«ЗАТВЕРДЖЕНО» «ПОГОДЖЕНО»
Річний план
роботи вчителя - логопеда
Білогородської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1
на ____-_____навчальний рік
Вступ
Логопедичний кабінет Білогородської ЗОШ І-ІІІ ст. №1
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про логопедичні пункти системи освіти» від 13.05.1993 р. №135, основним завданням логопедичного пункту є усунення різних порушень усного та писемного мовлення, запобігання різних відхилень мовного розвитку учнів, пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків
Виходячи із завдань з 01 вересня по 30 вересня 2020 року було проведено обстеження учнів Білогородської ЗОШ І-ІІІ ст.№1.
Виявлено __ учнів.
На логопедичний пункт було зараховано ___ дітей.
Відомості про дітей, зарахованих до логопедичного пункту, занотовано у мовленнєві картки.
З дітьми, що мають мовленнєві порушення, проводяться корекційно-розвиткові заняття.
Заняття з дітьми, які зараховані до логопедичного пункту проводяться у вільний від уроків час. На логопедичному пункті скомплектовано такі групи дітей: з відхиленнями фонетичного і лексико-граматичного розвитку, з вадами вимови окремих фонем, із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня.
По можливості до груп добираються діти з однорідними порушеннями й однакового віку. Заняття з кожною групою дітей на логопедичному пункті проводяться 2 рази на тиждень і відмічались у журналі обліку відвідування.
На кожну групу вчитель-логопед складає перспективні плани корекційної роботи.
З учнями у яких наявні порушення будови артикуляційного апарату, проводяться індивідуальні заняття. Для дітей, в яких є певні труднощі щодо постановки звуків запрошуються на заняття батьки, щоб у домашніх умовах проводити закріплення вивченого на занятті.
У роботі з учнями-логопатами використовуються вправи на розвиток фонетичного, фонематичного, лексичного та граматичного сприймання і відтворення. Одночасно тренували пам'ять, стійкість та переключення уваги, спостережливість, абстрактне мислення, уяву. На кожному занятті з учнями проводиться робота над збагаченням словника та над розвитком зв’язного мовлення. Навчальний матеріал (слова, тексти, малюнки тощо), що використовується для виправлення мовлення, відповідає навчально-корекційним завданням, вікові, й рівню загальноосвітньої підготовки дітей. Періодичні записи про хід корекційного впливу (основні етапи ходу роботи) занотовуються в мовленнєвих картках учнів.
Здійснюються зустрічі з батьками, надаються консультації батькам, які занотовуються у журналі обліку консультацій. Класним керівникам надаються методичні рекомендації щодо подолання вад мовлення. Вчитель-логопед систематично виступає на батьківських зборах, бере участь у районних семінарах та у семінарах, майстер-класах.
Вчитель-логопед проводить бесіди з вчителями початкових класів на теми: «Індивідуальні особливості мовлення учнів», «Динаміка розвитку вимови звуків».
Здійснює зв'язок з вчителем-логопедом ДНЗ «Барвінок». Вчитель-логопед співпрацює з лікарями районної лікарні, із психологом, асистентом вчителя.
Впродовж навчального року вчителем-логопедом відображається зміст роботи на особистому сайті https://sites.google.com/view/logoped-defektolog/, підвищуватиметься кваліфікаційний рівень шляхом проходження навчальних курсів, семінарів, тренінгів, участь у конференціях, фестивалях тощо.
Виходячи з своєї роботи вчитель-логопед ставить пріоритетними завдання на новий 2020-2021 навчальний рік такі питання:
№ |
НАЗВА ЗАХОДУ
|
ТЕРМІН ВИКОНАННЯ |
ПРИМІТКА |
||
ДІАГНОСТИЧНИЙ БЛОК
|
|||||
1. |
Діагностування учнів початкових, з метою виявлення дітей з вадами усного та писемного мовлення: Білогородська ЗОШ №1 І-ІІІ ступенів
|
Вересень
|
|
||
|
Первинна діагностика дітей шкільного віку в умовах логопункту (за запитом).
|
Травень вересень |
|
||
|
Поглиблене обстеження мовного розвитку учнів, зарахованих на логопедичний пункт.
|
Вересень |
|
||
|
Збирання медичної, психологічної та педагогічної інформації про ранній розвиток дітей, зарахованих до логопункту. |
Вересень-жовтень |
|
||
|
Підготовка банку даних учнів з порушеннями мовлення за результатами обстеження.
|
Листопад |
|
||
|
Обстеження дітей із важкими мовленнєвими порушеннями для направлення в ІРЦ (за запитом батьків та школи).
|
Протягом року |
|
||
|
Участь у складанні індивідуально - корекційних програм для дітей з особливими потребами , які навчаються за інклюзивною формою навчання.
|
Протягом року |
|
||
|
Відвідування уроків української мови та читання, виховних годин у класах, де навчаються діти з порушеннями мовлення, з метою: а) спостереження за правильністю мовленнєвого спілкування учнів, які відвідують логопедичні заняття, на уроці, б) контролю виконання вчителем рекомендацій логопеда.
|
Протягом року |
|
||
БЛОК ПРОФІЛАКТИЧНОЇ ТА КОНСУЛЬТАЦІЙНОЇ РОБОТИ
|
|||||
|
Поглиблені медичні обстеження дітей, які відвідують логопедичний пункт (за потребою). |
Жовтень |
|
||
|
Надання консультативної допомоги батькам учнів із порушеннями мовленнєвого розвитку |
Протягом року |
|
||
|
Надання консультативної допомоги педагогам з питань порушення мовлення в дітей. |
Протягом року |
|
||
|
Організація консультативних занять з учнями, які мають окремі мономорфні мовленнєві порушення. |
Протягом року |
|
||
|
Профілактика порушень писемного мовлення:
|
Протягом року |
|
||
|
Тестування за методикою раннього виявлення дислексії з урахуванням індивідуальних особливостей учня-логопата. |
|
|
||
|
Пропаганда логопедичних знань серед батьків, шляхом надання індивідуальних консультацій |
Протягом року |
|
||
|
Консультативна і роз’яснювальна роботу з батьками через рубрику «Логопедична консультація» на сайті особистому сайті вчителя-логопеда (посилання на особисту сторінку на сайті школи). |
Протягом року |
|
||
|
Проведення відкритих логопедичних занять для батьків, з метою показу прийомів та методів подолання мовленнєвих порушень у дітей (онлайн). |
Протягом року |
|
||
БЛОК КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОЇ РОБОТИ
|
|||||
|
Корекційно-розвивальна робота вчителя-логопеда щодо виправлення мовленнєвих порушень в учнів школи, виявлених під час первинної діагностики. |
Жовтень-квітень |
|
||
|
Корекційно-розвивальна робота вчителя-логопеда щодо розвитку психологічної бази мовлення (сприймання, уваги, пам’яті, мислення). |
Жовтень-квітень |
|
||
|
Корекційно-розвивальна робота вчителя-логопеда, щодо пізнавального розвитку учнів, які мають мовленнєві дефекти. |
Жовтень-квітень |
|
||
|
Корекційно-розвивальна робота вчителя-логопеда з розвитку загальної та дрібної моторики учнів із мовленнєвими порушеннями:
|
Жовтень-квітень |
|
||
|
Проведення логопедичного масажу дітям, які мають важкі мовленнєві порушення. |
Жовтень-квітень |
|
||
БЛОК МЕТОДИЧНО-ПРОСВІТНИЦЬКОЇ РОБОТИ
|
|||||
|
Науково-методична допомога вчителям, та заступникам директорів шкіл з питань корекції мовленнєвих недоліків в учнів. |
Протягом року |
|
||
|
Надання консультативної допомоги батькам дітей, які мають мовленнєві порушення. |
Протягом року |
|
||
|
Самоосвіта:
|
Протягом року |
|
||
|
Участь у роботі методичних об’єднань логопедів, учителів початкових класів.
|
Протягом року |
|
||
|
Участь у педагогічних радах, нарадах при директорові, районних та шкільних семінарах.
|
Протягом року |
|
||
|
Виступи на батьківських зборах для батьків, діти яких відвідують логопедичний пункт, за такими темами:
«Мовленнєва готовність дитини до навчання у школі». |
Листопад
Квітень |
|
||
|
Дослідження передового педагогічного досвіду та практичного матеріалу. |
Протягом року |
|
||
|
Випуск буклетів: «Дисграфія», «Дислексія» |
Вересень |
|
||
|
Участь у шкільному педагогічному консиліумі. |
Листопад |
|
||
|
Участь у засіданні районного методичного об’єднання вчителів-логопедів та вчителів, що навчають дітей за індивідуальною та інклюзивною формою .
|
Відповідно до плану |
|
||
|
Участь у засіданнях районних методичних об'єднань вчителів початкових класів. |
Відповідно до плану |
|
||
|
Відвідування уроків української мови та читання, виховних годин у класах, де навчаються діти з порушеннями мовлення, з метою: а) спостереження за правильністю мовленнєвого спілкування учнів на уроці, які відвідують логопедичні заняття; б) контролю виконання вчителем рекомендацій логопеда.
|
Протягом року |
|
||
|
Проходження курсів для підвищення кваліфікації. (онлайн) |
Протягом року |
|
||
|
Участь в конференціях, фестивалях, семінар – практикумах. (онлайн) |
Протягом року |
|
||
|
Розміщення завдань по нозологіям на особистому сайті, створення дидактичних онлай-ігор на Googl-ресурсах.
|
Протягом року |
|
||
|
Консультація батьків та вчителів за допомогою платформ Viber, електрона пошта.
|
Протягом року |
|
||
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ БЛОК
|
|||||
|
Складання річного плану роботи. |
Вересень |
|
||
|
Зарахування учнів до логопедичного пункту. |
Вересень |
|
||
|
Комплектування логопедичних груп. |
Вересень |
|
||
|
Вибір стратегії корекційно-педагогічного процесу — планування роботи логопеда на рік (перспективні плани по групах). |
Вересень |
|
||
|
Ведення документації:
|
Протягом року |
|
||
|
Облаштування логопедичного кабінету:
|
Протягом року |
|
||
|
Поповнення дитячої бібліотеки логопедичного кабінету. |
Протягом року |
|
||
|
Підбиття підсумків роботи за 2020-2021 навчальний рік. |
Травень |
|
||
|
Складання звіту про роботу протягом навчального року:
|
Травень- Червень |
|
||
|
Надання звіту про проведену роботу за навчальний рік у центр психології. |
Травень-Червень |
|
||