Екскурсія в пожежну частину

Про матеріал
для учнів початкових класів, з метою ознайомлення учнів з господарством протипожежної частини, з правилами виїзду на місце пригоди і засобами пожежогасіння. Розвивати почуття відповідальності за свої вчинки. Виховувати повагу до людей цієї відповідальної і безстрашної професії.
Перегляд файлу

Екскурсія в пожежну частину

Мета: ознайомити учнів з господарством протипожежної частини, з правилами виїзду на місце пригоди і засобами пожежогасіння. Розвивати почуття відповідальності за свої вчинки. Виховувати повагу до людей цієї відповідальної і безстрашної професії.

I. Підготовка вчителя до екскурсії.

     Учитель повинен заздалегідь домовитися з працівниками протипожежної частини про день і час проведення екскурсії та зустрітися з екскурсоводом, який проведе екскурсію з учнями певного класу в доступній і цікавій формі. Вчитель, знаючи рівень знань своїх учнів, повинен зорієнтувати екскурсовода на типові питання, події і вчинки, що на них він має звернути увагу і розказати про причини виникнення пожеж та методи боротьби з ними.

II. Підготовка учнів до екскурсії.

Вчитель:   Загасити багаття або навіть засмаглий рушник на кухні може будь-який з нас. Але коли трапляється біда - справжня пожежа, хто допоможе? Звичайно ж, пожежники. Пожежні займаються не тільки гасінням пожеж, але ще й їх попередженням. Без дозволу пожежників, без їх ретельного огляду не будується жоден будинок. Вони  беруть участь у огляді магазинів, шкіл, дитячих садів, заводів, кафе і ресторанів перед їх відкриттям. 
        А ти пам'ятаєш, за яким телефоном потрібно телефонувати при пожежі? Правильно, 01! 
        Сьогодні нам належить незвичайна екскурсія, ми відправимося в гості до пожежників. Робочий день пожежника - зміна, починається в 8.00 годин ранку і закінчується тільки на наступний ранок, знову ж таки в 8.00. 
Ну що ж готовий? Вирушаємо! 
        Повторити основні Правила поведінки з вогнем, які діти вже вивчили, про причини виникнення пожеж, до чого вони призводять і як з ними потрібно боротися. А також повторити правила поведінки та техніку безпеки під час проведення екскурсій, правила поведінки на вулицях і дорогах під час перевезення учнів до місця екскурсії.

 Вчитель нагадує учням про те, що вони повинні поводитися стримано, іти строєм задля своєї ж безпеки, не вибігати зі строю, не перебігати з одного місця на інше, не відставати, говорити тихо, а не галасувати, не перебивати дорослих, не відходити від учителя, не заходити без дозволу в приміщення, не підходити до пожежних машин, нічого не чіпати руками, задавати питання, піднявши руку.

III. Проведення екскурсії.
         Пожежний:  Ранок пожежної частини починається з «розлучення», «розлучення» - це невелика ранкова нарада пожежників. Ті пожежні, чия зміна закінчилася, розповідають про те, що сталося за час їх чергування, тобто вони здають чергування. Начальник пожежної частини ставить перед своїми підлеглими завдання на нову робочу зміну. Але, крім того, що пожежники здали своє чергування, вони ще повинні передати наступній зміні та обладнання - пожежні автоцистерни. Все обладнання повинно бути в повному порядку, адже в будь-яку хвилину десь може трапитися біда. У пожежників є й інше обладнання, яке вони передають по зміні - це дихальні апарати, які теж перевіряються щоранку. 
       Вчитель:     А тепер вирушимо разом з пожежниками в навчальний клас. Обов'язкова частина щоденного розпорядку дня пожежників - заняття з пожежогасіння. О 9.00 весь бойовий склад, збирається в навчальному класі. Чим більше знає пожежний - тим швидше він зможе впоратися з вогнем. 
Як ти думаєш, якими якостями повинен володіти пожежний? 
        Діти: 
- Хоробрим; 
- Витривалим; 
- Спритним; 
- Сильним; 
- Дисциплінованим; 
- Уважним; 
- Швидко приймати рішення; 
- Вміти надати першу медичну допомогу постраждалим при пожежі; 
- Підтримувати своїх товаришів. 
        Вчитель: Все правильно! Для того, щоб пожежний володів всіма цими якостями, йому потрібно постійно тренуватися. А як ти думаєш, що роблять пожежні після того, як закінчилися заняття? Може бути, вони йдуть відпочивати і чекати, коли знадобиться їх допомога? 
        Діти: Ні, звичайно! Пожежні йдуть на тренування. 
        Пожежний:   І ми разом з пожежними підемо на підготовку. Пожежні постійно проводять спеціальні навчання, займаються в спортивних залах, щоб під час чи не навчального, а справжньої пожежі зуміти проявити спритність, силу, вправність. Вони відпрацьовують можливі під час пожежі ситуації.  Наприклад, закинути рятувальну мотузку на підвіконня і забратися по ній протягом шести секунд. 
          Вчитель: Як ти думаєш, а пожежними бувають тільки чоловіки? 
Найчастіше - так. Але і жінкам є місце в пожежній охороні. Найчастіше вони працюють диспетчерами. Давай пройдемо з тобою в диспетчерську. 
          Пожежний:   Диспетчер - дуже важлива людина у пожежній охороні. Він сидить за пультом пожежної охорони. Від їх дій багато що залежить. Надходить дзвінок, він з'ясовує, що горить, де горить, чи є на місці пожежі люди. Оголошує тривогу. Визначає по карті, де знаходиться найближчий до місця пожежі гідрант, обчислює найкоротший шлях прямування. І на все це має піти не більше хвилини. 
          Люди з великою повагою ставляться до пожежників, вірять у їх силу і доброту. Тому дуже часто дзвонять не тільки через пожежу. Просять врятувати собак, які впали у ями, або кішок, залізли на дерева. Хоча вони  і не рятувальники, але в міру можливості, намагаються допомогти в будь-якій біді. 
          Іноді за телефоном 01 дзвонять хулігани - це так звані помилкові виклики, вони повідомляють про неіснуючі пожежах. Вони, на жаль, не рідкість, вони відривають пожежних від справжньої роботи. А тепер вирушимо в гараж, подивитися на помічників пожежників - пожежні машини. 
            У пожежників є спеціальні машини, вони забезпечені цистерною з водою, баком зі спеціальною піною, довгими шлангами - рукавами, складаний сходами.  Є спеціальний одяг, яка захищає їх під час пожежі. Він зроблений зі спеціальної тканини, яка майже не горить. На голові у них сталева каска, на ногах - міцні і зручні чоботи. Адже пожежний безстрашно йде у вогонь! В пожежної машини є сирена. А для чого ж вона потрібна? (Відповіді дітей )
         Вчитель:   Все правильно. Коли вони мчать по вулицях, то все інші машини поступаються їм дорогу, зачувши гучний звук пожежної сирени. 
Коли машина разом з бригадою пожежних приїжджає на пожежу, пожежні оцінюють складність пожежі, і, при необхідності, викликають ще кілька машин з пожежними і приступають до гасіння. Чим же пожежники гасять вогонь? (Відповіді дітей). 
        Пожежний:   Вірно! Заливають водою зі спеціальних шлангів-рукавів. Воду в шланги накачує насос, який пожежні привозять на пожежній машині. Крім того, пожежу гасять спеціальною піною, що міститься у вогнегасниках. Пожежні безстрашно пробираються в палаючі будівлі, рятують людей. Допомагає їм висока складна драбина, по якій вони проникають всередину палаючого будинку через вікна і балкони. 

Іноді до справи підключаються і пожежні вертольоти, вони допомагають рятувати людей з палаючих багатоповерхових будівель.

       Пожежне господарство просто необхідне для мешканців міст, сіл для того, щоб вони жили у безпеці. Тому пожежні автомобілі повинні бути завжди в порядку, готові щосекунди до виїзду на місце пригоди, а пожежники завжди мають бути готові до боротьби з вогнем. Бо, як кажуть у народі: «Вогонь і вода — то найбільша біда». Стихійне лихо, викликане вогнем, жахливе і непередбачуване, тому що від малої іскри може згоріти все живе довкола: люди, тварини, рослини. А вогонь не можна відразу загасити, особливо у вітряну погоду.
        Вчитель:    Ну, ось на цьому і закінчується наша екскурсія. 
Давай побажаємо пожежним спокійною робочої зміни! 
IV. Підсумок екскурсії.

 1. Бесіда на тему «Про що ми дізналися під час екскурсії?

В чому ж ж полягає робота пожежників? 
А ти знаєш, що пожежу легше попередити, ніж загасити?

В якому одязі ходять пожежники?   

         Найскладніше пожежним доводиться навесні і влітку, коли починають горіти трава та ліси. Як ти думаєш чому? (Відповіді дітей). 
Як ти думаєш, а через що може трапитися пожежа?  Чи можна її уникнути ? 
Вчитель: Звичайно, найчастіше пожежа трапляється через неуважність людей, через необережне поводження з вогнем. Причиною лісової пожежі може бути погано загашеної багаття, кинута сигарета, блискавка під час грози і навіть осколок скла, що збирає сонячні промені. 

 1. Якими якостями повинен володіти пожежний? Чому? 
2. Чому робота пожежного буває небезпечною? 
3. Як пожежники гасять вогонь? 
4. За яким телефоном потрібно телефонувати при пожежі? 
5. Хто приймає дзвінки за телефоном 01. 

 

2.  Малювання на тему «Пожежники — професія відважних», «Пожежні машини».

3.  Змагання «Кращий пожежник».

4.  Написання твору-мініатюри на тему «Я в пожежники піду...»

5.  Дидактична гра « Вогненебезпечні предмети ». (Дивитись додатки)
     Мета: навчити дітей серед небезпечних предметів знаходити ті, які дуже часто є причиною пожежі. Розвивати логічне мислення. Пояснити, чому обрали саме ці предмети. Правильно розкласти картки на дві групи. 

    Дидактична гра «Що придасться при пожежі ». (Дивитись додатки)
      Мета: навчити дітей знаходити предмет, який може стати в нагоді при гасінні пожежі пожежного. Пояснити свій вибір. Розвивати логічне мислення. 

6. Сюжетно рольова гра «Ми - пожежні» 

    Мета: Ознайомити дітей з правилами пожежної безпеки; сприяти розвитку обачності й обережності; розвивати навички спілкування в грі, формувати конкретні уявлення про будівництво; виховувати бажання надавати допомогу іншим. 
6. Вірші. Загадки

 7. Прислів’я та приказки .

● Де вогонь, там і дим. 
     ● У вогні і залізо плавиться. 
     ● Сльози пожежі не загасять. 
     ● Один на пожежі не боєць. 
     ● Від вогню і камінь трісне. 
     ● Диму без вогню не буває. 
     ● Від іскор пожежа народжується.
     ● Не жартуй з вогнем, обпечешся. 
     ● Дороге при пожежі і відро води. 

 

doc
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
1393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку