Методичні рекомендації щодо застосування технологій дистанційного навчання як запоруки надання якісної освітньої послуги при вивченні англійської мови.

Про матеріал

Використання системи дистанційної освіти під час викладання іноземної мови – це великий прорив у навчанні дітей, які не мають можливості отримувати знання традиційним способом. В роботі описано переваги дистанційного навчання, що сприяє ефективності навчання учнів.

Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ ЦЕНТРАЛЬНО – МІСЬКОЇ РАЙРАДИ

КРИВОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №123

I-III СТУПЕНІВ КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

Застосування технологій

дистанційного навчання

як запорука надання

якісної освітньої послуги

при вивченні англійської мови

 

 

Підготувала:

вчитель англійської мови

КЗШ № 123

Гончаренко Наталія Чеславівна

 

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

2021 р.

Запровадження дистанційного навчання стало серйозним та несподіваним викликом для всіх шкіл України у 2020 році. Масова дистанційна форма здобуття освіти на тривалий період замінила звичну та зрозумілу суспільству очну форму навчання. Дистанційне навчання – це технологія, що базується на принципах відкритого навчання, широко використовує комп’ютерні навчальні програми різного призначення та створює за допомогою сучасних телекомунікацій інформаційне освітнє середовище для постачання навчального матеріалу та спілкування.

Масове дистанційне навчання в умовах ізоляції стало викликом для освітян, учнів, батьків. На першому етапі вчителі самостійно обирали той ресурс, за допомогою якого можна було налагодити комунікацію, зворотний зв’язок з учнями і забезпечити навчальний процес. Освітяни у короткі терміни успішно освоїли цифрові ресурси та дистанційні платформи, які до цього не використовували у своїй роботі. Та сталося так, що онлайн уроки стають дедалі популярнішими.

В школах объяснили, что карантин не каникулы: организуют дистанционное  обучение - МКДистанційне навчання надає здобувачам освіти доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищує ефективність самостійної роботи, дає абсолютно нові можливості для творчого самовираження, знаходження та закріплення різних навичок.

Метою іншомовної освіти є формування іншомовної комунікативної компетентності для безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування, що забезпечує розвиток ключових компетентностей. Нові методики з використанням засобів ІКТ є альтернативними традиційному навчанню iнoземних мов.

 

Комп’ютерні навчальні програми дозволяють:

  • тренувати різні види мовленнєвої діяльності та поєднувати їх в різних комбінаціях;
  • усвідомити мовні явища;
  • сприяють формуванню лінгвістичних здібностей;
  • створюють комунікативні ситуації;
  • автоматизують мовленнєві дії;
  • забезпечують реалізацію індивідуального підходу й інтенсифікацію самостійної роботи учнів.

У методичних рекомендації про викладання іноземних мов у 2020/2021 навчальному році (Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 11.08.2020 № 1/9-430) чітко визначені особливості організації навчальної діяльності учнів:

 

Навчальна діяльність

Особливості, ефективність,

рівень мотивації учнів

Подача матеріалу та завдань через месенджери, електронну пошту, соціальні мережі або шкільні сайти

  • використовується переважно для повторення вже вивченого матеріалу
  • недостатньо ефективно без встановлення надійного зворотного зв’язку і мотивації учня

Розміщення записаних відео уроків на ТВ або YouTube каналах

  • учні є пасивними учасниками перегляду, тому така форма роботи є недостатньо ефективною та мотивуючою
  • може стати корисним у поєднанні з іншими видами навчальної діяльності

Самостійне опрацювання учнями матеріалу друкованих/ електронних підручників або інших джерел та спілкування з учителями під час відео конференцій

  • доволі ефективна форма роботи
  • є елементом «перевернутого» навчання

Самостійне опрацювання учнями матеріалів підручника та електронних ресурсів, виконання завдань та отримання відгуків від учителів.

ефективна форма роботи за умови залучення низки онлайн інструментів

Самостійне опрацювання учнями навчальних матеріалів на спеціалізованій платформі з можливістю виконання інтерактивних завдань і здійснення зворотного зв’язку

  • досить ефективна форма роботи
  • надає можливість створити

індивідуальний навчальний кабінет

учня

  • дозволяє працювати в узгодженому з вчителями режимі
  • має технічну підтримку платформи
  • мотивує учнів і сприяє взаємодії

учитель-учень

 

Учні можуть вивчати англійську онлайн на спеціально розроблених вебсайтах, які містять сотні сторінок аудіo, тексти, відео, інтерактивні вправи, різноманітні ігри, завдання на аудіювання, казки, пісні.

Опанування цим матеріалом допоможе:

  • вдосконалити aнглійську;
  • покращити мовну практику;
  • сформувати комунікативну та соціокультурну компетенцію учнів;
  • зробити уроки цікавими;
  • сприяти мотивації учнів до навчання.

Пріоритет у навчанні іноземних мов належить виконанню вправ усного характеру. У цьому полягає особливість і основна складність викладання іноземних мов. Дистанційне навчання англійської мови із використанням комп’ютерних та телекомунікаційних технологій має забезпечувати реалізацію таких завдань:

  • формування і розвиток умінь та навичок читання з безпосереднім використанням матеріалів мережі «Інтернет»;
  • удосконалення умінь аудіювання на основі адаптованих та автентичних звукових текстів;
  • формування і розвиток умінь монологічного та діалогічного мовлення;
  • розширення активного та пасивного словників,
  • ознайомлення з лексикою сучасної англійської мови;
  • формування стійкої мотивації пізнавальної діяльності, потреби використання іноземної мови у реальному спілкуванні;
  • формування культури спілкування;
  • можливість спілкування з носіями мови, яких можна додавати у друзі, спілкуватися на різні теми у зручний для себе час та у зручному місці.

 

При вивченні англійської мови технології дистанційного навчання можуть бути дуже ефективними. Для навчання таким видам мовленнєвої діяльності, як читання і написання, можна значною мірою обмежитися асинхронним видом дистанційного навчання, оскільки особливості цих видів мовленнєвої діяльності не вимагають самі по собі звукового супроводу. Проте при навчанні говорінню, вимові й аудіюванню необхідна опора на звуковий супровід, а також створення різних ситуацій, що стимулюють усні висловлювання, тобто виникає потреба опори на ілюстративні та аудіоматеріали.

З точки зору навчання англійської мови усі освітні платформи надають достатньо можливостей для ефективної організації процесу дистанційного навчання:

  • навички письма добре розвиваються при використанні учнями чатів та форумів, де вони можуть спілкуватися;
  • є можливості для розвитку навичок аудіювання, оскільки учні не прив’язані до обмеженої кількості прослуховувань матеріалу;
  • дуже легко робити перевірку якості виконання домашніх завдань;
  • ефективний розвиток навичок говоріння.
  • учні можуть зробити аудіозапис власного мовлення.

Застосування онлайн-сервісів може успішно й ефективно доповнити систему дистанційної освіти.

 

Три основні принципи, на яких базується система дистанційної освіти:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Користування інтернет-ресурсами надає величезні можливості для дистанційного навчання і урізноманітнює форми роботи на уроці, зацікавлює здобувачів освіти до вивчення мови.

Перше питання яке виникає це, яким способом синхронним чи асинхронним вчителі планують скористатися. Або іншими словами, чи буде вчитель використовувати онлайн викладання, щоб одночасно зібрати клас у віртуальній аудиторії (синхронно) або буде відправляти учням роботу, та просити їх звітувати про її виконання (асинхронний).

Існує достатня кількість платформ на вибір, кожна з яких має свої переваги та недоліки.

Завдання вчителя — зробити матеріал максимально доступним, цікавим, наочним і таким, що стимулюватиме до розширення знань. Завжди більш виграшними є ілюстровані онлайн-уроки, що спонукають дитину до співтворчості, пошуку, перетворюють її на дослідника.

Основные сервисы Интернет - Интернет технологии Сергеева А, Кашканов Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За результатами опитування вчителів щодо форм дистанційного навчання, маємо наступні дані:

C:\Users\User\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (402).png

Соціальні мережі, служби обміну миттєвими повідомленнями та мобільні застосунки на кшталт Viber дозволяють створювати закриті групи, спільноти, чати, вести обговорення тем, завдань, проблем, інформації.

Зворотний зв’язок з учителем — важливий фактор засвоєння знань. Дитина повинна бачити свої успіхи і вчитися працювати над помилками. Мотивація досягнення реалізується в успішності освітньої діяльності учнів, у прагненні до поставлених цілей і виявленні наполегливості. Учні, орієнтовані на успіх, частіше досягають своїх цілей. В умовах дистанційного навчання особливо важливо хвалити учнів, відзначати їхні досягнення й успіхи, навіть невеликі.

Синхронний режим дозволяє співпрацювати в режимі реального часу. Перевага синхронного режиму в тому, що можна залучати учасників миттєво та у визначений час.

При вивченні іноземної мови дуже корисними та популярними є відеоконференції — це конференції в режимі реального часу онлайн. Вони проводиться у визначений день і час. Відеоконференція — один із сучасних способів зв’язку, що дозволяє проводити заняття у «віддалених класах», коли учні і вчитель перебувають на відстані. Учасники спілкування можуть бачити одне одного, учитель має можливість супроводжувати лекцію наочним матеріалом. Відеоконференції можна проводити також за допомогою Microsoft Teams, Google Meet, Zoom, Skype тощо.

Чат — спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативної комунікації людей через інтернет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіо-відео чат. Найбільш поширений — текстовий чат. Голосовий чат дозволяє спілкуватися за допомогою голосу, що під час вивчення іноземної мови в дистанційній формі є важливим моментом. З освітньою метою у разі необхідності можна організувати спілкування в чатах з носіями мови. Це реальна можливість мовної практики, яка проводиться в рамках запропонованої для дискусії проблеми, сумісної проєктної діяльності, обміну інформацією. В учнів з’являється можливість обговорити й оцінити якість публікації, зокрема й іноземною мовою, що сприяє розвиткові мовленнєвих навичок.

Поширені веб-ресурси для дистанційного навчання

Платформа Moodle — безкоштовна відкрита система управління дистанційним навчанням. Дозволяє використовувати широкий набір інструментів для освітньої взаємодії вчителя та учнів. Зокрема, надає можливість подавати навчальний матеріал у різних форматах (текст, презентація, відеоматеріал, веб-сторінка); здійснювати тестування та опитування школярів з використанням питань закритого (множинний вибір правильної відповіді та зіставлення) і відкритого типів; учні можуть виконувати завдання з можливістю пересилати відповідні файли. Moodle має у своєму інструментарії: форми здавання завдань; дискусійні форуми; завантаження файлів; журнал оцінювання; обмін повідомленнями; календар подій; новини та анонси; онлайн-тестування; Вікі-ресурси.

Платформа Google Classroom — це сервіс, що пов’язує Google Docs, Google Drive і Gmail, дозволяє організувати онлайн-навчання, використовуючи відео-, текстову та графічну інформацію. Учитель має змогу проводити тестування, контролювати, систематизувати, оцінювати діяльність, переглядати результати виконання вправ, застосовувати різні форми оцінювання, коментувати й організовувати ефективне спілкування з учнями в режимі реального часу. Основним елементом Google Classroom є групи, які дозволяють користувачам легко відправляти повідомлення іншим користувачам. Завдяки сервісу для спілкування Hangouts учні та вчитель мають змогу вести онлайн-бесіди в режимі реального часу.

LearningApps.org — онлайн-сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою або як індивідуальні вправи для учнів. Дозволяє створювати вправи різних типів на різні теми.

В інтернеті доступні досить багато відеороликів, які розкривають теми шкільної програми, зокрема канал Міністерства освіти України, курси платформ Prometheus, EdEra та інші джерела. Для учнів відеоурок є дуже зручним ресурсом, який може  компенсувати відсутність під час онлайнового заняття. Є можливість повернутись до незрозумілих моментів та переглянути пояснення кілька разів, повільніше, з паузами, відповідно до власного стилю навчання. Можна використати ці ролики на етапі підготовки до тестування чи навіть після завершення курсу для актуалізації матеріалу згодом. Можна включати у відео текстові блоки на паузах для того, щоб звернути увагу глядача на певні моменти у відео. І нарешті, можна розробити завдання для аудіювання, які потрібно виконати після перегляду відеозаняття.

Тести з автоматичною перевіркою дозволяють організувати швидке оцінювання рівня опанування навчального матеріалу учнями. Зазвичай тестові системи надають можливість створювати запитання різних типів (множинний вибір,

текстова або числова відповідь, упорядкування, встановлення відповідності тощо). Часто є доступними бібліотеки готових запитань, які можна додати до власних сесій тестування, змінюючи їх у разі потреби. Більшість сервісів передбачають можливість формування запитань, іноді з варіантами відповідей, з використанням зображень, аудіо- та відео фрагментів. Онлайн-тести можна створювати в Google-формах, а також  на спеціалізованих платформах

Асинхронний режим може включати в себе різноманітні засоби інформації, аудіо- та відеоуроки (але не обмежуватись ними). За допомогою асинхронного режиму навчання учень може працювати у власному темпі та в зручний для себе час. Перевагами асинхронного навчання є:

  • незалежність,
  • гнучкість,
  • індивідуальний темп.

В асинхронному режимі учень може працювати у власному темпі, що складно при синхронному навчанні.

 

C:\Users\User\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (410).pngНа спеціально розробленому вебсайті Британської Ради https://www.britishcouncil.org.ua/ можна вивчати англійську онлайн. Сайт містить багато сторінок аудіo, тексту, відео і більш ніж 2000 інтерактивних вправ. Можна зареєструватися на сайті і дoдавати влaсні матеріали, спілкуватися з іншими користувачами й завaнтажувати безкoштовні ресурси. У розділі «Ігри» є різноманітні ігри, що допоможуть вдосконалити aнглійську та просто весело провести час. На сaйті також опубліковано безліч веселих та корисних жaртів виразів для розвитку навичок розмовної мови. Також Британська Рада пропонує численні аудіо- та відеоматеріали для покращення мовної практики. Серед них є подкасти з оповіданнями, аудiосеріали, створенa спільно з ВВС добірка телепрограм для вивчeння aнглійської, а також нaвчальне відео з поясненнями, як правильно використовувати мову в тих чи інших ситуаціях.

Безліч матеріалу для всіх видів діяльності на уроках англійської мови та різних рівнів володіння можна знайти на сайтах:

http://www.stickyball.net , https://breakingnewsenglish.com.

Перевірити засвоєння граматичного матеріалу та пройти тест можна на сайтах

https://learnenglish.britishcouncil.org/english-grammar-reference

Verb Tenses (perfect-english-grammar.com)

 

C:\Users\User\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (414).pngПідготуватися до ЗНО допоможуть сайти:

https://test.dn.ua/gotuiemosya-do-zno/

https://testportal.gov.ua/anglijska-mova-2021/

 

Матеріал для розвитку навичок читання знайдете на сайті:

https://qrgo.page. link/87FQi.

Подивитись фільми та мультфільми англійською мовою можна на сайті: https://qrgo.page.link/rpJzV

 

C:\Users\User\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (412).pngВивчення англійської для дітей Learn English Kids — це цікавий освітній вебсайт з ви вчення англійської мови для дітей від 5 до 12 років. Сайт пропонує онлайн-ігри для розвитку словникового запасу та граматики, різноманітні оповідання, відео та інші вправи для покращення рівня володіння мовою. Learn English Kids також допоможе викладачам і батькам, оскільки містить сотні безкоштовних ресурсів, які можна видрукувати. Також на вебсайті є окремий розділ для батьків, що допоможе вивчати англійську з дітьми у позашкільний час.

Вебсайт LearnEnglish Teens (http://www. teenadviceonline.org) створений спеціально для підлітків від 13 до 17 років. На сайті можна знайти вправи для практики мови, поради до здачі екзаменів, допоміжні вправи для покращення граматики та словникового запасу, а також веселі відео, ігри та вікторини.

Бізнес-англійська LearnEnglish — ресурси, що допоможуть покращити бізнес-англійську.

C:\Users\User\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (420).pngTeach-nology (https://qrgo.page.link/XRzmv) допоможе при вивченні іноземної культури і традицій.

http://www.eslcafe.com — дискусії з різноманітних запитань, що вас цікавлять.

http://www.rong-chang.com — в колекція сторінок представлені наступні категорії: слухання, читання, граматика, письмо, газети, журнали.

School Projects (http://www. epals. com) — об’єднує тих, хто вивчає мову у 191 країні, для багатомовних проєктів і міжкультурного навчання.

SparkleBox.com — містить понад 1000 безкоштовних матеріалів для учнів початкової школи. В його основу покладено 6 розділів: Literacy, Numeracy, Topics, SignsandLabels, ClassManagement, OtherResources, кожен з яких має підрозділи, що детально розкривають тематику. На сайті можна знайти наочні матеріали.

C:\Users\User\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (416).pngРррst.com — готові безкоштовні презентації на різноманітну тематику, лексичні та граматичні вправи, лінгвокраїнознавчий матеріал для учнів усіх вікових категорій, який робить процес навчання цікавим та сучасним, а візуалізація навчального матеріалу, яка здійснюється під час презентації, значно покращує засвоєння теми учнями та сприяє успішній реалізації мети уроку.

Eslflow.com — матеріали для проведення дискусій, комунікативних вправ, рольових ігор, розумових розминок, які можна використати на уроці чи при роботі з обдарованими учнями на різних рівнях: Elementary, Pre-Intermediate, Intermediate.

Mes-english.com — Перевагою сайту є наявність відеоінформації, наявність великої підбірки тематичних видруків (Flashcards), лексичних кросвордів, а також різноманітних групових та індивідуальних ігор. Сайт пропонує готові безкоштовні презентації тематичної лексики.

Apples4theteacher.com — електронна бібліотека із завданнями для розвитку навичок читання. Всі вправи, тексти та вірші розміщені відповідно до окремої тематики.

C:\Users\User\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (418).pngStickyball.net — сайт, на якому можна знайти різноманітні вправи для розвитку навичок читання: від звука до речення; граматичні вправи, що містять правила з доступним поясненням та подальшими завданнями на їх застосування; вправи, спрямовані на розвиток діалогічного мовлення; матеріали для розвитку навичок творчого письма. Окрім цього, у наявності є інтерактивні і  гри для розвитку всіх мовленнєвих компетенцій.

Super Teacher Worksheets.com — велика кількість завдань, текстів, прописів, що можуть використовуватися індивідуально кожним учнем за розділами: Reading and Writing Worksheets, Grammar, Phonics, Spelling Lists and Worksheets.

ESL Tower.com — друковані та інтерактивні вправи з граматики, лексики та фонетики. Крім того, на даному сайті є безліч цікавих онлайн-вправ та ігор, що можна використовувати як під час занять.

Eslmonkeys.com — містить безкоштовні матеріали для уроків домашнього читання, граматичні вправи та тексти, крилаті вирази відомих людей на різноманітну тематику, лексичні вправи, автентичні статті з Reuters та Guardian, які можна знайти, використовуючи тематичний каталог.

 

Пропоную рекомендації щодо застосування системи HUMAN

З власного досвіду хочу зазначити, що платформа HUMAN є дуже зручною у використанні для всіх учасників освітнього процесу.

HUMAN (https://lms.ev.systems/) https://www.human.ua/schools — система упраління навчанням (LMS) та системи управління контентом (СМS), яка дозволяє автоматизувати дистанційне навчання.

Можливості системи:

— розклад навчального закладу;

— журнал з оцінками;

— навчальні плани за предметами, які можна внести 1 раз, а потім дублювати;

— навчальні матеріали по кожному предмету із можливістю обрання виду роботи (практична, лабораторна, самостійна, контрольна тощо);

— текстовий чат (індивідуальний — з кожним учнем або загальний — з класом);

— звітність закладу освіти, доступ до всіх оцінок по всім предметам для вчителів та учнів.

C:\Users\User\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (435).png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (427).png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (428).png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (429).png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (430).png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (431).png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (432).png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки. Використання системи дистанційної освіти під час викладання іноземної мови – це великий прорив у навчанні дітей, які не мають можливості отримувати знання традиційним способом. Таким чином, дистанційне навчання має низку переваг, може сприяти ефективності навчання учнів:

  • додатковий час і можливість розглянути рішення і продумати відповідь;
  • можливість для повної участі в процесі комунікації в будь-який час;
  • швидкість мовлення може бути змінена;
  • учні з різними мовними навичками можуть спілкуватися між собою;
  • учасники взаємодії не залежать від часу, місця та процесу планування;
  • відчуття певного комфорту при спілкуванні в письмовій формі.

Дистанційне навчання — унікальна можливість набуття нового освітнього досвіду, засіб розвитку самостійності та відповідальності за процес і результат своєї освіти, виклик для амбітних і креативних.

docx
Додано
3 січня 2022
Переглядів
2717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку