Методичні рекомендації проведення заняття у гуртку за темою: " Цікаве паперокручення. Нетрадиційні техніки паперокручення."

Про матеріал
Методичні рекомендації проведення заняття у гуртку за темою: " Цікаве паперокручення. Нетрадиційні техніки паперокручення."
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Центр дитячої та юнацької творчості №4

Харківської міської ради»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичні матеріали

проведення заняття у гуртку «Паперокручення»

за темою:

«Цікаве паперокручення. Нетрадиційні техніки паперокручення»

 

(Програма гуртка «Паперокручення», Круглик Л.Ю., Белоглазова Н.В., Дейдиш Л.А., рекомендовано МОН України (Лист від 11.11.2015 № 1/11-16380)

 

 

 

Підготувала:

                                                           Верпатова О.В., керівник гуртка

 

 

 

 

 

 

 

Харків 2020

 

 

План-конспект заняття

 

Рівень навчання: початковий

Рік навчання: перший

Вік вихованців: дошкільний та молодший шкільний вік

Тип заняття : комбінований

Форма проведення: групова

Місце проведення: навчальний кабінет

Тривалість заняття: 2 години

 

Тема: «Цікаве паперокручення. Нетрадиційні техніки паперокручення. Акваріум»

Мета та задачі:

  • вдосконалювати роботу з різними видами паперу,
  • виготовити  рибку з використанням нетрадиційних технік паперокрученя,
  • удосконалювати вміння оздоблювати іграшку додатковими деталями,
  • розвивати пам'ять, увагу, окомір, почуття кольору,
  • формування компетентностей: соціальної, комунікативної, математичної,
  • виховувати уміння планувати свої дії, працелюбність.

 

Матеріали та обладнання: малюнки із зображенням риб, акваріум, кружечки, зразки паперових рибок; папір 10х10 см різного кольору, кольорові смужки, паперові тарілки, паперові форми для кексів, клей, пензлі, серветки, ножиці, нитки, дрібні додаткові деталі (очі, луска); технічні засоби: DVD-програвач; носії з завантаженими мультфільмами, музикою.

Міжпредметні зв’язки: природа, математика, мистецтво, фізика.

 

Хід заняття:

І. Організаційний момент       

1. Перевірка готовності до заняття.

2. Привітання.

3. Упорядкування робочих місць.

 

ІІ. Основна частина

 

1. Актуалізація опорних знань.      .

1.1. Властивості паперу. Бесіда. (додаток 1)

1.2. Властивості паперу (практична-дослідницька діяльність або демонстрація властивостей).

1.2. Демонстрація основних видів паперу. Відгадування: Як називається?» (відповіді дітей – назва форми)

1.3. Геометричні фігури: нагадування (активна фізична діяльність): малюємо квадрат, трикутник, коло тощо пальцем, головою, лівою ногою тощо.

2. Новий матеріал        

  1.       Оголошення теми та мети заняття.     
  2.       Мотивація.         

(На дошці – малюнки із зображенням риб).

2.2.1. Педагог пропонує дітям відгадати народні загадки.

Водою їхали пани,

На них – сріблясті жупани.

Хоч жупани – лата на латі,

Панам радують в кожній хаті.

                                             (Риби)

У хатах прозорих всі вони живуть,

Можеш ти їх бачить, та не можеш чуть.

                                                   (Риби)

Правильно -  це риби.

У яких прозорих хатах живуть риби? (В озерах, річці, морі)

Якщо риби живуть у річці, як ми їх назвемо? (Річкові)

А якщо в морі? (Морські)

(2.2.1.Можна переглянути М\Ф «Загадки для дітей» (додаток 2))

 

  1. Перегляд мультфільму «Що ви знаєте про рибок»  (додаток 2)

2.2.3. Перехід до практичної роботи

Є різні риби у воді:

Товсті, тоненькі і худі,

Дрібненькі риби - малюки,

А є великі – от такі!

Є войовничі – із мечами,

Є з довжелезними хвостами.

Є рибки срібні й золоті.

Сьогодні робимо такі…

  1. Практична робота

Педагог демонструє зразки та розподіляє вихованців на групи для виконання роботи (за ступенем складності, можливостями та уподобаннями вихованців)

  1.       Інструктаж керівника гуртка (технологічні картки виготовлення на дошці)  «Виготовлення рибки…» (додаток 3)
  2.       Техніка безпеки (нагадування – наочний плакат) (додаток 4)
  3.       Виготовлення рибок
  4.       Оздоблювання рибки дрібними деталями: очі, різнокольорові смужки - плавники, кружечки – луска.

Керівник надає допомогу кожній дитині.

Під час практичної роботи, за висновком педагога робимо динамічну паузу:

(Педагог читає вірш, діти роблять відповідні рухи)

В банку налили води,

Риб запустимо туди.

Будуть рибки вигравати,

Будуть плавати-пірнати,

Вправно хвостиком виляти.

3.5. Колективна творча справа (у підготовлену педагогом картонну коробку  з  відповідним оформленням і кріпленнями  необхідно розмістити виготовлених на заняттях рибок з паперу)

  • Де ми можемо побачити рибок?

(Діти підходять до акваріуму.)

Що за дивний дім такий?

Не простий, а водяний.

Він прозорий, хоч без вікон,

Та красивий, чистий, світлий.

А живуть в ніс молодці –

Бо чудові всі плавці

(Акваріум)

Педагог.

Що це? (Акваріум)

  • Хто мешкає в акваріумі? (Рибки)
  • Як називають риб, що живуть у акваріумі? (Акваріумні)
  • Який у акваріумних рибок будиночок? (Круглий, світлий, гарний, затишний, з водоростями, равликами, мушлями)
  • Як ви гадаєте, риби – чудові плавці? (Так)
  • Як ще можна про них сказати? (Прекрасні плавці, скритні)
  • Яких рибок виготовили саме ви? (паперових, гуппі, великих..) 

 

ІІІ. Підсумок заняття. 

4.1. Виставка та оцінювання робіт      

1. Самоаналіз робіт

-  В кого рибка вийшла краще? Чому?

- Що було зробити складніше за всього?

2. Аналіз педагога виконаної колективної творчої справи «Акваріум»

3. Рефлексія

- Чого навчилися на занятті?

- Чого б вам хотілось попросити у золотої рибки?

- А як настрій?

Закріпимо його. Впіймаємо золоту рибку і скажемо їй про наше бажання. (Рухлива гра «Рибалка та золоті рибки» (імітаційні рухи)

V. Домашнє завдання.

(Мотивація до наступного заняття): разом з батьками зробити фото виготовлених паперових рибок і відправити в електронному варіанті педагогу (для створення на наступне заняття Мультфільму «Гурток «Паперкручення» презентує… Наші витвори!» в спеціальних програмах (додаток 5)

 

Орієнтовний хронометраж заняття (у %)

І. Організаційний момент – не більше 3%

ІІ. Основна частина -  85% ( в тому числі практична робота не більше 45%)

ІІІ. Підсумок заняття – 12 %.

 

У перерахунку на двогодинне заняття:

І –  не більше 5 хв.

ІІ – 1 година 10 хв. (практична частина –  не більше 40 хв.)

ІІІ – 15 хвилин

Всього 90 хвилин (дві академічні години: 45 хв.+ 45 хв.).


 

Додаток 1

 Властивості паперу

Вид діяльності:

Дослідницько-експериментальна (експеримент).

Обладнання та матеріали: різні види паперу: папір для друкування різної щільності, гофропапір, туалетний папір, калька, , картон, ламінований картон, паперові серветки, хустинки, газета та ін.; картки з назвами видів паперу, властивостями паперу

Хід безпосередньо діяльності.

  • А що ще можна зробити з паперу? Які предмети з паперу зустрічаються в житті? (Відповіді дітей)
  •  Люди дуже багато і широко використовують папір у своєму житті. А які властивості папери ви знаєте? (Відповіді дітей)
  • Давайте з'ясуємо, якими ж властивостями володіє папір.

Гра з літачками діти стають навколо столу, розглядають літачки.

Висновок: «Папір згинається!»

- Так, це перше властивість паперу.

(педагог показує картки зі схематичним зображенням властивості паперу).

  • Ви назвали багато предметів з паперу, давайте згадаємо, а з чого роблять папір? (Відповіді дітей).
  • Підійдіть, будь ласка, до столу, виберіть папір і приступайте до роботи:
  • Зробіть з паперу  кульки, використовуючи тільки власні долоні.
  • Що ви зробили з папером, щоб вийшли кульки? (Відповіді дітей.)
  • Так, папір мнеться - це друга властивість. Згадайте, яке перше властивість.
  • А зараз, давайте зануримо папір у ємкість з водою  і потримайте його, виньте і відіжміть його.  Обирайте!
  • Який ви взяли папір, чому, який він після занурення у воду?
  • Назвіть властивість паперу. (Відповіді дітей.)
  • Так. Ще одна властивість паперу - він розмокає у воді.
  • А чи однаково папір під час наших дослідів веде себе: чи однаково легко зминається у кульки, розмокає у воді? А якщо ми віджимаємо його чи однакову кількість води повертається до ємкості? Чому?
  • Так, це ще одна властивість паперу: щільність.
  • А зараз згадаємо і назвемо всі властивості паперу. (Відповіді дітей та візуалізація дослідів – на екрані, за допомогою карток властивостей і прикладів)
  • А який експеримент з папером вам сподобався більше?
  • Молодці. За ваші труди і старання я хочу подарувати вам паперові лілії. Вдома з батьками або друзями перевірте, що станеться з квіткою, якщо його покласти в воду. А потім поділіться з нами своїми враженнями.


Додаток 2.

Джерела, де знайти та переглянути мультфільми:

 

Мультфільм  «Акваріумні рибки». Мультипедія домашніх вихованців. Мультипедія тітоньки Сови. https://www.youtube.com/watch?v=rrgudbhFovA

Ютуб детям. Море та морські мешканці (форма, колір, більше-менше, багато, мало) https://www.youtube.com/watch?v=u-UHfQ2yra4

Загадки для дітей українською мовою. З любов’ю до дітей. Наталя Гуркіна https://www.youtube.com/watch?v=uFEuaGcw530 (обрати)

Ютуб детям. Познавательные мультики детям. А знаете ли вы про рыбок? Развивающий мультик про рыбок. https://www.youtube.com/watch?v=C2946KGhrAQ

 

Додаток 3.

3.1.  Орієнтовні варіанти виготовлення рибок у нетрадиційних техніках паперокручення

Вікова категорія

Варіант 1

Варіант 2

Варіант 3

Примітка

Молодший дошкільний вік

«Паперова рибка»

«Голодна рибка»

Рибка з паперових тарілок

 

Старший дошкільний вік

«Жвава рибка»

«Веселкова рибка»

Риба з паперових тарілок з лускою з паперових форм для кексів

 

Молодший шкільний вік (1-2 класи)

«Рибка-шар»

«Риба -плетена з кольорових смужок»

«Риба-гофре»

(шар та прямокутник)

 

 

 

 

 

 

 

  1.        Технологічні картки виготовлення рибок з паперу

 

  1. «Паперова рибка»

рыбка из бумаги для детей

Використовуємо лист кольорового паперу формату А5. Складаємо вздовж навпіл, розрізаємо. Кожен з відрізків складаємо навпіл по довшій стороні.

Вирізаємо трикутник з боку одного з клаптиків та відкладаємо вбік.

 

рыбка из бумаги для детей

Інший клаптик складаємо так, щоб кінці торкалися один одного, але не робіть складки. Вирізаємо трикутник зі складеного боку, щоб отримати ромб. Розрізаємо його навпіл – отримуємо 2 трикутники. Малюємо фломастерами плавники . Згинаємо великий прямокутник знов навпіл, закріплюємо степлером.

 

рыбка из бумаги для детей

Приклеюємо оченята. Склеюємо два маленьких трикутника по боках. Злегка зігнути плавники зовні, щоб отримати двомірний вигляд. Нанесемо клей на нижню половинку рибки та засипимо її блисківками. Перевернемо рибку і  зробимо те саме з іншого боку.

Наші риби готові.

 


  1. «Риба-шар»

 

как сделать рыбку из бумаги своими руками

Необхідно мати:

кольоровий папір,

клей, ножиці,

шаблон «круг».

 

как сделать рыбку из бумаги своими руками

Вирізаємо 8-10 кольорових кругів, використовуючи шаблони.

Складаємо кола навпіл. Додаємо клей на одне півколо в приклеюємо зверху до другого півкола іншої фігури. Отримуємо набір з 4 дисків.

 Зробимо ще один набір з 4-5 кругів, склеєних разом. Розкладаємо  1 з наборів і приклеюємо з боку окружності хвіст, плавники, рот. В середину густо намащуємо клей та вклеюємо нитку-тримач.

Наші рибки – готові!

 

Click to enlarge image baub07_thumb.jpg


  1. «Жвава рибка»

подвижная рыбка из бумаги

Необхідно мати:

кольоровий папір,

клей, ножиці,

чорний фломастер (маркер)

24

Беремо лист кольорового паперу формату А4. Скласти навпіл по діагоналі, потім зігнути кути (як на малюнку)

Зробимо надрізи та склеюємо основу майбутньої рибки

4fish

Округлюємо голову рибці

43 (1) ашыр

З паперу іншого кольору вирізаємо очі та плавники. Намалюємо зіниці чорним фломастером (можемо намалювати вії, обвести коло по контуру), намалювати рисочки на плавниках. З квадрату кольорового паперу приклеюємо нижню губу з низу голови.

Жвава рибка готова!

 

  1. «Веселкова рибка»

Необхідно мати:

кольоровий папір,

клей,

лінійка,

олівець,

ножиці,

чорний фломастер (маркер)

Основа рибки з білого паперу (можна з будь-якого кольору) вирізати за шаблоном чи приготувати готові вирізані форми). Нарізаємо кольорові смужки завширшки 1,5 см і трішечки менше, довжиною 21 см

Складаємо заготовку навпіл. Робимо надрізи ножицями на однаковій відставні завширшки біля 1,5 см

Оформлювати рибку будемо різнокольоровими смужками: протягуємо кольорові смужки крізь розрізи, кожного разу зміщуючи відносно одна одній. Для «Веселкової рибки» краще притримуватися кольорів в порядку розміщення кольорів у веселці: червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий (бузковий).

Зверху і знизу залишаємо довгі смужки. Їх підрізаємо у вигляді плавників рибок.

Робимо оченята (одно чи два. З паперу або використовуємо  напівоб’ємні готові очі для дитячої творчтсі)

 «Веселкова рибка» готова!!!

https://azbukivedia.ru/wa-data/public/shop/products/10/webp/data/public/photos/22/23/2322/2322.970.webp


  1. «Плетена рибка»

 

Необхідно мати:

  • кольоровий папір,
  • лінійка,
  • олівець, ножиці, клей,
  • фігурна лінійка (лекало)

За допомогою лінійки та олівця розкреслюємо аркуш кольорового паперу та нарізаємо смужки розміром 35х3 см. Разом 9 смужок (по 3 трьох різних кольорів). Кожну смужку згинаємо навпіл.

Вкладаємо кожну смужку одну в одну (плетемо).Фіксуємо внутрішню поверхню смужок клеєм.

Переплітаємо смужки, вкладаючи одну в одну у шаховому порядку. Отримуємо різнокольоровий ромб з довгими смужками.

Відрізаємо ножицями середні смужки та отримуємо довгі смужки з проміжками.

Місце, від якого відрізали довгу смужку, склеюємо зсередини, щоб фігурка не розвалилася.

Фігурна лінійка (лекало) допоможе зробити красиві плавні ліні плавників. Відрізаємо непотрібні частинки.

 

Рибка готова. Можна намалювати чи приклеїли очі.

 

  1. «Рибка-гофре»

Необхідно мати:

кольоровий папір (бажано двосторонній),

клей,

ножиці,

чорний фломастер (маркер)

Від аркуша кольорового паперу відрізаємо широку смужку  та складаємо з нього гофре («гармошку»), залишаючи невеликий шматочок рівного аркушу, який  ножицями округлюємо та вирізаємо рот – це голова майбутньої рибки

З паперу інших кольорів вирізаємо хвостик та плавники. Малюємо очі на білому папері та вирізаємо їх.

Готові деталі приклеюємо до тіла рибки

https://vtemu.by/wp-content/uploads/2018/05/1a.jpg

Можна додати інші деталі: намалювати щічки, рисочки на плавниках, прикрасити дрібними деталями (квіточками, лускою тощо). Рибка-гофре готова!

 

 

 

 


3.2.6.а «Рибка-гофре» (ускладнений варіант)

Необхідно мати:

кольоровий папір (бажано двосторонній),

клей,

ножиці,

чорний фломастер (маркер)

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/fis10/cnfd03_thumb.jpg

Два чи три шматочка кольорового паперу склеюємо в одну смужку. 

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/akva/fis36/akvb07_thumb.jpg

Складаємо в гофре.

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/akva/fis36/akvb08_thumb.jpg

Складаємо виготовлене гофре навпіл (як віяло китайське)

Окремо, меншим шматочком з іншого кольору виготовляємо хвіст

Вклеюємо хвіст в «Тіло» майбутньої рибки. (Таким чином можемо зробити і плавники із паперу меншого розміру чим хвіст та наклеїти зверху «тіла» рибки)

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/fotf/garmos/kfgm09_thumb.jpg

Додаємо деталі декору: очі, луску, рот та інші дрібні деталі (за бажанням).

«Рибка-гофре» готова!

 

 

 

 


3.2.7. «Голодна рибка»

рыбка из бумаги и прищепок

Необхідно мати:

кольоровий картон  (можна з малюнком)

клей,

ножиці,

прищіпка дерев’яна,

очі пластикові для дитячої творчості,

шаблони рибок, малюнків

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/fis18/fhsp01_thumb.jpg

Вирізаємо рибку за шаблоном. Якщо картон без малюнка, малюємо за шаблоном чи власним задумом, чи робимо аплікацію з кружечків – луску.

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/fis18/fhsp02_thumb.jpg

Розрізаємо рибку навпіл по горизонталі (від рота до хвоста).

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/fis18/fhsp03_thumb.jpg

Кладемо прищіпку боком. Приклеюємо верхню половинку рибки на верхню частину прищіпки, нижню – на нижню..

Приклейте чи намалюйте очі. Додайте дрібні деталі на власний розсуд.

«Голодна рибка» готова.

 


3.2.8. «Рибка з паперової тарілки»

Необхідно мати:

кольоровий папір,

олівець,

ножиці,

клей,

паперова тарілка

шаблон кола

чорний фломастер (маркер)

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/plate/fis03/tarl01_thumb.jpg

Фарбуємо нижню сторону паперової тарілки і надаємо їй час повністю висохнути.

 

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/plate/fis03/tarl02_thumb.jpg

Вирізаємо трикутник з правого боку – це буде рот риби. Та приклеюємо його з лівого боку – хвіст рибки.

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/plate/fis26/cftj04_thumb.jpg

Для луски риби вирізаємо 20-25 різнокольорових кружечків.  Складаємо їх навпіл – це «луска».

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/plate/fis26/cftj05_thumb.jpg

За бажанням можемо наклеїти на півкола блискітки, пісок та інший подібний блискучий матеріал.

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/plate/fis26/cftj06_thumb.jpg

 За вертикальною лінією приклеюємо «луску» одним боком до тарілки. Бік згину обернений до роту.

«Луску» наклеюємо по 5-6 одиниць в ряду, 5-6 рядів.

Декоруємо: вирізаємо плавники з кольорового паперу, очі (вирізаємо, малюємо).

рыбка из одноразовой тарелки рыбка из бумажной тарелки  https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/asbor1/tarl07_thumb.jpg

Наша «рибка з паперової тарілки готова!»

 

 

3.2.9.«Рибка з паперової тарілки з лускою з паперових форм для кексів»

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/plate/fis27/onep01_thumb.jpg

Необхідно мати:

олівець, ножиці, клей,

паперова тарілка фарби з пензликом,

паперові форми для кексів,

чорний фломастер (маркер)

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/plate/fis27/onep02_thumb.jpg

Ножицями надаємо тарілці форму рибки. Залишки використовуємо для плавників.

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/plate/fis27/onep03_thumb.jpg

Склеюємо «тіло»  рибки

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/plate/fis27/onep04_thumb.jpg

Фарбуємо у будь-який кольорів (за вибором) фарбами акриловими чи гуашшю змішаною з клеєм ПВА. Виокремлюємо частину – голову – малюємо олівцем межу.

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/plate/fis27/onep05_thumb.jpg

Паперові форми для кексів різного кольору розрізаємо навпіл.

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/plate/fis27/onep06_thumb.jpg

Починаючи з хвоста риби, приклеюємо луску рядами,  у міру просування до голови, додаємо нові ряди, перекриваючи їх наступним рядом.

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/plate/fis27/onep08_thumb.jpg

Виготовляємо хвіст: розрізаємо паперову форму для кексу навпіл та складаємо їх у «складочки», щоб в результаті отримати «віяло». Приклеюємо до задньої частини риби.

https://novamett.ru/images/bumaga/ruba/plate/fis27/onep09_thumb.jpg

Оформлюємо «обличчя» - приклеюємо (чи малюємо) очі, «усмішку».

Наша ««Рибка з паперової тарілки з лускою з паперових форм для кексів» готова!!!

 

Приклади акваріума.

 

Click to enlarge image onep01_thumb.jpgаквариум из картонной коробкиаквариум из картонной коробки

 

Похожее изображение Похожее изображение

Картинки по запросу акваріум с бумажніми рібками Картинки по запросу акваріум с бумажніми рібками

 

Додаток 4

 

 

 

Додаток 5

Приклади  безкоштовних програм, які можна іикористати для сторення фільмів «Наші витвори»

  1. Аніме студія
  2. Pixa Motior
  3. ZOETROPIC
  4. Мульт-FlipaClip

 

docx
Додано
24 січня 2020
Переглядів
1623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку