Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Методичні рекомендації щодо організації дистанційного навчання для вчителів

Про матеріал
Дистанційне навчання – це індивідуалізований процес передання і засвоєння знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчання. Знання безумовно відіграють важливу роль у нашому житті. Не даремно кажуть, що «навчатися ніколи не пізно» і що «хто володіє інформацією, той володіє світом». Якщо вам не вистачає часу, ви без проблем можете обрати для себе дистанційне навчання. Пам’ятайте, що отримувати знання ви можете не залежно від місця вашого перебування! Дистанційне навчання включає в себе сучасні форми і методи конструювання та відображення змісту навчання, елементи модульного і комп’ютерного навчання, теорії та практики, самостійної роботи учнів, застосування у навчанні сучасних інформаційних технологій, комп'ютерів, телекомунікацій і являє собою цілеспрямований інтерактивний процес взаємодії учнів і учителя. До переваг дистанційного навчання відносять асинхронність, доступність інформації, зменшення соціальної дистанції.
Перегляд файлу

Методичні рекомендації щодо організації

дистанційного навчання для вчителів


     Дистанційне навчання – це індивідуалізований процес передання і засвоєння знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчання. Знання безумовно відіграють важливу роль у нашому житті. Не даремно кажуть, що «навчатися ніколи не пізно» і що «хто володіє інформацією, той володіє світом». Якщо вам не вистачає часу, ви без проблем можете обрати для себе дистанційне навчання. Пам’ятайте, що отримувати знання ви можете не залежно від місця вашого перебування!

        Дистанційне навчання включає в себе сучасні форми і методи конструювання та відображення змісту навчання, елементи модульного і комп’ютерного навчання, теорії та практики, самостійної роботи учнів, застосування у навчанні сучасних інформаційних технологій, комп'ютерів, телекомунікацій і являє собою цілеспрямований інтерактивний процес взаємодії учнів і учителя. До переваг дистанційного навчання відносять асинхронність, доступність інформації, зменшення соціальної дистанції. У ньому виділені такі принципи забезпечення якості:

• Заохочення контактів між учнями і вчителем.
• Розвиток співробітництва учнів.
• Використання активних засобів навчання.
• Швидкий зворотний зв’язок.
• Ефективне використання часу.
• Висока мотивація.
• Врахування здібностей учнів та використання індивідуальних маршрутів навчання.

1) максимально швидко Збираю номери телефонів всіх своїх учнів (через батьків, класних керівників) - нарешті, гарний привід для знайомства.

2) Створюю Вайбер/Телеграм/Фейсбук групу (можна спробувати й ВайберСпільноту де вони не будуть бачити телефони один одного, якщо вже не спілкуються. Це досить безпечно. Можна декілька спільнот, в залежності від завдань, або як легше структурувати, систематизувати та взяємодіяти) за своїм Предметом і додаю туди класного керівника.

* Варіації на тему та для запуску мозкової активності, як можна згрупувати Ваших учнів:

  • по класах (до прикладу: всі 5-ті можна зібрати в одну групу, 7-мі також і так далі)
  • по-декілька класів в одному 5-6/7, 8-9, 10-11
  • Ваш варіант

все залежить від того, як перегукується матеріал, предметникам точно має бути зрозумілим про що я!

Доречі, прекрасна можливість поексперементувати зі змішаними класами, коли старші можуть допомагати молодшим, або навіть працювати разом (одні повторюють, інші - вивчають). Так і їм буде цікавіше працювати (це додає мотивації і самовпевненості, коли ти це робиш не тільки для себе, а й іншим можеш допомогти, і Вам - легше:)) Також тут важливо просто правильно вибрати інструменти та формати взаємодії та спільної роботи. А взагалі методики навчання є різні, тому - експерементуйте, і хай Вам ніхто і ніщо не заважає!

Висший пілотаж: я б навіть спробувала попрацювати разом з іншими предметниками, щоб об'єднатися і зробити взаємодію і навчання ефективнішим в рази (якщо когось зацікавить як це можна зробити - пишіть, поговоримо)

3) Группу/Спільноту можна використовувати для загальних для всіх меседжів, лінків на завдання, платформи, курси, тощо та/або відповідей на питання, спілкування, взаємодії

4) Обираєте час та дні "зустрічей" (можна йти за графіком в школі, а можна самим обрати і зробити комфортно й Вам й учням), якщо потрібно поділитися інформацією, надати завдання, зорієнтувати. Як варіант, може й зорганізуєте он-лайн урок (и) через безкоштовні вебплатформи, хтозна на що Ви здатні:))

5) Далі вже виконання завдань, прослуховування, тестування, читання, слухання коротше - сам процес навчання УЧНЯМИ. Їм можна прописати детально з дедлайнами, а можна і поексперементувати з частковою передачею відповідальності їм, хай регулюють коли і скільки, головне, щоб до кінця такого-то терміну - було те-то (а може Ви й не будете так жорстко ставити рамок. Знову ж таки,все залежить від кінцевої мети.)Не забуваймо, ми з вами та учнями ТЕСТУЄМО НОВУ ФОРМУ і РЕВЕНЬ ВЗАЄМОДІЇ, потрібна Адаптація! На майбутнє цей формат може стати одним з інструментів в Вашому арсеналі СуперВчителя, а ці 3 тижні Ви отримали від Всесвіту та КабМіну України унікальну можливість його апробувати.

6) до процесу можна й потрібно долучати батьків (повірте, вони будуть тільки раді Вам допомогти, якщо зорієнтуєте). Також можу окремо написати що і до чого тут, бо ж не просте завдання, погоджуюсь:))

А тепер про сам урок, як його організувати, використовуючи он-лайн інструменти та ресурси!

Комусь з Вас, впевнена, навіть порада та лінки не потрібні, вже володієте багатьма інструментами та знаєте чимало ресурсів, самі здатні ділитися з колегами.

Тут напишу коротко, які базові ресурси з повноцінними курсами або інструменти можна використовувати взагалі (вивчайте, компонуйте, тестуйте) А далі, якщо буде цікаво, можу окремий пост написати з пунктами, як, що і для чого можна використовувати, як варіант.

Free Он-лайн платформи для самоосвіти із системними курсами (потрібна індивідуальна реєстрація):

  • EdEra (школярі) – https://www.ed-era.com
  • iLearn (школярі) - https://ilearn.org.ua  (Гейміфікована платформа для підготовки до ЗНО, предмети)
  • Prometheus (школярі останні класи, студенти та дорослі) - https://prometheus.org.ua   (можна також скачати мобільний застосунок та працювати оффлай)
  • ВУМ (школярі останніх класів, студенти та дорослі) - https://vumonline.ua - тут вже не предмети, а прикладні знання, хоча є дещо, що можна комбінувати з деякими предметами.

Якщо Ви та діти непогано володієте англійською, тоді тут просто невичерпна криниця знань - www.khanacademy.org www.coursera.org (є курси різними мовами) www.edx.org www.udacity.com www.canvas.net www.udemy.com (є версія російською).

Є інструменти для спільної роботи:

  • Опитування та залучення групи до роботи -https://www.mentimeter.com/ https://get.plickers.com/ https://www.quizalize.com/ https://nearpod.com/ https://kahoot.com/ (провести контрольні роботи, зрізи знань, тести й оцінювання в ігровій формі)
  • https://onlinetestpad.com/ua - конструктор тестів, опитувань, кросвордів, ігор та комплексних завдань та сотні готових матеріалів
  • https://learningapps.org/ - готові навчальні вправи та інструменти для створення тестів, завдань
  • Організувати клас в працюючу спільноту з елементами гейміфікації - https://www.classdojo.com/uk-ua/
  • https://www.edmodo.com/- освітній сайт, який являє собою усічену соціальну мережу за типом Facebook, яка дозволяє спілкуватися вчителям та учням, об'єднавшись навколо процесу навчання у школі.
  • https://grockit.com/об'єднує учнів під час навчання, що проходить курсами на цьому великому соціальному сайті.
  • ГуглДокументи для спільної роботи

Вводити тему, давати нові знання, провокувати думки:

  • Різний контент в Ютубі (відео, короткі ролики, серйозні фільми BBC або National Geographic)
  • Інфографіка (шукайте в Ютубі та качайте картинки) - коротко про важливе
  • Аудіо-книги або подкасти, інтерв'ю з цікавими людьми
  • Ютуб-канали викладачів-предметників - контенту просто уйма
  • Блоги тих же викладачів

Створення контенту самими дітьми - багато різних інструментів (про це також можна зробити підбірку з описом що і як).

Але я просто раджу - відпускайте себе, не тримайте в рамках підручника, експерементуйте, досліджуйте, компонуйте, тестуйте, питайте зворотнього зв'язку у дітей, їм так важливо, щоб їх чули та питали на їхню думку.

Разом у вас станеться прекрасна мандрівка Новою Країною Освіти, в якій ви ще не бували. Обов'язково вдасться не тільки матеріал донести і часу не втратити, а й побудувати щирі людські відносини, закласти підвалини командної роботи, перезнайомити дітей з однієї школи та різних потоків, а може й навіть класів між собою, зрештою - повернути їм бажання ВЧИТИСЯ і ЗРОСТАТИ!

Й самій або самому не забути, що Вчитель то є ВІЧНИЙ УЧЕНЬ!!!

PS: обов'язково поділіться в коментарях, чи вдалось чимось скористатися, що вийшло, що не дуже, які питання - ставте. У нас попереду 3 тижні, аби все вдосконалити в процесі й мати на виході Робочу Систему Дистанційного Навчання для кожного з вас, а для Учнів -новий формат ЦІКАВОГО та ЕФЕКТИВНОГО НАВЧАННЯ!

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Карева Оксана
Додано
26 березня
Переглядів
79
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку