Методичні рекомендації "Система шкільної методичної роботи-пошуки та ініціативи"

Про матеріал
Надаються методичні рекомендації щодо організації системи методичної роботи в школі та формування структури методичної роботи.
Перегляд файлу

Система шкільної методичної роботи - пошуки та ініціативи.

Заступник директора з НВР

КЗ «Маріупольська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів № 26 Маріупольської міської ради

Донецької області»

Де є бажання – знайдеться шлях!

 

Шкільна методична робота становить цілісну систему взаємопов’язаних дій та заходів, спрямованих на всебічне підвищення професійного рівня всього педагогічного колективу, на розвиток ініціативності та творчості кожного вчителя, на підвищення результативності навчально-виховного процесу, досягнення оптимальних результатів у навчанні та вихованні.

У 2013-2018 р.р. школа працювала над методичною проблемою «Впровадження новітніх освітніх технологій спрямованих на формування конкурентно спроможної особистості випускника школи».

Очікувані результати роботи над методичною проблемою:

  • Зростання педагогічної майстерності та фахової компетентності педагогів.
  •  Виявлення творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності.
  • Підготовка вчителів до пошукової діяльності , залучення до науково-дослідницької та експериментальної діяльності.
  • Впровадження передового педагогічного досвіду для вдосконалення навчально-виховного процесу.
  • Підготовка конкурентноспроможних випускників, здатних адаптуватися до змін у суспільстві, підвищення якісних показників навчальних досягнень учнів.

Для регламентування та координації роботи методичних структур школи методичною радою школи було розроблено та затверджено наступні Положення:

  1. Положення про методичну раду
  2. Положення про ШМО
  3. Положення про творчу групу
  4. Положення про НТУ «Еврика»
  5. Положення про шкільний методичний кабінет
  6. Положення про шкільний банк обдарованих дітей

З метою підвищення ефективності та результативності методичної роботи в школі вона була розподілена на окремі блоки:

  1. Робота шкільних методичних об’єднань.
  2. Робота з обдарованими дітьми
  3. Атестація медпрацівників
  4. Підвищення професійної компетентності вчителів
  5. вивчення та поширення передового педагогічного досвіду
  6. Моніторинг педагогічної діяльності вчителів

 

Блок №1

«Робота шкільних методичних обєднань»

В школі організована робота 7 методичних обєднань:

  1. Філологічного циклу.
  2. Математичного циклу
  3. Природничого циклу
  4. Початкових класів
  5. Естетичного циклу та фізичної культури
  6. Класних керівників
  7. Учителів історії та права.
  1. Творча група вчителів початкових класів, які працюють за системою розвивального навчання (Ельконіна-Давидова).

Основні форми роботи методичних обєднань:

− методичний супровід самоосвітньої роботи вчителів;

− предметні тижні;

взаємовідвідування уроків учителями;

− вивчення та розповсюдження перспективного педагогічного досвіду;

− адресна допомога в роботі над методичною проблемою вчителя;

  • організація шкільних етапів конкурсів та предметних олімпіад.

 

Блок №2

«Робота з обдарованими дітьми»

Основні форми роботи:

− створення шкільного банку обдарованих дітей;

− робота по виявленню та психолого-педагогічному супроводу обдарованих дітей за різними напрямами;

− робота шкільного наукового товариства учнів «Еврика»;

− Тиждень науки в школі. Традиційно проводиться в квітні. Складається з «Інтелектуального квеста»  1-4 класів, «Інтелектуального марафону» 5-9 класів, «Брейн-ринга» 10-11 класів та підсумкової практичної конференції учнів - членів шкільного НТУ «Еврика»;

  • організація літньої школи для обдарованих дітей «Ерудит»;
  • робота літньої мовної школи на базі шкільного табору «Радуга»;

− організація шкільних предметних олімпіад, участь переможців у предметних олімпіадах ІІ та ІІІ етапів.

− участь у Міжнародних та Всеукраїнських інтерактивних конкурсах: «Колосок», «Кенгуру», «Патріот», «Лелека», «Соняшник», «Гринвіч», «Імені Петра Яцика», предметні інтернет-олімпіади: «Олімпус», «На урок», «Всеосвіта»;

− творчі виставки з образотворчого мистецтва та обслуговуючої праці різного рівня;

− творчі співочі конкурси різного рівня;

− підготовка учнівських дослідницьких робіт до І та ІІ етапів МАН;

− участь у спортивних змаганнях  різних рівнів.

 

Блок №3

«Атестація педпрацівників»

Основні форми роботи:

− засідання атестаційної комісії;

  • планування атестації педпрацівників на 5 років та плануваннякурсів підвищення кваліфікації;

− методична допомога та методичний супровід учителів, що атестуються;

− індивідуальні консультації щодо підготовки відкритих уроків та виховних заходів;

− методичні рекомендації щодо складання портфоліо педагогів;

− творчі звіти та електронні презентації вчителів, що атестуються;

− вивчення системи роботи учителів, що атестуються;

− методичні рекомендації щодо самоосвітньої освіти вчителів у міжатестаційний період;

  • шкільна збірка відкритих уроків та виховних заходів учителів «Педагогічна скарбниця»
  • складання «Творчих паспортів» педагогічних досягнень за 5 років вчителями, які атестуються;
  • створення «Імідж-карти» вчителів, які атестуються на вищу категорію та педзвання;
  • проведення майстер – класів досвідченими вчителями.

 

 

Блок №4

«Підвищення професійної компетентності вчителів»

Основні форми роботи:

− Тематичні педагогічні ради за 5 років роботи над методичною проблемою:

2014 р. – «Впровадження інтеграційних педагогічних технологій для підвищення якості освіти»

2015  р. – «Ефективне використання варіативної складової навчального плану в умовах              профільного та допрофільного навчання»

2016 р. – «Формування в учнів навичок пошуково-дослідницької діяльності, нові аспекти роботи з обдарованими дітьми»

2017 р. – «Система узагальнення та впровадження перспективного педагогічного досвіду вчителів школи»

2018 р. – «Підсумки роботи педколективу над методичною проблемою за 5 років»

− Цикл психолого-педагогічних практикумів «Безконфліктна педагогіка», які проводились шкільним психологом;

− Постійнодіючий семінар «Впровадження інноваційних педагогічних технологій»;

− Інформаційно-методичні наради та оперативки;

− Самоосвітня діяльність учителів;

− Школа молодих та малодосвідчених вчителів стажем до 10 років «Молодість та перспектива»;

− Конкурс на кращій інноваційний урок;

− Формування портфоліо педагога;

− Участь у динамічних групах для підготовки педагогічних рад педконсіліумів , малих  педрад ;   

  − Наставництво;

− Тижні педмайстерності;

− Індивідуальні консультації та адресна методична допомога вчителям;

− Участь вчителів у міських формах  методичної роботи;

  • Участь учителів у вебінарах, семінарах, інтернет-конференціях.

 

Блок №5

«Вивчення та поширення перспективного педагогічного досвіду»

Основні форми роботи :

− Відкриті уроки та позакласні заходи вчителів в рамках предметних тижнів;

− Взаємовідвідування уроків вчителями протягом навчального року;

− Вивчення досвіду роботи вчителів, що атестуються на вищу кваліфікаційну категорію чи педагогічне звання:

− Тижні творчих уроків;

− Створення стенду «Адреса передового педагогічного досвіду»;

− Виготовлення вчителями презентації досвіду роботи в формі друкованої розкладки;

− Майстер-класи вчителів з описами опиту роботи над проблемою та впровадженням інноваційних форм і методів роботи на семінарах, педрадах, творчих звітах;

− Участь вчителів у конкурсі «Вчитель року»;

  • Друк розробок уроків, методичних наробок, дидактичних матеріалів в інтернет-виданнях.

 

Блок №6

«Моніторинг педагогічної діяльності вчителів»

Основні форми роботи:

− Анкетування, обробка даних, висновки та обговорення на педрадах, ШМО;

− Індивідуальні співбесіди;

− Складання моніторингового банку данних:

  • Публікації вчителів школи;
  • Участь учителів школи у професійних конкурсах;
  • Результативність роботи методобєднань;
  • Кількісно-якісний склад вчителів школи;
  • Робота над методичними проблемами вчителів школи;
  • Використання вчителями школи інноваційних методів навчання;
  • Участь педагогів школи у методичних заходах різних рівнів;
  • Самоосвіта вчителів

Провідну роль в підвищенні професійної компетентності педагогів відіграє шкільний методичний кабінет ЗОШ №26.

  • Оформлені стенди:
  • «Адреси передового педагогічного досвіду»
  • «Алгоритм вивчення ППД»
  • «Міський банк інноваційних технологій»
  • В наявності програми викладання з навчальних предметів та варіативної частини
  • Педагогічні журнали: «Завуч», «Директор школи», «Виховна робота», «Методичний вісник», предметні журнали
  • Основні нормативні документи, регламентуючі педагогічну діяльність
  • Довідкова  методична література
  • Банк інноваційних технологій
  • Накопичувальні папки:
  • ШМО;
  • Скарбниця творчих уроків;
  • Робота з обдарованими дітьми;
  • Шкільна методична робота;
  • Моніторингові дослідження;
  • Атестація вчителів;
  • Педради, консиліуми та малі педради;
  • Інформація про вчителів.

В шкільному методичному кабінеті зберігаються портфоліо вчителів. Сформовано електронний банк презентації перспективного педагогічного досвіду вчителів школи.

Тому шкільний методичний кабінет виконує такі функції:

  • Нормативно-організаційну;
  • Інформаційну;
  • Дидактично-методичну;
  • Практично-консультативну.

         На початку роботи над методичною проблемою 2013-2018 р.р. було створено творчу групу, яка розробила та презентувала на педагогічній раді План роботи над методичною проблемою «Впровадження новітніх освітніх технологій спрямованих на формування конкурентно-спроможної особистості випускника школи» на 5 років. Завдяки стратегічному плануванню та визначенню оптимальної структури методичної роботи  педагогічний колектив школи успішно виконав заплановані завдання та досяг вагомих результатів в підвищенні якості освіти та впровадженні інноваційних педагогічних технологій.

 

 

 

 

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
zip
Додано
3 листопада 2019
Переглядів
457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку