Комунальний заклад
«Богодухівський центр дитячої та юнацької творчості»
Богодухівської міської ради Харківської області
МЕТОДИЧНА ПОРАДИ МОЛОДИМ СПЕЦІАЛІСТАМ
Розробила: керівник танцювального
колективу «Дзвіночок»
Курко-Дерябіна Алла
Володимирівна
Моє профеcійне кредо:
«Немає неталановитих дітей. Талант є у кожного, його треба вчасно помітити і розвивати».
«Учень – це факел, який потрібно запалити»!
Працюю керівником хореографічного гуртка у Комунального закладу «Богодухівський центр дитячої та юнацької творчості» Богодухівської міської ради Харківської області з 2003р. З цього часу склалася система роботи, яка спрямована на розвиток творчої особистості засобами хореографічного мистецтва. З цією метою навчаю вихованців основ загальної хореографічної підготовки і розвиваю їхні творчі здібностей та вміння виражати їх за допомогою хореографії.
У процесі роботи та педагогічного досвіду розробила такі методичні рекомендації для молодих спеціалістів:
1. Потрібно завжди шукати нові методи виховання підростаючого покоління, які базуються на нетрадиційних підходах до гармонійного розвитку як основи подальшого удосконалення особистості;
7. Виховувати естетико-виховний статус хореографічної діяльності, що акумулює в собі естетично-культурний, емоційно-почуттєвий, художньо-творчий розвиток особистості.
8. На заняттях використовую методи і прийоми, що спрямовані на міцне засвоєння матеріалу, активізації рухової діяльності вихованців, залученні їх до краси мистецтва, розкритті творчої індивідуальності і виявленні здібностей до даного виду діяльності.
9. Розпочинаю свою роботу з вихованцями з вивчення індивідуальних особливостей кожного. Мене цікавить не лише питання навчання та ставлення до нього, а рівень вихованості учня, його ставлення до людей, батьків, друзів, самого себе. Це допомагає мені сформувати дитячий колектив і спланувати навчальну та виховну роботу, враховуючи потреби вихованців.
10. Приділяю велику увагу згуртуванню дитячого колективу, створенню в ньому позитивного морально-психологічного клімату
11. Використовую інноваційні методи та підходи до організації навчально-виховної діяльності вихованців. Зокрема впроваджую в систему роботи і проблемну методику. На відміну від традиційної, коли дітям повідомляється «готова» інформація для навчання, проблемна методика пропонує більш активну розумову і емоційну діяльність. У процесі занять пропоную дітям доповнити танцювальну комбінацію або скласти її повністю, виконати той чи інший рух, що не стосується їх програми навчання.
12. Організувую цікаві заняття. Вважаю, що при проведенні гурткових занять основними ворогами викладання матеріалу є сухість, монотонність, формалізм. І тому постійно шукаю такі методи та форми роботи, які б викликали у дітей живий інтерес до виконання завдання, до творчої праці. Вважаю, що процес навчання дітей в гуртках має відбуватися на фоні позитивного емоційного настрою, в психологічно комфортних, ситуативно адекватних для дітей умовах.
13. Пропоную дітям ігрові завдання, які вони повинні виконувати одразу. Наприклад, підібравши цікаву образну музику, пропонувати дітям її прослухати, а потім зобразити те, що вони почули в цій музиці.
Всі завдання підбираю для дітей так, щоб вони сприяли виробленню стрункої постави, танцювальної координації, легкості й граційності рухів, засвоєнню традиційно усталених танцювальних поз, положень, кружлянь, фігур, набуттю навичок орієнтації у просторі. Такі завдання також сприяють фізичному зміцненню дітей.
14. Систематично проводжу індивідуальну роботу з обдарованими дітьми. Намагаюсь будувати заняття з ними таким чином, щоб вони сприяли формуванню у вихованців любові до танцю, вивченню мови хореографії, розвитку естетичного смаку та удосконаленню виконавської та акторської майстерності.
З власного досвіду роботи хочу зазначити, що хореографія розвиває у дітей вміння естетично ставитися до краси оточуючого світу, гармонії, творчості; допомагає формувати емоційно-ціннісне ставлення до навколишнього. Завдяки заняттям з хореографії діти вчаться виразності, грації, вишуканості, отже, вважаю, що виховання саме таких творчих особистостей є актуальним завжди.
15. В умовах емідемічної ситуації проводжу дистанційну роботу. Намагаюся не тільки дати необхідні знання з хореографічного мистецтва, але й вигадую різні змагання, челенджи, марафони та творчі завдання, для зацікавлення вихованців.
16. Постійно проводими виховні години, тематичні вечори, святкові концети, відкриті заняття та підсумкові екзамени з хореографії в кінці навчального року. Цим самим зацікавлюєю дітей, удосконалюємо їх хореографічну майстерність і звітуємо про роботу колективу перед батьками та адміністрацією закладу.
17. Приймаємо участь у фестивалях та конкурсах різного рівня. Це дуже активує дітей, спонукає до вищих результатів, удосконалює вміння та навички.
18. Проводжу інтегровані заняття з іншими гуртками, що дає змогу зблизитися дітям один з одним та розвиватися в різних напрямках.
19. Обміююся досвідом з іншими хореографами, проводимо майстер класи та постійно приймаю участь у різних конференціях, семінарах та практичних заняттях.
20. Колектив подорожує за кордон, де приймає участь у фестивалях і активно відпочиває разом з батьками. Це дуже важливий момент у житті колективу, який об'єднує дорослих, дітей та педагога.