ПЛАН ЗАНЯТТЯ № 7
Дисципліна Математика
Тема заняття: Розв’язування ірраціональних рівнянь.
Формування компетентностей:
предметна компетентність: удосконалити вміння розв’язувати ірраціональні рівняння; ознайомити з основними методами розв’язування ірраціональних рівнянь;
ключові компетентності:
Форма проведення заняття: класно – урочна.
Тип заняття: удосконалення знань і вмінь.
Література:
Інтернет ресурси:
ЗМІСТ І ХІД ЗАНЯТТЯ
№ ел.з. |
Елементи заняття, питання, форми, методи навчання та засоби забезпечення заняття |
Доповнення, зміни, зауваження |
||||||||||||||||||||||||||||||
І.
|
Організаційна частина
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
ІІ. |
Актуалізація опорних знань З’ясування незрозумілих питань домашнього завдання.
Під час вивчення нового матеріалу нам потрібні будуть опорні знання. Ваша задача показати ці знання. Проведемо «Бліц – опитування».
Піднесіть до степеня ; ; ; . Знайдіть область визначення функції
. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
ІІІ. |
Мотивація навчальної діяльності студентів Вам вже відомо, що розв’язування багатьох практичних задач в житті людини зводиться до складання математичної моделі цієї задачі і її розв’язання за допомогою рівнянь різного типу. Сьогодні на занятті ми з вами ознайомимося із основними методами розв’язування ірраціональних рівнянь. Ця тема актуальна, оскільки ірраціональні рівняння часто зустрічаються в завданнях ЗНО. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
ІV. |
Оголошення теми, мети та плану заняття Озвучується викладачем, запис на дошці. Девіз заняття. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
V. |
Вивчення н/м. Удосконалення знань і вмінь
Означення. Рівняння, що містять невідоме під знаком кореня, називаються ірраціональними. Наприклад, ; = ; . Розв'язування ірраціональних рівнянь ґрунтується на приведенні їх за допомогою деяких перетворень до раціонального рівняння. Як правило, це підносять обидві частини ірраціонального рівняння до одного і того самого степеня (інколи декілька разів).
; ; ; 4) ; ; 5.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
VІ. |
Формування вмінь та навиків
Завдання 1.1-1.3 мають по п'ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну, на Вашу думку, відповідь. 1.1. Вказати рівняння, яке не має коренів:
1.2. Сума коренів рівняння дорівнює:
1.3. Вказати проміжок , якому належить більший корінь рівняння
«За допомогою рівнянь і теорем, ми багато розв’яжемо проблем»
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
VІІ. |
Узагальнення та систематизація знань студентів
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
VІІІ. |
Підведення підсумків. Мотивація та виставлення балів
На занятті ми вивчили означення ірраціонального рівняння. Познайомились з методами розв’язування ірраціональних рівнянь. Систематизували знання правил утворення рівносильних рівнянь. З'ясували випадки, коли необхідно обов'язково перевіряти одержані розв'язки підстановкою в дане рівняння. Розглянули приклади розв'язування найпростіших ірраціональних рівнянь. Набули навичок і вмінь розв’язувати ірраціональні рівняння різними способами.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
ІX. |
Домашнє завдання 1. [3] - §2, пит. 1-8. 2. Розв’язати завдання № 4,6, 7. 3.Творче завдання (проєкт).
|
|