихла, и караван снова движется в путь. Но воды все нет и нет.

- Почему в местности, по которой шел караван, нет травы и деревьев?

(т.к. нет воды, растения без воды не живут)

- Предположите, чем могла бы закончиться эта история, если колодца на пути  люди так и не встретят?

(Люди и верблюды могут погибнуть)

- Почему?

(Где нет воды, там нет жизни)

-Отгадайте загадку:

Мы говорим, она течет;

Мы говорим, она играет;

Она бежит всегда вперед,

Но никуда не убегает.

В морях и реках обитает,

И часто по небу летает.

А как наскучит ей летать

На землю падает опять.

Вы узнали, что это?

 

 

1. Хвилинка поезії.
  Що таке довкілля?
Все, що є навколо тебе:
Сонечко, хмаринка, небо,
І пісок, каміння, води,
Й люди ― часточка природи.
Поле, гори, і травичка,
Ліс, повітря і водичка,
Бджілка, пташечка і зорі,
Вільний вітер на просторі, квіточки і різне зілля ―
Це, дитино, й є довкілля!

2. Відшукай і закресли слова, які є назвами неживої природи.
Закреслюй слова по горизонталі, вертикалі, діагоналі.
 

Я

Ґ

Р

У

Н

Т

Щ

Ь

Ю

Є

Е

З

Р

Н

Ц

Ю

Н

Е

Б

О

Ь

Я

К

Т

О

Б

Ж

Р

С

Н

А

П

К

П

Ї

І

У

Д

М

Н

Ш

Х

М

С

О

Н

Ц

Е

З

Ш

Ф

В

А

З

Г

В

3. Розгадай ребус «Яке слово заховалось?»
                              

 


 

4. Склади павутинку «Де зустрічається вода?»

 

 

 

 

 

5. Про що йде мова?
Контакт з цією речовиною у пароподібному стані може викликати опіки, у твердому – обмороження, а в рідкому – є добрим засобом для гігієни та загартовування.  Ця речовина – __________________________.

6.Встанови відповідність між малюнком та назвою стану води, зображеного на малюнку.

     1265112998_kopiya-gorki-13.jpg                         xfq.jpg                      лыто.jpg                            

 

А

Б

В

 

 

 

     А                                                          Б                                                  В
1. Рідкий
2. Твердий                                               
3. Газоподібний

 

7.Заповни таблицю «Якою буває вода?»

Рідка вода

Тверда вода

Газоподібна
         вода

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слова: дощ, туман, роса, хмари, сніг, крига, водяна пара, град, веселка, буруль ки, айсберг, іній.

 


8 Хвилинка поезії.
Вода                                     Н.Красоткіна
Вода ― це справжнє диво!                        Плавають в водичці діти,
Як прожити без води?                                Риби у воді живуть.
З нею ми завжди щасливі,                        Розцвітають в лузі квіти
З нею в нас нема біди.                                 І рясні дощі ідуть.  
Є вода ― ростуть рослини:                        Кругообіг повсякчасно
Ліс, сади, рясні поля.                                    На Землі вода веде.
Це чудово для людини                                Тож з водою всім прекрасно
І радіє вся Земля.                                           І біди нема ніде!

9. Прочитай приказку. Поясни її зміст.

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                            
                                                                                                                                              
                                                                                                                                  
                                                                                                          
                                                                                  
П р и к а з к а : Земля найбагатша, вода найсильніша.

 

10. Розв’яжи природничі задачі.

  • У класі Іринка помітила, що після відвідин їдальні у неї на спідничці з’явилася пляма від олії. «Не хвилюйся, а візьми і швидко змий її водою,» ― порадила дівчинці подруга.
       Чи допоможе ця порада позбутися олійної плями? Доведи свою думку.
  • Оксанка з Тетянкою пили чай. Оксанка взяла звичайний цукор-пісок, а Тетянка  ― цукор у шматочках. У кого з дівчаток чай швидше стане солодким? Поясни ,чому?

       Дітям необхідно вживати 100 г води на 1 кг маси.
           Визнач, скільки грам води необхідно вживати тобі на день.  

      В одній склянці 200 г води. Підрахуй, скільки склянок води тобі    необ -
          хідно випити за день.
      11. Це цікаво!

  • Людина на 70% складається з води.
  • 70% земної кулі ― це вода.
  • Без води людина може прожити менше 5 діб.
  • 97 % земних  запасів води в морях і океанах.

 

 

12. Вікторина .
Про який стан води говорять:
― падає …..___________________;             

― сідає …._____________________;
― йде, ллє …__________________;               

 ― випала …_____________________;
― барабанить … ___________________.
С л о в а : сніг, туман, дощ, роса, град.

 

Домашнє завдання

 

  1. Складання  сенканів  про воду

Вода

Чиста, прозора

Руйнує, допомагає, живить

Вода – джерело життя на Землі.

Животворна сила

 

  1. Повідомлення
  2. Підібрати загадки, прислів’я, вірші по темі
  3. Скласти кросворд
  4. Придумати казку
  5. Намалювати діафільм
  6. Прочитати  текст статті і дати відповіді на питання

 

 

 

 

docx
Додано
22 жовтня 2021
Переглядів
590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку