ЗОЛОТА ОСІНЬ НА КАРТИНІ І.ЛЕВІТАНА
розвиток зв’язного мовлення група ФФНМ
Мета: Удосконалювати уміння складати описові розповіді за картиною; сприяти розвитку пояснювального мовлення; стимулювати вживання повних речень; розвивати пізнавальний інтерес дітей, прагнення до активного пізнання природи; формувати вміння логічно мислити; виховувати вміння активно співпрацювати одне з одним і логопедом.
Матеріали: Картина осіннього пейзажу Ісака Левітана «Золота осінь»; смайлики; коректурні таблиці; мнемота- блиця; відеоматеріали; дидактичні ігри; рухлива гра.
1. Організаційний момент.
Зараз ми з вами будемо вітатись, але робитимемо це незвичним способом.
Скажемо «ДОБРИЙ ДЕНЬ» руками!
Скажемо « ДОБРИЙ ДЕНЬ» ногами!
Скажемо «ДОБРИЙ ДЕНЬ» очима!
Скажемо «ДОБРИЙ ДЕНЬ» ми ротиком - Стане радісно кругом!
Діти, я бачу, що не у всіх язички прокинулися, давайте їм допоможемо.
Мовленнєва розминка:
Логопед разом з дітьми:
Шла-шла-шла -осінь до нас прийшла.
Ила- ила-ила - осінь наступила.
Уде- уде-уде - дощ на вулиці буде.
Ужі -ужі- ужі -на дорогах калюжі.
Хід заняття:
Логопед
- Сьогодні ми з вами здійснимо подорож до картинної галереї.
-А що таке галерея?
Галерея- це довга споруда.
Екскурсовод - людина, яка розповідає про картини і художників.
Відвідувачі - люди, які прийшли до галереї.
-Так це місце де виставлені картини багатьох художників.
Давайте разом з вами завітаємо до віртуальної картинної галереї.
( Слайди художників. На картинах зображено осінні пейзажі).
-Яка пора року зображена на картинах художників?
3.Дидактична гра » Почуття» ( використовуємо смайли) Смуток-радість
Тривога-спокій
Гомін-тишу
Мабуть недарма Ісак Левітан одну з найвідоміших своїх картин назвав „Золота осінь”. Ось ця картина.
( Виставляється картина Ісака Левітана «Золота осінь» і портрет художника).
Подивись на видноколі,
Мов змінилися ліси.
Хто це їх у жовтий колір
Так барвисто прикрасив?
Ой, пишаються дерева
Золотим своїм вбранням
Це якийсь маляр, напевно,
Догодити хоче нам.
4.Дидактична гра « Який? Яка? Яке?»
Берізка - струнка, тоненька, висока, білокора.
Річка -вузька, глибока, холодна, тиха.
День - ясний, осінній, сонячний, теплий.
Пагорб- крутий, зелений, широкий.
Небо - низьке, блакитне, хмарне.
Трава - зелена, пожовкла.
Кущі - низенькі, золоті, широкі.
Листя- рясне, золоте.
Художник, який написав цю картину, народився майже 150 років тому у Росії. А його творами захоплюються ще й досі.
Які кольори допомагають зрозуміти назву картини?
— Діти, подивіться уважно на картину, чи можемо ми зрозуміти який саме день зобразив художник?
-А з чого це видно?
5.Дидактична гра «Скажи осіннє »
Небо.
Пагорб.
Хмара.
День.
Погода.
Сонце.
Скажіть ,будь ласка, як ви гадаєте де в момент написання картини знаходився художник?
-На природі.
6.Дидактична гра «Що до чого,або що для кого?» Робота з коректурними таблицями.
У кожної дитини своя таблиця. В результаті виконаних дій виходить ре-
продукція картина Ісака Левітана «Золота осінь».
(Художник)
1 картинка ліворуч. (Природа)
1 ряд, 3 картинка праворуч (Мольберт)
Діти давайте з вами вийдемо погуляти.
7.Рухлива гра «Сонце-дощ».
Діти бігають гуляють, поки світить сонечко, а коли йде дощик присідають за свої стільчики, немов виглядаючи
в вікно будиночка.
(Відеофайл)
- Поки ми з вами гуляли налетів буревій і зруйнував нашу картину. Зараз ми з вами будемо реставраторами.
8.Дидактична гра «Реставратор» ( на дощці виставлена картина І.Левітана «Золота осінь», а на ній відсутні елементи : хвильки, кущик, хмарки, берізки, село, хатки.
діти називають чого немає і доповнюють картину саме цими елементами ( окремо на дошці з магнітнітами).
Немає хвильки на річці.
Немає кущика на березі річки.
Немає хмарок в небі.
Немає берізки на березі річки.
Немає села або хаток.
Давайте з вами подивимось уважно на картину і розкажемо нашими гостям, що художник написав?
9.Дидактична гра «Екскурсовод»
(Мнемотаблиця опису картини)
Прийшла золота осінь.
Перед нами тиха річка, галявина з пожовклою травою. На березі річки стоять білокорі берези з золотим листям.
Далеко видніються ліси в різнокольоровому одязі.
За ними маленьке селище і великі поля.
Художник зобразив ясний і сонячний день.
Картина викликає почуття радості і спокою.
10.Підсумок заняття.
Ось і прибули ми в дитячий садок і наша екскурсія підійшла до кінця. Дякую мої дорогі дітки! Ви у мене самі розумні і самі хороші!