ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«КИЇВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ ВОДНОГО ТРАНСПОРТУ»
Методичні рекомендації
до проведення уроку виробничого навчання
за темою «Зберігання посуду на підприємстві. Отримання посуду. Підготовка посуду, приборів, білизни до сервірування столів. Підбір та розрахунок необхідної кількість столового посуду, білизни, приборів»
|
|
Розробила : майстер виробничого навчання Оксана Янковська |
Київ 2023
План-конспект уроку виробничого навчання
Тема заняття: Зберігання посуду на підприємстві. Отримання посуду. Підготовка посуду, приборів, білизни до сервірування столів. Підбір та розрахунок необхідної кількість столового посуду, білизни, приборів
Мета уроку:
навчальна:
розвиваюча:
виховна:
виховання гідності, артистизму, естетичного смаку, прагнення до досконалості у роботі.
Технічні засоби: ноутбук, екран, слайди.
Тип заняття: закріплення та вдосконалення вмінь, виконання прийомів, операцій і видів робіт.
Комплексне методичне забезпечення заняття:
Торгові меблі:
Предмети сервірування столу:
Роздатковий дидактичний матеріал:
- пакет індивідуальних завдань.
(картки з охорони праці, санітарії та особистої гігієни, перелік типових помилок)
Міжпредметні зв’язки:
Алгоритм проведення заняття
І Організаційний момент.
ІІ Вступний інструктаж.
1.Повідомлення теми і мети і завдань заняття.
2.Мотивація.
3.Актуалізація.
4.Практичний показ з поясненням (техніка полірування столового псуду, приборів, підготовка столової білизни).
5. Видача пакетів навчальної документації
ІІІ Поточний інструктаж.
ІV Заключний інструктаж
Хід проведення заняття уроку
Дії майстра виробничого навчання |
Дії здобувачів освіти |
І. Організаційний момент |
|
Перевіряє здобувачів освіти згідно списку, перевіряє стан санітарного одягу та особистої гігієни здобувачів освіти. |
Староста звітує про відсутніх здобувачів освіти та готовність групи до роботи. |
ІІ Вступний інструктаж |
|
1. Повідомлення теми і навчальної мети
|
|
Викладач озвучує тему та завдання уроку Тема уроку: Зберігання посуду на підприємстві. Отримання посуду. Підготовка посуду, приборів, білизни до сервірування столів. Підбір та розрахунок необхідної кількість столового посуду, білизни, приборів. Мета уроку: вдосконалити уміння і навички учнів щодо зберігання, отримання, підготовки та розрахунку столового посуду, приборів та білизни. Завдання уроку: - організовувати робоче місце, підбирати необхідний столовий посуд, прибори, столову білизну;- організовувати робоче місце для розрахунку необхідної кількості столового посуду, приборів та білизни; - організовувати робоче місце, для підготовки столового посуду , приборів, столової білизни;- ознайомитися із правилами зберігання посуду на підприємстві. |
Здобувачі освіти слухають та осмислюють завдання |
2. Мотивація |
|
У кафе, ресторанах здійснюється зберігання посуду, приборів та білизни, та та безпосередньо перед обслуговуванням виконують розрахунок необхідної кількості та підготовку посуду, приборів та білизни. З якою метою його виконують, яка ваша думка? (на екрані висвічується дотепна підказка) |
Бажана відповідь: у першу чергу необхідно правильно розраховувати посуд, прибори та столову білизну для забезпечення якісного та швидкого обслуговування відвідувачів. |
3. Актуалізація |
|
Ви вже вивчили з теоретичного курсу правила зберігання, розрахунок та отримання столового посуду, приборів та білизни. Давайте повторимо те, що ви вже добре знаєте – ця інформація буде нам вкрай необхідна під час відпрацювання уроку виробничого навчання.
7. Як розраховують необхідну кількість столового посуду, приборів та скляного посуду для сервірування столу?
|
Бажана відповідь:
1. Сервізна
2. Метрдотель або бригадир офіціантів, або черговий по залу офіціант отримує під розписку
3. Кімната для зберігання білизни (білизняна)
4. Кількість скатертин, необхідних для накривання столів (включаючи і підсобні столики), визначають виходячи з кількості столів у залі, і передбачають запас невеликої кількості скатертин (2-4 шт.).
5. Перед сервіровкою весь посуд і приладдя полірують.
6. Серветки для відвідувачів видають з розрахунку 3-6 шт. на місце.
7. Для сервірування столу запас столових приборів, чарок і тарілок не повинен перевищувати 20 % від кількості місць (приблизно 3-4 шт. на місце). 8. Столову білизну ретельно прасують. |
4. Практичний показ майстром |
|
Майстер показує правила перенесення столового та скляного посуду, приборів та білизни, демонструє правила полірування столового, скляного посуду та приборів, запитує у здобувачів освіти про призначення тарілок, столових наборів, скляного посуду, столової білизни. |
Здобувачі освіти дивляться і відповідають на запитання |
5. Видача пакетів навчальної документації із завданнями |
|
Майстер роздає здобувачам освіти пакети навчальної документації Разом із здобувачами освіти розглядає зміст пакету навчальної документації. В них входять картки завдання, картки з охорони праці, санітарії та особистої гігієни, таблиця типових помилок та шляхи їх попередження та усунення, критерії оцінювання. |
Здобувачі освіти ознайомлюються із завданнями та критеріями оцінювання. |
6. Повторення правил санітарії та особистої гігієни, охорони праці. |
|
Викладач демонструє на екрані елементи порушень правил санітарії та особистої гігієни, правил безпеки праці. |
Здобувачі освіти, користуючись додатками ( додатки 1,2.) шукають і вказують на допущені помилки, озвучують правильні відповіді |
ІІІ Поточний інструктаж |
|
Дії майстра |
Дії здобувачів освіти |
Перевіряє наявність карток – завдань на робочому місці здобувача освіти та нормативної документації на робочому місці. |
Здобувачі освіти виконують підготовку робочого місця. |
Контролює правильність організації робочих місць. Надає допомогу здобувачам освіти, які її потребують. |
Здобувачі освіти самостійно підбирають столовий посуд, прибори, скляний посуд, столову білизну, здійснюють розрахунок. |
Перевіряє правильність виконання практичних завдань: - дотримання всіх етапів процесу, а саме: дотримання правил полірування посуду, приборів, скляного посуду; - правильність розрахунку столового посуду, приборів та білизни; - правильність послідовності отримання столового посуду, приборів та білизни. Робить зауваження, демонструє правильні прийоми та пропонує здобувачам освіти повторити, поки здобувач освіти не навчиться робити правильно. |
Виконують підготовчі роботи згідно індивідуальних завдань, застосовуючи прийоми та навички, які отримали в період відпрацювання попередніх тем. |
У випадку виникнення типових помилок у декількох здобувачів освіти одночасно, майстер зупиняє роботу і демонструє правильні прийоми. |
Здобувачі освіти спостерігають за діями майстра та відтворюють їх. |
|
Здобувачі освіти прибирають робочі місця. |
ІV. Заключний інструктаж |
|
Підводить підсумки роботи за день:
|
Здобувачі освіти уважно слухають і беруть до відома, роблять висновки, звітують, чого нового вони навчилися на цьому занятті, що їх вразило. |
Домашнє завдання: дає завдання на наступне заняття – повторити тему «Складання серветок. Використання аксесуарів для сервірування столів» |
Записують завдання у щоденники. |
Майстер дякує здобувачам освіти за роботу та прощається з ними до наступного заняття |
|