Методичні рекомендації ''Основні етапи уроку іноземної мови''

Про матеріал
Рекомендації щодо планування уроку іноземної мови. Про основні етапи уроку, для чого та як визначити найважливіші компоненти уроку. Матеріал допоможе вчителю дотримуватися розподілу часу, планувати урок в логічній послідовності та виявити можливі проблеми. Стане у пригоді для створення ефективного плану уроку.
Перегляд файлу

 

 

                                            Основні етапи уроку іноземної мови

Добре відомо, що основною метою навчання іноземної мови є формування в учнів комунікативної компетентності. Урок має бути інтерактивним і відбуватися за наступною структурою:

  1. Мотиваційний етап
  2. Етап цілевизначення та планування
  3. Діяльнісний етап
  4. Рефлексійний етап

Розглянемо кожен з них поступово. Перший етап – мотиваційний, який складає 5% уроку і містить в собі питання та відповіді учнів на них:

 - що в цьому для мене?

- де я зараз?

- куди йду?

- чого я намагаюся досягти?

- як саме я можу досягти своєї мети?

На цьому етапі доречно використовувати метод ‘’Ефект прожектора’’ та додати формувальне оцінювання для  більшої мотивації здобувачів освіти й пробудження допитливості.

Другий етап – це цілевизначення та планування, на якому визначається зміст роботи та мета і має 5%  всього уроку. Доцільно застосувати методи “Lesson Hashtag’’та “Tree Goals” за допомогою яких учні пояснюють  задачі уроку, мають змогу аналізувати набуті уміння, навички та свою діяльність на уроці. Ці методи також сприяють умінню оцінити досягнення та виконувати роботу над помилками.

Наступним і основним етапом є діяльнісний, що складає 75% уроку і поєднує в собі формування навчальної діяльності та концепцію НУШ, головним положенням якої є навчання у діяльності. Діяльнісний етап – це особистісне включення дитини у процес навчання, коли всі компоненти котролюються самим учнем. Важливим під час цього етапу є диференційований підхід спільно з груповими та парними методами роботи. Метод проєктів на цьому етапі спрацює найкраще та допоможе розв’язати проблеми. Важливо розподілити всім ролі та визначити етапи проєкту. Інтеграція також допоможе учням виробити цілісне бачення світу і самого себе та зайняти певну життєву позицію, а також підвищує інтерес до предмету.

Останнім етапом є рефлексійно-оцінювальний, який складає 15% уроку, під час якого учні аналізують свої дії, думки та почуття. Цей процес дозволяє дітям розуміти, що вони роблять правильно, а що потрібно покращити, а ще визначити свої успіхи та досягнення.