Методичні рекомендації «Річний план роботи вчителя-логопеда шкільного логопункту"

Про матеріал
Методичні рекомендації «Річний план роботи вчителя-логопеда шкільного логопункту"
Перегляд файлу

«ЗАТВЕРДЖЕНО»                                                           «ПОГОДЖЕНО»

 

 

 

 

 

Річний план

роботи вчителя - логопеда

Білогородської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

Ілгунової Анни Сергіївни

на ____-_____навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Логопедичний кабінет Білогородської ЗОШ І-ІІІ ст. №1

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про логопедичні пункти системи освіти» від 13.05.1993 р. №135, основним завданням логопедичного пункту є усунення різних порушень усного та писемного мовлення, запобігання різних відхилень мовного розвитку учнів, пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків

Виходячи із завдань з 01 вересня по 30 вересня 2020 року було проведено обстеження учнів Білогородської ЗОШ І-ІІІ ст.№1.

Виявлено __ учнів.

На логопедичний пункт було зараховано ___ дітей.

Відомості про дітей, зарахованих до логопедичного пункту, занотовано у мовленнєві картки.

З дітьми, що мають мовленнєві порушення, проводяться корекційно-розвиткові заняття.

Заняття з дітьми, які зараховані до логопедичного пункту проводяться у вільний від уроків час. На логопедичному пункті скомплектовано такі групи дітей: з відхиленнями фонетичного і лексико-граматичного розвитку, з вадами вимови окремих фонем, із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня.

По можливості до груп добираються діти з однорідними порушеннями й однакового віку. Заняття з кожною групою дітей на логопедичному пункті проводяться 2 рази на тиждень і відмічались у журналі обліку відвідування.

На кожну групу вчитель-логопед складає перспективні плани корекційної роботи.

З учнями у яких наявні порушення будови артикуляційного апарату, проводяться індивідуальні заняття. Для дітей, в яких є певні труднощі щодо постановки звуків запрошуються на заняття батьки, щоб у домашніх умовах проводити закріплення вивченого на занятті.

У роботі з учнями-логопатами використовуються вправи на розвиток фонетичного, фонематичного, лексичного та граматичного сприймання і відтворення. Одночасно тренували пам'ять, стійкість та переключення уваги, спостережливість, абстрактне мислення, уяву. На кожному занятті з учнями проводиться робота над збагаченням словника та над розвитком зв’язного мовлення. Навчальний матеріал (слова, тексти, малюнки тощо), що використовується для виправлення мовлення, відповідає навчально-корекційним завданням, вікові, й рівню загальноосвітньої підготовки дітей. Періодичні записи про хід корекційного впливу (основні етапи ходу роботи) занотовуються в мовленнєвих картках учнів.

 Здійснюються зустрічі з батьками, надаються консультації батькам, які занотовуються у журналі обліку консультацій. Класним керівникам надаються методичні рекомендації щодо подолання вад мовлення. Вчитель-логопед систематично виступає на батьківських зборах, бере участь у районних семінарах та у семінарах, майстер-класах.

Вчитель-логопед проводить  бесіди з вчителями початкових класів на теми: «Індивідуальні особливості мовлення учнів», «Динаміка розвитку вимови звуків».

Здійснює  зв'язок з вчителем-логопедом ДНЗ «Барвінок». Вчитель-логопед співпрацює з лікарями районної лікарні, із психологом, асистентом вчителя.

Впродовж навчального року вчителем-логопедом відображається зміст роботи на особистому сайті https://sites.google.com/view/logoped-defektolog/,  підвищуватиметься кваліфікаційний рівень шляхом проходження навчальних курсів, семінарів, тренінгів, участь у конференціях, фестивалях тощо.

Виходячи з своєї роботи вчитель-логопед ставить пріоритетними завдання на новий 2020-2021 навчальний рік такі питання:

 

 

 

 

НАЗВА ЗАХОДУ

 

 

ТЕРМІН ВИКОНАННЯ

 

ПРИМІТКА

 

 ДІАГНОСТИЧНИЙ БЛОК

 

1.

Діагностування учнів початкових, з метою виявлення дітей з вадами усного та писемного мовлення:

Білогородська ЗОШ №1  І-ІІІ ступенів

 

Вересень

 

 

 

Первинна діагностика дітей шкільного віку в умовах логопункту (за запитом).

 

Травень

вересень

 

 

Поглиблене обстеження мовного розвитку учнів, зарахованих на логопедичний пункт.

 

Вересень

 

 

Збирання медичної, психологічної та педагогічної інформації про ранній розвиток ді­тей, зарахованих до логопункту.

Вересень-жовтень

 

 

Підготовка банку даних учнів з порушеннями мовлення за результатами обстеження.

 

Листопад

 

 

Обстеження дітей із важкими мовленнєвими порушеннями для направлення в ІРЦ (за запитом батьків та школи).

 

Протягом року

 

 

Участь у складанні індивідуально - корекційних програм для дітей з особливими потребами , які навчаються за інклюзивною формою навчання.

 

Протягом року

 

 

Відвідування уроків української мови та читання, виховних годин у класах, де навчаються діти з порушеннями мовлення,  з метою:

а) спостереження за  правильністю мовленнєвого спілкування учнів, які відвідують логопедичні заняття,  на уроці,

б) контролю виконання  вчителем  рекомендацій логопеда.

 

Протягом року

 

 

БЛОК ПРОФІЛАКТИЧНОЇ ТА КОНСУЛЬТАЦІЙНОЇ РОБОТИ

 

 

Поглиблені медичні обстеження дітей, які відвідують логопедичний пункт (за потребою).

Жовтень

 

 

Надання консультативної допомоги батькам учнів із порушеннями мовленнєвого розвитку

Протягом року

 

 

Надання консультативної допомоги педагогам з питань порушення мовлення в дітей.

Протягом року

 

 

Організація консультативних занять з учнями, які мають окремі мономорфні мов­леннєві порушення.

Протягом року

 

 

Профілактика порушень писемного мовлення:

  • визначення психолого-педагогічної типології труднощів у навчанні логопатів;
  • організація занять з дисграфіками.

 

Протягом року

 

 

Тестування за методикою раннього виявлення дислексії з урахуванням індивідуальних особливостей учня-логопата.

 

 

 

Пропаганда логопедичних знань серед батьків, шляхом надання індивідуальних консультацій

Протягом року

 

 

Консультативна і роз’яснювальна роботу з батьками через рубрику «Логопедична консультація» на сайті особистому сайті вчителя-логопеда (посилання на особисту сторінку на сайті школи).

Протягом року

 

 

Проведення відкритих  логопедичних  занять для батьків, з метою показу  прийомів та методів подолання мовленнєвих порушень у дітей (онлайн).

Протягом року

 

 

БЛОК КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОЇ РОБОТИ

 

 

Корекційно-розвивальна робота вчителя-логопеда щодо виправлення мовленнєвих порушень в учнів школи, виявлених під час первинної діагностики.

Жовтень-квітень

 

 

Корекційно-розвивальна робота вчителя-логопеда щодо розвитку психоло­гічної бази мовлення (сприймання, уваги, пам’яті, мислення).

Жовтень-квітень

 

 

Корекційно-розвивальна робота вчителя-логопеда, щодо пізнавального розвитку учнів, які мають мовленнєві дефекти.

Жовтень-квітень

 

 

Корекційно-розвивальна робота вчителя-логопеда з розвитку загальної та дрібної моторики учнів із мовленнєвими порушеннями:

  •        пальчикова гімнастика;
  •        фізкультхвилинки;
  •                логоритміка;
  •                мовні ігри та скоромовки з рухами

Жовтень-квітень

 

 

Проведення логопедичного масажу дітям, які мають важкі мовленнєві порушення.

Жовтень-квітень

 

 

БЛОК МЕТОДИЧНО-ПРОСВІТНИЦЬКОЇ РОБОТИ

 

 

Науково-методична допомога вчителям,  та заступникам директорів шкіл з питань ко­рекції мовленнєвих недоліків в учнів.

Протягом року

 

 

Надання консультативної допо­моги батькам дітей, які мають мовленнєві порушення.

Протягом року

 

 

 Самоосвіта:

  • вивчення статей у журналах «Логопед» «Дефектологія», «Початкова освіта», «До­шкільне виховання», «Психолог» тощо;
  • придбання спеціальної літератури;
  • вивчення передового досвіду колег;

 

Протягом року

 

 

 Участь у роботі методичних об’єднань логопедів, учителів початкових класів.

 

Протягом року

 

 

Участь у педагогічних радах, нарадах при директорові, районних та шкільних семінарах.

 

Протягом року

 

 

Виступи на батьківських зборах для батьків, діти яких відвідують логопедичний пункт, за такими темами:

  • «Виконання корекційно-логопедичних домашніх завдань у сім’ї»;

  «Мовленнєва готовність дитини до навчання у школі».

Листопад

 

Квітень

 

 

Дослідження передового педагогічного досвіду та практичного матеріалу.

Протягом року

 

 

Випуск буклетів:

«Дисграфія», «Дислексія»

Вересень

 

 

Участь у шкільному педагогічному консиліумі.

Листопад

 

 

Участь у  засіданні районного методичного об’єднання вчителів-логопедів та вчителів, що навчають дітей за індивідуальною та інклюзивною формою .

 

Відповідно до плану

 

 

Участь у засіданнях районних методичних об'єднань вчителів початкових класів.

Відповідно до плану

 

 

Відвідування уроків української мови та читання, виховних годин у класах, де навчаються діти з порушеннями мовлення,  з метою:

а) спостереження за  правильністю мовленнєвого спілкування учнів на уроці, які відвідують логопедичні заняття;

б) контролю виконання вчителем рекомендацій логопеда.

 

Протягом року

 

 

Проходження курсів для підвищення кваліфікації. (онлайн)

Протягом року

 

 

Участь в конференціях, фестивалях, семінар – практикумах.  (онлайн)

Протягом року

 

 

Розміщення завдань по нозологіям на особистому сайті, створення дидактичних онлай-ігор на Googl-ресурсах.

 

Протягом року

 

 

Консультація батьків та вчителів за допомогою платформ Viber, електрона пошта.

 

Протягом року

 

 

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ БЛОК

 

 

Складання річного плану роботи.

Вересень

 

 

Зарахування учнів до логопедичного пункту.

Вересень

 

 

Комплектування логопедичних груп.

Вересень

 

 

Вибір стратегії корекційно-педагогічного процесу — планування роботи логопеда на рік (перспективні плани по групах).

Вересень

 

 

Ведення документації:

  • журнал обстеження дітей;
  • журнал консультацій із батьками;
  • журнал обліку;
  • мовні картки;

 

Протягом року

 

 

Облаштування логопедичного кабінету:

  • виготовлення демонстраційних і роздавальних матеріалів;
  • придбання таблиць, посібників, дитячої літератури;
  • виготовлення матеріалів для корекційно-розвивальної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Протягом року

 

 

Поповнення дитячої бібліотеки логопедичного кабінету.

Протягом року

 

 

Підбиття підсумків роботи за 2020-2021 навчальний рік.

Травень

 

 

Складання звіту про роботу протягом навчального року:

  • збирання цифрового матеріалу;
  • аналіз проведеної роботи в корекційних групах із різними мовленнєвими порушеннями.

Травень- Червень

 

 

Надання звіту про проведену роботу за навчальний рік у центр психології.

Травень-Червень

 

 

 

docx
Додано
26 серпня 2021
Переглядів
5609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку