Методичні рекомендації до об'єкту проектно-технологічної діяльності "Прикраси з бісеру, стічок, ниток" для 7 класу

Про матеріал

Методичні рекомендації до об'єкту проектно-технологічної діяльності відповідно до нової навчальної програми з трудового навчання для 7 класу.

У брошурі представлені методичні рекомендації до проекту «Прикраси з бісеру, стрічок, ниток», передбаченого календарним планом для 7 класу. Пропонується теоретичний аспект з теми, технологія та технологічна послідовність виготовлення виробу із шовкових стрічок (підвіски). Надані матеріали апробовані на уроках в 7 класі та можуть бути рекомендовані для учителів трудового навчання, викладачів шкіл мистецтв, учнів, керівників гуртків тощо.

Перегляд файлу

Вугледарський міський відділ освіти

Вугледарський міський відділ освіти

Вугледарської міської ради

Вугледарський міський методичний кабінет

Вугледарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2

 
 

social-networking-540x400.png 

 

 

 

 

Прикраси з бісеру, стрічок, ниток

Методичні рекомендації

до об’єкту проектно-технологічної діяльності відповідно до нової навчальної програми

з трудового навчання для 7 класу

 

Підготувала

Рожко Людмила Миколаївна,

Учитель

вищої кваліфікаційної категорії

 

 

Вугледар - 2018

 

Анотація

У  брошурі представлені методичні рекомендації до проекту «Прикраси з бісеру, стрічок, ниток», передбаченого календарним планом для 7 класу. Пропонується теоретичний аспект з теми, технологія та  технологічна послідовність виготовлення виробу із шовкових стрічок (підвіски). Надані матеріали апробовані на уроках в 7 класі та можуть бути рекомендовані для учителів трудового навчання, викладачів шкіл мистецтв, учнів, керівників гуртків тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Класс

7

Обєкт проектно-технологічної діяльності

 

Підвіска

Основна технологія

Технологія виготовлення виробів із шовкових стрічок.

 

Додаткова технології

Оздоблення виробів намистинами, напівнамистинами.

 

Наскрізні лінії

«Екологічна безпека та сталий розвиток» – розуміння шкідливого впливу хімічних матеріалів на навколишнє середовище; обґрунтування значення хімічних матеріалів для збереження природних ресурсів.

«Громадянська відповідальність» – уміння раціонально використовувати різноманітні матеріали та оцінювати результати власної діяльності.

«Підприємливість і фінансова грамотність» – здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, страхування,  кредитування тощо).

«Здоров’я і безпека» дотримуватись правил безпечної праці під час виконання технологічних операцій.

 

Обладнання, інструменти та матеріали

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Матеріали для виготовлення виробу – свічка, коса бейка;  для декорування – намистини, напівнамистини. Інструменти  – клейовий пістолет.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

Знаннєвий компонент:

  • розуміє етапи проектування;
  • розуміє сутність методу фокальних об’єктів;
  • розуміє моделі-аналоги як історію розвитку технічного об’єкту;
  • знає властивості конструкційних матеріалів;
  • розрізняє та називає інструменти та пристосування для обробки конструкційних матеріалів.

 

Діяльнісний компонент:

  • розрізняє етапи проектної діяльності;
  • застосовує метод фокальних об’єктів при проектуванні виробу;
  • виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення;
  • добирає інструменти та матеріали для виготовлення виробу;
  • вирізняє технології виготовлення та оздоблення виробів поширені в регіоні проживання за характерними ознаками;
  • виготовляє виріб;
  • оздоблює виріб;
  • дотримується правил безпечної праці під час виконання технологічних операцій.

 

Ціннісний компонент:

  • обговорює та висловлює судження щодо цінності конструкційних матеріалів та їх економного використання; 
  • обґрунтовує зв’язок між дотриманням технології виготовлення та якістю виробу;
  • усвідомлює значення деталі, як частини виробу.

Орієнтований календарно-тематичний план

 

Тема уроку та її зміст

К-ть год

Дата

1

Вибір та обґрунтування теми проекту.

Планування роботи з виконання проекту. Моделі-аналоги.

1

 

2

Міні-маркетингові дослідження Добір конструкційних матеріалів та інструментів.

Графічне зображення. Виготовлення ескізу виробу

1

 

3

Послідовність виготовлення виробу.

Виготовлення деталей виробу. БЖД при виготовленні виробу

1

 

4

Виготовлення деталей виробу.

1

 

5

Виготовлення деталей виробу.

1

 

6

Компонування деталей у виріб.

1

 

7

Оздоблення виробу.

1

 

8

Остаточна обробка виробу.

Захист проекту.

1

 

 

                                    Разом

8 год

 

 

Додаток 1

Прийоми та методи роботи

Методи: Переважають практичні методи навчання: вправи, практичні роботи. Доцільно використовувати також наочні методи: ілюстрація (картинки, моделі, проекти), демонстрація (презентації, майстер-класи), та словесні (розповідь, пояснення, бесіда). Застосовувати також інтерактивні методи навчання: мозковий штурм, мікрофон, робота в парах, в групах та інші.

Прийоми: ігрові «Так чи ні», «Світлофор», «Спіймай помилку», змагання, тести тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Формування ключових компетентностей

Спілкування державною та іноземними мовами:

вміння усно та письмово оперувати технологічними поняттями, фактами; обговорювати питання, пов’язані з реалізацією проекту; ділитися власними ідеями, думками, коментувати та оцінювати власну діяльність і діяльність інших; усвідомлювати важливість розвитку української технічної і технологічної термінології, розуміти технічні записи іноземною мовою на інструкціях, читати технологічні карти.

Математична компетентність:

застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для виконання технологічних завдань у різних; робити розрахунки для визначення необхідної кількості матеріалів, габаритних розмірів, вартості виробу; виготовляти ескіз чи кресленик виробу.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях:

економно використовувати матеріали; порівнювати фізико-механічні властивості конструкційних матеріалів, обґрунтовувати технології проектування та виготовлення виробу, шанобливо ставитись до природи, праці.

Інформаційно-цифрова компетентність:

безпечно використовувати соціальні мережі для обговорення ідей, пов’язаних із виконанням технологічних проектів, критично застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією, етично працювати з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

Уміння вчитися впродовж життя:

шукати та застосовувати потрібну інформацію для реалізації проекту, прагнути пізнавати нове, експериментувати.

Ініціативність  і підприємливість:

формулювати цілі і завдання, розробляти план для їх досягнення, прогнозувати і нівелювати ризики; аналізувати помилки; здатність брати на себе відповідальність за кінцевий результат власної та колективної діяльності.

Соціальна та громадянська компетентності:

працювати самостійно та в команді з іншими на результат, попереджувати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісу, безпечно поводитися з інструментами та обладнанням.

Обізнаність і самовираження у сфері культури:

виражати власні ідеї, досвід і почуття за допомогою виготовлених виробів, зокрема творів декоративно-ужиткового мистецтва, популяризувати декоративно-ужиткове мистецтво та майстрів своєї громади, рідного краю.

Екологічна грамотність і здорове життя: безпечно користуватися побутовими приладами; шанобливо та економно ставитись до конструкційних матеріалів природного походження; усвідомлювати необхідність безпечної організації власної навчально-пізнавальної та проектної діяльності.

Додаток 3

Теоретичні відомості

«Уява малює,

розум порівнює,

смак відбирає,

талант виконує»

          Гастон Левіс

Підвіска (підвісок) – прикраса, що підвішувалася на ланцюжку чи мотузці. Найчастіше носилася на шиї, але деколи і на поясі, головному уборі, чи одязі. У різні історичні періоди функції підвіски були різними від магічних, тоді вони виконували функцію амулету (напр. лунниця), до винятково естетичних, наприклад, кулони. Підвіски, що прикрашали ікони, вотуми, відігравали роль релігійних пожертв.

 

Інструменти та матеріали: клейовий пістолет, свічка, пінцет, ножиці, лінійка, коса бейка п’яти відтінків в одній кольоровій гамі по 1м., намистини.

 

Послідовність виготовлення виробу:

Нарізати косу бейку п’яти відтінків кольорів.  По 9 відрізків кожного кольору для великих деталей, та по 4 відрізки для малих. Різниця між наступними відрізками – півсантиметра.

За допомогою свічки або запальнички запаяти кінці всіх відрізків, склавши їх навпіл загнутими кінцями всередину

 

Скласти відрізки деталі, вирівнюючи зрізи, запаяти з обох сторін.

 

 

Повинно бути 9 великих та 4 малих деталей

За допомогою клейового пістолета  зібрати підвіску

 

 

 

 

 

Оздобити виріб намистинами та напівнамистинами. У вушко вставити шнурок чи ланцюжок.

 

Підклеївши фетр,оформити зворотню сторону підвіски

 

 

 

Нова українська школа – школа знань і життєвих цінностей

G:\нова укр школа\rysunok1_1.png 

 

 

C:\Users\Администратор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Без названия.png 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Седлецька Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 листопада 2018
Переглядів
1663
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку