План заходів для роботи з педагогічним колективом.
Співпраця психолога з педагогами та вчителями в шкільному середовищі має ключове значення для навчального процесу та виховання. Вона спрямована на сприяння педагогам у вирішенні психологічних аспектів, що виникають у навчально-виховному процесі.
Індивідуальні форми роботи:
-
Консультування
-
Арттерапія
Групові форми роботи:
-
Семінари
-
Майстер-класи
-
тренінги
Воркшопи(розвиток емпатії, підвищення комунікативних навичок, вирішення конфліктів, розвиток творчого потенціалу тощо).
Напрями роботи психолога з педагогами та вчителями:
1. Діагностична робота - це вивчення психологічних особливостей педагогів, їхніх професійних знань та навичок, а також психологічного клімату в педагогічному колективі: спостереження за роботою вчителів, аналіз їхніх методів навчання та взаємодію з учнями. Це дозволяє виявити індивідуальні особливості та потреби вчителів, спрямовані на підвищення їхньої ефективності.
2. Корекційна робота - це надання допомоги педагогам у розв'язанні психологічних проблем. Психолог надає рекомендації щодо покращення комунікації з учнями, управління класом, стрес-оустойчивості та саморегуляції.
3. Просвітницька робота - це поширення психологічних знань серед педагогів, для підвищення їхньої кваліфікації у питаннях психології навчання, розвитку особистості та психічного здоров'я:
4. Корекційно-розвивальна робота - це створення умов для розвитку психологічних можливостей педагогів.
5. Профілактична робота - це запобігання виникненню психологічних проблем у педагогів.
План роботи психолога з педагогами та вчителями:
-
Діагностична робота:
-
Визначення моделей спілкування педагога з учнями (за методикою І.М.Юсупова)
-
Методика діагностики рівня емоційного вигорання (В.Бойко)
-
Вивчення задоволеності вчителя своєю професією та роботою (Н.Журіна та Є.Ільїна)
-
Тест «Формування позитивної групової мотивації» (В.А. Розанова)
-
Методика «Експертна оцінка адаптованості дитини до школи» для вчителів (В.Чирков, О.Соколова, О.Сорокіна)
-
Тест «Ваш стиль спілкування» тощо.
Анкетування
-
«Протидія булінгу в закладах освіти»
-
«Стиль роботи класного керівника з учнями, які мають неадекватну
поведінку»
-
«Поінформованість педагогів щодо методів профілактики негативних
проявів у молодіжному середовищі» (для класних керівників)»
-
«Анкета щодо виявлення ситуації булінгу у взаємодії «педагог –
учень»»
-
«Анкета для вчителів "Академічна доброчесність"»
-
Корекційна робота:
-
«Психологічне благополуччя педагога». Мета:профілактика емоційного вигорання, навчання навичкам саморегуляції й розслаблення.
-
«Я крокую до майстерності». Мета: сформувати в молодого вчителя впевненість у правильному виборі професії, вчити діяти та спілкуватися.
-
Профілактична робота
-
“Використання арт – терапії для покращення стресостійкості педагога».
-
Просвітницька робота
-
Семінар «Психологічні аспекти проблеми превентивного виховання в школі».
-
Семінар «Психологічні аспекти роботи вчителя з дітьми в інклюзивних класах»
-
«Девіантні діти та аспекти роботи з ними» тощо.
-
Консультативна робота
-
Індивідуальні консультації (за потреби)
-
Групові консультації
-
Психолого-педагогічний консиліум «Адаптація учнів 1 класу до навчання у початковій школі»
-
Психолого-педагогічний консиліум «Адаптація учнів 5 класу до навчання у середній школі»
-
Психолого-педагогічний консиліум «Адаптація учнів 10 класу до навчання у старшій школі».