Методичні рекомендації "Модель сприяння адаптації першокласників до навчання у школі."

Про матеріал
За найпоширенішим тлумаченням, адаптація першокласника, це пристосування дитини до нової системи соціальних умов, відносин, вимог, видів діяльності, нового режиму діяльності. Важливо, щоб це пристосування було здійснене без серйозних внутрішніх втрат, не зашкодило самопочуттю, настрою, самооцінці дитини та допомогла родині. Я поділилася особистим досвідом.
Перегляд файлу

Модель сприяння адаптації першокласників до навчання у школі.

 

  1. Спостереження за дітьми вранці, коли батьки приводять дітей до школи, під час перерв, на прогулянках «Подовженого дня», відвідування уроків.

Зверстаю увагу під час спостереження:

  • пристосування до нового режиму навчання й життя(настрій учнів, їх емоційний стан, зовнішній вигляд);
  • спілкування з вчителем та однолітками;
  • орієнтація в школі, вміння обслуговувати себе;
  • підготовка до уроку;
  • поведінка під час перерви;
  • настрій дітей до та після уроку;
  • зустріч з батьками після занять тощо.
  1. Спілкування з учителем.

Перше спілкування орієнтовно через тиждень від початку навчання: 

  •          обговорюю особливості дітей, на яких я звернула увагу під час своїх спостережень;
  •          цікавлюся, які учні привернули увагу вчителя;
  •          вислуховую її пропозиції, щодо подальшої спільної роботи.
  1. Організовую зустріч з батьками першокласників, які, на мою думку, можуть мати складнощі з адаптацією.

Стратегія моєї зустрічі з батьками:

Вкінці навчального дня, коли батьки завітають до школи пропоную оговорити перші враження перебування їх дитини у школі, запрошую до кабінету психолога..

Відмічаю позитивні моменти, які я помітила під час спостереження за учнем.

Цікавлюся складнощами, які можливо з’явилися у батьків.

При налагодженні контакту пропоную свою допомогу та звертатися за потреби. Знайомлю з графіком консультацій для батьків, але вказую, що при необхідності можна зв’язатися телефоном та призначити час зустрічі.

  1. Заходи, спрямовані на покращення адаптації учнів першого класу до умов навчання у школі:
  •          Година психолога для першокласників «Моя школа»;
  •          Відвідати батьківські збори.
  •          Групова консультація для батьків першокласників.
  •          індивідуальне консультування батьків (якщо необхідно, то і вчителя) з питань особливостей психічного розвитку дитини, а також рекомендації щодо подальшого розвитку і підготовки до навчання в школі.
  1. Контроль за процесом адаптації до школи – проводжу в жовтні-листопаді для виявлення дітей з труднощами. Особливу увагу приділяю дітям схильним до дезадаптації.

 Контроль адаптації включає:

  •          Врахування результатів спостереження за першокласниками.
  •          Дослідження процесу адаптації за  допомогою психодіагностики.
  •          Індивідуальні бесіди з учителями перших класів.
  •          Виявлення „контрольної групи”  – учнів у яких виникли труднощі в процесі адаптації.
  •          Дослідження причин труднощів адаптації у дітей „контрольної групи”
  •          Індивідуальне консультування учителів і батьків за результатами дослідження – надаю рекомендації вчителям, батькам з питань особливостей психологічного розвитку, навчання, виховання, адаптації дитини до школи, причин труднощів, які виникли в процесі адаптації, навчання.
  •          Корекційна робота з першокласниками, у яких виникли труднощі в процесі адаптації до школи – залежно від виявлених причин труднощів, які виникли в процесі  адаптації дитини до школи зумовлено направлення корекційної роботи.

 

Ідеальну модель першокласника, який успішно адаптувався до шкільного середовища:

Дитина адаптувалася до школи протягом перших двох місяців навчання, швидко влилися в колектив, освоїлися, знайшли друзів у класі, у неї майже завжди гарний настрій, вони доброзичливі, сумлінно і без напруження виконують усі вимоги вчителя.

Вирізняється бадьорістю, здоровою активністю, готовністю до енерговитрат. Навантаження відповідають можливостям. Спосіб життя дозволяє відновлювати витрачену енергію.

Сформовані  у нього такі уміння:

  •          читає і розуміє прочитане; 
  •          висловлює думку усно і письмово; 
  •          критично мислить; 
  •          вміє логічно обґрунтовувати позицію; 
  •          виявляє ініціативу; 
  •          творить; 
  •          вміє оцінювати проблеми, виявляти ризики та приймати рішення; 
  •          керує емоціями;
  •          застосовує емоційний інтелект;
  •          здатний співпрацювати в команді.

Учень відчуває себе захищеним та в безпеці.

 

 

docx
Додано
25 липня
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку