Методичні рекомендації "Створення ситуації успіху на заняттях гуртка авіамоделювання"

Про матеріал
Досягнення успіху в значущій для дитини діяльності – одна з надважливих її потреб. Кожний успіх вихованця має бути відзначений. Це означає що дитина має бачити, переживати свій успіх у навчанні. Почуття успіху змінює ставлення дитини до навчання, викликає нові інтереси, бажання, прагнення. Успіх дитини – запорука її успіху у майбутньому дорослому житті.
Перегляд файлу

Методичні рекомендації

 

Створення ситуації успіху

на заняттях гуртка авіамоделювання

 

Цілеспрямоване навчання дитини в гуртку авіамоделювання дає можливість їй не тільки набути техніко-технологічні знання і розширити свій науковий світогляд, а й досягти високих спортивних результатів та відчути від того радість успіху.

Досягнення успіху в значущій для дитини діяльності – одна з надважливих її потреб. Кожний успіх вихованця має бути відзначений. Це означає що дитина має бачити, переживати свій успіх у навчанні. Почуття успіху змінює ставлення дитини до навчання, викликає нові інтереси, бажання, прагнення. Успіх у навчанні є важливим фактором складного процесу становлення особистості, джерелом активності вихованця і необхідною умовою самовиховання і саморозвитку. Відчуття радості успіху має на дитину неабиякий стимулюючий вплив. Успіх дитини – запорука її успіху у майбутньому дорослому житті.

Недарма говорять, що успіх окрилює, а пережита радість від успіху викликає бажання відчути її ще і ще. Почуття радості надає впевненості, оптимізму, підвищує життєву стійкість та інтерес до справи, в якій досягнуто успіху. Тому педагогічна технологія «Створення ситуації успіху» якнайбільше підходить до використання в роботі педагогів позашкільних закладів. Адже заняття в системі позашкільної освіти не є обов’язковими, тому питання залучення школярів, створення у них мотивації до занять у  гуртках достатньо актуальне. Ситуація успіху — це суб’єктивний психічний стан задоволення внаслідок фізичної або моральної напруги виконавця справи, творця явища.

Ситуація успіху досягається, коли сам вихованець визнає результат як успіх. Об’єктивна успішність діяльності може бути емоційно малозначущою для вихованця тому, що якість результатів оцінюється іншими. Усвідомлення ситуації успіху самим вихованцем виникає в результаті подолання невміння, незнання, нерішучості й інших труднощів. Інколи, переживаючи ситуацію успіху, дитина може зазнати незгладимих емоційних вражень, різко змінитись у позитивний бік. Змінюються її взаємини з оточуючими, підвищується життєва стійкість.

Успіх, якщо дитина переживає його неодноразово, відкриває період визволення прихованих можливостей особистості.

Завдання педагога — допомогти особистості вихованця зрости в успіху, навчити відчувати радість від подолання труднощів, дати зрозуміти, що задарма в житті нічого не дається, скрізь треба докладати зусиль. У житті чергуються успіхи та невдачі, але існує і певний баланс між ними, який особистою наполегливістю може бути зрушений у напрямку успіху. Технологія «Створення ситуації успіху» виробляє найціннішу людську якість — стійкість у боротьбі з труднощами.

Для досягнення стійкого виховного та навчального ефекту педагогічний вплив має будуватися на добре продуманій і підготовленій тактиці та стратегії.

Щоб сприяти успіху дитини в певній діяльності, важливо розуміти її внутрішній світ, знати оточуюче середовище, поважати її переживання. Як тільки вихованець відчує, що педагог цікавиться його емоційним станом, прагне зрозуміти його, допомогти, навчити, то прийме і його вказівки на недоліки.

Впровадження в повсякденну роботу педагога технології «Створення ситуації успіху» вимагає від нього емоційної культури, психологічної компетентності. Проте головне, що треба педагогу, який починає працювати за даною технологією, - це створити оптимістичну установку дитині, забути на деякий час про її недоліки, побачити тільки перспективні лінії її розвитку.

Позашкільні заклади є невід’ємною частиною мікросередовища, яке має сприяти реалізації індивідуальних потреб особистості, що розвивається, розкриттю її творчого потенціалу. Атмосфера свободи і можливість реалізації усяких захоплень, вільний вибір профілю гуртка, індивідуальне навчання, поступове просування від успіху до успіху, усвідомлення себе особистістю, рівною педагогові – все це стимулює вихованців, підтримує стійкий інтерес до навчання в гуртку, допомагає ще в ранньому віці визначити своє місце в житті і, безперечно, особливим чином впливає на самоорганізацію всього наступного життя молодої людини.

Керівник авіамодельного гуртка з одного боку вчитель, який навчає вихованців побудові діючої моделі літака, з другого боку він є тренером, який готує з тих же вихованців спортсменів, здатних виборювати спортивні звання на змаганнях з авіамодельного спорту.

Керівнику гуртка приходиться стикатися з проблемами, які заважають вихованню креативно-мислячої та духовно-моральної особистості:

- нездатність більшості сучасних сімей якісно формувати в дитині основні життєві компетентності: загальнокультурні, духовні, та моральні;

- соціальна, політична, економічна нестабільність не дає можливості дитині зробити правильний вибір життєвої стратегії;

- недостатній розвиток у дітей довгострокової пам’яті внаслідок низького рівня вольових процесів.

Керівник гуртка постійно шукає і використовує в своїй педагогічній діяльності ефективні засоби і способи виховного процесу, які сприяють вихованню високоморальної, інтелектуальної, працьовитої особистості, яка щасливо існує у колективі однодумців і здатна надалі успішно інтегруватися в соціумі. Керівник гуртка повинен:

  •                   ідентифікувати специфічні потреби всіх вихованців і прагнути задовольняти їх у межах розвиваючої програми, що приведе до морального та соціального процвітання дитини;
  •                   створювати сприятливий психологічний мікроклімат у дитячому колективі;
  •                   розвивати позитивні емоції, створюючи ситуації радості, відкриття, подиву, цікавості;
  •                   виховувати відповідальність, розвинене почуття обов’язку, дисциплінованість, ініціативність, організованість, працьовитість, сумлінність, уміння доводити справу до кінця й переборювати труднощі;
  •                   формувати у дітей науковий світогляду і прагнення до наукового пошуку.

Щоб виховати особистість, здатну досягти високих результатів в авіамодельному спорті, навколо неї мають об’єднатися три підтримуючі сили. Це матеріальна підтримка та емоційне заохочення з боку батьків. Це методичне та матеріально-технічне забезпечення навчальної бази гуртка і сучасне спорядження спортсмена з боку держави. Це сучасна діяльність керівника авіамодельного гуртка, яка спрямована на виховання та розвиток особистості спортсмена і вирішення основних завдань з формування його пізнавальної,  практичної, творчої, соціальної компетентностей.

 

docx
Додав(-ла)
Хименко Юрій
Додано
12 травня 2020
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку